On kyllä kova diili. Ja kuten toisaalla mainitsit, niin tuo vuoden määräaikaisuus tekee siitä todella houkuttelevan. Jos nyt jo tulee tällaisia, niin mitäköhän on tiedossa blackfriday-huumassa ja ennen kaikkea ensi vuoden vastaavassa, kun tarjonta moninkertaistuu.IC1970 kirjoitti: ↑Ma Marras 18, 2019 17:11https://www.metroauto.fi/tarjoukset/ren ... i-199.html
Zoe Metro-Autosta 199e/kk vuodeksi. Nyt vähän kiinnostaa.
Sähköautoilua (Kona 64kWh)
Re: Sähköautoilua eli kokemuksia >100tkm ajetusta Nissan Leafista
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: Sähköautoilua eli kokemuksia >100tkm ajetusta Nissan Leafista
Onko näin että että autonvalmistajien on myytävä tosissaan sähköautoja ensi vuonna uhkaavia sakkoja vältelläkseen.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Sähköautoilua eli kokemuksia >100tkm ajetusta Nissan Leafista
^Siltä se vaikuttaa, kun nimenomaan eurooppalaiset valmistajat näitä nyt alehintaan keksityillä tuilla tuputtavat. Taitaa kuitenkin tulla moninverroin halvemmaksi vähän polkumyydä, että saavat malliston kokonaisgrammat kuriin ja sitä kautta välttävät miljardien sanktiot. Mielenkiinnolla seurataan mitä tapahtuu.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Sähköautoilua eli kokemuksia >100tkm ajetusta Nissan Leafista
On kyllä edullinen tuo Zoen vuoden soppari. Autona kuitenkin huomattavasti isompi mitä Mii. Matala kynnys kokeilla sähköautoa jolla vain vähänkään on tarvetta edulliselle ajelulle ja näppärälle autolle. Zoessahan on tehokas 22kW laturikin mukana niin pääsee hyödyntämään jopa K-latauksen pisteitä järkevään hintaan.
Mutta Tesla sitten. Mites niissä menee se ilmainen lataus Superchargereissa? Siirtyykö se latausoikeus noiden vanhempien mallien osalta aina uudellekkin omistajalle hamaan tappiin asti? Uusissa malleissa ei ilmeisesti enää kuulu sähköt kaupan päälle?
Paljon ajavalle se haukkuu kyllä äkkiää korkean hankintahinnan takasin jos pääsee kunnolla hyödyntämään ilmaisia latauspisteitä.
Mutta Tesla sitten. Mites niissä menee se ilmainen lataus Superchargereissa? Siirtyykö se latausoikeus noiden vanhempien mallien osalta aina uudellekkin omistajalle hamaan tappiin asti? Uusissa malleissa ei ilmeisesti enää kuulu sähköt kaupan päälle?
Paljon ajavalle se haukkuu kyllä äkkiää korkean hankintahinnan takasin jos pääsee kunnolla hyödyntämään ilmaisia latauspisteitä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Sähköautoilua eli kokemuksia >100tkm ajetusta Nissan Leafista
Tuo eilen julkistettu Sähköponikaan ei vaikuta hassummalta. Itse olin positiivisesti yllättynyt. Tuo Mach e on verrattavissa Mustang II:een, kun ajattelee kuinka radikaali muutos. Onneksi tällä kertaa myös tuo oikealla moottorilla varustettu Mustang säilyy tämän uutukaisen rinnalla. Hinnaltaan tuo Mach e on Mustangiksi kilpailukykyinen.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Sähköautoilua eli kokemuksia >100tkm ajetusta Nissan Leafista
Ilmainen Supercharging koski suurinta osaa ennen 2017 valmistettuja, ja seuraa auton mukana ellei se kierrä Teslan kautta jolloin joissain tapauksissa on kadonnut. Uudempiinkin niitä on joskus kampanjoissa mm. referral-koodeila saanut, en tiedä seuraako tuolloin mukana vai onko käyttäjätiliin kytketty.
Toisaalta kuten todettua niin sähköautoilu on sen verran halpaa että ilmainen Supercharging ei vaikuta ratkaisevasti vaikka sitä paljon käyttäisikin eli etu on pikemmin psykologinen.
Esimerkiksi itse ajan tällä hetkellä paljon eikä olisi ongelma ajaa 100tkm mittariin lisää reilussa parissa vuodessa. Keskikulutus n. 24kWh/100km (pääosa ajokm 110km/h talvella 19” vanteilla tai kesällä 120km/h 21”).
Sähkön hinnalla 15c/kWh siis 3600e säästö jos kaikki lataus Superchargerista. Mukava summa mutta ei edes 10% auton hinnasta. Toisaalta arvonlaskuun tekee mukavan loven.
Vastaavasti dieselillä samaan ajosuoritteeseen olisi palanut polttoainetta liki kymppitonnin edestä plus huoltoihin ja veroihin helposti yli tonni jolloin ero on jo rahallisesti ratkaiseva.
Alkaa jo pidempien reissujen hitaampi matka-aika tuntua järkevältä kompromissilta kun yhtälössä huomioi suorituskyvyn ja mukavuudenkin.
Toisaalta kuten todettua niin sähköautoilu on sen verran halpaa että ilmainen Supercharging ei vaikuta ratkaisevasti vaikka sitä paljon käyttäisikin eli etu on pikemmin psykologinen.
Esimerkiksi itse ajan tällä hetkellä paljon eikä olisi ongelma ajaa 100tkm mittariin lisää reilussa parissa vuodessa. Keskikulutus n. 24kWh/100km (pääosa ajokm 110km/h talvella 19” vanteilla tai kesällä 120km/h 21”).
Sähkön hinnalla 15c/kWh siis 3600e säästö jos kaikki lataus Superchargerista. Mukava summa mutta ei edes 10% auton hinnasta. Toisaalta arvonlaskuun tekee mukavan loven.
Vastaavasti dieselillä samaan ajosuoritteeseen olisi palanut polttoainetta liki kymppitonnin edestä plus huoltoihin ja veroihin helposti yli tonni jolloin ero on jo rahallisesti ratkaiseva.
Alkaa jo pidempien reissujen hitaampi matka-aika tuntua järkevältä kompromissilta kun yhtälössä huomioi suorituskyvyn ja mukavuudenkin.
Viimeksi muokannut jcarlson, Ti Marras 19, 2019 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Sähköautoilua eli kokemuksia >100tkm ajetusta Nissan Leafista
Tämä laite alkoi kiinnostamaan. Siitä ei kuitenkaan näy löytyvän versiota, jossa olisi Type1-liitin auton päähän. Onkohan tuollaiseen vehkeeseen mahdollista vaihtaa Type1-pistoke ihan perussähkärin toimesta, vai vaatiiko erikoisasiantuntemusta? Adapteri olisi tietenkin vaihtoehto, mutta mieluummin välttäisin ylimääräisiä välikappaleita. Tai kyllähän tuohon type 2-päähän varmaan sopii tavallisen type2-type1 -latauskaapeli, mutta tulee vähän pitkä ja raskas kombo ottaa aina tarvittaessa mukaan 5m matkalaturi + 5m latausjohto. Vai onko nuo type2-liittimet sellaisia, että niitä voi ketjuttaa?jyyrä kirjoitti: ↑La Marras 16, 2019 08:28Tämä matkalaturi on ihan kätevä https://www.kotilaturi.fi/tuote/khons-11kw-kotilaturi/ Jos vaan on 3*16A voimavirtapistoke saatavana. Siitä pystyy mm. säätämää lataustehon, ja näkee verkosta otetun energian määrän. Latailen tuolla kaapelilla tuota omaa "puolikasta teslaa" ja nytkin kun auto oli yön latauksessa niin säädin laturin 10A:lle. Suotta lataa akkuja täydellä 16A:lla eli 11kw teholla jos auto on roikassa kuitenkin koko yön..
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Sähköautoilua eli kokemuksia >100tkm ajetusta Nissan Leafista
Tsekkaas AZP jos Ampeerilta löytyisi sopiva: https://kauppa.autotaloampeeri.fi/latau ... uskaapelit. Soittamalla saattaa myös valikoimaa löytyä lisää.AZP kirjoitti: ↑Ti Marras 19, 2019 18:45Tämä laite alkoi kiinnostamaan. Siitä ei kuitenkaan näy löytyvän versiota, jossa olisi Type1-liitin auton päähän. Onkohan tuollaiseen vehkeeseen mahdollista vaihtaa Type1-pistoke ihan perussähkärin toimesta, vai vaatiiko erikoisasiantuntemusta? Adapteri olisi tietenkin vaihtoehto, mutta mieluummin välttäisin ylimääräisiä välikappaleita. Tai kyllähän tuohon type 2-päähän varmaan sopii tavallisen type2-type1 -latauskaapeli, mutta tulee vähän pitkä ja raskas kombo ottaa aina tarvittaessa mukaan 5m matkalaturi + 5m latausjohto. Vai onko nuo type2-liittimet sellaisia, että niitä voi ketjuttaa?
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: Sähköautoilua eli kokemuksia >100tkm ajetusta Nissan Leafista
Ei siellä ole kuin 32A voimavirtaliitäntään sopiva type1-laturi. Meillä on 16A voimavirtapistorasiat, ja tuo 32A ei sovi sellaiseen ilman adapteria. Lisäksi se laturi on tosiaan vain yksivaiheinen, mikä riittää vain yhtä vaihetta hyödyntävälle Mitsulle, mutta ei todennäköisesti riitä enää seuraavalle meidän talouden autolle. Haluttaisi siis sellainen 3-vaiheinen 11kw laturi, jolle olisi käyttöä jatkossakin vaikka auto vaihtuisi.
Jyyrän linkkaamassa laturissa on myös energiamittari ja mahdollisuus rajoittaa virtaa kuuteenkin ampeeriin, joten kaikki haluamani ominaisuudet löytyy. Jos siihen saisi vaihdettua type1-pistokkeen ja myöhemmin takaisin type2:n niin avot, siinä olisi laturi mulle.
Ehkä pitää tyytyä type2->type1 -adapteriin. Mutta mietin tässä toimiiko normaali type2-type1 -kaapeli adapterina? Eli voisiko joku type2-type2 -kaapelin omistava kertoa saako kyseisen kaapelin päät kytkettyä yhteen, mikä tarkoittaisi että type2-kaapelit on ketjutettavissa?
Jyyrän linkkaamassa laturissa on myös energiamittari ja mahdollisuus rajoittaa virtaa kuuteenkin ampeeriin, joten kaikki haluamani ominaisuudet löytyy. Jos siihen saisi vaihdettua type1-pistokkeen ja myöhemmin takaisin type2:n niin avot, siinä olisi laturi mulle.
Ehkä pitää tyytyä type2->type1 -adapteriin. Mutta mietin tässä toimiiko normaali type2-type1 -kaapeli adapterina? Eli voisiko joku type2-type2 -kaapelin omistava kertoa saako kyseisen kaapelin päät kytkettyä yhteen, mikä tarkoittaisi että type2-kaapelit on ketjutettavissa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Sähköautoilua eli kokemuksia >100tkm ajetusta Nissan Leafista
Mulle tuli keväällä Leafiin kylkiäisenä Ampeerista 16A-voimavirta- ja Type1-pistokkeilla säädettävä 3-vaiheinen laturi. Tai ainakin käsittääkseni se on kolmivaiheinen. Listahintaa oli käsittääkseni jossain 600e tienoilla ja tuli erikseen tilattuna heille, vastaavaa löytyy näköjään nyt Type2:lla: https://kauppa.autotaloampeeri.fi/shop/ ... ihe-7m?tm= (kuvassa ihan vastaavan näköinen motti ainakin). Itsekin olen miettinyt, että pystyyköhän tuohon joskus vaihtamaan type1-pään ja ilmeisesti se onnistuu, liittimessä ei ole kai mitään älyä eli menee ihan sähkömies-asennuksena kunhan oikeanlainen ohjeistus löytyy (eli oikeat johdot oikeisiin paikkoihin). Energiamittaria tuossa ei toki ole, mikä on kieltämättä hieno lisä tuohon. Ja näköjään parempi hintakin Khons-laitteellaAZP kirjoitti: ↑Ti Marras 19, 2019 20:08Ei siellä ole kuin 32A voimavirtaliitäntään sopiva type1-laturi. Meillä on 16A voimavirtapistorasiat, ja tuo 32A ei sovi sellaiseen ilman adapteria. Lisäksi se laturi on tosiaan vain yksivaiheinen, mikä riittää vain yhtä vaihetta hyödyntävälle Mitsulle, mutta ei todennäköisesti riitä enää seuraavalle meidän talouden autolle. Haluttaisi siis sellainen 3-vaiheinen 11kw laturi, jolle olisi käyttöä jatkossakin vaikka auto vaihtuisi.
Jyyrän linkkaamassa laturissa on myös energiamittari ja mahdollisuus rajoittaa virtaa kuuteenkin ampeeriin, joten kaikki haluamani ominaisuudet löytyy. Jos siihen saisi vaihdettua type1-pistokkeen ja myöhemmin takaisin type2:n niin avot, siinä olisi laturi mulle.
Ehkä pitää tyytyä type2->type1 -adapteriin. Mutta mietin tässä toimiiko normaali type2-type1 -kaapeli adapterina? Eli voisiko joku type2-type2 -kaapelin omistava kertoa saako kyseisen kaapelin päät kytkettyä yhteen, mikä tarkoittaisi että type2-kaapelit on ketjutettavissa?
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: Sähköautoilua eli kokemuksia >100tkm ajetusta Nissan Leafista
Noita pelkkiä type1 päitä on kyllä myynnissä, ja ei luulis olevan iso homma vaihtaa type2 pää type1:een. https://www.ebay.com/itm/EVPac-EV161XPL ... SwBwNctfhY
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Sähköautoilua eli kokemuksia >100tkm ajetusta Nissan Leafista
Voisi tosiaan harkita tuota pistokkeenvaihtoa. Tai sitten adapteri voisi olla lopultakin fiksumpi, niin olisi taloudessa myös type2-laturi mahdollisille vieraille, eikä tarvitsisi vaihdattaa pistoketta taas sitten kun vaihtaa seuraavaksi autoa. Tässä pohtiessa vaihtoehtoja on alkanut tuntua siltä, että kiinteä wallbox ei olisi paras ratkaisu itselle. Kun saan kotona uuden tallin pystyyn, niin lataustarve olisi joskus tallin sisällä, joskus ulkona katoksessa. Ei olisi kuitenkaan ihan halpaa asennuttaa kahta wallboxia. Ja lisäksi ajoittain olisi hyvä latailla mökillä. Voimavirtarasiat löytyy jo mökiltä ja nykyisestä tallista, joten uuteen talliin samanlaiset sisälle ja ulos, niin pärjäisi yhdellä tuollaisella mobiililla laturilla, joka voi olla normaalisti kiinni siinä siinä missä autoa enimmäkseen ladataan.
https://www.is.fi/autot/art-2000006314894.html
Onnea niille, jotka osti uuden e-Golfin pari kuukautta sitten yli 40 t€:lla
Nyt tuputetaan Volkkariakin.
https://www.is.fi/autot/art-2000006314894.html
Onnea niille, jotka osti uuden e-Golfin pari kuukautta sitten yli 40 t€:lla
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sähköautoilua eli kokemuksia >100tkm ajetusta Nissan Leafista
Viikko ja 850km Teslalla takana, toistaiseksi ei voi olla kuin älyttömän tyytyväinen ihan kaikkeen, tai no voishan penkit tukea enemmänkin ja lasinpesu voisi toimia tehokkaammin...(niin ja vaaleat penkit ois enemmän mieleen kuin mustat, lasikatto ois kiva ja tietysti myös autopilot ja autonominen ajaminen jne, mutta lompakko vaan rajoitti kovasti valintaa tälläkin kertaa. Jotenkin tuntuu itsellä olevan hyvin paha tapa, että nälkä kasvaa syödessä, kuten NG9-5 Saabienkin kanssa..)
Erittäin hienosti pidetty auto tuntuu olevan, en ole tainnut koskaan ostaa sellaista käytettyä, missä ei olisi edes jotain pientä laitettavaa, mutta tässä ei kyllä toistaiseksi ole tullut mitään vastaan, vaan noi aiemmin mainitut pienet miinukset, vaikka autolla kuitenkin on lähemmäs 150tkm mittarissa. Ei löydy edes pieniä klommoja maalipinnasta..
Oikeastaan niin fiiliksissä tosta pelistä, ettei huomenna varmaan malta edes pikkujouluissa ryystää paria enempää, että pääsee auton rattiin lauantainakin
Taisi Tesla Club Finlandin perusteella eilen(?) tulla jo kolmas Teslan omistaja foorumille..
Erittäin hienosti pidetty auto tuntuu olevan, en ole tainnut koskaan ostaa sellaista käytettyä, missä ei olisi edes jotain pientä laitettavaa, mutta tässä ei kyllä toistaiseksi ole tullut mitään vastaan, vaan noi aiemmin mainitut pienet miinukset, vaikka autolla kuitenkin on lähemmäs 150tkm mittarissa. Ei löydy edes pieniä klommoja maalipinnasta..
Oikeastaan niin fiiliksissä tosta pelistä, ettei huomenna varmaan malta edes pikkujouluissa ryystää paria enempää, että pääsee auton rattiin lauantainakin
Taisi Tesla Club Finlandin perusteella eilen(?) tulla jo kolmas Teslan omistaja foorumille..
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Sähköautoilua eli kokemuksia >100tkm ajetusta Nissan Leafista
Sen verran itsekin rakastunut nyt kuukauden aikana sähköllä ajamiseen, että kuumottaisi laittaa täyssähköauto. Mutta kun sen vetokyvyn pitäisi olla kunnossa, niin valikoima suppenee pahasti ja hinnat karkaa käsistä. Piti sitten kuitenkin katsoa tänään tämä:
https://www.youtube.com/watch?v=jhX3BmhJXc8
Amerikkalaiseen tapaan laitettiin sitten yli kaksi tonnia koukkuun, aisapainoakin yli 200 kg, ja sitten motarille ajamaan sataakymppiä
Jos nyt sellaisen sähköauton löytäisi, millä tonnin massaa vetäisi, niin sillä tulisi jo toimeen. Käytettyjen markkinoilla tuo Teslan äksä taitaa olla ainoa jolla saa oikeasti vetää mitään, nämä uusimmat tämän vuoden tulokkaat EQC ja E-Tron on myös vetokykyisiä, mutta en mä ehkä täyssähkön takia nelinkertaista panostusta autoon kuitenkaan
https://www.youtube.com/watch?v=jhX3BmhJXc8
Amerikkalaiseen tapaan laitettiin sitten yli kaksi tonnia koukkuun, aisapainoakin yli 200 kg, ja sitten motarille ajamaan sataakymppiä
Jos nyt sellaisen sähköauton löytäisi, millä tonnin massaa vetäisi, niin sillä tulisi jo toimeen. Käytettyjen markkinoilla tuo Teslan äksä taitaa olla ainoa jolla saa oikeasti vetää mitään, nämä uusimmat tämän vuoden tulokkaat EQC ja E-Tron on myös vetokykyisiä, mutta en mä ehkä täyssähkön takia nelinkertaista panostusta autoon kuitenkaan
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Sähköautoilua eli kokemuksia >100tkm ajetusta Nissan Leafista
Taitaa jäädä kolopallon myynti vähäiseksi..
https://www.seat.fi/mallisto/mii-electr ... gLabPD_BwE
Ensi vuoden tuotanto on jo myyty.
https://www.seat.fi/mallisto/mii-electr ... gLabPD_BwE
Ensi vuoden tuotanto on jo myyty.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#