Saabistit ja moottoripyörät

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja baasenar » Ma Kesä 24, 2019 10:46

Oisko Saabistimotoristeilla heittää linkkii, mistä sais Kawasaki 450 LTD kaasuttimen osia? Lähinnä tarve suuttimista ja imukurkuista. Miniällä tuommonen menopeli, joka on just se kuristettu malli ja varsin nuhanen. Em. päivitysosilla siitä saa täystehosen. Oon yrittäny selata nää tunnetuimmat linkit, mutta niissä ei näytä olevan.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-

Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2426
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja CDTA » Ma Kesä 24, 2019 11:48

Laita sähköpostikysely Heikkiselle, Jarmo jos kuka sellaisen setin kaivaa jostain http://www.mp-mesta.fi/
Soitella ei kannata, ei se vastaa puhelimeen.

baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja baasenar » Ma Kesä 24, 2019 14:24

CDTA kirjoitti:
Ma Kesä 24, 2019 11:48
Laita sähköpostikysely Heikkiselle, Jarmo jos kuka sellaisen setin kaivaa jostain http://www.mp-mesta.fi/
Soitella ei kannata, ei se vastaa puhelimeen.
Juu, sieltä vois tosin kysästä... Kiitos!
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-

baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja baasenar » Ti Heinä 02, 2019 08:36

CDTA kirjoitti:
Ma Kesä 24, 2019 11:48
Laita sähköpostikysely Heikkiselle, Jarmo jos kuka sellaisen setin kaivaa jostain...
Laitoin kyselyn, mutta ei vastausta... :(
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-

Julle
"Hölösuu"
Viestit: 1664
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Julle » Ti Heinä 02, 2019 18:30

Ok.
9-5 Aero - 00

Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2426
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja CDTA » Ti Heinä 02, 2019 23:27

Kaima! Kävin muistuttamassa Jarmoa asiasta, oli mielestään jo vastannut...eli oli unohtanut kaiken kiireen keskellä. Eiköhän se pian postittele kuulumisiaan.

-Rane-

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1764
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Cona » Su Heinä 28, 2019 17:21

Tulipahan heitettyä yli 300km viikonloppuna Yamahalla idän suunnalla. Joku muukin oli keksinyt saman idean ja jatkuvasti sai morjestella. Pernajan Kabbölessäkin kohtalontovereita oli kahvilla useita.

Kuuma oli, mutta aivan mahtavaa ajella muuten mutkaisia asvalttireitä. 8)
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 1693
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja vfr » Pe Elo 02, 2019 14:41

Tänään tuli vaihdettua etuputkien stefat, pölysuojat ja öljyt. Pääsee viikonloppuna taas prätkällä tienpäälle, olikin viikon tauko vuotavan stefan takia :mrgreen:
2X Saab 96 -76,Saab NG9-5 MY11.

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1764
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Cona » Pe Elo 02, 2019 16:14

vfr kirjoitti:
Pe Elo 02, 2019 14:41
Tänään tuli vaihdettua etuputkien stefat, pölysuojat ja öljyt. Pääsee viikonloppuna taas prätkällä tienpäälle, olikin viikon tauko vuotavan stefan takia :mrgreen:
Täysin OT, mutta
Kuuluukohan keulaöljyjen vaihto minkään katupyörän huolto-ohjelmaan? Keräävät varmasti jonkin verran vettä, vaikka stefat ei vielä vuotaisikaan.
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5082
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja tetammi » Pe Elo 02, 2019 18:03

En tiiä kuuluuko mutta oon vaihtanut jokaiseen mikä mulla on ollu. Ero on ollu aina huomattava.

Kondensoimalla sitä vettä eniten tuonne joutuu.

Hommana ei mahoton, sotkuista kylläki..

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1764
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Cona » Pe Elo 02, 2019 18:10

Sama homma ja vertautuu hyvin autossa manuaalilaatikon öljynvaihtoon. Aina on huomannu eron.

Isoin hommahan tuossa on tukea prätkän keula tai ripustaa pyörä liinalla kattoon tms.
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8818
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja AZP » Pe Elo 02, 2019 19:27

19 vuotta menty vaihtamatta keulan öljyjä täällä. Enkä usko että kukaan on sitä ennen vaihtanut niitä, eli 37-vuotiaat öljyt varmaan sisällä. Hyvin kulkee silti :mrgreen:

Ei vaiskaan, ihan hyvä idea olis ne varmaan vaihtaa, jos niillä sitten ajais sen toiset 37 vuotta :mrgreen:

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5082
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja tetammi » Pe Elo 02, 2019 21:32

Toi on kyl todella yleistä ettei niitä vaihdeta.
Osa vaihtaa pyörääki ku jousitus on niin löysä ja sit 8O ku kysyy etteikö öljyjen vaihto auttanu.

No sun kilsat on ilmeisesti ollut melko maltillisia...
Tollaseen kasarinakupyörään on kyllä todella helppo vaihtaa ne öljyt, siinä on melko varmasti keskijalkaki niin kaljakeissi takapenkille niin ei tarvii keulaa kummemmin nostella... Ei parane vaa montaa juua kuormasta enne ku remppa valmis :lol:

Jos tuohon saa liukuholkit uutena niin vaihtaisin neki, jossei niin iskari vaa väärinpäin valumaan. Sit uutta jonku verran, pumppaa muutaman kerran ja antaa valuu pois.

Veikkaan et näyttää enemmän kuravedeltä kuin iskariöljyltä.

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8818
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja AZP » Pe Elo 02, 2019 22:16

20. kesä mun omistuksessa menossa ja kilsoja kertynyt sinä aikana 34 000. Kolme kesää yhteensä voi laskea pyörän seisseen, eli 17 kesästä kertynyt keskimäärin 2 tkm per kesä. Pyörä oli mulle tullessaan 18-vuotias ja mittarissa 44 tkm, eli paljoa enempää ei ole edellisetkään omistajat ajelleet.

Keskituki löytyy joo ja keula suhteellisen kevyt kun pyörä seisoo tuella.

Ajo-ominaisuuksista en osaa paljoa sanoa kun vertailukohtaa on niin vähän. Jos kevarit jätetään pois laskuista, niin oonkohan ajanut eläissäni kahta muuta moottoripyörää enemmän kuin 200 metriä. Niistäkin on sitten luokkaa 15 vuotta aikaa.

Täytyy pistää päättymättömälle todo-listalle toi öljyjen vaihto. Oon tuota pyörää pitänyt muuten vähän silleen korjataan-kun-hajoaa -tyyppisesti, eli aika perus määräaikaishuolloilla menty. Mitä nyt koneen avasin, laakeroin, hoonasin ja rengastin aikanaan kun joku asiantuntija sanoi mulle että rohinasta päätellen jakoketju on tiensä päässä ja ajattelin että vaihdetaan nyt ennen kuin koko mylly porsii. Ja sehän on sitten koko kone atomeiksi että saa alemman jakoketjun uusittua. No tuli sekin puuhattua ja nyt tietää että ei mun ajoilla varmaan alakerta ja kettingit vaadi remonttia ennen kuin oon haudassa, ellei sitten tapahdu joku porssimus.

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5082
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja tetammi » La Elo 03, 2019 09:22

Heh. Noilla kilsoilla suurin vaara on et kondenssivesi syövyttää liukupinnan rikki, no toki keskituel jos seisottaa tallis niin vaara on aika pieni..

Tuossaki rempas on tietty se vaara et kun pumput ottaa pois niin helppoha siinä samal rasvata ohjauslaakeri, mittarivaijeri/pyörittäjä, käydä jarrut läpi...
Parin tunnin remppaan saa helpost menee pari iltaa :lol:

Itelle taitais kans riittää joku vastaava nakupyörä kun ajelut on kumminki iha nurkissa niin menee matkapyörä ihan hukkaan. :roll:
Toki pan european on V4:nen et sillee lämmittää tai ehkä lähinnä muistuttaa et miks hitos menin myymään kuupan.
Jammun Vmax ois tietty kans V4 mutta niiden hinnat on ihan jotain muuta.

Vastaa Viestiin