Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1574
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta » Pe Kesä 28, 2019 17:09

Uudemmissa Volvoissa näkyi akkutakuu tippuneen viiteen vuoteen.

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5528
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Eski » Pe Kesä 28, 2019 18:20

Niinpä tietysti. No, eipä noilla uusilla t8-bensahybrideillä muutenkaan tekisi mitään, ainakaan niin kauan kun näillä vanhoilla diisselellä saa vielä ajaa :twisted:

Eski

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2488
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Rommitommi » Pe Kesä 28, 2019 22:27

Eski kirjoitti:
Pe Kesä 28, 2019 16:50
Hyvä tietää että näiden hybridi-Volvojen elinikä on käytännössä 8v/162K. Eli vehje pitäisi ostaa mahd. uutena ja vähän ajettuna ja laittaa kiertoon hyvissä ajoin ennen noita rajapyykkejä. Varmaan aika halapa remontti tuo akkupaketin vaihto, jos sen joutuu itse maksamaan... Veikkanpa, että muutaman vuoden päästä näitä patteriautoja työnnetään paaliin, kun akut sippaa... Eräs tuttu oli juuri laittanut Lexuksen hybridin kiertoon, kun 10v akkutakuu päättyi :twisted:

Eski
No eiköhän ne akkujen hinnat halpene ajan myötä, esim. tohon Lexus GS450 hybridiin, joka aikanaan maksoi hunajaa, niin siihenkin saa kunnostetun akkupaketin 800€ hintaan. Eiköhän noita Volvoihin ja muihinkin sopivalla hinnalla löytyne parin vuoden päästä, ellei jo nyt..
Tomppa & BMW 530d GT - 12 & Tesla Model S P85 -14

kaseva
"Viggen"
Viestit: 522
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja kaseva » La Kesä 29, 2019 00:17

^jep, ja akkuhysterian ollessa pop pitää muistaa miten helvatan mukavaa autoilua nämä hybridit tarjoaa. Kaikki kiva maksaa.
96 V4 –80 || C5 3.0 V6 HDi 240 Exclusive Sedan Automatique –13 || V60 D6 AWD Plug-In Hybrid –14 || Monster 620ie –02

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5528
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Eski » La Kesä 29, 2019 08:31

Jep, jos akkupaketin saa jostain Kiinasta halavalla, niin se pitää jonkun myös asentaa paikalleen. Käsittääkseni näitä patteriautoja ei kannata tee-se-itse miesten hirveästi käpistellä, jos haluaa pysyä elävien kirjoissa :twisted:

Varmaan nämä patteriautot on mukavia vehkeitä toimiessaan ja kun on putjetti kunnossa, niin tälläiset muutaman tonnin remontit ei haittaa mitään... Itselle jo tuo latauspiuhan kytkeminen päivittäin ahdistaa jo sen verran, että maltan pysyä erossa näistä ainakin toistaiseksi.

Jos perustelu on, että kaikki kiva maksaa, niin ennemmin itse ajaisin Ferrarilla kuin patterivolvolla :twisted:

Eski

aero
-
Viestit: 6065
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja aero » La Kesä 29, 2019 11:35

Ei se patterisähkö teknisesti ole sen ihmeellisempää kuin muukaan sähkö. Ei siihen tartte kuin tutustua ja ymmärtää mitä tekee, niin alkaa selviämään hengissä.

Ns. kiinapattereissa mua eniten arveluttaisi laatu. Ettei käy kuten läppäreissä ja puhelimissa, että edukkaasti saa tehoakun joka on orggikseen nähden tuplakokoinen ja tarjoaa melkein puolet käytännön kapasiteetista...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1574
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta » To Heinä 11, 2019 20:19

Oma Volvo alla taas, jee! Auto oli korjattuna jo viime viikon perjantaina mutta pääsin hakemaan lomareissun takia vasta tänään. Akku täytenä näytti taas 50km rangea, näyttäny nimittäin 45km viime syksystä lähtien eli 10% oli vissiin ehtiny hiipua 150tkm ajettuna. Ihan en ehtiny kuvaa ottaa kun tipahti liikkeelle lähdön ja ekan kilometrin jälkeen jo näyttämään sitä 45km:
Kuva

Kotiin päästyä piti pestä jo ennen juhannusta pintaan jääneet siitepölyt pois:
Kuva

Korrek Pro aineet vedin samalla pintaan, ötökkäkin vissiin sitä mieltä että puhdas on:
Kuva

Ja kun kerran vauhtiin päästiin niin nahkasisustan käsittely vielä Furniture Clinicin tuotteilla niin haisee taas nahkasohvalle hetken aikaa koko sisusta:
Kuva

Saapa nähdä pääseekö tällä kertaa yli vai alle 12kk tällä kompuraversiolla...

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1586
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja IC1970 » To Heinä 11, 2019 20:45

Toivotaan parasta ! Nyt taas kelpaa kun on liukasta ja kiiltävää niin ulko-kuin sisäpuolella. Siisti kuin sika pienenä.
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1574
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta » Pe Heinä 12, 2019 21:21

Kyllä tuo uusi akusto ainakin lisää rangea toi. Tähän asti 36km ollu ennätys, nyt oli 36km jälkeen 10km vielä jäljellä vaikka puolet tuosta oli moottoritiellä ajettua.

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1574
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta » Ma Heinä 29, 2019 09:06

Eilen tuli täyteen 2kk edellisestä diesel tankkauksesta. :roll:

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja AZP » Ma Heinä 29, 2019 10:37

Oliko sulla jotain dataa siitä miten paljon sun käytössä auto on syönyt sähköä ja kuinka paljon dieseliä?

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4829
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku » Ma Heinä 29, 2019 10:43

Täällä ei mitään erikoista raportoitavaa. Mökkireissuja paaljon ja yksi savonlinnan käynti eli vähän on ladattu viimeaikoina. Savon linnan reiasun kulutus noin 6l/100km joka varsin kohtuullinen mun kaasujalalla. Ja tämä noin 1000km ilman sähköä käytännössä. Verrokkina ng9-5 vie noin 7l/100km. Auto on kyllä hyvä ajaa ja voisi jopa toimia ykkösautona. Ohitukset on hauskoja :D
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA), NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA), Volvo V60 D6 MY14 (paremmalla puoliskolla)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1574
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta » Ma Heinä 29, 2019 11:08

AZP kirjoitti:
Ma Heinä 29, 2019 10:37
Oliko sulla jotain dataa siitä miten paljon sun käytössä auto on syönyt sähköä ja kuinka paljon dieseliä?
Dataahan olisi paljonkin kun sitä järkevästi säilöisi, ei vaan ole tullu tehtyä. Tuosta Volvo On Callista saa käytännössä 100 edellisen päivän datat. No nyt viikonloppuna käytiin lapset pudottamassa Kuusamoon mummolaan, mennessä Oulu - Taivalkoski 158km 4.4l/100km (sähköä kulutettu 5.7kWh ja kerätty talteen 2.0kWh), Taivalkoski - Kuusamo 64km 4.8l/100km (sähköä 3.0kWh, kerätty talteen 0.8kWh). Palatessa Kuusamo - Pudasjärvi 135km 4.4l/100km (sähköä 5.1kWh, kerätty talteen 1.7kWh), Pudasjärvi - Oulu 92km 3.9l/100km (sähköä 6.5kWh, kerätty talteen 1.8kWh).

Diesel tankkaukset löytyy kaikki tankkaus.com palvelusta mutta sähkön kulutuksesta en ole pitänyt kirjaa.

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja AZP » Ma Heinä 29, 2019 12:09

Lähinnä just se töpselistä ladatun sähkön määrä kiinnostaisi vs. dieselin kulutus, ja sitten tietenkin ajoprofiili. Ja ne kulutukset varsinkin sellaisessa lyhyemmässä ajossa, jossa teoriassa pääsisi kokonaan sähköllä, mutta totuus on hieman eri. Säästäväisimmilläänhän lataushybridi on juuri lyhkäisillä enemmän taajamapainotteisilla pätkillä kuin 150 km maantiepätkällä, eli juuri toisinpäin kuin peruspolttomoottoriauto.

Paljonko on dieselin kulutus ollut omistusaikana per 100 km?

aero
-
Viestit: 6065
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja aero » Ma Heinä 29, 2019 12:13

jmaatta kirjoitti:
Ma Heinä 29, 2019 09:06
Eilen tuli täyteen 2kk edellisestä diesel tankkauksesta. :roll:
Kerran kehtaat nopeesti vielä tankata täyteen. Sen jälkeen tarttee pitää matalaa pintaa tankissa, kunnes talvinafta tulee pumppuihin :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Vastaa Viestiin