No niin. Täältä saatujen suositusten perusteella Aero lähtee ensi viikolla Hyvinkään Vähämaalle huoltoon, jossa vaihdetaan katsastuksessa tulleet puutteet kuntoon. Vastaus sähköpostilla laittamaani kyselyyn tuli todella nopeasti ja selkeästi hintoineen. Ehkä saatoin olla itsekin kohtuullisen selkeä. Hieman ehkä nyppi osien hinnat, mutta en nyt jaksanut alkaa siinä sniiduilemaan.
Tänään Aero olisi mennyt pesuun ja katon käsittelyyn jälleen Hyvinkäälle, ja täältä saatujen suositusten perusteella Herraselle, mutta heillä oli uhka vesikatkosta, joten siirrettiin lähitulevaisuuteen. Myös heistä on jäänyt parin puhelun perusteella erinomainen ensivaikutelma. Mielelläänhän sitä viimeiset roponsa upottaa Saabiin, kun massit kotiuttava osapuoli on asiallinen, ja nimenomaan
asiallinen.
Citikasta ja jatkosuunnitelmista olenkin jo kirjoittanut toisten ketjuihin:
viewtopic.php?f=29&t=191302&p=1237520#p1237520
viewtopic.php?f=23&t=166653&p=1237518#p1237518
Täytyy sanoa, että ei tuollainen diesel ole mikään herrasmiehen laite. Maantiellä asiaa ei toki huomaa, mutta on se vaan melkoinen aggregaatti. Vähän menee fiilikset sen mourutessa. Kysyin myyjältäkin ennen ostopäätöstä, että pitäiskö sitä jonkun mekaanikon tsekata, kuulostaa risalta. Myyjä, virhevastuuasiat tuntien, totesi että tolta noi koneet kuulostaa.
Dieseleillä olen toki ajanut ennenkin, mutta ei se meteli vaemon entisessä Pajerossa haitannut. Tai lapsena traktorissa. Mutta kromisomisteilla varustetussa premium-Citroenissa se hämää. Sukulaismiehen lukuisten 5-sarjan penareiden kuusisylinteriset eivät ole tätä fiilistä aiheuttaneet. Ne on sivistyneemmän oloisia.
Saapa nähdä mihin tämä etenee. Jos en huomenna tilaa Miitä, taidan käydä Volvo C70 D5 Summum automaatin koejamassa. Liekkö se myös moinen pörisijä.