2.0 biopower kylmällä starttauttaa
2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Tervehys foorumilaiset.
Liityin syyskuun alussa saabin omistajaksi (9-3 2.0 Sc 2008 automaatti 185th ajettu) ja nyt on ilmennyt seuraavanlainen ongelma. Lämpimillä keleillä tai tallista starttaa ilman mithään, mutta pakkasta tai lämpömittarin ollessa nollan lähellä starttauttaa toela pitkään ja käynnistyy huonosti. Sitten ko käynnistyy, toimii normaalisti. Akku pukkaa yli 600 testissä, 700ah akku. Vaihettu tulpat, samat mikkä oli ennenkin denso tritium tt:t, etanolia ei ole enhään tankissa, akkua käytetty 10 Min irti, ei vaikutusta.
Seuraavaksi aattelin viiä testeriin, jos sellaisen Rovaniemeltä löyän. Olisiko täällä tietoa, mistä moinen voi johtua?
T: Petri m
Liityin syyskuun alussa saabin omistajaksi (9-3 2.0 Sc 2008 automaatti 185th ajettu) ja nyt on ilmennyt seuraavanlainen ongelma. Lämpimillä keleillä tai tallista starttaa ilman mithään, mutta pakkasta tai lämpömittarin ollessa nollan lähellä starttauttaa toela pitkään ja käynnistyy huonosti. Sitten ko käynnistyy, toimii normaalisti. Akku pukkaa yli 600 testissä, 700ah akku. Vaihettu tulpat, samat mikkä oli ennenkin denso tritium tt:t, etanolia ei ole enhään tankissa, akkua käytetty 10 Min irti, ei vaikutusta.
Seuraavaksi aattelin viiä testeriin, jos sellaisen Rovaniemeltä löyän. Olisiko täällä tietoa, mistä moinen voi johtua?
T: Petri m
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Onko toi tehtaan biopower? Jos ei, noilla oireilla epäilisin venttiiliongelmia. En nyt tähän hätään löytänyt threadia siitä.
Tuolla on käynnistysprobleemeistakin juttua viewtopic.php?f=15&t=154251
Edit: Täällä on keskustelua tuosta venaprobleemasta viewtopic.php?f=15&t=151682&hilit=venttiili
Tuolla on käynnistysprobleemeistakin juttua viewtopic.php?f=15&t=154251
Edit: Täällä on keskustelua tuosta venaprobleemasta viewtopic.php?f=15&t=151682&hilit=venttiili
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Tehtaan biopower on. Kiitoksia tästä. Häätyy ottaa myyjään yhteyttä.
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Laittaisinpas sinne ihan ensimmäisenä oikeat tulpat. Eli NGK BKR7ESC-11.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Joo, noilla tulpilla se ei voikaan toimia. Jos tosiaan on tehtaan bio, venat pitäisi olla kunnossa.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Tuomoset olit paikalla ja huoltomies ei tieny muusta niin tempas samanlaiset paikalheen. Jospa oikeilla tuloilla meno muuttuisi.
Kiitoksia!
Kiitoksia!
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Moikka.
Vianetsintää jatkettu, oikeat tulpat ei tuottanut tulosta ja käytin merkkiliikheelä vianetsinnässä ja samala viivanappiin tuli virrat. Pettymykseksi eivät saahneet täsmällisesti paikallistettua vikkaa, mutta suurella toennäköisyyellä polttoainesuuttimet falskaa.
Minkähän kokoset on orginaalisuuttimet tai olisiko muita vastaavia suuttimia tiiossa. Entä onko kukhaan käyttäny finjectorilla suuttimia huollossa? Kohtuu edullinen vaihtoehto näyttäis olevan. Toki tuo omat ropleemat seki.
Vianetsintää jatkettu, oikeat tulpat ei tuottanut tulosta ja käytin merkkiliikheelä vianetsinnässä ja samala viivanappiin tuli virrat. Pettymykseksi eivät saahneet täsmällisesti paikallistettua vikkaa, mutta suurella toennäköisyyellä polttoainesuuttimet falskaa.
Minkähän kokoset on orginaalisuuttimet tai olisiko muita vastaavia suuttimia tiiossa. Entä onko kukhaan käyttäny finjectorilla suuttimia huollossa? Kohtuu edullinen vaihtoehto näyttäis olevan. Toki tuo omat ropleemat seki.
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Onko tässä selvinnyt edes se, että saako kylmästartissa liikaa vai liian vähän polttoainetta?
Niin, ja onko sama ongelma sekä bensalla että RE85:lla?
Noihin kun saisi vastauksen niin auttaisi jonkin verran.
Niin, ja onko sama ongelma sekä bensalla että RE85:lla?
Noihin kun saisi vastauksen niin auttaisi jonkin verran.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Polttoaineenpaineen säätimen vikaa epäilisin. Niitä vikoja on ollut 2007->. Suuttimissa en usko vian olevan. Säädin on edullinen kokeilu.
Voit koittaa auttaako useampi polttoainelinjan esipaineistus ennen käynnistymistä. Eli käännä 2-3 kertaa virrat päälle ja pois ennenkuin starttaat. Odota aina enne virtojen pois kääntämistä että polttoainepumppu on lopettanut surinan. Tämä ei välttämättä auta jos paineensäädin on viallinen.
Voit koittaa auttaako useampi polttoainelinjan esipaineistus ennen käynnistymistä. Eli käännä 2-3 kertaa virrat päälle ja pois ennenkuin starttaat. Odota aina enne virtojen pois kääntämistä että polttoainepumppu on lopettanut surinan. Tämä ei välttämättä auta jos paineensäädin on viallinen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Tätä paineensäädintä minäkin epäilisin, enkä minäkään tähän hätään vielä usko suuttimien vikaan.
Paineen säädin on kalvotoiminen ja sisältää näitä tiivisteitä, niin saattaa hyvinkin olla, että tiivisteet ja/tai kalvo huonossa kunnossa, jolloin ennen kunnollista polttoainepainetta eivät "tiivisty" kunnolla.
Vastaavasti suuttimien vika mitä todennäköisimmin aihettaisi vikaa myös ajossa, kun seos ei pysy kohdillaan. Lambdan kautta tulisi melko herkästi vikaa liian rikkasta tai laihasta seoksesta, kuten myös sytytyspuolen ongelmista.
Paineen säädin on kalvotoiminen ja sisältää näitä tiivisteitä, niin saattaa hyvinkin olla, että tiivisteet ja/tai kalvo huonossa kunnossa, jolloin ennen kunnollista polttoainepainetta eivät "tiivisty" kunnolla.
Vastaavasti suuttimien vika mitä todennäköisimmin aihettaisi vikaa myös ajossa, kun seos ei pysy kohdillaan. Lambdan kautta tulisi melko herkästi vikaa liian rikkasta tai laihasta seoksesta, kuten myös sytytyspuolen ongelmista.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Mikä lämmitin autossa on? Minulla ei 2008 e85 tankissa lähe käymään jos auto on ollut roikassa. Pitää oottaa 5min johdon irroituksen jälkeen.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Miulla teki myös tuota kun oli vakiosofta paikoillaan. Nyt tuolla stage1:llä lähtee pyörimän vaikka piuha olis vielä kiinni.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Se imuventtiilien vika poissuljetaan siten että kylmästä moottorista veivataan puristuspaineet mittariin. Tulee faktaa siihenkin mahdollisuuteen kohtuu yleisen bensaregun vian lisäksi.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Itsellä oli pitkään startti sekä tyhjäkäyntiongelmia ja vaihdoin puolitusinaa erillaisia osia mutta ongelma ratkesi vasta kun vaihdoin polttoaineen painesäätimen. Se ei maksa kuin n. 50€ eikä ole kovin iso projekti vaihtaa joten suosittelen lämpimästi kokeilemaan.
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
En suosittele suinpäin suuttimia lähteä vaihtelemaan, mutta täällä auttoi piiiiiitkään starttiin suuttimien vaihto, kun muutakaan vikaa ei löytynyt ja osiakin vaihdoin, myös toisesta autosta. (toki auto lähti aina käymään pitkän sahauksen ja bensahöyryjen jälkeen) Softa myös päivitettiin e85 sopivaksi, eikä sekään auttanut. Ja HUOM.. vika ilmeni ainoastaan lämpöisellä koneella.
Testasin vanhat suuttimen jälkeenpäin 9V paristolla, sekä viritin suuttimiin letkun, jolla sain painettua puhdistusainetta suuttimien lävitse. Tätä voi myös kokeilla, jos jaksaa repiä ne ensiksi irti. Vähän tähän tyyliin.
https://youtu.be/yTmrFyfEDZ8
Testasin vanhat suuttimen jälkeenpäin 9V paristolla, sekä viritin suuttimiin letkun, jolla sain painettua puhdistusainetta suuttimien lävitse. Tätä voi myös kokeilla, jos jaksaa repiä ne ensiksi irti. Vähän tähän tyyliin.
https://youtu.be/yTmrFyfEDZ8
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)