Taas yksi Ulkomaalainen ajettu:
https://www.nettiauto.com/10718770
Tosin ajamani auto ei taida olla kuvien yksilö, koska kuvan autossa on erilaiset vanteet ja ajamaani autoon on vain yksi rengassarja ja lisäksi kuvissa näkyvän irrotettavan vetokoukun peitelätkän kohdalla oli puskuri ilman mitään reikiä.
No, automalli, väri ja nahkasisusta nyt täsmää, joten riittävän lähellä.
Autossa ei mitään ihmeellistä vikaa, mitä nyt joku oli pirjonnut molemmille etupenkeille jotkut pullataikinat, joita ei oltu saatu kokonaan niistä reikätettyjen nahkapenkkien rei'istä pois. Akku ei ollut täynnä kun lähdin koeajolle, mutta käytin autoa Charge-tilassa jonkin aikaa, ja nollasin mittarit ja tripit, kun ajotietokone näytti rangeksi 20 km. Siitä ajoin 21,5 km:n koeajon pääosin taajama-ajoa ja autokaupan pihassa rangea näytti olevan vielä jäljellä 3 km. Tuon 21,5 km matkalla polttomoottori ei käynnistynyt kertaakaan, tosin pidin lämppärin pois päältä. Uskoisin tuolla testillä, että akku on hyväkuntoinen.
Tämä on siis samanikäinen mutta 30 tkm enemmän ajettu kuin edellispäivänä ajamani Sakan yksilö, varusteista tästä puuttuu adaptiivinen vakkari, vetokoukku ja kesärenkaat vanteineen. Alla oli siis jotkut Hankookin kitkat. Yleiskunto suunnilleen yhtä siisti kuin Sakan autossa, ulkona vähemmän skraaduja mutta enemmän kiveniskemiä, sisällä pirjoa penkeillä mutta muuten aika priima. Hintaa 2700 euroa vähemmän kuin Sakan autossa. Syy siihen, miksi tämä on seissyt hallissa kuukauden Sakan myydessä naapurissa autot päivässä, selvisi kun kysyin huoltokirjaa. Siellä oli kaksi leimaa, joista jälkimmäinen 50 tkm kohdalla keväältä 2015.
Mun käyttöön ajateltuna pitäisi investoida yhteensä 2000 euroa toiseen rengassatsiin ja vetokoukkuun, joten hintaero jää melko pieneksi kun huomioi kilsat ja huoltokirjan tilanteen.
Saappia kehui taas yllättävän siistikuntoiseksi ja tarjosi 2500 euroa. Hieman huoltokirjasta juteltuani nosti vielä 2700 euroon, eli välirahaksi 16500 euroa. On se 3500 euroa vähemmän kuin Sakalla, mutta efektiivisesti siis erotus 1500 euroa kun huomioi investointitarpeet.
Jos se huoltokirja olisi på kondis, niin voisin harkita, mutta tämä jäi nyt kauppaan. Jos ostan noin 20 t€:n auton, niin siinä pitää olla melko hyvin täytetty huoltovihko, parin tonnin katiskat on sitten ihan eri asia.
Alan saada itsenikin mielestä nirson autonostajan maineen. Ei muuten, mutta aikaa menee paljon näihin koeajoihin ja pohdintoihin, eikä tuloksia synny.