Hupaisaa, tähän pitää laittaa välihuutelua. Itselläni, ja vanhemmillani, on ollut paljon Mitsubishejä. Carisma (S40/V40 sisarmalli) on varmaankin huonoin Mitsu, mikä on koskaan tehty, siinä kun on niin paljon Volvon ja Renaultin osia. Ongelmia oli kaikenlaisia ja sisustasta lähtien hajosi paikat. Kokemusta ko merkistä on kuitenkin -80 luvulta lähtien ja kotona ajelevat edelleen Mitsulla. Itselläni on ollut nyt pari Saabia kun ei 2000-luvun taitteen jälkeen enää saanut Galantia.
Saabismista eroon
-
- "Aero"
- Viestit: 407
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Saabismista eroon
-
- "Hirsch"
- Viestit: 740
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Saabismista eroon
Vaimo lähtee juomalla ja saabbi kolaroimalla.
Ongelmahan ei ole suuri jos saabbeja on vain yksi. Siinä ei vielä silloin oikeastaan saabisti olekaan. Vielä jos siinä toisen merkkinen toisena autona niin homma on vielä hallussa.
Toisena ääripäänä olemme me joilla piha on täynnä eri mallisia saab merkkisiä kulkineita. Terveen papereita varten pitäis paalata kaikki ja hommata joku muu kulkine.
Ongelmahan ei ole suuri jos saabbeja on vain yksi. Siinä ei vielä silloin oikeastaan saabisti olekaan. Vielä jos siinä toisen merkkinen toisena autona niin homma on vielä hallussa.
Toisena ääripäänä olemme me joilla piha on täynnä eri mallisia saab merkkisiä kulkineita. Terveen papereita varten pitäis paalata kaikki ja hommata joku muu kulkine.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Saabismista eroon
Missähän kohtaa tuossa nyt haukuin mitsubishiä? Ydin tuossa mun jutussa on että kahden merkin ja mallin osat on sekoitettu toisiinsa. Itse asiassa tietyt osat hakenutkin mitsun tiskiltä ja mm tk- moottori on lagunan numerolla otettu kun volvona sama osa on vain kalliimpi. Heikoin osahan tässä pirkassa on volvon poraamalla 81mm>83mm oleva kone .PaulMuadDib kirjoitti: ↑To Tammi 16, 2020 08:38Hupaisaa, tähän pitää laittaa välihuutelua. Itselläni, ja vanhemmillani, on ollut paljon Mitsubishejä. Carisma (S40/V40 sisarmalli) on varmaankin huonoin Mitsu, mikä on koskaan tehty, siinä kun on niin paljon Volvon ja Renaultin osia. Ongelmia oli kaikenlaisia ja sisustasta lähtien hajosi paikat. Kokemusta ko merkistä on kuitenkin -80 luvulta lähtien ja kotona ajelevat edelleen Mitsulla. Itselläni on ollut nyt pari Saabia kun ei 2000-luvun taitteen jälkeen enää saanut Galantia.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Re: Saabismista eroon
Noni laittoin osto ilmoituksen takas vireille, eli jos jollain on sopiva suappi niin tulkaa myymään. #pelastakaamerkinvaihtamiselta
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Saabismista eroon
Itselläkin noita volvoja on kerennyt eri malleja olla kymmenkunta,amazonista tuonne ykköskopan s80 välille. Aina olen enemmän saabisti ollut kuin volvonisti..
Yhdessäkään saabissa ei ole mitään pahaa sanottavaa ollut,ex tonnari oli ehkä paras auto mitä on koskaan ollut,varmaan myös siksi että toki huolsin sitä mutta ei siitä ajamalla mitään särkynyt. 2012-2017 leimasin joka kerta ilman mitään huomautuksia..no pari kertaa valittivat että miksi tuo turbo on noin iso?.."se on vaan tarvike ahdin ja vähän isompi ulkomitoiltaan.. "
S80 volvoissa on mielestäni pyöreä ohjaustuntuma,toki paljon fiksuja ja ergonomisia ratkaisuja muuten ja soveltuu hyvin naiskuljettajien ajoon myös joille yleensä on tärkeää helppo ajettavuus.
Ehkä 900sarjan Volvot oli mielestäni parhaita volvoja kestävyyden kannalta niin moottorin kuin alustan.
Nyt taas tonnariin palattuani huomaan että hieman tietyt osa alueet meni taaksepäin ajo tuntumassa versus volvo. Toki puhutaan 90-luvun autosta ja verrataan 2000-luvun autoon johon taas olisi verrattava og 9-5:sta.
Kaiken kaikkiaan tykkään paljon siitä että auton ohjauksessa on koko ajan tuntuma tiehen,jarruja joutuu myös käyttämään jos haluat pysähtyä,kaasupoljin on raskas käyttöinen(koska siellä on vaijeri) moottori on viritysasteesta riippuen hyvä ja täysin riittävä,aina löytyy hyvä ajoasento ja silmään se on suht ajaton vaikka onkin 90-luvulta. En vaan tarvitse uudempaa. Eli olen sairas saabisti ja ajan tonnarilla.
Yhdessäkään saabissa ei ole mitään pahaa sanottavaa ollut,ex tonnari oli ehkä paras auto mitä on koskaan ollut,varmaan myös siksi että toki huolsin sitä mutta ei siitä ajamalla mitään särkynyt. 2012-2017 leimasin joka kerta ilman mitään huomautuksia..no pari kertaa valittivat että miksi tuo turbo on noin iso?.."se on vaan tarvike ahdin ja vähän isompi ulkomitoiltaan.. "
S80 volvoissa on mielestäni pyöreä ohjaustuntuma,toki paljon fiksuja ja ergonomisia ratkaisuja muuten ja soveltuu hyvin naiskuljettajien ajoon myös joille yleensä on tärkeää helppo ajettavuus.
Ehkä 900sarjan Volvot oli mielestäni parhaita volvoja kestävyyden kannalta niin moottorin kuin alustan.
Nyt taas tonnariin palattuani huomaan että hieman tietyt osa alueet meni taaksepäin ajo tuntumassa versus volvo. Toki puhutaan 90-luvun autosta ja verrataan 2000-luvun autoon johon taas olisi verrattava og 9-5:sta.
Kaiken kaikkiaan tykkään paljon siitä että auton ohjauksessa on koko ajan tuntuma tiehen,jarruja joutuu myös käyttämään jos haluat pysähtyä,kaasupoljin on raskas käyttöinen(koska siellä on vaijeri) moottori on viritysasteesta riippuen hyvä ja täysin riittävä,aina löytyy hyvä ajoasento ja silmään se on suht ajaton vaikka onkin 90-luvulta. En vaan tarvitse uudempaa. Eli olen sairas saabisti ja ajan tonnarilla.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- "Hirsch"
- Viestit: 905
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Saabismista eroon
Viikonloppuna tuli taasen yksi penzziinillä käyvä femma ostettua. Ei tosin itselle, kun muuten olisin valinnut tonnarin.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Re: Saabismista eroon
Noni, nyt on saappi myyty ja S60 pihassa
Saabismista on parannuttu mutta eihän siitä taysin yli pääse koskaan.
Saa nähdä tuleeko vielä saappeja tähän talouteen
Saabismista on parannuttu mutta eihän siitä taysin yli pääse koskaan.
Saa nähdä tuleeko vielä saappeja tähän talouteen
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Re: Saabismista eroon
Samoin noissa S60 ne tietyt jutut vm ja koneesta sekä laatikosta riippuen mm vvt osat, huohotinloukku + putket, kaasuläppäkotelo jne tulee niin hyvä se toimintatonni varata niihinkin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabismista eroon
Ei se tonni yleensä riitä käytetyn auton ostamisessa.
Kyllä sitä pitää yleensä varata se 2 000 - 3 000 € kaikkien rempallaan olevien asioiden korjaamiseen
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Saabismista eroon
Ei unohdeta mittariston viat,lähes poikkeuksetta Sercapin hommia,CEM yksikön viat,surullisen kuuluisan hälyttimen torven pattereiden kuoleentuminen ym..kaikissa omissa volleissa näiden kanssa taisteltu.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Saabismista eroon
Meillä ollu hyvä säkä tuon S60 kohdalla, menny vain noin 1200€ osiin 4v (+40tkm) aikana mm uusittu etuiskarit, kääntölaakerit, ylätuet, kääntörajoittimet, alapallot, .2 puolaa, turbiinin nopeustietoanturit 2kpl, imm, toinen umpio, hu 803 soitin, säteilylämmitin jne.
Edessä on nyt vilkunviiksien uusinta, varautua toki täytyy myös mm jannevillepetterin mainitsemiin mittaristo noin 230€ ja cem josta ei hintatietoa noiden vvt-pyörä +300€ osineen sekä huohotussysteemin 120€ sarja lisäksi. Hälyttimen patterin jo uusinut, bensaluukun moottorin myös.
Vetaritkin näissä S60/V70 tuntuvat aika kuluvaa osaa olevan, tietyissä malleissa hammastangotkin.
Pihalla kolme autoa ja noista tonnari mun ykkös suosikki ajaa, matka-ajossa tuo S60 on ok ja kaupungissa taas S40 pesee sen ketteryydellään
Edessä on nyt vilkunviiksien uusinta, varautua toki täytyy myös mm jannevillepetterin mainitsemiin mittaristo noin 230€ ja cem josta ei hintatietoa noiden vvt-pyörä +300€ osineen sekä huohotussysteemin 120€ sarja lisäksi. Hälyttimen patterin jo uusinut, bensaluukun moottorin myös.
Vetaritkin näissä S60/V70 tuntuvat aika kuluvaa osaa olevan, tietyissä malleissa hammastangotkin.
Pihalla kolme autoa ja noista tonnari mun ykkös suosikki ajaa, matka-ajossa tuo S60 on ok ja kaupungissa taas S40 pesee sen ketteryydellään
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabismista eroon
Se johtuu siitä, että vetarit ja raidepään tangot on alimitoitettu noissa malleissa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabismista eroon
Ostin Audi A4 Avantin (CJEB-moottori) 9-5 tilalle. Saabissa sinänsä ei ollut mitään vikaa, paitsi 15v. Saab on edelleen pihassa isäni nimissä. Molemmat erittäin hyviä ajaa, aulilla liikaa hintaa. No voi voi.
Audi A4 Avant-TSFI 2.0 -19 , Pihassa myös Saab 9-5 2.3t -05 + Biosofta kaikella nastan kääntäjällä.
Re: Saabismista eroon
Oivoi, tytär kertoi juuri ostaneensa V60:n. Toivottavasti en joudu sitä korjaamaan.
Oli meilläkin joskus Volvo 144. Se oli luotettava auto!
t. Mika
Oli meilläkin joskus Volvo 144. Se oli luotettava auto!
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Saabismista eroon
Yhdestä asiasta Volvot ei päässyt eroon 30vuodessa. Amazon oli -69 ja vuoti öljyä työpaikan pihaan. Myöhemmin Volvot vaihtui uudempiin ja aina ne vaan merkkas parkkipaikkaa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-