Se vaan on nii naurettavaa ku teholuvut ei oo paljoo kasvanu aina siin 200-250hv parhaat jo pitkän aikaa ja huippunopeus rajoitettu. No toi huippunopeuden rajoitus o iha hyvä asia, mut ku kattoo mersun huippumallei ni neki rikkoo sitä ja tehoo löytyy. Vetotapakin on vähän vanhan-aikanen noille usille aeroille, takaveto ei oo ehkä hyvä vaihtoehto, koska Saabin valtti on aina ollu hyvä ajettavuus, joten nelivetoon vois siirtyy joo. Aeroon neliveto vakiona ja muihin valinnais-varusteeksi. 9-3SC.n teho lukemat on naurettava ahdettu V6 ja vain vaivaset 250, kaikila muilla luksus autoilla on huomattava etumatka tällä alueella.
Kieltämättä 250 pollea on kohtuullisen vähän isosta ahdetusta kutoskoneesta.. mutta saattaa olla kuitenkin aika miellyttävä ajettava, vääntöä varmaan läpi koko kierrosalueen, ja tuolla viritysasteella luulisi kestävän isältä pojalle Kuitenkin tuo 250hv on ihan riittävästi etuvetoiselle perheautolle, kukin virittäköön mielensä mukaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Auto Express was granted exclusive access to Saab's new 9-3 Sport Wagon two days before the world's press saw it for the first time on the stands. The catch was we had to travel to a secret location in the French Alps to get behind the wheel for this preview of Saab's latest load-lugger.
Tässä vielä suorat linkit AutoExpressin kuviin, tuo sivusto kun alkaa mankua rekisteröitymistä melko nopeasti, kun siellä hetken seikkailee!
Lehden loppukommentti on kivaa luettavaa Saabistille:
The verdict
The 9-3 Sport Wagon is a convincing package. An attractive addition to the lifestyle estate market, it will give Audi and Volvo sleepless nights. With a wide engine range and expected keen pricing, Saab's first foray into this class looks promising. A well designed boot and elegant rear end should help ensure the UK is the second biggest market for this car after Sweden.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Missään ei ole vielä ollut tietoa varsinaisen tavaratilan alla olevan lisätavaratilan koosta (TM 18/03 kertoi silloisen SportHatchin lisätila olleen 120 litran kokoinen ) Olishan tuo mahtavaa, jos samankokoinen lisätila löytyis Sport Combistakin Tavaratilaahan löytyis silloin yhteensä 539 litraa (419+120).
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
In all 9-3s, the front wheels will continue to do the driving, with Saab president Debra Kelly-Ennis admitting only that all-wheel drive for the 9-3 is on her "wish list."
In all 9-3s, the front wheels will continue to do the driving, with Saab president Debra Kelly-Ennis admitting only that all-wheel drive for the 9-3 is on her "wish list."
Tuohan on mielenkiintoisen oloinen uusi patentti... Ja jos tuo todella on noin uusi kuin tuosta saa käsityksen, niin ainakin se todistaa vääräksi ruotsalaispalstojen synkät keskustelut siitä, ettei Saabilla olisi enää jäljellä oikeaan kehitystyöhön kykenevää henkilökuntaa. Toivotaan, että neliveto siis on tulossa, mitä pikemmin sen parempi ja mitä parempana sitä loistavampaa. Tuohan olisi käsittääkseni jonkinlainen nelivedon ja joka pyörään erikseen vaikuttavan ESP:n yhdistelmä, jossa siis myös veto jaellaan ESP:n tapaan!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Toimintaperiaatteellisesti muistuttaa samaa, jonka Alfa Romeo työntää pian ulos. Enempää en uskalla sanoa kun en tiedä vetojärjestelmistä mitään
Toivottavasti tulee 2006, kuten jotkut ennusmerkit kertovat.
Ja kuten vuosimyynti 2004:ssä yleiset alueella kerroin, yli 1300 GM engineer jamppaa Ruotsissa. Puheet siitä, että Saabilla ei olisi enää tuotekehitystä on aika hupaisia.
Onko hinnoista tietoa, netissä on uudet hinnastot SS:lle ja 9-5:lle ajalle 1.4 - 31.6, mutta ei näy SportCombista mitään. Myyjä kertoi, että hinnat julkaistais huhtikuun alussa ja jokunen aito autokin eksyisi Suomeenkin tämän kuun aikana esittelymielessä. Onko tietoa ?
SportySedan kirjoitti:Onko hinnoista tietoa, netissä on uudet hinnastot SS:lle ja 9-5:lle ajalle 1.4 - 31.6, mutta ei näy SportCombista mitään. Myyjä kertoi, että hinnat julkaistais huhtikuun alussa ja jokunen aito autokin eksyisi Suomeenkin tämän kuun aikana esittelymielessä. Onko tietoa ?
muistaakseni stcs:n foorumilla joku kertoi aeron hinnaksi ruotsissa jotain 350000 (+-20000) ruattinrahaa.
tämä siis huhu...
Ruotsin Saabin sivuilla http://www.saabsverige.com uusi SportCombi on nyt nyös hinnoiteltu. Alk. 213 900 SEK eli 8000 kruunua lisähintaa Sedaniin nähden.
Esittelyvalikosta kun kaivaa varustelutasot, niin siellä on kaikille muille paitsi ARCille lähtöhinnat ja myös lisävarusteille on jo hinnat.
Toivotaan, että GM Finland piakkoin hinnoittelee nuo myös lahden tälle puolelle, niin pääsee vertailemaan. Todennäköisesti 9-3:n tapauksessa farkku tulee olemaan sedania kalliimpi Suomessakin, mutta jos olisi saman hintainen, myynti lähtisi varmaan liikkeelle aika mukavasti...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."