Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nyt kun useammallakin saappifoorumilaisella on sähköisellä,voimalinjalla varustettu auto, eli pahimmat teknologiaennakkoluulot lienee monella voitettu, alkaisi kiinnostaa oikeasti koska näitä Nevsin tekeleitä saa ostaa Euroopassa? Ei ole pitkään aikaan kuulunut edes lupauksia, joita kuitenkin joskus viisi vuotta sitten annettiin, vaikka niitä ei pitämään pystyttykään.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Viimeinen Saab tehtaalta meni Tanskaan, autokorjaamon omistaja Claus Spanggaard osti yhdeksänen Saabinsa. Hän kävi hakemassa sen eilen perjantaina ja oli erittäin tyytyväinen ostokseensa, jolle tuli hinnaksi 465000kr.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tosi heikosti löytyy NEVSin tekeleistä muutenkin tietoja. Firman Youtube-kanavallakin on kaikkea epäolennaista, vaikka luulisi, että siellä kannattaisi enemmän esitellä noita autoja. En ole jaksanut tätä pitkää topicia läheskään kokonaan lukea läpi, mutta mikä tällä hetkellä on Saabin tehtaan tilanne? Omistaako NEVS sen vai joku muu? Eli onko tulevaisuus sellainen, että jos NEVSilla haluaa ajaa, niin sitten sellainen pitäisi saada Kiinasta? Tällä hetkellä taitaa vain olla, ettei Kiinassa valmistetuja autoja ole missään Euroopan markkinoita. Mopoautoja ja traktoreita kyllä löytyy.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
90% Nevsista omistaa Evergrande, joka on maailman suurin kiinteistöyhtiö. He sijoittaa 30 miljardia kruunua Nevs yritykseen. https://www.di.se/nyheter/evergrande-ok ... de-i-nevs/
https://sverigesradio.se/artikel/7343451
https://sverigesradio.se/artikel/7343451
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Volvoja tulee Euroopan markkinoille Kiinan tehtailta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ok, olen luullut, että Volvon Kiinan tehtaan tuotteet ovat vain kiinalaisille markkinoille. Ilmeisesti edelleen verotus suosii EU-maassa valmistettuja autoja, minkä vuoksi mm. ovelat korealaiset ovat alkaneet koota autojaan Itä-Euroopassa, japanilaiset Englannissa (tosin tilannehan muuttuu, jos EU:sta eroavat kohta) jne. Tämä myös ilmeisesti mahdollistaa sen, miksi Dacia on Euroopassa halvempi auto kuin Lada. Luulisi siis Volvon kannattavan myydä Euroopassa vain Ruotsissa tehtyjä malleja, mutta ehkä tilanne on sitten jotenkin muuttunut tai Kiinassa autoja niin paljon halvempi tehdä, että myynti kannattaa, vaikka joutuisikin isot tuontitullut maksamaan.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Euroopassa valmistetut kaikki volvot menee trumppilandiaan ja kiinassa tehdyt volvot eurooppaan tällä hetkellä koska trump lätkäisi mojovat tullit kiinavalmisteille.... Luontohan kiittää tästäkin älyttömyydestä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Eikös Volvo jo perustanut tehtaan USAn mantereelle tämän vuoksi? Eli kohta ehkä vienti Euroopasta loppuu...
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
USA:ssa tehdään nyt S60 mallia, jota tuodaan myös Eurooppaan. XC90 valmistus aloitetaan myös samassa tehtaassa 2021. S60 mallista huomaa, että on tehty USA:ssa, sama laatu viimeistelyssä kuin muissakin Amerikan tuotteissa. Se viimeinen säätö korissa on jäänyt tekemättä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
S90:stä valmistetaan Kiinassa, ja laivataan mm. tänne Eurooppaan.TLinden kirjoitti: ↑La Marras 16, 2019 23:06Ok, olen luullut, että Volvon Kiinan tehtaan tuotteet ovat vain kiinalaisille markkinoille. Ilmeisesti edelleen verotus suosii EU-maassa valmistettuja autoja, minkä vuoksi mm. ovelat korealaiset ovat alkaneet koota autojaan Itä-Euroopassa, japanilaiset Englannissa (tosin tilannehan muuttuu, jos EU:sta eroavat kohta) jne. Tämä myös ilmeisesti mahdollistaa sen, miksi Dacia on Euroopassa halvempi auto kuin Lada. Luulisi siis Volvon kannattavan myydä Euroopassa vain Ruotsissa tehtyjä malleja, mutta ehkä tilanne on sitten jotenkin muuttunut tai Kiinassa autoja niin paljon halvempi tehdä, että myynti kannattaa, vaikka joutuisikin isot tuontitullut maksamaan.
Kyseenalaistin Volvo -myyjälle tuon kiinalaisen Volvon, koska olen konepajateollisuudessa ollut tekemisissä Kiinassa valmistettujen tuotteiden kanssa, eivätkä niiden laatutaso ole eurooppalaisten tasolla.
Volvo -myyjä sanoi minulle, että "Volvolla on Kiinassa niiden kaikista edistynein autotehdas". No koska on tuosta em. asiasta huonot kokemukset kiinalaisista tuotteista sanoin myyjälle, että hinnasta pitäisi ottaa kymppitonni pois, niin sitten voisi harkita kiinalaista Volvoa
NEVSin piti ilmeisesti lanseerata Trollhättanilta tulevat autot alunperin 2020, mutta nyt se on siirtynyt eteenpäin. Jos otetaan huomioon, että "Spyker-Saabien" valmistus loppui 5/2011, niin silloin kannattaisi ihan oikeasti satsata vaikka esim. 2021 lanseeraukseen
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Alun perin NEVSin piti myydä Trollhättanissa kokoonpantuja sähkösaabeja jo vuodenvaihteesta 2013-2014 alkaen:
https://www.nevs.com/en/media/press-rel ... -acquires/
https://www.nevs.com/en/media/press-rel ... -acquires/
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Mikäköhän Nevsin tilanne oikein on? Rahoitus pitäisi olla kunnossa, mutta mitään ei hiiskuta tai markkinoida. Edes kiinan jd.com verkkokaupassa ei taida sähkö 9-3 olla myynnissä, vaikka tuotanto alkoi kesällä? Luulisi että EV-rummutuksessa kannattaisi muutenkin olla mukana.
Nevsin sivuilla on Trollhättaniin avoimia työpaikkoja vaikka kuinka, niin kuin on ollut jo monta vuotta, mutta todella salamyhkäistä on silti ollut touhu, varsinkin nyt viimeiset muutamat kuukaudet.
Nevsin sivuilla on Trollhättaniin avoimia työpaikkoja vaikka kuinka, niin kuin on ollut jo monta vuotta, mutta todella salamyhkäistä on silti ollut touhu, varsinkin nyt viimeiset muutamat kuukaudet.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Erikoisen hiljasta kyllä on ja tietoa ei meinaa löytää millään edes Kiinan tuotteista.
Alkaa olemaan pikkuhiljaa myöhäistä ehtiä mukaan jossei kohta ala olla autoja tuotantovalmiina.
Alkaa olemaan pikkuhiljaa myöhäistä ehtiä mukaan jossei kohta ala olla autoja tuotantovalmiina.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kyllä Nevsillä touhutaan täysillä, mutta artikkelit lehdissä vain tilaajille niin ei voi viitata niihin.
Sunnitelmat vaikuttaa kyllä aika hurjilta, kun puhutaan että halutaan tulla suuremmaksi autojen tuottajaksi mitä Geely on.
Auto malleja pitäis tulla tulevaisuudessa lähes kymmenkunta, joista kaksi Euroopan markkinoille ja loput Kiinaan.
Sunnitelmat vaikuttaa kyllä aika hurjilta, kun puhutaan että halutaan tulla suuremmaksi autojen tuottajaksi mitä Geely on.
Auto malleja pitäis tulla tulevaisuudessa lähes kymmenkunta, joista kaksi Euroopan markkinoille ja loput Kiinaan.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.