Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Hondan vahaus on suoritettu. Huomiselle vähän kabiinin putsausta ja kerran ajattelin rykäistä ohjaustehostimen säiliön tyhjäksi ja täyteen. Uudistan toimen aina yhden kaupunkireissun jälkeen, varmaankin n. kolmeen kertaan riittää tuo litran puteli.
Jos oikeen nätti keli tulee huomiseksi, niin voisi suorittaa viikkopesun myös Aurikselle.
Päivän vaativa asennustehtävä osui Auriksen kohdalle.
Minähän ostin viime vuonna sen telineen tuolle puhaltimelle. Hyvä muuten, mutta vähän jaloissa pelkääjän jalkatilassa. Tässä oli puhallin ollut kiinni, koska ruuvinreiät löytyivät. Siispä teline irti ja samoihin reikiin vastakappale ruuvaten, kyllä nyt kelpaa puhallella !
Muutenkin tsekkailin ajastimen ja johdot noihin lämppärisysteemeihin liittyen. Ulkona on nyt yksi paikka kunnossa, täytyy vielä talliin viritellä johdot valmiiksi, että on sielläkin. Kaippa sitä pitää myös vähitellen jääraapat sun muut myös laittaa autoihin, että on sitten kun tarvitsee.
Jos oikeen nätti keli tulee huomiseksi, niin voisi suorittaa viikkopesun myös Aurikselle.
Päivän vaativa asennustehtävä osui Auriksen kohdalle.
Minähän ostin viime vuonna sen telineen tuolle puhaltimelle. Hyvä muuten, mutta vähän jaloissa pelkääjän jalkatilassa. Tässä oli puhallin ollut kiinni, koska ruuvinreiät löytyivät. Siispä teline irti ja samoihin reikiin vastakappale ruuvaten, kyllä nyt kelpaa puhallella !
Muutenkin tsekkailin ajastimen ja johdot noihin lämppärisysteemeihin liittyen. Ulkona on nyt yksi paikka kunnossa, täytyy vielä talliin viritellä johdot valmiiksi, että on sielläkin. Kaippa sitä pitää myös vähitellen jääraapat sun muut myös laittaa autoihin, että on sitten kun tarvitsee.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Nätti sunnuntai ja energiatasot kohdillaan, mikäs siinä. Tsekkasin Hondasta, että moottorilämppäri ja sisäpuhallin toimii. Toimii. Tässä on vielä perinteinen lohko, joten kivasti porisi.
Jumppasin pari säiliöllistä ohjaustehostimen nestettä ulos ja uutta sisään...
Jonkun verran oli eroa uuden ja vanhan nesteen välillä, niin värissä kuin tuoksussa, oikealla siis läikkä uutta
Pari säiliöllistä vielä, mutta en viitsi tuota paikallaan runksutella, joten hoidetaan sitten ma-ti kaupunkireissujen jälkeen.
Tuulilasin pesaisin sisäpuolelta, kattoluukku myös sisä- ja ulkopuolelta, nyt näkee pilvetkin. Oli varsinkin sisäpuolelta melkoisen törkyinen. Pölyt pyyhkäisin myös koko autosta sisältä. Tankinluukun vapauttimen muistin myös öljytä. Enää ei oikein keksi mitään järkevää tehtävää, joten ajoa sitten seuraavaksi.
Konehuoneen puolella "todiste" edellisen omistajan mainitsemasta ilmastointihuollosta, tuon jälkeen autolla on ajettu alle 200 km, joten suht tuore toimenpide.
Aurikseen tein jo perinteeksi muodostuneen sunnuntain ulkopesun ja kuivauksen. Pari pakkasyötä luvattu, niin joutui tyhjäämään pesun jälkeen letkut ja liittimet ja roudasin kamat kellariin turvaan, viritellään sitten takaisin, kun lämpenee. Nyt West Ham-Manchester United, tänään on ahkeroitu jo ihan tarpeeksi.
Jumppasin pari säiliöllistä ohjaustehostimen nestettä ulos ja uutta sisään...
Jonkun verran oli eroa uuden ja vanhan nesteen välillä, niin värissä kuin tuoksussa, oikealla siis läikkä uutta
Pari säiliöllistä vielä, mutta en viitsi tuota paikallaan runksutella, joten hoidetaan sitten ma-ti kaupunkireissujen jälkeen.
Tuulilasin pesaisin sisäpuolelta, kattoluukku myös sisä- ja ulkopuolelta, nyt näkee pilvetkin. Oli varsinkin sisäpuolelta melkoisen törkyinen. Pölyt pyyhkäisin myös koko autosta sisältä. Tankinluukun vapauttimen muistin myös öljytä. Enää ei oikein keksi mitään järkevää tehtävää, joten ajoa sitten seuraavaksi.
Konehuoneen puolella "todiste" edellisen omistajan mainitsemasta ilmastointihuollosta, tuon jälkeen autolla on ajettu alle 200 km, joten suht tuore toimenpide.
Aurikseen tein jo perinteeksi muodostuneen sunnuntain ulkopesun ja kuivauksen. Pari pakkasyötä luvattu, niin joutui tyhjäämään pesun jälkeen letkut ja liittimet ja roudasin kamat kellariin turvaan, viritellään sitten takaisin, kun lämpenee. Nyt West Ham-Manchester United, tänään on ahkeroitu jo ihan tarpeeksi.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Täytyy arvostaa tuota pieteettiä, millä huollat näitä vanhojakin pelejä. Kyllä Hondalla varmasti on huolettomia kilsoja vielä edessä.
Ja mitä omaan tilanteeseen tulee niin pihaan ei tullut Hondaa, ei (toista) Rellua, ei Kiaa, ei edes Saabia vaan Mondeo. Kyseessä MK3 viimeistä viritystä oleva Trend X, bensapadalla ja kilsoja melkein saman verran kuin Accordissa. Tuossa oli kilsoihin nähden siisti kori, suht asiallinen huoltohistoria ja "kaikki toimii", joten tällä kertaa näin.
Ja mitä omaan tilanteeseen tulee niin pihaan ei tullut Hondaa, ei (toista) Rellua, ei Kiaa, ei edes Saabia vaan Mondeo. Kyseessä MK3 viimeistä viritystä oleva Trend X, bensapadalla ja kilsoja melkein saman verran kuin Accordissa. Tuossa oli kilsoihin nähden siisti kori, suht asiallinen huoltohistoria ja "kaikki toimii", joten tällä kertaa näin.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tuosta mallista tulee aina mieleen star warsin storm trooperin ja darth vaderin sekoitus. Valkoisena varsinkin. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Mulle tulee nuo Star Warsin hahmot taas mieleen uudemmista Tojotoista, etenkin viimesen Avensiksen keulasta.
Mk1 Nissan Leaf muistuttaakin sitten JarJar Binksiä
Mk1 Nissan Leaf muistuttaakin sitten JarJar Binksiä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
No joo, enhän mä mitään remonttia osaa näille tehdä, kunhan puuhastelen pikkujuttuja. Toki korva ja persaus ovat herkkiä löytämään viat jos sellaisia on ja kun on hyvä korjaamo, niin sekin homma hoituu. Tuo Mk3 Mondeo on oikein hyvä valinta, viimeisissä virityksissä oli kaikki alkuvuosien jakoketju-ongelmat ja muut pikkujutut jo korjattu, ynnä kittisaumatkin paremmat. Yleensähän se viimeinen versio poistuvasta mallista on paras, niin Mondeossakin.Cona kirjoitti: ↑Ma Syys 23, 2019 12:53Täytyy arvostaa tuota pieteettiä, millä huollat näitä vanhojakin pelejä. Kyllä Hondalla varmasti on huolettomia kilsoja vielä edessä.
Ja mitä omaan tilanteeseen tulee niin pihaan ei tullut Hondaa, ei (toista) Rellua, ei Kiaa, ei edes Saabia vaan Mondeo. Kyseessä MK3 viimeistä viritystä oleva Trend X, bensapadalla ja kilsoja melkein saman verran kuin Accordissa. Tuossa oli kilsoihin nähden siisti kori, suht asiallinen huoltohistoria ja "kaikki toimii", joten tällä kertaa näin.
Mullahan oli tommonen syksyllä 2015->
Oli ajettu rapiat 60 tkm, muistaakseni vm.-06 ja maksoin 6900e netto. Ei mennyt kaupaksi sitten millään, kun yritin tietenkin vähän tiliä tehdä ja vaihdon sen tähän ->
,
kun sain järkevän hyvityksen.
Tuon Yarpan kun myin, niin itse asiassa sen jälkeen ostin Meganen, josta tämä ketju sai alkunsa.
Tänään vein pojan Hondallaan kouluun, kävin tankkaamassa vähän tuoretta polttoainetta tankkiin ja kotona imaisin säiliöllisen ohjaustehostimen nestettä pois ja uutta tilalle. Huomenna vielä viimeisen kerran, sitten jää purkkiin joku 1.5 dl pohjalle, jos lisäystarvetta joskus ilmenee. Pissapojan täytin -18 C kestoisella aineella jota menikin litratolkulla. Sen verran tutkailin valon kanssa jarruja, että edessä on hyvät palat ja levytkin ovat ok, takana sen sijaan on aika ohkaiset palat ja varsinkin kuskin puolen takalevy on todella heikossa hapessa, ei siinä juurikaan kiiltävää pintaa ole ja melkoisen epätasaista röheloä on ruostepinta, menevät 100% varmasti vaihtoon kun tuon korjaamolle vien. Ennemmin, jos alkaa tulla ongelmia, myöhemmin, jos saan itse päättää aikataulun.
Hemmetin siistiltä näytti marketin p-paikalla hän, kaiken hinkkauksen jälkeen Täytyy laittaa pari potrettia, jahka saan kuvat koneelle.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Eihän se tosta muun näköiseksi muutu, mutta otin aamusella kuvia kauppaan mennessäni, viikon sentään jynssäsin autoa, niin mukavahan se on "ihailla" puhdasta ja kiiltävää vanhaa Accordia. Ei ole Honda tämän jälkeen yhtä tasapainoista ja onnistunutta mallia ulos pukannut, mun mielestäni. Vaikkakin tykkään esim. uudesta Civicistä tosi paljon, jos kyllästyn säästämään Auriksella jossain vaiheessa, HB-korinen Civic Type S-versiona 1.5-litran myllyllä, 182 heppaa ja automaattina, kelpaisi mainiosti. Ei sitä koskaan tiedä
Siellä luuraa kaksilitrainen lajitoveri taustalla sopivasti. Olisihan tuo näyttävämpi 17" vanteilla, mutta on niin paljon parempi ajaa noilla 16", että antaa olla. Toki, jos vaihtaa normin 225/45 kokoon 205/50, niin on paljon rauhallisempi. Kaverilla on sellaiset, eikä ole lainkaan hullumpi ajaa.
Se mistä tuossa tykkään erityisesti, on kuskin jakkara. Voittaa mennen tullen esim. Auriksen vastaavan, joka on paljon lievemmin muotoiltu ja hiton paljon kovempi. Sanoinkin pojalle, että jospa kuitenkin minä otan Accon ja hän saa Auriksen Ei kuulemma käy, käski nauttia siihen saakka, kunnes saa kortin. Pah.
Jaa niin, viestiteltiin rengaspäällikön kanssa tänään taas ja 8 kpl Bf Goodrich-kesärenkaita lähti tilaukseen. Hoidetaan vanteille sitten joskus kun syysrumba on hellittänyt ja hallissa hiljenee. EDIT: Sen verran tuohon voisi vielä tehdä, että umpioiden muovit voisi kiillottaa, täytyy yrittää muistaa hakea Motonetista tai jostain joku Philipsin tai Turtlen kitti, mitä tuossa tsekkailin kokemuksia, niin ajavat asiansa kunhan pinnoittaa käsittelyn jälkeen.
Siellä luuraa kaksilitrainen lajitoveri taustalla sopivasti. Olisihan tuo näyttävämpi 17" vanteilla, mutta on niin paljon parempi ajaa noilla 16", että antaa olla. Toki, jos vaihtaa normin 225/45 kokoon 205/50, niin on paljon rauhallisempi. Kaverilla on sellaiset, eikä ole lainkaan hullumpi ajaa.
Se mistä tuossa tykkään erityisesti, on kuskin jakkara. Voittaa mennen tullen esim. Auriksen vastaavan, joka on paljon lievemmin muotoiltu ja hiton paljon kovempi. Sanoinkin pojalle, että jospa kuitenkin minä otan Accon ja hän saa Auriksen Ei kuulemma käy, käski nauttia siihen saakka, kunnes saa kortin. Pah.
Jaa niin, viestiteltiin rengaspäällikön kanssa tänään taas ja 8 kpl Bf Goodrich-kesärenkaita lähti tilaukseen. Hoidetaan vanteille sitten joskus kun syysrumba on hellittänyt ja hallissa hiljenee. EDIT: Sen verran tuohon voisi vielä tehdä, että umpioiden muovit voisi kiillottaa, täytyy yrittää muistaa hakea Motonetista tai jostain joku Philipsin tai Turtlen kitti, mitä tuossa tsekkailin kokemuksia, niin ajavat asiansa kunhan pinnoittaa käsittelyn jälkeen.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Syksy kurittaa hybridiä. Piipahdin tankilla Auriksen kanssa, kulutus vs. edellinen 4.1->4.52, jotakuinkin 10% lisäys kun vähän syksy on nipistellyt. Onneksi taas lämpenee, roudasin vesiletkunkin takaisin ulos, kun lupasivat seuraavat 10 vrk keliä, joka ei käy lähelläkään nollaa, ennemminkin pysyttelee siellä +10 korvilla kun tuosta vertyy.
Hondan ohjaustehostinjumppa on toistaiseksi saatettu päätökseen, tuskin toinenkaan litra pahaa tekisi, mutta onhan neste nyt huomattavasti kirkkaampaa, saa kelvata.
Hondan ohjaustehostinjumppa on toistaiseksi saatettu päätökseen, tuskin toinenkaan litra pahaa tekisi, mutta onhan neste nyt huomattavasti kirkkaampaa, saa kelvata.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Onhan noi Auriksen lukemat silti aika naurettavia, kun vertaa vaikka mun Femman työmatkakulutukseen. 12,5-13l meni tuossa nurkissa viinaa.
Paljonkos nuo (asialliset) uudet mustat ja pyöreät maksaa nykyään?
En ole varmaan ikinä ostanut uusia renkaita. Mondeon kohdalla joutuu ehkä ennen kevättä nöyrtymään, kun 16"kesägummit on ihan valmiit.
Paljonkos nuo (asialliset) uudet mustat ja pyöreät maksaa nykyään?
En ole varmaan ikinä ostanut uusia renkaita. Mondeon kohdalla joutuu ehkä ennen kevättä nöyrtymään, kun 16"kesägummit on ihan valmiit.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Vähällähän Auris menee, ei siinä mitään. Ehkä just pystyy polttoaineen maksamaan
Mitäs ne nyt oli mustat ja pyöreät, irtovanteille laitettuna 8 kpl yhteensä 588 euroa, ihan ok. Tigariin jos tyytyy, 250/sarja ja noista Bf Goodricheista joutuu kärsimään sen vajaat 300. Tuohon samaan haarukkaan löytyy varmaan joka ketjulta halpista ja kiinalaisia pilvin pimein. Minä nyt kuitenkin pysyn näissä Euroopassa valmistetuissa Michelinin-halpismerkeissä, kun tuo oma vakiotoimittaja niitä tarjoaa eikä koskaan ole ollut ongelmia yhdenkään sarjan kanssa.
Mitäs ne nyt oli mustat ja pyöreät, irtovanteille laitettuna 8 kpl yhteensä 588 euroa, ihan ok. Tigariin jos tyytyy, 250/sarja ja noista Bf Goodricheista joutuu kärsimään sen vajaat 300. Tuohon samaan haarukkaan löytyy varmaan joka ketjulta halpista ja kiinalaisia pilvin pimein. Minä nyt kuitenkin pysyn näissä Euroopassa valmistetuissa Michelinin-halpismerkeissä, kun tuo oma vakiotoimittaja niitä tarjoaa eikä koskaan ole ollut ongelmia yhdenkään sarjan kanssa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Minä maksoin viime kevättalvella kiekasta 16” Vredesteineja 295 €. Bridgestonet taisi olla saman verran.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Sen verran kinuskihalparenkaista, että ngkolkissa aikaisemman omistajan hankkimista petti eturenkaasta runkorakenne ennen kuin pinta oli "valmis". Nimeä en muista, mutta sellaiset joista en ollut ikinä kuullutkaan.
Tässä tapauksessa oletettavasti halpa oli kyllä myös huono...
Tässä tapauksessa oletettavasti halpa oli kyllä myös huono...
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Niin, eipä nämä BF:t varsinaisesti mitkään halparenkaat ole, asiallinen keskihintainen pikemminkin, selvästi päämerkkiä halvempi, mutta toisaalta taas malliston pohjimmaisia kalliimpi. Meidän perheen satojentuhansien kilometrien kokemuksella käypänen rinkula kaiken kaikkiaan. Erityisesti tykkään siitä, että pysyy loppuun saakka asiallisen hiljaisena, eivätkä ala jollottaa lopputaipaleella, kuten esim. Continentaleilla on tapana. Auriksen alla olevat taas jälleen hyvä (huono) esimerkki.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Merkki oli Autoguard....siitä kannattaa pysyä kaukana
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Pakko täräyttää foorumin ensimmäinen viestini tälle palstalle. Olen jo pitkään lueskellut näitä tiheitä muutoskäänteitäsi autorintamalla. Itse samaistun tähän filosofiaan aivan täysin. Autoja on ollut jo lukuisia, sekä käyttö- että harrastepelejä, vaikka ikää on "vasta" kolmisenkymmentä vuotta.
Hondan suhteen tuttavuus jäi kuitenkin kohdallani ensimmäiseksi ja viimeiseksi, joten kiinnostaakin tietää, oliko huono kokemukseni vain heikosta autoyksilöstä johtuvaa vai ovatko nämä oikeasti vain makuasioita. Hondani oli kahdeksannen sukupolven, eli viimeisimmän Suomessa myydyn mallin Accord 2.0 Executive automaatti sedan. Ihastuin vallattoman komeaan ulkokuoreen ja nahkasisustaan. Kilometrejä oli kertynyt kohtuulliset 200tkm.
Puolisen vuotta yhteiseloa kuitenkin piisasi. Kun talvi saapui, huomasin ajettavuuden olevan aivan luokattoman huono junamaisen vakaan saksalaisen jälkeen. Ajettavuuden pilasivat herkkä ja täysin keinotekoisen oloinen ohjaus sekä liian kova ja äkkiväärä alusta. Ajo-ominaisuuksien muutos talvi/kesäkelillä oli poikkeuksellisen radikaali. Polanteissa ja jäisellä pinnalla auton käytös oli arvaamatonta ja epämiellyttävää. Myös melutaso oli aivan käsittämätön tämän tasoiselle autolle, joka kuitenkin uutena maksoi lähes 50 000 euroa. Alustaa yritettiin rempata isolla rahalla, vaihdettiin erilainen rengas/vannepaketti sekä tehtiin nelipyöräsuuntaus. - Ei mitään vaikutusta. Joten kysymys kuuluukin, sattuiko käsiini alustan osalta huolella kolaroitu yksilö vai oletko havainnut Hondassa vastaavaa ajettavuuden muutosta kesä vs. talvikelillä ajettaessa?
Hondan suhteen tuttavuus jäi kuitenkin kohdallani ensimmäiseksi ja viimeiseksi, joten kiinnostaakin tietää, oliko huono kokemukseni vain heikosta autoyksilöstä johtuvaa vai ovatko nämä oikeasti vain makuasioita. Hondani oli kahdeksannen sukupolven, eli viimeisimmän Suomessa myydyn mallin Accord 2.0 Executive automaatti sedan. Ihastuin vallattoman komeaan ulkokuoreen ja nahkasisustaan. Kilometrejä oli kertynyt kohtuulliset 200tkm.
Puolisen vuotta yhteiseloa kuitenkin piisasi. Kun talvi saapui, huomasin ajettavuuden olevan aivan luokattoman huono junamaisen vakaan saksalaisen jälkeen. Ajettavuuden pilasivat herkkä ja täysin keinotekoisen oloinen ohjaus sekä liian kova ja äkkiväärä alusta. Ajo-ominaisuuksien muutos talvi/kesäkelillä oli poikkeuksellisen radikaali. Polanteissa ja jäisellä pinnalla auton käytös oli arvaamatonta ja epämiellyttävää. Myös melutaso oli aivan käsittämätön tämän tasoiselle autolle, joka kuitenkin uutena maksoi lähes 50 000 euroa. Alustaa yritettiin rempata isolla rahalla, vaihdettiin erilainen rengas/vannepaketti sekä tehtiin nelipyöräsuuntaus. - Ei mitään vaikutusta. Joten kysymys kuuluukin, sattuiko käsiini alustan osalta huolella kolaroitu yksilö vai oletko havainnut Hondassa vastaavaa ajettavuuden muutosta kesä vs. talvikelillä ajettaessa?