Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1855
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Mosasta en tiedä, kun en noista ole koskaan perustanut, aika paljon on ollut tutuilla, joiden pitää statuksen tms. syyn takia ajaa Bemarilla, ollut ongelmia niin bensa-kuin dieselvehkeissä. Päätä puistellen olen taisteluita seurannut. Varmaan tuostakin koneversiosta, laatikosta ym., löytyy Googlaamalla reilusti tietoa.

Kamuxin myyjät eivät pääsääntöisesti tiedä myymistään autoista yhtään mitään, myyjä kehuu maasta taivaaseen, vaikka on ehkä justiin sisällä kerran istunut, joten kaikkeen "kokemusperusteiseen" tai muuten autoon yksilönä kohdistuvaan kommentointiin kannattaa suhtautua isolla varauksella. Firman ainoa tehtävä on minimoida kulut ja maksimoida tuotot, ainahan se näin on, mutta Kamuxin kohdalla vielä korostuu. Myyjät tekevät tilinsä volyymilla, joten... Eipä sillä, olen tehnyt useamman onnistuneen kaupan Kamuxin kanssa, mutta tuplasti enemmän olen torpannut, kun olen toimeksiannosta tarkastanut kehutun tuotteen.

Jos vähänkin joku asia arveluttaa, niin dokumentoi lupaukset paperille, ettei mene vääntämiseksi jälkeenpäin. Siitäkin on kokemuksia. Se mitä on sanottu, unohtuu, kun auton ajaa pihasta pois. Kamuxin kanssa voi tehdä kauppaa, mutta tutka pitää olla päällä 360.
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 A-08, Chevrolet Cruze LT 2.0D-11, Saab 9000 CS 2.0 -97
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Ok kiitos. Ja toki, siihen mitä myyjä sanoo autosta, joka on tuotu hiljattain Hollannista, pitänee suhtautua varauksella oli firma mikä tahansa.

Mitään ylitsevuotavia kehuja ei autosta tullut, muuta kuin minkä voi jo ilmoituksesta päätellä, helvetin hyvillä varusteilla kiesi on.

Itse ihastuin tosiaan siihen luksus- ja premiumhenkeen mitä sisään istuessa koki. Ens viikolla sit mahdollisesti koeajolle.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

aero
-
Viestit: 6347
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja aero »

Siitä vaan googlailemaan. F45:n nokipoltin pitäisi oleman B47-moottoriperhettä, joka on eri kalu kuin aiemmat, ongelmistaan legendaariset N47 -moottorit, mutta voipihan siitäkin jotain löytyä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2800
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

IC1970 kirjoitti:
La Marras 23, 2019 19:15
^Hmmm. 1) Diesel, 2) Bemari, 3) Kamux
4) Etuveto
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

No mitäs herrat sitten suosittelisivat, kun tosta rellusta nyt vaan tarttis päästä eroon?

Automaatti olisi oltava ja hintaluokka 10-20ke. Ja auto ei saa olla sillä tavalla tylsä, kuin toi Rellu tai joku Corolla.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9161
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Bemarissa taitaa olla sellainen herkästi syttyvä imusarja.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9923
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tosta mukavuutta, tilaa, tyyliä, taloudellisuutta ja jännitystä elämään:
https://www.nettiauto.com/10763564
https://www.nettiauto.com/10797354
https://www.nettiauto.com/10943490

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

^^Onko tuo sellainen riski, jota ei kannata ottaa? Ainahan autoissa jotakin on ja sitkeässä ovat "yksittäistapauksista" johtuvat essonbaarihuhut. Toisaalta, oletan kommentissasi olevan taustalla aika paljon muutakin ymmärrystä kuin pelkkä huhupuhe.

Joskus täällä jossain mainitsit Audeista, että tietyt padat ja laatikot ovat ok. Esim. A3 (~2013 alkaen), A5 ja A6 (~2011 alkaen) voisivat kiinnostaa.

^^Haha. Pääsit yllättämään, kun olin jo päässyt unohtamaan perversioisi, kun Outlanderin hankinnan jälkeen et ole maininnut enää päivittäin Berlingoa.

Berlingo nelivedolla, automaatilla ja mahdollisesti lataushybridillä menisi.

Jos Dacia Dusterin saisi automaatilla ja nelivedolla, voisi olla myös potentiaalinen. Siinä on jotakin äijämäistä yksinkertaisuutta.

Mitäs raati sanoo w164 bensasta? Kaverilla sisarmalli eli R-sarjalainen, ihan ongelmatonta on kai ollut.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1855
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Ihan vaan oman pään mukaan, riippumatta siitä mitä täällä auotaan !!! Ymmärrän täysin tuon luxus-fiiliksen, komeet penkit jne. Mulla on vaan niin paska näkemys Bemareiden laadusta, että vaikea innostua. Ne on ihan kivoja, kun toimivat, mutta pirun kalliita pitää. Tuttavapiirissä on 3-sarjaa, 5-sarjaa, X-sarjaa, kaikki käytettyjä ja enemmän ajettuja, kalliita ovat ruuvauttaa ja sitä on tuntunut riittävän.

Lähinnä mietityttää, että miksi ihmeessä diesel ? Saahan niitä tosiaan halvalla vs. varusteet jne., mutta jos meinaat pitempäänkin ajella, niin aika kallis ratkaisu, siihen on syynsä, miksi niitä saa halvalla. Voisin kuvitella, että haluttavuus muutaman vuoden päästä, varsinkin enemmän ajettuna, on vielä paljon alhaisemmalla tasolla.

Jos ei muuta kriteerejä ole kuin hintaluokka ja automaatti, niin onhan tuolla valinnanvaraa vaikka ja mitä, joissa tylsyyskerroinkin on mahdollisimman pieni. Toki iso osa automaateista on VAG-konsernin tuotteita, mutta eihän se dsg toisaalta olekaan mikään automaatti, vaan arpomaatti, ärsymaatti vai mikälie.

Toinen homma on noi kilometrit, kyllä minä hakisin ihan vähän vähemmän ajettua !

Vaikka tosta, neliveto, 89 tkm, automaatti, 241 heppaa ja Mitsubishin laadukas kokonaisuus ->https://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/10711782

Ei ole tylsä.
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 A-08, Chevrolet Cruze LT 2.0D-11, Saab 9000 CS 2.0 -97
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Joo. Siis dieselillä en tee mitään, se on lähinnä pitkä miinus. Tossa penarissa vaan oli sitä jotain.

Toi Mitsu oli hyvä nosto! Samalla tuli mieleen, että vanhasta Outlanderista ja Foresteristahan löytyy aika näppäriä bensaturboja.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1855
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Avoimin mielin vaan tsekkaat, nimenomaan noissa vähemmän framilla olevissa japsimerkeissä on mielenkiintoisia vekottimia, joissa saa pirusti autoa sopivalla rahalla. Suzuki, Subaru, Mitsubishi. Kyllähän mä meinasin sulle AZP:n tyylisen Outlanderinkin linkata, niissähän on nyt valinnanvaraa ja on kyllä hinta vs. mitä sillä saa aika hyvällä tasolla tällä hetkellä. Sähköistä ajoa ynnä se neliveto, on kova paketti.
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 A-08, Chevrolet Cruze LT 2.0D-11, Saab 9000 CS 2.0 -97
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9923
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja AZP »

IC1970 kirjoitti:
La Marras 23, 2019 21:59
Toinen homma on noi kilometrit, kyllä minä hakisin ihan vähän vähemmän ajettua !
Minä taas sanoisin, että katso auton ikää ja kuntoa, älä niinkään mittaristossa seisovaa km-lukemaa.

Dieseliä puoltaa edelleen polttoainekulut, ja etenkin hankintahinta ja saatavuus jos on käytettyä ostamassa. Käytetyt bensavehkeet on tietyssä ikä- ja kokoluokassa harvinaisia ja hinnat pilvissä. Jos liikenteen sähköistyminen etenee nopeasti, niin niiden bensa-autojenkin hinnat tulee lujaa alas. Ja johtuen tämän hetken hintatasoista, on bensa-autossa euromääräisesti enemmän romahdusvaraa kuin dieseleissä. Voi siis tulla kalliimmaksi.

Jos arvonpitoa muutaman vuoden perspektiivillä haluaa miettiä, niin tänäpäivänä autossa pitää mielestäni olla latausportti, enkä tarkoita kännykän lataamiseen. Toki ladattavienkin autojen kohdalla arvonkehitys on vielä mysteeri, kun tekniikka on uudehkoa.

Jos latausmahdollisuus löytyy, niim kyllä mä uskallan Outlander PHEViä suositella autona. Ei se mikään huvipuisto ole, mutta tosiaan ominaisuudet vs. hinta vs. valikoima on på kondis. Sähköinen ajaminen tuo maustetta elämään, eli ei ole ihan tylsää. Sellaista vähän parempaa korollaa ehkä :mrgreen:

Ja siitä ihan samaa mieltä, että oman maun mukaan ostoksille. Autoa vaihtamalla ei voi kuitenkaan kuin köyhtyä, joten onko se sitten niin euron päälle köyhtyykö paljon vai helvetisti? :mrgreen:

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Erään turkulaisen insinöörin, nimeltä mainiten AZP:n, Outlander-ketju on seurannassa ja mallinahan se oli itselläni tapetilla jo pari vuotta sitten. Niitä vaan alkaa olemaan aika paljon liikenteessä, alkavat näyttämään tylsiltä. Toisaalta, hintakyytisuhde on aika omaa luokkaansa. Pitänee käydä ajamassa.

Edit. Outlander-innostus vähän lopahti, kun olin pari päivää Tampereen yksikössämme ja kuulin siellä ainakin neljällä moinen olevan :roll: Mutta kuten todettua, kiesi on yksi edullisimmista nelivetoautomaateista ja sähközydeemit tulisi vielä kaupan päälle.

Edit2. W164:sta olen kuolannut vuosia. On aivan liian iso käyttööni, mutta minkäs teet.

https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/m ... 8&vifNav=Y
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1855
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^En mitenkään halua toppuutella, mutta yhden futis-isän autoilua tuollaisella seuranneena, niin on TODELLA kallis auto ylläpitää. Ihana varmasti, kyllä. Toisaalta, elämä on lyhyt ja jos on pätäkkää, niin mikäettei.

Onhan sitä meikälläkin ollut esim. Lexus 450h, joka oli aivan mahtava, mutta varmasti kallein auto, mitä on ollut, kun mietin hankintaa ja vaihtoa. Vieläkin hikoiluttaa, miten paljon pesetaa paloi sen kanssa leikkiessä. Mutta, tulipahan koettua.

Nyt kun laitan joka sentin poikimaan mitä kulutuksesta irrotan, niin oikein sylettää, että tuollalailla touhusin joskus. Ja taas tullaan siihen, että elämä lyhyt ja siitä pitää ottaa maksimit irti, kukin omin painotuksin.
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 A-08, Chevrolet Cruze LT 2.0D-11, Saab 9000 CS 2.0 -97
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Kaverilla on ollut muutaman vuosen R-sarjan (w mikälie) 350 bensa. Ihan kivutonta menoa on ollut n. 160-200tkm. Yksittäistapaus toki.

Aloin nyt noita Outlandereita salailemaan. Onhan siinä kiesiä.

Toiveita ja haaveita autolle priorisoituna:
  • Automaatti
  • Innostavampi kuin Rellu
  • Ei mikään jäätävä riski korjauskuluiltaan
  • Toimiva handsfree ja spotify luurista
  • Pysäköintitutkat ja/tai -kamera
  • Avaimeton avaus ja startti
  • Etäohjattava lämmitys
  • Korkeampi kuin normiauto
  • Hyvät tai ok stesset
  • Neliveto
  • Kattoluukku
  • Nahkasisusta
Tai sitten unohtaa kaiken ja hommaan jonkun Grand Cherokeen V8-bensan.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

Vastaa Viestiin