Nonni. Tässä viimeinen virallinen potretti Auriksesta.
Kuvattuna uuden omistajan pihalla. Sijaitsee tosin alle 100m päässä omasta pihasta

Lähikauppaa, nääs.
Ei tosiaan 10v tauon jälkeen hotsittanut kuin 3kk maksaa autolainaa, ihan perse-hommaa. Siispä velka kuitattu ja Auriksella on uusi omistaja. Ynnä liian tylsää säästellä varmoista varmimmalla autolla. Tein päätöksen, että pidän omat autoni hyvinkin halpoina ja kierrätän fiiliksen mukaan, päivätyö syö miestä niin paljon, että pakenen todellisuutta näitten rytöjen maailmaan. Pysyy polla kasassa. Ehkä.
Otin vaihdossa vanhan autonsa, ajanut sillä 12 vuotta. Kasa kuitteja kertoi tarinaa, kaikenlaista oli vaihdeltu, hyvä niin. Arvoksi jäi tässä kaupassa 0 euroa, käytännössä riski siirtyi minulle. Tuosta voi tuoreella leimalla ja perusfiksin jälkeen tonnin saada, jos hyvin käy. Yhtä hyvin voi myös totaaliporsia ja joudun soittamaan Romu-Ukon hakemaan. Jos näin käy, niin olkoon sitten.
Käyn auton läpi, pesu + vahaus + alusta ja sitten sammutellaan airbag-valo, yritetään saada helmamuovit pysymään ylhäällä, tsekataan oikea takalokari, että annanko rälläkkähoitoa vai annetaanko vaan kukkia ja sen sellaista. Jakopääkin olisi jo lisä-ajalla, mutta ed. omistaja lupasi hoitaa sen, jos teetän työn. Se on ok. Kesärenkaista pari on huonoa, pari menettelee, talvirenkaat ovat lailliset ja enköhän minä niillä lipsuttele kunnialla menemään.
Kilsoja on, mutta kaikki on suhteellista

,
käytännössä auto on huollettu 20 tkm välein alusta saakka ja vaihdettu on jousia, jarrusatuloita, jarruletkuja jne. matkan varrella aina tarvittaessa.
Valaistus oli kehno, mutta tuosta voitte päätellä,

,
että siinähän on Volvo V40 2.0t Classic Wagon, vm.2004. Kahden litran "T3"-kone, jossa Saabin kaltainen pienpaineturbo-ratkaisu, tehoa 163hv, moottorin jatkeena automaattilaatikko. On vakkari, automaatti-ilmastointi, nahkajakkarat ja sen sellaista. Mennään nyt tuolla toistaiseksi, leimattava olisi 4.2.2020 mennessä, tavoitteena hoitaa asia mahdollisimman pienin kustannuksin. Joutuu kovasti miettimään, jos jotain isompaa ilmenee, että laitanko ennen leiman umpeutumista tyyliin 350 euron pyynnillä Nettiautoon, jolloin yleensä häviää alta vuorokauden pihasta.
Mutta homma kerrallaan, tiedä vaikka tästä leipoutuisi voittaja

Oisko tässä nyt teemalla "Tonnin pommilla toistaiseksi" seurattavaa mulle, meille ja teille. Vajaan 4kk päästä poika saa kortin ja vie minulta Accordin, siihen saakka voin puuhastella rauhassa, kun on Accord ajossa silloin kun tuota ropaa. Jos tuo kestää siihen saakka tai vaihtoehtoisesti saan sen toimimaan ihanasti ja tykästyn muutenkin ominaisuuksiinsa, niin kuka tietää, vaikka suhde kestäisi jopa kevään korville. Onhan tuo sentään farmari ja automaatti, eikä edes mikään mopedi. Riippuu toki myös talvesta. Eurotalvi olisi tilauksessa, kiitos ei kovat pakkaset ja lumihanget, vrt. tallin sijainti ja lämmityksen puuttuminen.
Simmottis. Harvinaisen rivakkaa toimintaa jopa minun mittapuullani. Alan kierrätellä halapoja ritsoja, niin pysyy mieli virkiänä. Päätös jota minulla on myös lupa katua katkerasti.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634