Varmaan se perinteinen eli puolalta taisi vaatia johdon oliko nyt eculle vai siihen releisiin, en muista nyt tarkempaa kun viime ->t16 muutoksesta tolkuttoman monta vuotta. Mutta joku tuollainen oli minkä t16 vaati
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Seuraavat osat on T16 mukana tulleet; sulakerasia, konehuoneen kaikki johdot, eculle ja bensapumpun releille johdot. Ecu ja bensapumpun releet on myös T16;sta. Lisäksi apc- vermeet ja fuelcut paineanturi.
Alkuperäiset auton omat johdot, jotka ovat autossa; auton sisäpuoliset johdot poislukien ecun ja bensapumpun releiden johdot.
Sulakerasian 3 liitintä jotka menevät auton sisälle, ovat samanvärisiä kun autossa jo olleet vastaliittimet.
Kaikki liittimet paisuntasäiliön paikkeilla kiinni?
Siis kohdot menee sulakerasialta - moottoriohjaus boksille kuskin jalkotilaan. Itellä oli noi jäänyt viimeks auki ja bensa pumppu ei toiminut....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Se on muuttunut sit uudemmissa.
Se pellin läpi menävät moninapaiset liitimet vie sähköt sisälle, takavaloille, kojelautaan yms. (siis ainakin vanhemmissa)
Boksi ei muistaakseni ohjaa bensa pumppua koko aikaa päälle....mitäs jos pakottaa bensa pumpun ohittamalla releen?
Vaikka epäilen että jotain tietoa boksilta nyt puuttuu....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Seuraavat osat on T16 mukana tulleet; sulakerasia, konehuoneen kaikki johdot, eculle ja bensapumpun releille johdot. Ecu ja bensapumpun releet on myös T16;sta. Lisäksi apc- vermeet ja fuelcut paineanturi.
APC:n paineanturi ei ohjaa fulcuttia. Fuelcuttia ohjaa painekatkaisija, jonka läpi kulkee bensapumpun käyttöjännite silloin kun ei olla liian korkea ahtopaineen takia fuelcutissa.
Onko nyt siis bensapumpun releeltä yhteys painekatkaisijan kautta bensapumpulle? Onko johdot kytketty painekatkaisijan oikeisiin napoihin?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Johdot on kytketty painekatkaisijaan siten että se on NC kytkentä. Eli sähkö menee läpi koko ajan, valkoruskeat johdot.
Ongelmana on bensapumpun päärele (229) jonka pitäisi saada maata kun virrat pannaan päälle. Releen nastaan 4 tulee jatkuva +12v. Kun virta pannaan päälle, ecun pitäis antaa sille maa nastaan 5.
Tuleeko boksin navalle 15 jatkuva akkujännite +30 ja tuleeko boksin navalle 19 virrat päällä jännite +15? Onko boksin 14, 27 ja 40 yhteydessä maadoitukseen?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jep, eculle menevät + ja - pitää tsekata, vaikuttaisi kyllä siltä, että joku noista puuttuu, koska check engine valokaan ei pala, kun laittaa virrat päälle.
Kiitos tipseistä, eculta puuttui + ja -.
Sisäilmanottoaukon kohdalla oli 6 piikkinen liitin irti. Koeajo ja tulevat kilometrit kertovat lisää koneen kunnosta.