Pelastakaa satkuja!
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: La Marras 05, 2016 16:45
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pelastakaa satkuja!
Kyllä muuten ärsyttää tuo reikä tuossa lokarissa Työkaluboksistaki puuttuu tulppa-avain
"Jag har en Saab" på finska "Olen mieleltäni sairas, en saa julkisesta terveydenhuollosta apua ja nyt pihani on täynnä autoja"
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
Re: Pelastakaa satkuja!
Kuskin ovessa on iso lommo.
Re: Pelastakaa satkuja!
Tuosta nyt kukaan tuota hintaa maksa, karvalakki ja perusmalli. Tuo ohjaustehostin on sellainen varuste og 900 joka vaikuttaa kiinnostavuuteen, ilman sitä ja perusmalli ei pahemmin herätä ostohaluja. Joku 900 Gli tehostimella, hyvällä värillä ja alkuperäis kunnolla on aivan eri juttu. Harmi vaan nuo paremmat mallit eivät ole säilyneet vaan vanhoilla pappoilla olleet perus 2d ovat niitä mitä on jäljellä.
Re: Pelastakaa satkuja!
Tuo oli minulla viime keväästä ja laittelin sitä kuntoon. Päätin myydä, kun tuli vähän terveysongelmia, enkä halunnut, että se jää talveksi pihaan seisomaan.
Ei ole kyllä takakontin kannessa mitään ruostetta, eikä muuallakaan korin näkyvillä pinnoilla. Ainoat ikävämmät kosmeettiset viat on kuskin oven alaosan lommo ja apparin puolen lokasuojan lohkolämmittimen läpivienti. Tarkoitus oli yrittää oikaista lommo tai etsiä täysin ehjä ovi. Lokasuojan reiän paikkausta en edes pitänyt isona hommana. Pienet hitsuttelut, hionta, ja etunurkan maalaus sävytetyllä spraylla.
Itse uusin tuohon kattoverhoilun ja vaihdoin koneeseen tiivisteitä (öljyvuotoja) ja vaihdoin 5-vaihteisen vaihteiston. Kaikkea muutakin pientä tuli näprättyä, mutta kaikkea ei tule nyt mieleen.
Auton mukana meni kahdet, ellei peräti kolmet, avaimet, mukaanluettuna alkuperäiset. Kontin pohjaan oli josksu ajat sitten tehty vasempaan nurkkaan paikkaus -oikea oli muistaakseni hyvässä kunnossa.
Alkuperäinen nopeusmittari väpätti ja kello ei toiminut, joten vaihdoin tuohon nos-mittariston, kun satuin löytämään. Alkuperäinen mittaristo, (jossa myös kaikki alkuperäiset kilometrit) meni auton mukana "dokumenttina" ja nykyisellä myyjällä aivan varmasti kyllä tieto kilometreistä -ja niitähän oli n. 405tkm. Sitä en sitten tiedä, miksi myyjä väittää, että ei muka olisi kilsat tiedossa. Itse en ainakaan niitä mitenkään peitellyt.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Pelastakaa satkuja!
On varmaan aika helppo arvata miksi hintapyyntöä ei perustella 405tkm ajomäärällä...
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Re: Pelastakaa satkuja!
Niinpä, mielestäni kuitenkin museoautoon oleellisesti kuuluu tieto myös kilometreistä.
Kyllä tuo siisti oli ja yksi parhammista Satkuista/Ysiyseistä, mitä minulla on ollut. Itse kuitenkin ajattelin, että jos olisin saanut sen kuntoon ajoissa ja laittanut myyntiin, niin hintapyynti olisi ollut jossain 1300-1500 euron paikkeilla. Hyvä auto, muttei täydellinen.
Tuo nykyinen hintapyynti on mielestäni aika kova ainakin suomalaiselle harrastajalle. Keski-Euroopassa voisi tuolla hinnalla mennäkin.
Kyllä tuo siisti oli ja yksi parhammista Satkuista/Ysiyseistä, mitä minulla on ollut. Itse kuitenkin ajattelin, että jos olisin saanut sen kuntoon ajoissa ja laittanut myyntiin, niin hintapyynti olisi ollut jossain 1300-1500 euron paikkeilla. Hyvä auto, muttei täydellinen.
Tuo nykyinen hintapyynti on mielestäni aika kova ainakin suomalaiselle harrastajalle. Keski-Euroopassa voisi tuolla hinnalla mennäkin.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24045
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pelastakaa satkuja!
samainen satku löytyy nyt myös torin puolelta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 637
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Pelastakaa satkuja!
Toivottavasti punainen pystäri löytää hyvän kodin hyvään hintaan.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1779
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Pelastakaa satkuja!
Hintakin vielä ihan kohtuuden sfääreissä. Ihan topakan näkönen, joskin hieman kauhtunut.Baas900 kirjoitti: ↑Ke Tammi 15, 2020 23:10Lisää museosatkuja huutokaupassa:
https://huutokaupat.com/1693745
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24045
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pelastakaa satkuja!
punainen edelleen tarjolla eiks rahamiehet ostakkaan.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pelastakaa satkuja!
Eiköhän sen aika hyvin moni muista, kun vasta joulukuussa sen myin eteenpäin. Silloin se oli tarjolla 700€:lla ja kilometrit on varmasti monella tiedossa. Ei ostajia ehkä kauheasti houkuta, kun ei tuolle kai ole juuri mitään edes tehty joulukuun jälkeen... Talvirenkaat hankittu ja varmaan kaukovalojen toimimattomuus korjattu. Nouseeko noilla ja leimalla hinta kolmeen tonniin?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Pelastakaa satkuja!
Terve!
Tällainen tarjottiin ilmaiseksi ja olihan se pakko korjata talteen.
Auto oli seissyt 7 vuotta sorapintaisella pihalla ja siksi säilynyt melko hyvin. Uuden startin vaihdolla kone starttasi melko nopeasti. Tyhjäkäynti oli kuitenkin hukassa, mutta tyhjäkäyntiventtiili vaihtamalla ja sen hapettunut liitin puhdistamalla sekä virranjakajan kannen ja pyörijän sekä uusien tulppien myötä tyhjäkäynti löytyi.
Seuraavaksi kytkinlevyn vaihto ja uudet jarrulevyt sekä -letkut joka kulmaan niin alkaa olla valmis katsastukseen. Voi olla, että takajarrusatulat pitää uusia, jos ei muuten niin käsijärrujen takia. Ensin pitää tietysti koittaa säätää ne vanhat kohdalleen. Kaikki pyörät kuitenkin lukkiutuivat jarrutuksessa 7 vuoden seisonnan jälkee. Eivätkä jääneet kantamaan.
Mutta kaikkiaan siihen uppoaa noin 700 euroa, että saa sen katsastuskuntoon. Hitsattavaa ei ole vielä löytynyt, mutta varmasti jotakin löytyy, kun pääsee noita jarruja korjailemaan ja kunnolla näkemään pyöränpesät ja vetaritunnelit, mutta nehän on helppo korjata. Varsinkin, kun talvetkin on nyt niin leutoja, että pihalla on kiva hitsailla
Jussi
Tällainen tarjottiin ilmaiseksi ja olihan se pakko korjata talteen.
Auto oli seissyt 7 vuotta sorapintaisella pihalla ja siksi säilynyt melko hyvin. Uuden startin vaihdolla kone starttasi melko nopeasti. Tyhjäkäynti oli kuitenkin hukassa, mutta tyhjäkäyntiventtiili vaihtamalla ja sen hapettunut liitin puhdistamalla sekä virranjakajan kannen ja pyörijän sekä uusien tulppien myötä tyhjäkäynti löytyi.
Seuraavaksi kytkinlevyn vaihto ja uudet jarrulevyt sekä -letkut joka kulmaan niin alkaa olla valmis katsastukseen. Voi olla, että takajarrusatulat pitää uusia, jos ei muuten niin käsijärrujen takia. Ensin pitää tietysti koittaa säätää ne vanhat kohdalleen. Kaikki pyörät kuitenkin lukkiutuivat jarrutuksessa 7 vuoden seisonnan jälkee. Eivätkä jääneet kantamaan.
Mutta kaikkiaan siihen uppoaa noin 700 euroa, että saa sen katsastuskuntoon. Hitsattavaa ei ole vielä löytynyt, mutta varmasti jotakin löytyy, kun pääsee noita jarruja korjailemaan ja kunnolla näkemään pyöränpesät ja vetaritunnelit, mutta nehän on helppo korjata. Varsinkin, kun talvetkin on nyt niin leutoja, että pihalla on kiva hitsailla
Jussi
96 v4 -80, 99 Finlandia -77, 900 C -91
Re: Pelastakaa satkuja!
joskus kun "pelastin " kuupan tarjottiin talosta vielä kahvit nupiksi ja illalla aloitettiiin jo ankara purku ja loppupelastuksesta vastasi kuusakoski oy
vielä niitä näköjään riittää
vielä niitä näköjään riittää
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,