Aisin Warner 6-V öljy
Re: Aisin Warner 6-V öljy
Motonetin valikoimasta myös Comma MVATF+ omaa AW-1 -hyväksynnän: https://www.motonet.fi/fi/tuote/590329/ ... maattioljy
On tosin täyssynteettistä, eikä minelaaripohjaista, kuten WIS haluaa ohjeistaa.
On tosin täyssynteettistä, eikä minelaaripohjaista, kuten WIS haluaa ohjeistaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Aisin Warner 6-V öljy
Joo, ja kun tuota Comman sopivuus taulukkoa katsoo, niin sopii perämoottorista pessaariin. Jättäsin laittamatta tuota mihin tahansa laatikkoon ja katselisin öljyt jotka ovat hieman suppeammin specsatut.
Niitäkin löytyy , eikä se hintakaan nyt niin kauhiasti nouse.
Niitäkin löytyy , eikä se hintakaan nyt niin kauhiasti nouse.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Aisin Warner 6-V öljy
Jostain lueskelin (olikohan Volvo-palsta tjmsp) että olisi ollut ongelmia tuon huuhtelu/pesuvaihdon jälkeen, siis lika olisi lähtenyt kunnolla irti vasta 3000km:n ajon jälkeen, ja samassa jutussa oli joku raportoinut jonkin kuopiolaisen automaattilootien korjaajan mielipiteen noista pesuaineista, eli olivat aiheuttaneet outoa kulumista jne. Tiedä nyt noista, uskoako vai ei.
Jotenkin kuitenkin uskoisin että pesuainetta jää väkisinkin sinne lootaan, ja niiden irtoavien likapartikkeleiden vuoksi laitettava jälkihoitoaine kuulostaa taas jotenkin kummalliselta, kunnollisessa lootaöljyssä kun pitäisi olla koostumus sellainen ettei mitään lisäaineita tarvittaisi.
Tuosta Comma-öljystä löytyy huonoja kokemuksia aika paljonkin, siksi jätin sen suosiolla hyllyyn.
Itse päädyin tosiaan ihan perinteiseen öljynvaihtoon; vaimon kolkilla on ajettu nyt 236tkm, ja siihen piti olla tehtynä lootaöljynvaihto huuhtelutyyliin 125tkm:n kohdalla. Nyt kun jaksoin vihdoin viimein selata kuittipinon läpi, niin siihen oli tehty öljynvaihto, eli se perinteinen 3l vaihdettu. Öljyt olivat siis likipitäen orkkiskunnossa tuossa 236tkm:n kohdalla, mustaa kuin synti, mutta eivät onneksi haisseet palaneelle (joo olen haistanut palaneen lootaöljyn käryn parissakin tonnarissani joille ei oltu tehty öljynvaihtoja).
Neljännen vaihtokerran jälkeen (välissä ajelua, ja paikallaan käyttämistä vaihteita vaihdellen, lievästi lootaa luistattaen jarru pohjassa, kaasua painaen hieman, jne). alkoi tulemaan jo ihan punaista öljyä ulos.
Tosiaan lootassa ei ole ollut mitään ongelmia (juu, olen aiemmin manannut tuon automaatin toimintaa, mutta syy olikin TTiD:n pikkuahtimen ahtopaineissa, ei tullut /tule alakierroksilla vääntöä), ehkä saatoin ehtiä vaihtamaan öljyt ennen suurempia ongelmia, toivottavasti.
Vielä pitäisi tehdä viides vaihtokerta, jahka sade taukoaisi.
Joka tyhjennyskerralla on lootasta tullut ulos tasan 3l. WIS:in neuvoma öljymäärän tarkistusproseduuri on liian monimutkainen ja virhealtis (lukekaa itse se WIS:istä), öljynvaihto-ohjeen mukaan pitää laskea ulos mitä tulee, ja sitten lisätä 3l uutta öljyä. Tosiaan kun joka vaihtokerralla on tullut just tasan tuon 3l (mulla on ostettuna litran mitta-astiat, toinen puhtaalle, ja toinen likaiselle öljylle, ja suoralla pinnalla olen mittaillut) niin laitan viidennellä vaihtokerralla myös sen 3l sisään ja siinä se.
Joo, varmaan jää jonkin verran vanhaa öljyä uuden sekaan, mutta ei merkitävästi. Käsittääkseni Saab on ainoa valmistaja joka kieltää synteettisen öljyn käyttämisen tuossa AWTF-80_SC:ssä, en mitenkään jaksaisi uskoa että öljyn on pakko olla mineraaliöljypohjaista, ainakaan enää vuonna 2019.
Ehkä voisi ruveta vuosittain vaihtamaan sen 3l lootaöljyä, niin saattaisi pysyä jatkossakin punaisena kyseinen öljy.
Jotenkin kuitenkin uskoisin että pesuainetta jää väkisinkin sinne lootaan, ja niiden irtoavien likapartikkeleiden vuoksi laitettava jälkihoitoaine kuulostaa taas jotenkin kummalliselta, kunnollisessa lootaöljyssä kun pitäisi olla koostumus sellainen ettei mitään lisäaineita tarvittaisi.
Tuosta Comma-öljystä löytyy huonoja kokemuksia aika paljonkin, siksi jätin sen suosiolla hyllyyn.
Itse päädyin tosiaan ihan perinteiseen öljynvaihtoon; vaimon kolkilla on ajettu nyt 236tkm, ja siihen piti olla tehtynä lootaöljynvaihto huuhtelutyyliin 125tkm:n kohdalla. Nyt kun jaksoin vihdoin viimein selata kuittipinon läpi, niin siihen oli tehty öljynvaihto, eli se perinteinen 3l vaihdettu. Öljyt olivat siis likipitäen orkkiskunnossa tuossa 236tkm:n kohdalla, mustaa kuin synti, mutta eivät onneksi haisseet palaneelle (joo olen haistanut palaneen lootaöljyn käryn parissakin tonnarissani joille ei oltu tehty öljynvaihtoja).
Neljännen vaihtokerran jälkeen (välissä ajelua, ja paikallaan käyttämistä vaihteita vaihdellen, lievästi lootaa luistattaen jarru pohjassa, kaasua painaen hieman, jne). alkoi tulemaan jo ihan punaista öljyä ulos.
Tosiaan lootassa ei ole ollut mitään ongelmia (juu, olen aiemmin manannut tuon automaatin toimintaa, mutta syy olikin TTiD:n pikkuahtimen ahtopaineissa, ei tullut /tule alakierroksilla vääntöä), ehkä saatoin ehtiä vaihtamaan öljyt ennen suurempia ongelmia, toivottavasti.
Vielä pitäisi tehdä viides vaihtokerta, jahka sade taukoaisi.
Joka tyhjennyskerralla on lootasta tullut ulos tasan 3l. WIS:in neuvoma öljymäärän tarkistusproseduuri on liian monimutkainen ja virhealtis (lukekaa itse se WIS:istä), öljynvaihto-ohjeen mukaan pitää laskea ulos mitä tulee, ja sitten lisätä 3l uutta öljyä. Tosiaan kun joka vaihtokerralla on tullut just tasan tuon 3l (mulla on ostettuna litran mitta-astiat, toinen puhtaalle, ja toinen likaiselle öljylle, ja suoralla pinnalla olen mittaillut) niin laitan viidennellä vaihtokerralla myös sen 3l sisään ja siinä se.
Joo, varmaan jää jonkin verran vanhaa öljyä uuden sekaan, mutta ei merkitävästi. Käsittääkseni Saab on ainoa valmistaja joka kieltää synteettisen öljyn käyttämisen tuossa AWTF-80_SC:ssä, en mitenkään jaksaisi uskoa että öljyn on pakko olla mineraaliöljypohjaista, ainakaan enää vuonna 2019.
Ehkä voisi ruveta vuosittain vaihtamaan sen 3l lootaöljyä, niin saattaisi pysyä jatkossakin punaisena kyseinen öljy.
Viimeksi muokannut ng900aero, To Loka 03, 2019 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Aisin Warner 6-V öljy
^Joo , tuolla mersupuolella on myös kokemuksia että comma ei ehkä ole kovin pätevä vaihtoehto.
Toisaalta tuolla edellisellä sivulla mainittu fuchs on sen verran laatutuottaja , että ihmetyttäisi että tarjoaisivat johonkin laatikkoon
öljyä joka siihen ei kävisi. (viitaten tuohon syteettis / mineraali hommaan.)
Toisaalta tuolla edellisellä sivulla mainittu fuchs on sen verran laatutuottaja , että ihmetyttäisi että tarjoaisivat johonkin laatikkoon
öljyä joka siihen ei kävisi. (viitaten tuohon syteettis / mineraali hommaan.)
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Aisin Warner 6-V öljy
Volvoissa tuntuu vaihtelevan ohje vuosimalleittain, välillä kelpaa 3309 ja välillä taas AW1.
Miten tuota WIS ohjetta oikein pitäisi tulkita? Täyttö/tarkistusohjeessa käsketään:
1. Avaamaan tasotulppa laatikon alta, jolloin öljyä valuu 3...4dl
2. Täyttämään kunnes 2dl lisää valuu ulos
3. Sulkemaan tasotulppa
4. Lisäämään 4dl öljyä
Kohdat 1...3 auto käynnissä, mutta kohtaa 4 varten auto pitää sammuttaa ja akku telineineen irrottaa. Kuitenkin kohdassa 2 lisäys onnistui akku paikallaan ja kone käynnissä. Onnistuuko lisäys ilman akkutelineen irrotusta?
Määrä on ohjeen mukaan 4dl yli tasotulpan, mikä kuulostaa hassulta. Onko tuo nyt tosiaan näin?
Operaation aikana laatikkoöljyn lämpötilan tulee olla 70...80 astetta.
Miten tuota WIS ohjetta oikein pitäisi tulkita? Täyttö/tarkistusohjeessa käsketään:
1. Avaamaan tasotulppa laatikon alta, jolloin öljyä valuu 3...4dl
2. Täyttämään kunnes 2dl lisää valuu ulos
3. Sulkemaan tasotulppa
4. Lisäämään 4dl öljyä
Kohdat 1...3 auto käynnissä, mutta kohtaa 4 varten auto pitää sammuttaa ja akku telineineen irrottaa. Kuitenkin kohdassa 2 lisäys onnistui akku paikallaan ja kone käynnissä. Onnistuuko lisäys ilman akkutelineen irrotusta?
Määrä on ohjeen mukaan 4dl yli tasotulpan, mikä kuulostaa hassulta. Onko tuo nyt tosiaan näin?
Operaation aikana laatikkoöljyn lämpötilan tulee olla 70...80 astetta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Aisin Warner 6-V öljy
SS kirjoitti: ↑To Loka 03, 2019 17:53Volvoissa tuntuu vaihtelevan ohje vuosimalleittain, välillä kelpaa 3309 ja välillä taas AW1.
Miten tuota WIS ohjetta oikein pitäisi tulkita? Täyttö/tarkistusohjeessa käsketään:
1. Avaamaan tasotulppa laatikon alta, jolloin öljyä valuu 3...4dl
2. Täyttämään kunnes 2dl lisää valuu ulos
3. Sulkemaan tasotulppa
4. Lisäämään 4dl öljyä
Kohdat 1...3 auto käynnissä, mutta kohtaa 4 varten auto pitää sammuttaa ja akku telineineen irrottaa. Kuitenkin kohdassa 2 lisäys onnistui akku paikallaan ja kone käynnissä. Onnistuuko lisäys ilman akkutelineen irrotusta?
Määrä on ohjeen mukaan 4dl yli tasotulpan, mikä kuulostaa hassulta. Onko tuo nyt tosiaan näin?
Operaation aikana laatikkoöljyn lämpötilan tulee olla 70...80 astetta.
Ei tuota ohjetta pysty noudattamaan edes laboratorio-oloissa, aivan liikaa tekijöitä jotka vaikuttavat lopputulokseen, ja WIS:n ohjeistama proseduuri on liian outo, ja sellainen jota ei tekisi mieli noudattaa ikinä.
Vaimon kolkista laskin tosiaan saman verran öljyä ulos kuin mitä laitoin uutta lientä sisään. Aivan tasan tarkkaan sen 3l tuli ulos jokaisella tyhjennyskerralla.
Ei tuo vaimon kolkki ainakaan huonommaksi muuttunut noilla Redlinen öljyillä, pikemminkin paremmin ja nopeammin reagoiva se kait nyt on (vaimoni kuvailuita). Varmasti toimii paremmin kuin ikipikimustilla öljyillä. Siltikin on kyllä kamala keksintö tuollainen Asisinin 6v-loota, vaikea ymmärtää miksi joku kaheli on tilannut Saabin sellaisella kun samaan aikaan on ollut vaihtoehtona myös manuaaliaskia!?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Aisin Warner 6-V öljy
Minä käytin edellistä 5-v Aisinilla olevaa laatikon öljyn vaihdossa kolme kertaa aina merkkiliikkeessä: 125tkm, 200 tkm ja 300tkm, kohdalla.
Ensimmäinen tehtiin vain laskemalla öljyt pois sen mitä tulee ja uudet sisään. En silloin hoksannut vaatia huuhtelumenetelmää. Kaksi jälkimmäistä sitten tehtiin huuhtelemalla. Ei siis mitään pesuaineita vaan ainoastaan juoksutettiin öljyä riittävästi ulos. Laatikon öljytilavuus oli 7,2 litraa ja huollon mukaan 11 litraa juoksutettiin. Öljynä tietenkin käytetiin alkuperäistä laatua.
Nykyisessä TTiD:ssä on tuo 6-v Aisin ja manuaalia en huolisi en sitten millään. En mihinkään "normaaliin käyttö" -autooni.
Tähän nykyiseen on vaihdettu öljyt kahdesti huoltokirjan mukaan, 110 tkm ja 175 tkm kohdilla. Oletettavasti sillä perinteisellä tavalla, jossa ei vaihdu kuin max puolet öljystä. Täytyy jossain vaiheessa, kun kilometrejä on reilut 200 tkm, vaihdattaa taas tuolla huuhtelumenetelmällä.
Ensimmäinen tehtiin vain laskemalla öljyt pois sen mitä tulee ja uudet sisään. En silloin hoksannut vaatia huuhtelumenetelmää. Kaksi jälkimmäistä sitten tehtiin huuhtelemalla. Ei siis mitään pesuaineita vaan ainoastaan juoksutettiin öljyä riittävästi ulos. Laatikon öljytilavuus oli 7,2 litraa ja huollon mukaan 11 litraa juoksutettiin. Öljynä tietenkin käytetiin alkuperäistä laatua.
Olen asiasta täysin eri mieltä. Mielipidekysymyshän se onkin.
Nykyisessä TTiD:ssä on tuo 6-v Aisin ja manuaalia en huolisi en sitten millään. En mihinkään "normaaliin käyttö" -autooni.
Tähän nykyiseen on vaihdettu öljyt kahdesti huoltokirjan mukaan, 110 tkm ja 175 tkm kohdilla. Oletettavasti sillä perinteisellä tavalla, jossa ei vaihdu kuin max puolet öljystä. Täytyy jossain vaiheessa, kun kilometrejä on reilut 200 tkm, vaihdattaa taas tuolla huuhtelumenetelmällä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Aisin Warner 6-V öljy
petrisa kirjoitti: ↑La Loka 05, 2019 09:14Minä käytin edellistä 5-v Aisinilla olevaa laatikon öljyn vaihdossa kolme kertaa aina merkkiliikkeessä: 125tkm, 200 tkm ja 300tkm, kohdalla.
Ensimmäinen tehtiin vain laskemalla öljyt pois sen mitä tulee ja uudet sisään. En silloin hoksannut vaatia huuhtelumenetelmää. Kaksi jälkimmäistä sitten tehtiin huuhtelemalla. Ei siis mitään pesuaineita vaan ainoastaan juoksutettiin öljyä riittävästi ulos. Laatikon öljytilavuus oli 7,2 litraa ja huollon mukaan 11 litraa juoksutettiin. Öljynä tietenkin käytetiin alkuperäistä laatua.
...
Olen asiasta täysin eri mieltä. Mielipidekysymyshän se onkin.
Nykyisessä TTiD:ssä on tuo 6-v Aisin ja manuaalia en huolisi en sitten millään. En mihinkään "normaaliin käyttö" -autooni.
Tähän nykyiseen on vaihdettu öljyt kahdesti huoltokirjan mukaan, 110 tkm ja 175 tkm kohdilla. Oletettavasti sillä perinteisellä tavalla, jossa ei vaihdu kuin max puolet öljystä. Täytyy jossain vaiheessa, kun kilometrejä on reilut 200 tkm, vaihdattaa taas tuolla huuhtelumenetelmällä.
Joudun kyllä vetämään sanojani takaisin tuon Aisinin 6v-lootan suhteen. Nyt kun öljyhuuhteluiden jälkeen on ajettu reilut 100km, niin loota toimii juuri niin hyvin kuin tuollainen vanhanaikainen momentinmuunninlaatikko voi ylipäätään toimia.
Olen nillittänyt laatikon toiminnasta, ja sen järjettömästä 3s. viiveestä tietyissä tilanteissa, nyt pahimmillaan (eli kun on isoilta ahdoilta tehty jarrutus ja likimain ryömintänopeudelle siirtyminen liikenneympyrässä, ja sen jälkeen täyskaasukiihdytys) niin viive on ehkä vajaan sekunnin luokkaa, tai puolen sekunnin tjmsp. (Eli varmaan aika samanlainen kuin Eskin toisessa topicissa mainitsema viive).
Ei kuitenkaan enää sitä kolmea sekuntia, joka oli oikeasti jo vaarallinen. Vaihdot tapahtuvat tosi pehmeästi ja hyvin.
Sain vihdoin laatikon tajuamaan toivomani vaihtotyylin pitämällä akkua irti pari kertaa yön yli) ja opettamalla sille oikeanlaista ajotapaa, eli kaikissa tilanteissa lähdetään kaasu pohjassa, ja loota viimein uskoi asian, eikä lähde ajattamaan liian isolla vaihteella, ja jos lähtee niin tajuaa KD:n olemassaolon ja vaihtaa samantien pienelle vaihteelle.
Aiemmin sport-asentoa ei voinut käyttää ollenkaan sillä se piti turbiinin aivan liiaksi lukittuna, ajo oli todella tökkivää ja nykivää, ja loota huudatti liian ylös kierroksia. Nyt tuokin moodi on täysin käyttökelpoinen.
Ei siis taida olla vikaa pikkuahtimen mankkuvenassa, van lootaöljyt olivat niin **skaiset että loota listatti ihan väärin, eikä kierrokset /ahtopaineet nousseet normaalisti. Kannattaa siis näköjään vaihtaa noi lodjuöljyt useammin kuin mitä huolto-ohjeessa mainitaan.
WIS antaa öljytilavuudeksi 7.0 litraa tuolle 6v-lootalle, Öljypisteelle kun soittelin niin katsoivat taulukoistaan että määrä olisi ollut 6,25l.
En oikein kyllä innostunut tuon virheellisen tiedon lisäksi myöskään siitä lootan pesemisestä ja koneellisesta öljynvaihdosta, ja laatikkoon laitettavista jälkihoitoaineista ym.
Aika hyvin laatikko tuntuu toimivan Redlinen D6-öljyllä, tuskin se voi olla ainakaan huonompaa kuin alkuperäinen minaraaliöjy (jonka valmistajakaan ei taida olla tiedossa, samanlaisiin laatikoihin ei ole mulla valmistajilla asetettu kieltoa synteettisen öljyn suhteen), joka oli km-lukemassa 236t ihan pikisen oloista, eikä sormenpäiden välissä tunnustelemalla tuntunut yhtään voitelevalta. Kaikki oleeelliset speksit ja luokittelut tuossa öljyssä on, joista kyseiselle lootalle tärkein on Toyotan WS.
Vaimo lähti kolkilla pohjanmaalle, ajoa tullee ehkä noin 800km reissun aikana, kun hän kotiutuu niin ajattelin vaihtaa öljyt vielä kertaalleen, ja sitten saavat olla muutaman vuoden ihan rauhassa (meillä tulee jotain 7000-8000km vuoteen kilsoja kolkin mittariin). Silloin olisi vaihtunut about 16l öljyä. Sitten ehkä parin vuoden välein vaihtaa sen 3l, niin voisi olla ok.
Täytyy raportoida kuinka loota toimii jatkossa noilla Redlineillä, luulisin että oikein hyvin, sillä jos öljyn suhteen olisi ongelmia, niin ne olisivat jo tulleet ilmi.
Vaikka laatikko toimiikin nyt kuten kuuluu, niin en silti omaan käyttööni ikinä hankkisi autoa jossa on tuollainen momentinmuunninaski, meitsillä kun kädet ja jalat vielä toimivat normaalisti, niin manuaali on se luonnollinen valinta Mutta vaimon autohan tuo on, ja hänelle automaatti on kieltämättä aika kätevä kun päivittäiset ajot ovat ruuhkassa kökkimistä, tosin hänkin on ollut totaalisen korpeentunut lootan aiempaan käytökseen, ja sillä ajettaesa vaadittuun ennakointitarpeeseen.
Viimeksi muokannut ng900aero, La Loka 05, 2019 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Aisin Warner 6-V öljy
Kutakuinkin kaikista voiteluainejärjestelmien pesuista on minulla sellainen fiilis, että ei olisi huono idea vaihtaa öljyt vielä kertaalleen melko pian uudestaan. Saa niitä pesuainejämiä ja jälkiheränneisiä kakkakasoja pihalle systeemistä.ng900aero kirjoitti: ↑To Loka 03, 2019 10:02Jostain lueskelin (olikohan Volvo-palsta tjmsp) että olisi ollut ongelmia tuon huuhtelu/pesuvaihdon jälkeen, siis lika olisi lähtenyt kunnolla irti vasta 3000km:n ajon jälkeen, ja samassa jutussa oli joku raportoinut jonkin kuopiolaisen automaattilootien korjaajan mielipiteen noista pesuaineista, eli olivat aiheuttaneet outoa kulumista jne. Tiedä nyt noista, uskoako vai ei.
Jotenkin kuitenkin uskoisin että pesuainetta jää väkisinkin sinne lootaan, ja niiden irtoavien likapartikkeleiden vuoksi laitettava jälkihoitoaine kuulostaa taas jotenkin kummalliselta, kunnollisessa lootaöljyssä kun pitäisi olla koostumus sellainen ettei mitään lisäaineita tarvittaisi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Aisin Warner 6-V öljy
Juu, itselle tulee vaan mieleen mennävuosien Forte-pesukäsittelyt ym, joilla sai lähinnä tukkoon moottoreiden öljyimusihdit, ja öljyn mukana tuli ulos kovia karstanpalasia ilman että moottori oikeasti olisi peseytynyt yhtään.
Kukin tekee kuten parhaaksi kokee, ainakin toistaiseksi tuollaisen huolto-ohjelman mukaisesti lootaöljyvaihdetun automaatin elvytys Redlinen öljyillä on toiminut enemmän kuin hyvin. Koputellaan puuta, ja odotellaan koska vaimo soittaa tien päältä raportoiden että laatikko hajosi tms. On kolkissa onneksi sentään hinausturva joten auton saa sentään johonkin korjaamolle saakka.
Edit. Kuulemma loota toimii edelleen mitä mainioimmin, öljyillä ajettu nyt noin 500km.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Aisin Warner 6-V öljy
Nyt on about 2500km takana noilla RedLinen D6 -öljyillä, eikä ole kuin kehuttavaa niiden sopivuudesta tuohon AWTF-80 SC -lootaan, toimivuus on aivan täydellistä jokaisessa tilanteessa. Itse pitäisin suoranaisena hulluutena ostaa GM:n öljyä (mahdollisesti jopa huonolaatuista, ja mitälie mineraaliöljypohjaista onkaan) törkyhintaan kun paljon laadukkaampaa öljyä myydään nyt Motonetissä tarjoushintaan alle 10e/neljännesgallona.
Ei ole maksettu mainos
Ei ole maksettu mainos
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Aisin Warner 6-V öljy
Onko kukaan käyttänyt näissä Ttid Aisinin 6v automaatissa mitään lisäaineita? Skodan Aisiniin, josku meni joku lisäaine, jonka nimeä en muista. Tänään ilmeisesti automaatti ravisti voimakkaasti vaihdon yhteydessä, mutta ainoastaan yhdellä vaihdolla. Volvo palstoilla kehuvat joitakin lisäaineita millä tökkivä automaatti on parantunut, mutta onko Saabisteilla kokemuksia. Skodan Aisiniin vaihdettiin öljy huuhtelemalla+lisäaine ja laatikko silloin parani huomattavasti. Nyt illan Saabin laatikko toimi hyvin, mutta lainaten jotain toista keskustelua, että tais osua kakkaa johonkin laatikon tuulettimeen, kun tuli se ravistus. 240tkm ajettu ja 3 vaihtoa takana. Edellinen tais olla viime vuonna. Laatikko toimii ajossa muuten hyvin huomaamattomasti, tai niinkun tämmöinen vanha tekniikka voi.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Re: Aisin Warner 6-V öljy
^ En oikein usko että sinne laatikkoon kannattaisi mitään lisäaineita laittaa. Eikö sellaista laiteta yleensä ns. pesuvaihdon yhteydessä ja sen olisi tarkoitus eliminoida pesuainejäämien vaikutus tms?
Oman kokemukseni pohjalta uskallan suositella huuhteluvaihtoa, ja tosiaankin RedLine D6:lla. Jos homman tekee öljynlaudutinputkista vanha aöljyä laskemalla, niin saattaa selvitä vähemmällä öljymäärällä kuin ihan perinteisesti vaihtamalla; eli 3l ulos, 3l sisään, ajoa ehkä ainakin 10km, sitten taas 3l ulos, 3l sisään, jne.
GM:n öljy jos on mukamasti mineraalipohjaista (WIS varoittaa käyttämästä synteettistä öljyä vedoten laatikon ennen aikaiseen kulumisen, täyttä höpöhöpöä), niin ei sellainen kestä kilometrejä yhtä hyvin kuin synteettinen öljy.
RedLinen D6:lla loota toimii nyt muutaman tuhannen ajokilometrin jälkeen juuri niinkuin tuollainen hidasälyinen momentinmuunninlaatikko osaa toimia.
Vielä näyttää olevan joissain Motoneteissä tuota Redlineä hintaan alle 10e/neljännesgallona.
Itselläni jos olisi tuollaisia ongelmia lootassa, niin vaihtaisin öljyt asap, ja ainakin sen 4 kertaa.
Oman kokemukseni pohjalta uskallan suositella huuhteluvaihtoa, ja tosiaankin RedLine D6:lla. Jos homman tekee öljynlaudutinputkista vanha aöljyä laskemalla, niin saattaa selvitä vähemmällä öljymäärällä kuin ihan perinteisesti vaihtamalla; eli 3l ulos, 3l sisään, ajoa ehkä ainakin 10km, sitten taas 3l ulos, 3l sisään, jne.
GM:n öljy jos on mukamasti mineraalipohjaista (WIS varoittaa käyttämästä synteettistä öljyä vedoten laatikon ennen aikaiseen kulumisen, täyttä höpöhöpöä), niin ei sellainen kestä kilometrejä yhtä hyvin kuin synteettinen öljy.
RedLinen D6:lla loota toimii nyt muutaman tuhannen ajokilometrin jälkeen juuri niinkuin tuollainen hidasälyinen momentinmuunninlaatikko osaa toimia.
Vielä näyttää olevan joissain Motoneteissä tuota Redlineä hintaan alle 10e/neljännesgallona.
Itselläni jos olisi tuollaisia ongelmia lootassa, niin vaihtaisin öljyt asap, ja ainakin sen 4 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Aisin Warner 6-V öljy
Kyllä valmistajalla varmasti jokin peruste on tästä erikseen varoittaa. En nyt sitä höpöhöpöksi tuomitsisi vain sillä perusteella, että synteettiselläkin aski toimii.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Aisin Warner 6-V öljy
Laittaako joku ystävällinen yksinkertaiset vaihto-ohjeet öljyn vaihtoon. En ole auton alla vielä paljon vieraillut, joten mistä löytyy täyttö, sekä poisto proput, ettei tarvi kaikkea pitkän kaavan kautta opetella. Tuumasin, että vaihdan useamman kerran sen 3 litraa ja käytän kaikkia vaihteita välillä. Se on Aisinin joidenkin mallien virallinen ohje. Ei ehkä tämän, mutta sillä mennään. Ohjeet mitä puretaan päältä jne. voisi linkata sähköpostiin tai kirjoittaa yv.nä. Fiksu voi oivaltaa mailin vaikka nimimerkistä. Voisko tänne kerätä, jonkun listan suosituksen mukaisista öljyistä ja sitten hyväksi havaituista, jotka ei jostain syystä täytä kaikkea valmistajan suositusta. Keskustelu on aina hyvä, mutta jos se poikisi selkeän lista eri vaihtoehdoista, niin olis Jeppis.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com