Keskikulutusmittari näyttää viivaa
Keskikulutusmittari näyttää viivaa
Mistähän syystä keskikulutusmittari ja D.T.E. ei herää henkiin? Toimimaton ulkolämpöanturi vaihdettu jo ehjään mutta ei auttanut asiaa, ei myöskään vikakoodien tyhjennys. Nopeustieto kyllä tulee koska Distance rullaa infonäytössä. Pitkällä clearin painalluksella saa nollattua. Tankkianturikin kai toimii, ainakin järkeviä lukemia näyttää. Akkuakin käytin irti enkä ole kyllä tankannut vielä kertaakaan mut eikai sen pitäis vaikuttaa...?
Re: Keskikulutusmittari näyttää viivaa
Bensa vai diesel? Ainakaan dieselien keskikulutusnäyttö ei toimi jos tehdasasenteinen eberi ei ole sähköissä ja kunnossa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Keskikulutusmittari näyttää viivaa
Jaa... mulla nyt ainakaan ei tunnu tuo eberi toimivan tai siltä ainakin vakuttaa, mutta kulutusnäyttö ym ajotietokoneessa kylläkin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Keskikulutusmittari näyttää viivaa
Minunkin autossani toimi edellisellä omistajalla kulutusnäyttö, vaikka Eberi oli pudonnut kokonaan väylästä. Mutta on tosiaan jokin sellainenkin tilanne, jossa esim. Eberin poistaminen on aiheuttanut tuon näytön toimimattomuuden. Jostain Eberin sähköistä se lienee kiinni. Jos siis kyse dieselistä, niin tarkistaisin ekana eberin sulakkeet.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Keskikulutusmittari näyttää viivaa
Joskus toimii joskus sitten taas ei. Eberissä minulla erllinen katkaisin. Alkukesän kulutusnäyttö toimi mutta sitten alkoi näyttää viivaa. Eberin virroissa käyttö palautti näytön.
Eli ng-saabismia parhaimmillaan.
Eli ng-saabismia parhaimmillaan.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Keskikulutusmittari näyttää viivaa
Eberi lienee sen verran järjissään että osaa kertoa kulutuksen laskentaan tarvittavan käyntitiedon väylään.
Mulla on eberissä tappokytkin joka katkaisee eberin sähköt. Kun eberin sammuttaa, keskikulutusnäyttö näyttää joidenkin sekuntien kuluttua viivaa. Kun eberin sähköt palauttaa, keskikulutusnäyttä palaa toimintaan muutaman sekunnin viiveellä. Olen tuon moneen kertaan testannut, näyttö seuraa tasan tarkkaan eberin toimintaa. Liekö sitten toiminnassa eroja sofaversioiden ym välillä.
DTE-näyttö muuten taitaa näyttää aina jotain, testaan huomenna onko eberillä vaikutusta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Keskikulutusmittari näyttää viivaa
Mulla alko myös kulutusnäyttö toimimaan, kun Eberiin laittoin liittimen kiinni. Itse Eberissä on fataalimpi vika, eli kulutustieto tulee näyttää tulevan perille, vaikka itse laite on edelleen mykkä.
#1642, J-P Salo, sielun ja ruumiin hoitoassistentti.
Re: Keskikulutusmittari näyttää viivaa
Muistin väärin, keskikulutusnäyttö häviää joidenkin minuuttien viiveellä kun eberin sähköt katkaisee. Vastaavasti lukema palaa muutamassa sekunnissa kun eberi herää henkiin. DTE-lukema näkyy aina, joten luultavasti alkuperäinen ongelma nyt liittyy johonkin muuhun. Jos nyt on edes kyse dieselistä...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Keskikulutusmittari näyttää viivaa
Noniin, taitaa siis eberin toimimattomuuteen liittyä
Pitää jollainaikaa sekin korjata kuitenkin talveksi, jospa sitten toimii mittarikin. Ja bensa tottakai kyseessä
Pitää jollainaikaa sekin korjata kuitenkin talveksi, jospa sitten toimii mittarikin. Ja bensa tottakai kyseessä
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 22:42
Re: Keskikulutusmittari näyttää viivaa
Kyllä se on niin että icm ohjausyksikössä on vikaa jos keskikulutusnäyttöä ja dte lukemaa ei näy. Itselläni oli juuri sama vika ja ostin käytetyn icm mötikän ja sen jälkeen ilmestyivät lukemat näkyviin. Eberi ei ole toiminut vuosikausiin, sillä ei asian kanssa liene mitään yhteyttä.
Re: Keskikulutusmittari näyttää viivaa
Kyllä tuo ettei kulutus näy jos eberi ei ole väylässä on ominaisuus, muuten olisi aika monta viallista yksilöä tälläkin foorumilla. DTE:stä en osaa sanoa, toiminnassa voi toki olla eroja vuosimallienkin välillä.
Oisko nyt niin että tieto eberin olemassaolosta hävisi moduulin vaihdon myötä eikä sen toimimattomuus siksi enää haittaa?
Edittiä: Niin joo faceliftissä ei ole enää samanlaista ICM moduulia.
Oisko nyt niin että tieto eberin olemassaolosta hävisi moduulin vaihdon myötä eikä sen toimimattomuus siksi enää haittaa?
Edittiä: Niin joo faceliftissä ei ole enää samanlaista ICM moduulia.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Keskikulutusmittari näyttää viivaa
Otinpa Eberin sulakkeen kokeeksi pois (moottoritilan sähkökeskus nro 19).
Kulutusnäyttö ja DTE toimii täysin moitteetta. Kävin n. 8 km päässä asioilla, välillä auto sammuksissa, ja ajoin sitten kotiin takaisin. Toimi koko ajan. Katsoin vielä pihaan kotona kääntyessä että toimii.
Kaikki siis vastoin mitä tässä aiemmin kirjoitettu
Kulutusnäyttö ja DTE toimii täysin moitteetta. Kävin n. 8 km päässä asioilla, välillä auto sammuksissa, ja ajoin sitten kotiin takaisin. Toimi koko ajan. Katsoin vielä pihaan kotona kääntyessä että toimii.
Kaikki siis vastoin mitä tässä aiemmin kirjoitettu
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Keskikulutusmittari näyttää viivaa
Mitä vuosimallia TTiD on? Omassa 2008-mallisessa kyllä kulutus häviää heti kun eberiltä katkoo sähköt
Toki voihan näissä olla eri softaversioita.
Edittiä: Eberin sähköt mulla vaikuttaa ainoastaan keskikulutukseen, DTE toimii ja hetkellinen kulutus eSID:n avulla.
Toki voihan näissä olla eri softaversioita.
Edittiä: Eberin sähköt mulla vaikuttaa ainoastaan keskikulutukseen, DTE toimii ja hetkellinen kulutus eSID:n avulla.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Keskikulutusmittari näyttää viivaa
Oma on -08 TTiD automaatti.
Seurasin keskikulutusnäyttöä ja kyllä myös sen lukemat muutuivat. Sikäli oli helppo tapaus, kun keskikulutusnäytössä oli lukema matka-ajon jäljiltä reilun 100 km matkalta ja nyt ajoin taajama-ajoa, niin heti lähti lukema nousemaan. Vastaavasti DTE lukema tietenkin pieneni.
Täytyy tietenkin vielä asiaa tarkkailla, että onko tilanne pysyvä.
Seurasin keskikulutusnäyttöä ja kyllä myös sen lukemat muutuivat. Sikäli oli helppo tapaus, kun keskikulutusnäytössä oli lukema matka-ajon jäljiltä reilun 100 km matkalta ja nyt ajoin taajama-ajoa, niin heti lähti lukema nousemaan. Vastaavasti DTE lukema tietenkin pieneni.
Täytyy tietenkin vielä asiaa tarkkailla, että onko tilanne pysyvä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Keskikulutusmittari näyttää viivaa
Ok, eli sama vuosi ja tekniikka. Eiköhän näissä joku softa ole erilainen, ei tuota oikein muulla voi selittää.
eSID muuten näyttää koko ajan myös keskikulutuksen, mutta voi olla että palikka laskee tuon itse. Auton oman keskikulutusnäytön toimimattomuudesta huolimatta DTE näyttää koko ajan melko järkeviä.
eSID muuten näyttää koko ajan myös keskikulutuksen, mutta voi olla että palikka laskee tuon itse. Auton oman keskikulutusnäytön toimimattomuudesta huolimatta DTE näyttää koko ajan melko järkeviä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2