Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 727
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Rellu laukes motarille just. Alkoi kone pitämään ihmeellistä räpätysääntä ja tuli bensan haju sisään. Ekaks tuli sellainen pieni niiaus tehoissa ja sit toi nypytys. Sain ajettua sopivasti dösäpysäkille...

...to be continued :mrgreen:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7689
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Oho, jännäksi menee :D
-Ville
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1942
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja Cona »

No todellakin menee jännäksi. Kuitenkin tämän ketjun eka postaus viime elokuulta eli ei edes vuotta vielä menty. Ja koen tietty sympatiaa toisen salmiakkimerkkisen ajajana.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9700
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Sitten veikkauksia kehiin vian syystä. Itse heitän että tulppa ampunut irti kannesta, pytty sylkenyt sen vuoksi seokset konetilaan josta bensan haju sisälle.

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Räpätys voisi viitata rispaantuneeseen käyttölaitehihnaan.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 727
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Samalla kun pajalla ihmettelevät niin tarkennan taudinkuvaa.

Ääni oli ehkä enemmän sellainen flop-flop-flop taajuudella n. 2-4krt/sekunti. Lisäksi se puski jonkin verran bensaa pihalle konehuoneen puolelta.

Kuvauksen perusteella sekä huoltoneuvoja että hinausmies ihmettelivät asiaa :lol:

Tähän mennessä Renault assistance, huolto, myyjäliike ja maahantuoja ovat hoitaneet asiaa erinomaisesti, kuten premium-auton arvolle sopiikin.

Edit. Ja autolla siis ajettu n. 24tkm ja ikää tulee kesällä 2 vuotta. Yksi huolto tehty männä kesänä.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 727
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Rellu kunnossa :!:

AZP:n kannattanee alkaa lottoamaan, jos arvasit oikein. Jos taas tiesit oikein, osta Rellu :lol:

Diagnoosi oli, että tulppa mennyt paloiksi ja rikkonut puolan. Mittaukset tehty ja auto koeajettu ja kaikki kunnossa. En itsekään toki mitään ongelmaa havainnut pajalta kotiin ajaessani.

Itselläni ei tiellejäämisistä ole kokemuksia oikein millään vehkeillä, mutta kyllä pelasi koko jälkihoito loistavasti. Maahantuojakin lupaili alustavasti sijaisautoa, jos olisi alkanut korjaus kestämään, kun kerroin, että huoltoliikkeessä kertoivat, että voi tovi mennä ennen kuin ehtivät edes katsomaan.

Iso peukku Renault assistancen, Europcarin (jonka palveluita ei sitten tarvittukaan), Autoverkkokauppa.fin, Renaultin maahantuojan ja Keravan Auto-Salpan asiakaspalvelulle ja kykyyn hoitaa asioita.

Kaikki em. suhtautuivat asiaan ammattimaisen neutraalisti eikä sekuntiakaan tuntunut, että minun olisi tarvinnut alkaa mistään kiukuttelemaan tai erikseen jotain minulle kuuluvaa asiaa vaatimaan.

Ehkä Renaultit laukeilee niin usein, että sen jälkeinen tuotantoketju on hioutunut huippuunsa :lol:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1755
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Rellu on, no, Rellu, mutta organisaatio vaikuttaa huippuunsa viritetyltä. Se on hienoa se ! Uskon, että arvelusi on suht oikea, kun tuote on tuontyylinen, saadaan tarvittavia toistoja säännöllisesti ja homma pysyy tuoreessa muistissa :D
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9700
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja AZP »

2.polvi kirjoitti:
Ma Huhti 29, 2019 15:23
AZP:n kannattanee alkaa lottoamaan, jos arvasit oikein. Jos taas tiesit oikein, osta Rellu :lol:
Ehkäpä lottoan ja ostan voittorahoilla Relluja :mrgreen:

Diagnoosi oli yhdistelmä aavistusta ja lyhyttä loogista päättelemistä oireiden perusteella. Oliko siis tulppa tosiaan niin murskana, että sylintreristä puhkui paineet konetilaan kuten arvelin?

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 727
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Mä en aivan tajunnut mitä muuta se mekaanikko puhelimitse kertoi, mutta pelkällä tulpan ja puolan vaihdolla selvittiin. Muuta ei siis ollut rikkoutunut.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

aero
-
Viestit: 6239
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja aero »

IC1970 kirjoitti:
Ma Huhti 29, 2019 17:02
Uskon, että arvelusi on suht oikea, kun tuote on tuontyylinen, saadaan tarvittavia toistoja säännöllisesti ja homma pysyy tuoreessa muistissa :D
No nyt löytyi syy sille jatkuvasti kehutulle Toyotan jälkimarkkinoinnille :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 727
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Kohta tulisi eteen huolto. Ei mitään ihmeellistä natkutettavaa, mutta välillä ilmastointi pitää ihmeellistä murinaa. Mistä lie johtuu?

Muuten ei ihmeempiä, auto pelaa mukavasti, mutta siihen en ole vieläkään tottunut, että esim. isommissa/nopeammissa liikenneympyröissä tuo kallistelee Sabaan verrattuna niin paljon, että lähes joka kerta tulee ajettua aluksi lujempaa, kuin mukavalta tuntuisi.

Eilen oli hauska keissi, seisoin muistaakseni Mäkelänkadun ruuhkassa, niin huomasin kun takana oleva otti kuvan virne naamallaan. Epäilemättä syynä oli mun takalasitarra :saab:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 727
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Nyt on aika tarkalleen 13kk takana tylsähköä premium-autoilua takana ja 23kk edessä. Lukuunottamatta huhtikuista porsimista, poikkeamia ei ole ollut. Olen ajanut autolla omaan viimevuosien suoritteeseen verrattuna paljon, 12tkm/v, kun Saabilla tuli kilsoja 7-8tkm/v. Näin paljon en olekaan ajanut sitten 90-luvun. Ajonautinnon kasvusta tässä ei toki ole kyse, vaan olen junan sijasta ajanut töihin aika usein Rellulla.

Start&Stop-ominaisuuteen alkaa tottumaan, mutta on se silti rasittava etenkin tilanteissa, joissa pysähtyy esim. stop-merkille sekunniksi ja auto ehtii sammua. Saisi olla kyllä joku 5s viive tjsp.

Toinen idiotismi on vakionopeudensäätimessä, alle 30kmh nopeuksissa se ei ole käytettävissä. Lisäksi sen kyky ylläpitää säädettyä nopeutta aiemmin raportoidusti on heikko. Moottorijarrutusta ei osaa käyttää (=vaihtaa pienemmälle) ja nopeus karkaa esim. alamäissä. Lisäksi alemmilla nopeuksilla alamäki-ylämäki-yhdistelmässä käy niin, että nopeus nousee esim. 60kmh-65kmh ja sitten ylämäen alkaessa laskee 60kmh-56kmh jolloin laite herää, vaihtaa pienemmälle ja nopeus nousee 56-63kmh.

Lisäksi ikävä on kyllä NG93:n automaatti-ilmastointia.

Sunnuntaina käytin ensimmäisessä huollossa, 305e maksoi tuo hoito. Ei minusta mahdoton.

Enpä olisi osannut arvata 7 vuotta onnellisena samalla Saabilla ajettuani, että jo puolen vuoden Relluilun jälkeen tekisi mieli vaihtaa ihan vaihtelun vuoksi. Noh. Seuraava kiesi sitten on joko lyhyemmällä diilillä tai joku 10v vanha 20ke premium-laite, ellei sitten ala olemaan sähkökiesejä sopivassa hintaluokassa. Vaihtelun haluun auttaisi varmasti NG93 avo, mutta kun tuli vaihdettua vene kalliimpaan, niin ei anna luonto periksi sijoittaa 10ke lisää leluihin.

Ihan mukavasti muuten sujui venekauppa. Myin yhden 4hv 4-tahtiperämoottorin tunnissa ja Terhin Sea Funin 15hv 2t-koneella kahdessa vuorokaudessa. Hinnat olivat toki kohdallaan, mutta mistään superalesta ei ollut kyse. Pikkumosa meni pyyntihinnalla 300, veneestä moottoreineen tingin 1700->1600e.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 727
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Pärkkeleen pärkkele. Rellu kohtasi viime yönä ilkivaltaa! Bensatankin luukkua on ilmeisesti yritetty väkivalloin avata, koska aamulla töihin lähtiessäni löytyi maasta luukun ulompi, maalattu osa, tavallaan varsinaisen luukun peitelevy. Luukku vaikutti pysyneen kiinni eikä polttoainettakaan ollut ainakaan litratolkulla viety.

Tämä Relluismi löytyi jo aiemmin, mutta unohtui kun en radiota kuuntele. Takalasille kun pruuttaa pissapojasta nestettä, pumppu aiheuttaa häiriötä radiolle siten, että kuuluu vaan surinaa kajareista. Melkosta premiumia :lol:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1755
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Aina ikäviä nuo yölliset kohtaamiset pohjasakan kanssa. Onneksi ei sentään keksitty porata tankkiin reikää, kuten järeämmän kaluston vastaavissa yrityksissä...
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Vastaa Viestiin