Pakettiauto vinkkejä otetaan vastaan
Pakettiauto vinkkejä otetaan vastaan
Hei!
Olisi edessä pakettiauton ostoa harrastuksiin. Tarkoituksena vetää noin 1800kiloista jarrullista umpikärryä.
Tiedossa olisi parikin klonkswagen LT:tä ja vastaavaa mersun pakettiautoa.
Miksi ei meinaa netistä oikein löytyä tietoa paljonko milläkin autolla saa vetää. Tuulilasin sivuillakin on faktaa vain uusista autoista....
Olisko jollain heittää linkkivinkki tai jos omistat jomman kumman auton niin viitsisitkö heittää tänne tietoa, kuinka painavaa jarrullista kärryä saa vetää...
Kiitokset jo etukäteen....
Autot:
VW LT28
VW LT31
MB 207
Olisi edessä pakettiauton ostoa harrastuksiin. Tarkoituksena vetää noin 1800kiloista jarrullista umpikärryä.
Tiedossa olisi parikin klonkswagen LT:tä ja vastaavaa mersun pakettiautoa.
Miksi ei meinaa netistä oikein löytyä tietoa paljonko milläkin autolla saa vetää. Tuulilasin sivuillakin on faktaa vain uusista autoista....
Olisko jollain heittää linkkivinkki tai jos omistat jomman kumman auton niin viitsisitkö heittää tänne tietoa, kuinka painavaa jarrullista kärryä saa vetää...
Kiitokset jo etukäteen....
Autot:
VW LT28
VW LT31
MB 207
Viimeksi muokannut e0000333, Ma Helmi 25, 2008 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
En tiedä vetokyvyistä, mutta sanon vaan, että unohda nuo LT:t. Sen dieselin ikä on nimittäin todella lyhyt, ja korit ovat hyvin ruosteherkkiä. Osta se mersu, ne on luotettavia pelejä.
T: puolueeton
T: puolueeton
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Pakua ei kannata hankkia.
Hae kuorma-autoksi rekisteröitävä kokonaispainoltaan hiukka yli 3500 kiloinen esim saksasta niin ei mene ollenkaan veroja.
Kaveri haki Ivecon viime keväänä, oli tullessa paku mutta taakse sai tehtaalta lisäjousen jolla kokonaispainoksi saatiin 3590 kg.
Joten rekisteröinti kuorma-autoksi. Hinnoista vielä sen verran että hän kävi sitä kaupittelemassa autoja ostavaan liikkeeseen ja vielä vuoden ja kolmenkympin jälkeen olisi saanut enemmän kun tuli maksamaan haku ja muutostyö kuluineen.
Jos ei tarvitse niin hemmetisti paskastaa tavaraa kuskata, niin paras vaihtoehto on pienoislinja-auto (1+9). ei mene dsl-verojakaan eikä ole käyttömaksuja. Kortin saa autokoulusta lyhyellä kurssilla.
Ja uudemmilla saa ajaa sataa.
Edit. Tarkista myös korttiasiat, mulla ei enää ole sitä ongelmaa. ABECEDE.
Hae kuorma-autoksi rekisteröitävä kokonaispainoltaan hiukka yli 3500 kiloinen esim saksasta niin ei mene ollenkaan veroja.
Kaveri haki Ivecon viime keväänä, oli tullessa paku mutta taakse sai tehtaalta lisäjousen jolla kokonaispainoksi saatiin 3590 kg.
Joten rekisteröinti kuorma-autoksi. Hinnoista vielä sen verran että hän kävi sitä kaupittelemassa autoja ostavaan liikkeeseen ja vielä vuoden ja kolmenkympin jälkeen olisi saanut enemmän kun tuli maksamaan haku ja muutostyö kuluineen.
Jos ei tarvitse niin hemmetisti paskastaa tavaraa kuskata, niin paras vaihtoehto on pienoislinja-auto (1+9). ei mene dsl-verojakaan eikä ole käyttömaksuja. Kortin saa autokoulusta lyhyellä kurssilla.
Ja uudemmilla saa ajaa sataa.
Edit. Tarkista myös korttiasiat, mulla ei enää ole sitä ongelmaa. ABECEDE.
96 M75 i12 5-speed
M-B Sprinter 313 tai 316 pitkämalli ja taakse 3 kpl lisää penkkejä (joutuu liimauttaan kiskot lattiaan esim. Regolla), väliseinä ja verhoilut. Koko paketti sitten konttorin kautta 3+3 kuorma-autoksi ja on semmoinen pirssi, että tilassa, tehossa ja mukavuudessa piisaa.
Ko. laitos pelkkänä "pakettimallinakaan" ei paha, sillä kokonaismassansa ansiosta sekin on kuorma-auto. Tuo lisäpenkki yms. ehostukset tekee Sprinteristä kivan taukovaunun, kun pystyy reteesti vetään nokkaunet selkäsuorana vaakatasossa. Eikä nuo ole niin hinnankiroissa Saksanmaalla, että sinne vaan hakemaan omansa.
Yksi mitä kannattaa tuossa hommassa miettiä kans on se, että Sprintereissä moottoreista tiputettiin yksi sylinteri pois. Vanhemmat 312 mallit on viispyttyisiä ja uudet 313 mallit on nelipyttysiä. Kestävyyden suhteen ei ole mitään eroa. Ainoa missä vanha on parempi on sen alakierrosvääntö, mutta vanhempi malli häviää taas tehossa 6-0 uudemmille. Se mikä molemmissa malleissa tai yleensäkin Sprinterissä on aivan ehdotonta on sen vaihdelaatikko. Enon firmassa on Sprintereillä ajettu arviolta yli 2,5 miljoonaa kilometriä ja laatikoissa ei ole ollu mitään.
Sen verran voin uudemmasta 313 pitkästä mallista sanoa, että viime vuoden elokuussa muutettiin Jeppikseen ja koppi oli täynnä lattiasta kattoon, seinästä seinään ja keulasta perään sekä perässä roikku vielä pieni kuomukärry. Eikä menohaluissa ollut mitään kummallista. Ja ko. lastissa pystyi ajamaan 5. vaihteella ihan hyvin.
Ko. laitos pelkkänä "pakettimallinakaan" ei paha, sillä kokonaismassansa ansiosta sekin on kuorma-auto. Tuo lisäpenkki yms. ehostukset tekee Sprinteristä kivan taukovaunun, kun pystyy reteesti vetään nokkaunet selkäsuorana vaakatasossa. Eikä nuo ole niin hinnankiroissa Saksanmaalla, että sinne vaan hakemaan omansa.
Yksi mitä kannattaa tuossa hommassa miettiä kans on se, että Sprintereissä moottoreista tiputettiin yksi sylinteri pois. Vanhemmat 312 mallit on viispyttyisiä ja uudet 313 mallit on nelipyttysiä. Kestävyyden suhteen ei ole mitään eroa. Ainoa missä vanha on parempi on sen alakierrosvääntö, mutta vanhempi malli häviää taas tehossa 6-0 uudemmille. Se mikä molemmissa malleissa tai yleensäkin Sprinterissä on aivan ehdotonta on sen vaihdelaatikko. Enon firmassa on Sprintereillä ajettu arviolta yli 2,5 miljoonaa kilometriä ja laatikoissa ei ole ollu mitään.
Sen verran voin uudemmasta 313 pitkästä mallista sanoa, että viime vuoden elokuussa muutettiin Jeppikseen ja koppi oli täynnä lattiasta kattoon, seinästä seinään ja keulasta perään sekä perässä roikku vielä pieni kuomukärry. Eikä menohaluissa ollut mitään kummallista. Ja ko. lastissa pystyi ajamaan 5. vaihteella ihan hyvin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Mimmi kirjoitti:Saathan tuollaista vaunua vetää myös tontulla (CS-korinen) ja 9-5:llakin Mihin siis kaipaat koppia
Joo, 9-5:sta ajattelin myös, mutta ei oo koukkua ja muutenkin turhan "hyvä" auto kisareissuille....
Mukaan pitäisi saada myös vaihtokonetta, työkaluja varikkoteltat yms. joten tilaa olisi hyvä olla...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
tknummelin kirjoitti:En tiedä vetokyvyistä, mutta sanon vaan, että unohda nuo LT:t. Sen dieselin ikä on nimittäin todella lyhyt, ja korit ovat hyvin ruosteherkkiä. Osta se mersu, ne on luotettavia pelejä.
T: puolueeton
Mikroautoaikoina oli tuommonen LT28. Laiskahan se on kun mikä, mutta silloin kesti kyllä ihmeen hyvin. Kilsoja tais olla jotain melki 300k jo kuiteski mittarissa. Turbokoneellahan tuo älttäri on ihan susi. Kansia menee niinku tikkumälliä....
Tuosta ruostumis jutusta oon kyllä samaa mieltä....
Mersu vois olla kyllä juhta hommissa väkevä vielä vanhanakin....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Alkuperäiseen kysymykseen
http://www.autotalli.fi ja sieltä automallit.
Löytyy aika hyvin tietoa vanhemmistakin malleista ja yksi tietokenttä on tuo jarrullisen perävaunun mx. paino. Ainakin LT:n tiedoista löytyi.
Volkswagen LT 31 Umpi 2.4D
<http://cromet.autotalli.fi/images/garage/empty.gif>
Hintatiedot
Myynnissä: 1985 - 1992
Viimeisin ovh: 23,378 EUR
Käyttöetu: EUR
Vapaa käyttöetu: EUR
<http://cromet.autotalli.fi/images/garage/empty.gif>
Tekniset ominaisuudet
Korimalli: Pakettiauto
Ovet:
Vaihteet: 5
Henkilöluku: 3
Polttoaine: Diesel
Iskutilavuus: 2384
Etu-, taka-, neliveto:
Jarrut:
Paino (kg):
Perävaunun max. massa: 1800
<http://cromet.autotalli.fi/images/garage/empty.gif>
Suorituskyky
Teho (kW): 51
Max vääntö (Nm):
Huippunopeus (km/h):
Kiihtyvyys (sek/0-100):
Kulutus (l/100km):
<http://cromet.autotalli.fi/images/garage/empty.gif>
Vakiovarusteet
Varustelu:
Löytyy aika hyvin tietoa vanhemmistakin malleista ja yksi tietokenttä on tuo jarrullisen perävaunun mx. paino. Ainakin LT:n tiedoista löytyi.
Volkswagen LT 31 Umpi 2.4D
<http://cromet.autotalli.fi/images/garage/empty.gif>
Hintatiedot
Myynnissä: 1985 - 1992
Viimeisin ovh: 23,378 EUR
Käyttöetu: EUR
Vapaa käyttöetu: EUR
<http://cromet.autotalli.fi/images/garage/empty.gif>
Tekniset ominaisuudet
Korimalli: Pakettiauto
Ovet:
Vaihteet: 5
Henkilöluku: 3
Polttoaine: Diesel
Iskutilavuus: 2384
Etu-, taka-, neliveto:
Jarrut:
Paino (kg):
Perävaunun max. massa: 1800
<http://cromet.autotalli.fi/images/garage/empty.gif>
Suorituskyky
Teho (kW): 51
Max vääntö (Nm):
Huippunopeus (km/h):
Kiihtyvyys (sek/0-100):
Kulutus (l/100km):
<http://cromet.autotalli.fi/images/garage/empty.gif>
Vakiovarusteet
Varustelu:
arvioita?
Kiinnostaa sekä kuorma-auto että pakettiautopuoli, ehkä jompikumpi pitäisi hankkia ennen syksyä. Ehkä jo keväällä(?)... diisseli sen kuitenkin pitänee olla...
Kuis kalliita noiden mainittujen mallien tai muiden yleisten mallien remontit ovat? Volvon koneen hyvä puoli olisi ainakin se, että koneremontit on halpoja, onko joku eri mieltä? Mersu? Niin kestävä, ettei yleensä tarvitse mitään tehdä?
Entäs onko tietoa, saako noihin miten kylmäkuljetuspuolta, tai onko mallia, joka olisi rakennettu jo semmoiseen tarkoitukseen. Mistähän ihmeestä tämmöisiäkin selvittelisi (ps. vinkkejä vastaaontetaan tähänkin kohtaan).
Muuten jos kuormurissa on koukku niin muistaakseni vakuutusmaksut pomsahtavat ihan eri tasolle.
Kuis kalliita noiden mainittujen mallien tai muiden yleisten mallien remontit ovat? Volvon koneen hyvä puoli olisi ainakin se, että koneremontit on halpoja, onko joku eri mieltä? Mersu? Niin kestävä, ettei yleensä tarvitse mitään tehdä?
Entäs onko tietoa, saako noihin miten kylmäkuljetuspuolta, tai onko mallia, joka olisi rakennettu jo semmoiseen tarkoitukseen. Mistähän ihmeestä tämmöisiäkin selvittelisi (ps. vinkkejä vastaaontetaan tähänkin kohtaan).
Muuten jos kuormurissa on koukku niin muistaakseni vakuutusmaksut pomsahtavat ihan eri tasolle.
En noita pakuja sen paremmin tunne etten tiiä mistä ikähaarukasta tuota ollaan etsimässä.
Oon tää aika budejetti versio noihin sprinttereihin verrattuna vaikka ulkomailta kuormurina hakis.
Ukkolla on tuollainen MB 207 vm.84 joka on kyllä ihan työkalu, huvikseen sillä ei ajele.
Toi on nelipyttysellä 2.4 diisselillä ja se on kyllä ihan yhtä laiska tyhjänä tai kuorma päällä.
Viimeeksi katsastuksessa inssi ajoi sen vaa'alle kun oli vähän painuksissa joku 1500kg tais olla kuormaa, no liki ainakin maksimii.
Tota joutuu aina ajaan täysillä mutta ihmeesti se kestää, peltiä ja jarrujen herkistelyä joutuu laittaan joka katsastukseen.
Meteli on aika kova mutta ketterä peli muuten, kääntyy paljon pienemmäs tilas ympäri esim. mitä satku.
Kardaanin ristikot noissa on aika kulutustavaraa.
Laillista vetokykyä en muista, mutta kyllä tuolla on aika monta satkua trailerilla vedelty. Voinpahan tuon tarkistaakkin jos jotain kiinnostaa.
Oon tää aika budejetti versio noihin sprinttereihin verrattuna vaikka ulkomailta kuormurina hakis.
Ukkolla on tuollainen MB 207 vm.84 joka on kyllä ihan työkalu, huvikseen sillä ei ajele.
Toi on nelipyttysellä 2.4 diisselillä ja se on kyllä ihan yhtä laiska tyhjänä tai kuorma päällä.
Viimeeksi katsastuksessa inssi ajoi sen vaa'alle kun oli vähän painuksissa joku 1500kg tais olla kuormaa, no liki ainakin maksimii.
Tota joutuu aina ajaan täysillä mutta ihmeesti se kestää, peltiä ja jarrujen herkistelyä joutuu laittaan joka katsastukseen.
Meteli on aika kova mutta ketterä peli muuten, kääntyy paljon pienemmäs tilas ympäri esim. mitä satku.
Kardaanin ristikot noissa on aika kulutustavaraa.
Laillista vetokykyä en muista, mutta kyllä tuolla on aika monta satkua trailerilla vedelty. Voinpahan tuon tarkistaakkin jos jotain kiinnostaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Tommosen raskaan perävaunun kanssa olisi hyvä olla taka- tai neliveto. Etuvetoisella on senverran tullut leikittyä ison venetrailerin kanssa, että kytkin ja eturenkaat saa kipeetä, jos joutuu vähänkin jyrkempää mäkeä ajamaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ei sentää :D9-5T kirjoitti:Oiskohan ollut suomi24:ssäMäksä kirjoitti:joku anto jonkun painon joka oli mun mielestä jotain luokkaa 650kg maximissaan
täällä joskus viimevuoden puolel jossain tonnari ketjus joku tuosta jutteli ja luin vaan siitä sillon ja oon siitä asti ollu uskossa ettei ton kans uskalla vetää mitään ettei se kestä
BMW 525iA Touring Executive