Onko takaiskuventtiiliä polttoainelinjassa
Onko takaiskuventtiiliä polttoainelinjassa
vm-2005 93 Aero kyseessä. Uusittu polttoainepumppu ja viikon pelasi moitteetta. Nyt 8h seisottua starttauttaa pitkään. Kun käynistyy niin käy normaalisti. Onko erillistä takaiskuventtiilä polttoainelinjassa vai päästääkö paineensäädin polttoainelinjan tyhjäksi?
Re: Onko takaiskuventtiiliä polttoainelinjassa
2-3h pysähdys ei vaikuta mitään. Kun 8h seisonut pitää pyörittää konetta aika pitkään kun starttaa. Kone käy hyvin ja kierrosluku 1000
Re: Onko takaiskuventtiiliä polttoainelinjassa
Pitäisikö bensapumpun(uusi bosch) pitää paineen linjassa esim 8h seisonnan aikana. Vanhemmissa malleissa on takaiskuventtiili polttoainelinjassa. Vai pitäisikö paineensäädin pitää paineen 8h
Re: Onko takaiskuventtiiliä polttoainelinjassa
Onko auto vakiona bensiinillä, vai onko biopoweroitu/etanolimuunnettu?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Onko takaiskuventtiiliä polttoainelinjassa
Täysin vakio aero kyseessä
Re: Onko takaiskuventtiiliä polttoainelinjassa
Huono bp-säädin aiheuttaa pitkää käynnistysvieteriä. Kannattaa mitata polttoaineen paineet. Nippa löytyy konehuoneen puolelta polttoainelinjasta.
Jos bp-säädin on ehjä, niin polttoainepumpun asennuksessakin on voinut käydä joku asennusvirhe. Bp säädin ei ole kallis ja se on helppo kokeilu. Itse vaihdoin pumpun ja säätimen samalla kertaa uusiin.
Jos bp-säädin on ehjä, niin polttoainepumpun asennuksessakin on voinut käydä joku asennusvirhe. Bp säädin ei ole kallis ja se on helppo kokeilu. Itse vaihdoin pumpun ja säätimen samalla kertaa uusiin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Onko takaiskuventtiiliä polttoainelinjassa
Paine pitää olla 3 bar, kun imusarjassa vallitsee ilmanpaine. Eli auto sammuksissa, mutta polttoainepumppu käynnissä (rele päällä). Tämän voi tehdä joko Tech2:lla tai muistaakseni OpCommilla voi myös pakko-ohjata rele ja pumppu päälle. Toki releen koskettimien ohitus testin ajaksi ajaa saman asian.
Vastaavasti, kun paineensäätimen imusarjan letkuun painaa painetta (tai vähentää eli imee) niin sitä mukaa polttoainepaineen pitää muuttua samassa suhteessa. Tällä tavalla voi testata säätimen ja myös pumpun maksimipaineen. Riittävää tuottoa ei pysty.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Onko takaiskuventtiiliä polttoainelinjassa
Anteeksi maalaisuuteni mutta mikä on Bp säädin. Onko sama asia kuin polttoaineen paineensäädin?
Re: Onko takaiskuventtiiliä polttoainelinjassa
BensanPaineensäädin, juurikin se.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Onko takaiskuventtiiliä polttoainelinjassa
Olenkin tilannut jo kyseisen osan
Re: Onko takaiskuventtiiliä polttoainelinjassa
Edellisenä päivänä ilmestyi tismalleen samat viat mun kolkkiin myös. Paitsi että polttoainepumppu on vaihdettu syyskuussa etanolin kestävään ja pari viikkoa sitten polttoaineen paineensäädin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Onko takaiskuventtiiliä polttoainelinjassa
On tullut vastaan tapauksia, joissa polttoainepumppu on vaihdettu hiljattain "etanolin kestävään" vaan niinpä kuitenkin vikaa on ollut siinä. Ei ole ollut tuotto alkuunkaan riittävä ja kiihdytyksissä alkanut hirvittävä nykiminen ja pätkiminen. Käyntiin lähdössä ja tiettyyn rajaan asti rauhallisella ajolla ei mitään ongelmaa. Ei siis ihan samat oireet kuin tässä ketjussa.
Kumpahan vain kerroin, että ei ne kaikki pumput tunnu kauan toimivan. Johtuneeko etanolista vai huonosta laadusta ylipäätänsä. Minusta ainakin NG9-3 alkuperäinen pumppu on "varma valinta". Se kestää sen mitä nyt oletetaan.
Kumpahan vain kerroin, että ei ne kaikki pumput tunnu kauan toimivan. Johtuneeko etanolista vai huonosta laadusta ylipäätänsä. Minusta ainakin NG9-3 alkuperäinen pumppu on "varma valinta". Se kestää sen mitä nyt oletetaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Onko takaiskuventtiiliä polttoainelinjassa
Niin.. näyttäisi äkkisältään siltä, että kun esipaineistaa useamman kerran käyntiinlähtö on helpompaa. Tässä tapauksessa kun ei ole viritetty, niin täyskaasulla tai muutoinkaan ajossa ei ole minkäänlaisia ongelmia. Vain ja ainoastaan kylmäkäynnistyksessä. Ja heti käynnistyttyä käy niin nätisti ja siististi kuin olla ja voi.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Onko takaiskuventtiiliä polttoainelinjassa
Bensanpaineensäätimestä löytyi katkenneet o-renkaat. Hyvin suurella todennäköisyydellä tämä aiheuttaa mun kolkin käynnistysmurheet. Huomenna ollaan viisaampia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89