Eilen päivällä parkkipaikalla sattui ihme tapaus auton ohjaukseen liittyen.
Kääntelin autoa normaalisti parkkiruutuun ja yhtäkkiä ohjaus jäykistyi ja ratti rupesi naksumaan käännettäessä!
Kun ajoin sen kotiin, ohjaus oli kokoajan melko jäykkä, mutta taas tänään aamulla se tuntui paremmalta, mutta nyt taas illemmalla vika palautui. Kun kääntää ratin lähes ääriasentoon, ratista/sen läheltä kuuluu naksahduksia ja ohjaus on kankea!
Tehostimen säiliössä on öljyä riittävästi, mutta kannattaisi varmaan lähteä niiden vaihdolla liikenteeseen, ettei heti rupea esim. pumppua vaihtamaan..?
Ei ole mitään tietoa, koska tehostimen öljyt on vaihdettu viimeksi, tai onko ylipäätään koskaan.
Mistä tuon tehostimen järjestelmän saisi parhaiten täysin tyhjäksi??
Onko ajatuksia mikä voisi aiheuttaa moisen vian?
Auto on -90, 16v turbo ja ajettu on 230000. Kyllä kai tässä vaiheessa jo pumppukin voi vedellä viimeisiään...
Tuli vain mieleen, että voisiko tuolla järjestelmässä olla esim. jäätä jossakin, kun tuo vika ei tuntuisi olevan ihan kokoajan päällä?
hajosiko ohjaustehostin?
hajosiko ohjaustehostin?
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Yksi vaihtoehto vois olla rattiakselin laakerit. Niitähän löytyy kaksin kappalein akselitangon ylä ja alapäästä. Mulla morjesti ylempi viimesyksynä. Oireet vaan olivat samantyyppiset. Naksuntaa ensin ja sitten ohjaus muuttui tahmeaksi. Palauttaa viimeisen "vartin" huonosti. Tutkippa löytyykö lattiamatolta laakerin "rullia".