subbari takapenkin alle
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
subbari takapenkin alle
Hei,
Onko kukaan koskaan laittanut pientä subbaria (8" oli mielessä) CD-tonnarin takapenkin alle. Sen istuinosan ilmeisesti nyt kuitenkin piti aika helposti nousta auki. Onko siellä tilaa tuommoselle pienelle, kun ajattelin, että siellä voisi olla sopivan kuiva paikka tuommoiselle, eikä se siellä olisi tielläkään. Onko muita hienoja ratkaisuja subbarin sijoittamiselle? On meinaan nuo tonnarin alkuperäiset kajarit meleko syvältä. Takakajarit on itellä jo vaihdettuna, nyt pitäis samalla sitte vaihtaa eteen kans paremmat. (ja joku pikku vahvari)
Onko kukaan koskaan laittanut pientä subbaria (8" oli mielessä) CD-tonnarin takapenkin alle. Sen istuinosan ilmeisesti nyt kuitenkin piti aika helposti nousta auki. Onko siellä tilaa tuommoselle pienelle, kun ajattelin, että siellä voisi olla sopivan kuiva paikka tuommoiselle, eikä se siellä olisi tielläkään. Onko muita hienoja ratkaisuja subbarin sijoittamiselle? On meinaan nuo tonnarin alkuperäiset kajarit meleko syvältä. Takakajarit on itellä jo vaihdettuna, nyt pitäis samalla sitte vaihtaa eteen kans paremmat. (ja joku pikku vahvari)
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
En meinannu poistaa, en vain ole sinne päässy kurkkaamaan ja ajattelin, että jos sielä ois joku pikkunen tila ollu, mutta kiitos selvennyksestä. Mikäköhän se sitten olisi hyvä paikka moiselle kapistukselle?
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Kyllähän 8" elementti koteloituna jo aika paljon tilaa vie, joten takapenkin alla tarvitsisi olla TOD paljon tyhjää tilaa. Myyt sen 8" pois ja ostat vaikka yhden 12" tuumaisen tilalle ja asennat sen hyvin kiinnitetysti ja siististi takakoppaan. 

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Minulla oli 605 peugeotissa 8":nen takakyynarnojan takana. Ts. kotelo oli tavaratilassa ja elementti pilkisteli siita luukusta hyttiin pain. Saman ajattelin tehda tonnariinkin, mutta silla optiolla, etta luukun saa pitkaa tavaraa kuljetettaessa kuitenkin kayttoon. Eli kotelolle jokin pikalukitus, mutta kuitenkin niin jamakka ettei se paase heilumaan. Siina yksi ja ehka kaikista vahimmilla modifikaatioilla toteutettavissa, jos siis ei lasketa sita peraluukunpaukutus asennusta
...
Harri

Harri
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Varmaan toimiva ratkaisu, eikä vie tilaa.Saabisti-76 kirjoitti:Mites varapyöräkotelo? Itse ajattelin sinne kyhätä kotelon, kunhan joskus saa rahhoo.
Saa vielä asiatkin oikeaan tärkeysjärjestykseen eli varapyörä hevon kuuseen ja subbari ja vahvistin tilalle

Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Kojetaulun sisään?
Onko tietoa, mahtuisko sinne kojetaulun sisään lämppärikennon alle?
Mulla on kanssa ollut jo pitkään ajatus väsätä kotelo keskikonsolin ja rintapellin väliin, vaihdekepin etupuolelle, osin siirtotangon päälle. 8":sta en kyllä ole uskaltanut suunnitella; voipi loppua litrat kesken. Tila on aika matala, koska akvaario työntyy sieltä kohden matkustamoon päin. Jos oikein tarkkaan käyttää kaikki kolotkin hyväksi voisi juuri 10 litraan päästä. Silloinkiin puhuttaisiin oikeastaan valutuotteesta tai lasikuitukotelosta.
Saa sinne ihan selkeänkin muotoisen boxin kyhättyä, eikä montaa litraa menetä, mutta olen punninnut lähinnä kahden vaihtoehdon välillä:
1) Yksi 6" tai 6,5"
2) Kaksi 6" tai 6,5":sta
Noillakin saisi jo tukevoitettua etupään ääntä sen verran kuin itsellä on tavoitteena. Alkuperäiset 4" erillissarjat otin jo yläpäästä eläkkeelle, mutta eihän se bassotoistoa lisää tuo, vaikka diskantti nyt kuuluukin ihan kivasti. Nyt pitäisi päästä jakarilla leikkaamaan matalia ääniä johonkin paremmin kumisevaan paikkaan. Kun vain olisi sitä aikaa...!!!!
Saa sinne ihan selkeänkin muotoisen boxin kyhättyä, eikä montaa litraa menetä, mutta olen punninnut lähinnä kahden vaihtoehdon välillä:
1) Yksi 6" tai 6,5"
2) Kaksi 6" tai 6,5":sta
Noillakin saisi jo tukevoitettua etupään ääntä sen verran kuin itsellä on tavoitteena. Alkuperäiset 4" erillissarjat otin jo yläpäästä eläkkeelle, mutta eihän se bassotoistoa lisää tuo, vaikka diskantti nyt kuuluukin ihan kivasti. Nyt pitäisi päästä jakarilla leikkaamaan matalia ääniä johonkin paremmin kumisevaan paikkaan. Kun vain olisi sitä aikaa...!!!!
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Tossa vois olla yks vaihtoehto jos pellissä on tarpeeksi tilaa asentaa.Suomik kirjoitti:Mulla on kanssa ollut jo pitkään ajatus väsätä kotelo keskikonsolin ja rintapellin väliin, vaihdekepin etupuolelle, osin siirtotangon päälle. 8":sta en kyllä ole uskaltanut suunnitella; voipi loppua litrat kesken. Tila on aika matala, koska akvaario työntyy sieltä kohden matkustamoon päin. Jos oikein tarkkaan käyttää kaikki kolotkin hyväksi voisi juuri 10 litraan päästä. Silloinkiin puhuttaisiin oikeastaan valutuotteesta tai lasikuitukotelosta.
Kuuluvuudesta en tiedä, en oo ikinä vastaavaa kuunnellu mutta jos kisoissaki pärjää ni ei se ihan huono ratkaisu voi olla

http://kotisivu.mtv3.fi/pihlajamaki/subbarikuvat.html
Saabismi iskee salakavalasti!
siitä joutuu saabeissa huolehtimaan, että ääni pääsee laatikosta kabiiniin...
og coupekin on jo sitä luokkaa, että joutuu modaamaan hattuhyllyä... itse jätin etureunaan 15cm raon... sieltä pääsee ääni jo nätisti kuuntelupaikalle.
tietysti toi kyynärnojan reikä on siihen ihan hyvä.. ei kun rakentamaan..
og coupekin on jo sitä luokkaa, että joutuu modaamaan hattuhyllyä... itse jätin etureunaan 15cm raon... sieltä pääsee ääni jo nätisti kuuntelupaikalle.
tietysti toi kyynärnojan reikä on siihen ihan hyvä.. ei kun rakentamaan..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.