BTCF:llä aiheesta jo 85 sivua kirjoittelua..

Kappas, justiin kattelin eilen samanlaisia Nettiautosta ja BlocketistaJP_Vette kirjoitti: ↑Su Loka 20, 2019 17:47https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/10843228
[kuva]
Käytännössähän tässä tapauksessa menisi tosiaan niin että saa ostaa 1000 kg kaasua (n. 24 tkm) hinnalla 780 euroa, eli noin 40% halvemmalla kuin tämänhetken tolppahinta. Porista tosiaan saa tuota Gasumin kaasua ja tietty edelleen sieltä Lielahdesta.aero kirjoitti: ↑Su Loka 20, 2019 18:32Taitaa mennä JP:llä muutenkin.
Gasum kirjoitti: Kiinteän kuukausihinnan piiriin sisältyvä volyymi saa olla maksimissaan 1000 kg 12 kk kampanjan ajalta (keskimäärin 83,3 kg kuukaudessa). Määrä tarkoittaa yli 2080 km ajoa kuukaudessa [arvio perustuu uusien C-segmentin kaasuautojen (Skoda Octavia, Audi A3…) keskikulutuksiin].
Tilavuudesta en tiedä, mutta muut kriteerit taitaisi täyttyä: viewtopic.php?f=18&t=191296Rattivaihde kirjoitti: ↑Ma Loka 21, 2019 10:11Jos jollakulla on ehdottaa 100km päivittäiseen matka-ajoon (+ vähän kaupunkia) mukavampaa, tilavampaa, ripeämpää ja taloudellisempaa autoa kuin kymmenvuotias kaasuneste-ilmalaiva, joka on mielellään myös luotettava ja edullinen, niin antaa kuulua.![]()
Kai sitä, kunhan varmistaa että palovakuutus on kunnossa.
Tähän on tultu, että sitikkamiestä jännittää vaihtaa volkkariin, kun luotettavuus epäilyttää.Rattivaihde kirjoitti: ↑Ma Loka 21, 2019 10:11C5 on ollut alla pian kaksi vuotta ja 50tkm... Korkeahko kulutus, laiskuus, huono tavarankuljetuskapasiteetti ja vaihtelunhalu vaivaavat, mutta matkamukavuus tuntuu olevan varsinkin hintaluokka huomioiden vertaa vailla, ja kohtuullinen luottokin tuohon on ehtinyt jo syntyä. Esimerkiksi juuri farmari-Golf taas olisi vähemmän mukava mutta parempi ajaa, tilavampi, taloudellisempi ja nopeampi... ja varustettu hieman epäilyttävällä tekniikalla.
Moottorivalikoiman yläpäästä arvottu ja lisäksi viritetty kaasuneste-ilmalaiva. Noi vaan on semmosia vehkeitä, että etenkin kun löytää hyvän yksilön, niin autoa/euro -suhde on melko voittoisalla tasolla.Rattivaihde kirjoitti: ↑Ma Loka 21, 2019 10:11Jos jollakulla on ehdottaa 100km päivittäiseen matka-ajoon (+ vähän kaupunkia) mukavampaa, tilavampaa, ripeämpää ja taloudellisempaa autoa kuin kymmenvuotias kaasuneste-ilmalaiva, joka on mielellään myös luotettava ja edullinen, niin antaa kuulua.![]()
Mä oon siinä käsityksessä et 2.0 tdi + dsg 6 olis luotettavuudeltaan about parasta mitä vag on viimevuosina saanut ulos.
Tämä vaihtoehto on kieltämättä päässyt jo välissä vähän unhettumaan, kun on ajatellut ettei enää samaa autoa kahdesti. Mutta toisaalta, ei 900c:llä ja 2.1i:lläkään ollut paljoa yhteistä ulkonäön peruspiirteiden ohella
Suosittelen ehdottomasti 3.0HDI:tä, mutta 2.7HDI ei juuri 163 heppaisesta dieselistä eroa, paitsi kuluttaa 2-3 litraa enemmän satasella.Rattivaihde kirjoitti: ↑Ma Loka 21, 2019 19:02Tämä vaihtoehto on kieltämättä päässyt jo välissä vähän unhettumaan, kun on ajatellut ettei enää samaa autoa kahdesti. Mutta toisaalta, ei 900c:llä ja 2.1i:lläkään ollut paljoa yhteistä ulkonäön peruspiirteiden ohella3.0 V6 HDi Tourer olisi aika sopiva välipala matkalla uuden polven C5:een, ja kaupan päälle voisi taas tuntea olevansa merkkiuskollinen
![]()