Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
vaaritku
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Su Elo 28, 2016 14:43

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vaaritku »

Tiedustele pro carservise jyväskylä

NEO9-3
"Aero"
Viestit: 439
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

Tarvitseeko ohjelmoinnin tech2:lla ,jos vaihtaa ACC-yksikön?
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95 ,1000SS

karihai
"Aero"
Viestit: 309
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja karihai »

Suora lainaus WIS:sta: "Kun ACC-yksikkö vaihdetaan, pitää uusi yksikkö ohjelmoida."

Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 819
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Näyttäis oleva kaksi asetusarvoa: kylmä/lämmin ilmasto ja bensa/diesel. Olen itse vaihtanut yksiköitä ilman ohjelmointia ja hyvin on toiminut. Tosin ne yksiköt on olleet bensamoottorilla varustetuista Suomi-autoista.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06

Jortsu
"Viggen"
Viestit: 525
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Vanhemmissa kolkeissa on kaksi konepellin kaasujousta ja uudemmissa yksi.
Uuden (5183017) ja vanhan (4323994) kaasujousen erona näyttäisi olevan pikaisella googletuksella pelkästään työntövoima, pitääkö paikkansa? Onko kiinnitys samanlainen? Onko uudemmissa konepeltiä jotenkin vahvistettu tältä osin?
Kiinnostaisi, koska talvikulkineessa konepelti ei pysy ylhäällä ja yksi maksaa vähemmän kuin kaksi.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja

Saab 9-3 2000
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2019 14:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saab 9-3 2000 »

Tuolta saat 9€ kappale + postit niin ei tarvitse säästellä. https://aeromotors.fi/kataloog/saab/9-3 ... 374;s10926

Saint
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saint »

karihai kirjoitti:
La Loka 05, 2019 22:08
Suora lainaus WIS:sta: "Kun ACC-yksikkö vaihdetaan, pitää uusi yksikkö ohjelmoida."
Nii koskee ilmeisesti täysin uutta, mutta ei käytettyä. Sama taitaa olla SID:ssa

Jortsu
"Viggen"
Viestit: 525
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Saab 9-3 2000 kirjoitti:
Ke Loka 09, 2019 00:03
Tuolta saat 9€ kappale + postit niin ei tarvitse säästellä. https://aeromotors.fi/kataloog/saab/9-3 ... 374;s10926
Juu, tuo paikka on tiedossa. Alkuperäinen kysymys kiinnostaa edelleen muistakin syistä.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja

Audiojack
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Saakos näihin vehkeisiin tilattua tyyppikilpiä jostain vielä?

Dragan
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: To Touko 06, 2010 17:31
Paikkakunta: Pöytyä

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Dragan »

Hei vain!
Kaksi pikaista, Onko kukaan vaihtanut t7 kansiin t5 kannen venttiilit ja ohjurit? Ei ilmeisesti mittaeroja muuta kuin venttiilin varsi kasvaa ja lautasen yks kulma muuttuu?

Ja toinen, vaatiiko kromivarsinen rosteriventtiili aina k-linerin tai pronssin ohjuriksi, vai meneekö vakiolla?

Kiitokset!
-Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
-Saab 9000 2.3i CD 1993
-Saab 900 2.0 3D 1985

Audiojack
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Audiojack kirjoitti:
Pe Loka 11, 2019 20:16
Saakos näihin vehkeisiin tilattua tyyppikilpiä jostain vielä?
Vastaan itselleni, eli Metro-Autosta sai tilattua, hintaa 102€ ja toimitusaika 1-2vk. Ihan hyvä kate peltilätkälle, mutta onpahan sitten pois päiväjärjestyksestä tämäkin. :D

RokRoland
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2014 22:07

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RokRoland »

Näyttäisi vähän kannentiivistehommilta, oliko missään hyvää ohjetta T7-moottorille ja/tai pitääkö asiassa tiedostaa jotakin poikkeuksellista?

Vaihtelin kannen pultit pari vuotta takaperin kun sitä suositeltiin ja mokomat olivat alennuksessa. Kehtaisiko vetäistä vaihtamatta?

Aiheeseen liittyvä video, en ole mekaanikko mutta ei tule muutakaan paikkaa mieleen mistä jäähdytysnesteet voisivat pakoputkeen tuossa mittakaavassa päätyä.

https://www.youtube.com/watch?v=tZwNwUaz22s

KOO63
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Loka 28, 2019 12:56

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja KOO63 »

Hommasin heki sitten 2002 9-3:sen 150 hv. versio automaatti askilla. Tekisi mieli laittaa stage ykkönen. Arveluttaa kuitenkin tuo
askin kestävyys. Foorumilaisilta varmaankin löytyy tietoa poikiiko aski tällä virityksellä heti vai kestääkö pidempäänkin
järkevällä ajolla. Kilsoja 248tkm. Voihan se Turbokin olla jo valmios vaihtoon. Tarkastetaan kuitenkin välykset jos aletaan
ohjelmoimaan.

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4907
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tturku »

Hyvä softaaja osaa rajoittaa automaattilaatikolle sopivat väännöt.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA), NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA), Volvo V60 D6 MY14 (paremmalla puoliskolla)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9661
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Enpä muista kuulleeni porsineista OG-kolkin nelivaihteisista automaateista. Alimmilla vaihteilla on vakiona vääntörajoitin suojelemassa laatikkoa, muistaakseni kolmosella saa vasta käyttöön täydet väännöt. Kaikissa hottentottisoftissa rajoitnta ei välttämättä ole, joten sellaisella voi tietty saada vahinkoa aikaiseksi. Ennemmin näistä menee sitten ahtimia softattuna, tosin menee myös vakiona.

Vastaa Viestiin