Ostin tuossa liikkeestä 9-5 aeron automaattiaskilla ja auto katsastettiin ennen myyntiä. Ennen myyntiä vakuutettiin auton kunnon olevan hyvä, myös kuitissa lukee erikseen "teknisesti kunnossa" ja lisäehdot mm. vanteista ja toimituksesta. Ainoa mainittu vika oli kuskin ikkunan lasku/nousu ja mukaan annettiinkin ne uudet pitimet vian korjaamiseksi.
Muutamia vikoja on vastaan tullut tässä omistuksen alkutaipaleella, mm. penkinlämmittimet ei toimi edessä eikä takana ja ajotietokoneen näytöstä on pikseleitä kadonnut. Pikkujuttuja, kuten myös korin ruostepaikat. Ovesta nappia painaen ei peräluukku aukea, pitää avaimella aina avata. Vedättäessä n. 2000 rpm alueella tuntuu murina/pieni tärinä koneesta, en ole siitä kovin huolissani. Muuten vedot ei tunnu olevan ihan tallella, 0-100 kestää ainakin kymmenen sekuntia.
Edellinen omistaja on vaihtanut osia runsaasti ja uusinut mm. koko pakoputkiston pari kk sitten, maffin ja sytytyskasetin tulppineen, automaattiaskin huuhtelut ja kaikenlaista muuta kivaa. Takaiskarit yms
Parin päivän omistukseni aikana olen laittanut vain ennakoivaan huoltoon ja fixaukseen olen laittanut rahoja.
Tänään nostin auton 2-pilarinosturille ja aloin vaihtamaan syylärin nesteitä, öljyjä ja suodatinta ihan vain ennakoivasti ja tutkiessani auton pohjaa huomasin tosiaan ilokseni koko pakoputkiston olevan uusi ja hienossa kunnossa, mutta ihmetyksekseni että auto on varmaankin kolaroitu keulastaan ja kaikki keulan kennot on aivan läjässä selvästi alhaalta ylös puristamalla.
Toinen vaihtoehto on, että joku edellinen omistaja tai huoltopaikka on tunkannut (yrittänyt) apurungosta suoraa edestä ja tunkilla vahingossa painanut kaikki alhaalta ylöspäin läjään. Paikka vuotaa öljyä hyvin vähän, mutta syylärin alareunaan on muodostunut öljyn ja paskan sekaista mönjää runsas kerros. Eli oletan, että keskimmäinen kenno on öljylle josta öljyä on ajoviiman ansiosta roiskunut muuallekin? Katsuri ei ollut huomannut tätä, joka on kyllä hassua kun alla ei ole edes panssaria.
Mitä nämä kennot on? Kolme peräkkäin, ensin hyvin ohut, sitten paksumpi, sitten syyläri. Juttelen asiasta juuri kauppiaan kanssa, tahtoisin pitää auton itselläni ja vain ostaa/korjauttaa nämä kennot kuntoon.
Tänään auto myös pykkäsi CE-valon ja P1181 koodin, eli veti ainakin hetkeksi seoksen laihalle. 2500 km ajettu eri kuljettajien puolesta n. kuukauden aikana ja tämä oli ensimmäinen kerta kun vikavalo syttyi.
Ohessa vielä linkki kuvaan, kun en saa kirveelläkään kuvaa lisättyä tähän suoraa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)