Ajokortteja kuivumaan Uudellamaalla

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

En määkään tienny että nopeusrajoitukset on vaan sakkotuloja varten :oops: .. Hiiteen liikenneturvallisuus!

Kehä kolme yöllä onkin vähän eri juttu kuin johonkin toiseen vuorokaudenaikaan.

Mikä on muuten maksimiaika jonka olette säästäneet ajamalla 80:n sijasta 120 tai 100:n sijasta 140?
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

korkeintaan pari kolme minuuttia.

mutta ohittelulla oon säästäny parhaimmillaan 15min.

testannu oon meinaan ku mutsin kans samas työpaikas ja menin omal autol pariin kertaan, mutsi ei ohittele ketään ja mä ohitan kaikki ja kaupungis puikkelehdin miten sattuu ni olin 15min ennen perillä kun se, aamu ruuhkassa

mut en kyl siks aja kovaa tai ohittele et säätäisin aikaa
BMW 525iA Touring Executive
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Tizumo kirjoitti:En määkään tienny että nopeusrajoitukset on vaan sakkotuloja varten :oops: .. Hiiteen liikenneturvallisuus!

Kehä kolme yöllä onkin vähän eri juttu kuin johonkin toiseen vuorokaudenaikaan.

Mikä on muuten maksimiaika jonka olette säästäneet ajamalla 80:n sijasta 120 tai 100:n sijasta 140?
Itse ajan säännöllisesti Vaasan ja Helsingin väliä.
Jos pystys ajamaan 140kmh koko matkan verrattuna, että ajaisin 100kmh, niin säästäisin 1h 15min. Eli ihan merkittävä ajansäästö.

Ja lähinnä tosiaan kritisoin niitä pk-seudun rajoituksia. Kyllä nää Pohjanmaan rajotukset passaa ihan hyvin :wink:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Hyvä vain, että rokotetaan ja otetaan korttia pois. Rovaniemen seudulla on poliisit ollu parin viime vuoden aikana tarkkoja m-pyörien suhteen. Tuttu ohitti GSX-Suitsallaan auton ja nopeus kävi hetkellisesti noin 120km/h, poliisi tutkasi ja pakollinen kolmen viikon loma töistä (autonkuljettaja). Kaverin tuttu lähti valoista pyörällä ja eturengas nousi, poliisit liputti varikolle ja piti puhuttelun.

Huvittavin tapaus sattui monta monta vuotta sitten. Eno ajoi lehtilinjalla Kolarin suunnalla ja takana ajoi auto. Enolla tais olla alla jo pari ylinopeussakkoa ja silloinkin nopeutta oli reilusti yli sallitun. Sinivuokothan ne oli takana ja pysäyttivät. Eno jännitti, että nyt tuli rapsut ja poliisin tullessa ovelle poliisi tokaisi, että oliskos lehteä. Poliisi oli muuten enon (ja tietenkin äitini myös) serkku :lol: ...että oliskos lehteä :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Nää nopeusrajoitukset on ajalta jolloin ei ollut autoja jotka kulkevat yhtä mukavasti 100 tai 150, siinä syy. Turhauttavaa ajaa jollain motarilla iltasaikaan 80 kun tuntuu, että matka ei taitu yhtään. Asentaisivat niitä muuttuvia nopeustauluja useampaan paikkaan ja järkeistäisivät tuota rajoitusten säädäntöä koskemaan nykyautojen ominaisuuksia.
9-3.1972
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Mustin kanssa samaa mieltä.

Ajattelinpa vähän avautua.
:D
1.Omaan päähäni ei ole koskaan mahtunut se, miksi Suomessa, jossa keliolosuhteet saattavat 24 tunnin sisällä vaihdella hurjasti, pitää olla tuollaiset kiinteät nopeusrajoitukset? Jos niitä sakotusrahoja voisi joskus käyttää vaikkapa tuollaisiin uudistuksiin.. Onhan tuo hyvä keino hermostuttaa autoilijoita ja saada vaarallisia ohituksia näin aikaan.

2. Miksi tieverkoston kunnossapitoon käytetään Suomen kaltaisessa maassa tolkuttoman vähän varoja? Voisikohan tällä olla mitään yhteyttä siihen kuuluisaan turvallisuuteen? Koska yksityisautoilua verotetaan niin jumalattomasti, niin voisiko niitä varoja käyttää myös tällaisiin vähäpätöisiin asioihin, kuten teiden rakentamiseen/kunnossapitoon?

3, Jos ajonopeuksia valvotaan turvallisuuden nimissä, niin miksi valvontaa ei suoriteta enemmissä määrin siellä, missä ylinopeus on todella vaaraksi? Esimerkiksi kaupunkien keskustat, erinäiset taajamat.. Vai houkutteleeko kesäyön tyhjä moottoritie rahallisessa mielessä? Nyt sieltä joku KAAHARI tulee ja vaarantaa oman henkensä ajamalla 160 Km/h tyhjällä moottoritiellä. Tai perkele, tuossa menee tehokas auto. Mennäänpä tällä meidän siviilipoliisiautolla roikkumaan puskuriin, kunnes saadaan kuski hermostumaan. Siinä vasta vaaratekijä liikenteessä, kun hermostuu tuolla lailla. Turvavälit, ne on ihan paskapuhetta.

4. Oikeustajuuni ei ole koskaan mahtunut se, että ylinopeudesta saatat saada puolen miljoonan sakot mutta jos raiskaat/tapat jonkun, selviät hyvinkin mitättömillä korvauksilla teon vakavuuteen nähden. Aiheuttaako siis rikas, ylinopeutta ajava liikemies/nainen suhteessa enemmän henkistä/fyysistä kipua uhrille(uhreille), kuin lapsiin sekaantuva pedofiili?

Virkamiehen tehtävä: rahastus ja kiusanteko.
Viimeksi muokannut CC Aero, Ti Maalis 08, 2005 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NEO9-3
"Aero"
Viestit: 441
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

CC Aero kirjoitti:Turvavälit, ne on ihan paskapuhetta.
8O

Jaa-a, oisko nyt ihan noinkaan.
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

NEO9-3 kirjoitti:
CC Aero kirjoitti:Turvavälit, ne on ihan paskapuhetta.
8O

Jaa-a, oisko nyt ihan noinkaan.
Jaa-a, oisko nyt ihan sarkasmia. :D
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Tänään oli Iltalehdessä juttu, jossa poliisi oli tutkalla saanut mitattua 200 km/h neljänkympin alueella. Paikkana oli ollut Hietalahden teollisuusalue. Kaksi autoa oli ajellut ja toinen vähän kiihdytellyt kunnes kisa oli valmis... Että sillee, taitaa tulla jo seuraamuksia tuosta 160:n km/h ylityksestä. :roll:
Saab 9³
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Happo kirjoitti:Tänään oli Iltalehdessä juttu, jossa poliisi oli tutkalla saanut mitattua 200 km/h neljänkympin alueella. Paikkana oli ollut Hietalahden teollisuusalue. Kaksi autoa oli ajellut ja toinen vähän kiihdytellyt kunnes kisa oli valmis... Että sillee, taitaa tulla jo seuraamuksia tuosta 160:n km/h ylityksestä. :roll:
Neljänkympin alueella on tooosi viisasta harrastaa tuollaista. Montakohan vuotta kortti kuivuu tuon suorituksen jälkeen?
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Hyvä avautuminen CC Aero :)
Samoilla linjoilla.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NEO9-3
"Aero"
Viestit: 441
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

CC Aero kirjoitti:
NEO9-3 kirjoitti:
CC Aero kirjoitti:Turvavälit, ne on ihan paskapuhetta.
8O

Jaa-a, oisko nyt ihan noinkaan.
Jaa-a, oisko nyt ihan sarkasmia. :D
Noh menköön nyt tällä kertaa sarkasmin piiriin. :wink:
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

CC Aero kirjoitti: 4. Oikeustajuuni ei ole koskaan mahtunut se, että ylinopeudesta saatat saada puolen miljoonan sakot mutta jos raiskaat/tapat jonkun, selviät hyvinkin mitättömillä korvauksilla teon vakavuuteen nähden. Aiheuttaako siis rikas, ylinopeutta ajava liikemies/nainen suhteessa enemmän henkistä/fyysistä kipua uhrille(uhreille), kuin lapsiin sekaantuva pedofiili?

Virkamiehen tehtävä: rahastus ja kiusanteko.
Olemme siis samaa mieltä, että raiskaajat/pedofiilit/tappajat pitäisi kaikki ampua :twisted: .
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

tota teiden kunnossa pitoa en kyl kans käsitä, kyllä luulis saavan niihin sen verran autoilijoilta rahoja että ne saatais kuntoon. tuolla loimaalla kun 2.5v kävin ja nyt oon taas alkanu ajaa kunnolla 10tietä turkuun niin on se kaameeksi menny, ei uskoisi valtatieksi.

mut taitaa ne rahat mennä parempiin taskuihin ja mitä väliä niillä on kun eivät ite aja ku on jotku kuskit ajamas autoja ja ite killuvat jollain niin jousitetuilla penkeillä takana ettei sellaset +-30cm heitot tunnu missään :twisted:
BMW 525iA Touring Executive
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Vastauksia CC Aeron "retorisiin" kysymyksiin! :D

1. Muuttuvat nopeusrajoitukset eivät toimi --> vrt. ilmoitus kinoksia Heinäkuussa! Tiehallinnon auttavapuhelin tukkeutuu ja virkamiehet työllistyvät.

2. Fiksuna kaverina tiedät paljon rakkaalla valtiollamme on jo nyt velkaa. Tiestön kunto ( jopa pääteillä ) on todellakin huolestuttava. Lisäksi alalla työskentelevänä olen huolissani nykypäivän tiestön rakentamisen laadusta...sitä ei enää juurikaan ole.

3. Oikein...peltipoliisit taajamiin.

4. Oikein...milloin politiikot tajuavat että Suomi on kaukana oikeusvaltiosta.
Vastaa Viestiin