TTiD
Re: TTiD
^sun pitää hankkia auto jota liikutetaan sähköllä. Ei tarvita kolmatta poljinta, voima tulee heti kun sitä pyytää ja välitys on aina se ainoa oikea
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: TTiD
^ Ehdottomasti, kunhan joskus vaan tulisi Nevs 9-3 markkinoille, siis järkihintaan, ja ainakin 400-500km:n toimintasäteellä (talvella lämmitin käytössä).
nevsin sivuilla lukee: "Coming soon
NEVS electric cars will soon be launched. Please let us know if you would like us to contact you when our cars are becoming available in your country."
Laitoin meiliosoitteeni tuonne, ehkä sieltä saattaa joskus muutaman vuoden päästä tulla jotain infoa
Niin ja toivottavasti älyäisivät valmistaa myös Nevs 9-3 cabbeja, siinä olisi aikalailla täydellinen auto, jos olisi joka kulmasta raapiva, ja kunnollisella toimintasäteellä varustettu.
nevsin sivuilla lukee: "Coming soon
NEVS electric cars will soon be launched. Please let us know if you would like us to contact you when our cars are becoming available in your country."
Laitoin meiliosoitteeni tuonne, ehkä sieltä saattaa joskus muutaman vuoden päästä tulla jotain infoa
Niin ja toivottavasti älyäisivät valmistaa myös Nevs 9-3 cabbeja, siinä olisi aikalailla täydellinen auto, jos olisi joka kulmasta raapiva, ja kunnollisella toimintasäteellä varustettu.
Viimeksi muokannut ng900aero, Su Helmi 23, 2020 15:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TTiD
Sitten jos/kun se NEVS saisi jotain aikaiseksi
Ei oikein muut merkit kiinnosta
No eihän se NEVSkään ole mikään SAAB, mutta siellä on duunissa paljon SAABin entitiä insinöörejä, joten toivottavasti saavat aikaiseksi jotain "saabmaista".
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: TTiD
Jos on automaatin kanssa tarve päästä ripeään liikkeelle niin pitää jarrulla paikallaan ja painaa valmiiksi hieman kaasua. Tuolloin rajoittavaksi tekijäksi jää eturenkaiden pito Tosin kyllä tuolla ihan normaalistikin käyttämällä on liikenneympyröihin yleensä ehtinyt
Joskus tulee tilanteita joissa joutuu jarruttamaan ja heti perään kiihdyttämään. Noissa tilanteissa loota saisi olla hieman nopeampi, mutta en silti tuota TTiD:n jatkona manuaaliin vaihtaisi. Makuasioita. Koneen softauskin vaikuttaa käytökseen, vakiona loota tuntui hieman huonommalta vaikkei sen softaan olekaan koskettu. Ei tuo useimmille nykyloodille pärjää, mutta on niitä paljon huonompiakin.
Joskus tulee tilanteita joissa joutuu jarruttamaan ja heti perään kiihdyttämään. Noissa tilanteissa loota saisi olla hieman nopeampi, mutta en silti tuota TTiD:n jatkona manuaaliin vaihtaisi. Makuasioita. Koneen softauskin vaikuttaa käytökseen, vakiona loota tuntui hieman huonommalta vaikkei sen softaan olekaan koskettu. Ei tuo useimmille nykyloodille pärjää, mutta on niitä paljon huonompiakin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: TTiD
Just tuollaista jarruttelua, ja sen jälkeistä kiihdyttelyä on valtaosa meidän nurkkapyörityksistä, kiitos lukuisien liikenneympyröiden.SS kirjoitti: ↑Su Helmi 23, 2020 16:08Jos on automaatin kanssa tarve päästä ripeään liikkeelle niin pitää jarrulla paikallaan ja painaa valmiiksi hieman kaasua. Tuolloin rajoittavaksi tekijäksi jää eturenkaiden pito Tosin kyllä tuolla ihan normaalistikin käyttämällä on liikenneympyröihin yleensä ehtinyt
Joskus tulee tilanteita joissa joutuu jarruttamaan ja heti perään kiihdyttämään. Noissa tilanteissa loota saisi olla hieman nopeampi, mutta en silti tuota TTiD:n jatkona manuaaliin vaihtaisi. Makuasioita. Koneen softauskin vaikuttaa käytökseen, vakiona loota tuntui hieman huonommalta vaikkei sen softaan olekaan koskettu. Ei tuo useimmille nykyloodille pärjää, mutta on niitä paljon huonompiakin.
Tuollaisessa tilanteessa ei oikein jarrua vasten voi kaasutella, tai tapahtuu peräänajo. Liikennevaloista noin lähtö onnistuu toki.
Softaus voisi auttaa, mutta se taitaa edeleen olla suhteellisen arvokasta, joskus pari vuotta sitten kyselin hintaa niin taisi olla noin 400e? Aika iso muutos pitäisi tapahtua koneen ja lootan luonteeseen että noin paljon malttaisi investoida vanhan auton softaukseen. Tehojen puolesta softaukselle ei ole tarvetta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TTiD
Jep, minähän olisin käytännössä saanut appiukon noin 40K ajetun 130hv ttidin aikanaan, mutta en huolinut sitä ennen kaikkea siksi kun se oli M6-manuaali. Auto oli omasta mielestä surkea ajettava, kun olii tottunut tuohon A6:een. Ihan jatkuvasti sai veivata keppiä ja silti shift up -valo hehkui mittarissa koko ajan, kunnes sai kutosen pesään... Sitten jos 80 vauhdista halusi lähteä vaikkapa ohitukseen, niin piti vaihtaa 3 tai 4 pesään, jos halusi auton kiihtyvän ja taas veivata takaisin kutoselle... Kutosella ei oikeasti voinut 80 vauhtia ajella, koska loota jyristää kuin tauti kun vähänkin painaa kaasua ylämäkeen tms. Siksi niihin varmaan tehdäänkin kaksoismassakytkinremonttia noin 100k välein, mutta sehän on tietysti tunnin homma tekijälle ja osatkin varmaan saa satasella jostain pilipalista
Eski
Eski
Re: TTiD
Kaikkeen tottuu, myös harvaksi välitettyyn M6 lootaan. Ja vaihtoilmaisinta ei tarvi uskoa. Toki, jos se techillä onnistuu, niin voisin säätää nuo vaihtoilmaisimen lukemat 10 km/h isommalle.Eski kirjoitti: ↑Su Helmi 23, 2020 17:29Jep, minähän olisin käytännössä saanut appiukon noin 40K ajetun 130hv ttidin aikanaan, mutta en huolinut sitä ennen kaikkea siksi kun se oli M6-manuaali. Auto oli omasta mielestä surkea ajettava, kun olii tottunut tuohon A6:een. Ihan jatkuvasti sai veivata keppiä ja silti shift up -valo hehkui mittarissa koko ajan, kunnes sai kutosen pesään... Sitten jos 80 vauhdista halusi lähteä vaikkapa ohitukseen, niin piti vaihtaa 3 tai 4 pesään, jos halusi auton kiihtyvän ja taas veivata takaisin kutoselle... Kutosella ei oikeasti voinut 80 vauhtia ajella, koska loota jyristää kuin tauti kun vähänkin painaa kaasua ylämäkeen tms. Siksi niihin varmaan tehdäänkin kaksoismassakytkinremonttia noin 100k välein, mutta sehän on tietysti tunnin homma tekijälle ja osatkin varmaan saa satasella jostain pilipalista
Eski
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TTiD
580 € on paras tarjous, mitä olen saanut tuon cabben kaksoismassavauhtiksen vaihdosta, sillä siinä on aika uudehko kytkin.
En ole vielä teetättänyt, mutta ehkä keväämmällä
130hv TTiD:hen kannattaa ehdottomasti tehdä viri, jolla saa sen "normaalin" 180 heppaa irti tuosta koneesta, koska kyseessä oli muistaakseni ainoastaan softalla rajoitettu "ympäristömalli".
150 hv TiD toimii manuaalilaatikolla aivan loistavasti, mutta NG9-5:n ja NG9-3CV:n manuaalilaatikoiden 6. vaihteen välityksiä ihmettelen, koska moottoritienopeuksissa kierrokset ovat jo lähempänä 2500 rpm
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: TTiD
Näissä taisi olla seetien välykset tehtaalta tullessa jo pielessä. Korjatut laatikot kestääkin, kun on kasattu oikeilla välyksillä. Takaisin kutsuja ei taloudellisista syistä oikein laatikko viasta voi laittaa. Mahtaa tuo rvssäkin vähän menoa liukastaa.petrisa kirjoitti: ↑Su Helmi 23, 2020 10:34Ei nyt suoraan liity tähän manuaalivaihteiseen vaan tuohon RVS ja Redlineen.
Vaihdoin joku vuosi sitten nykyisin tyttären C Vectraan juuri nuo öljyt ja myös lisäsin RVS aineen. Tässä autossahan on se "kuuluisa" M32 6-vaihteinen manuaali. Ihan hyvin on kestänyt vaikka autolla ajettu 280 tkm ja laatikkoa ei ole remontoitu.
Joten hyvää öljyä tuo kai on.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TTiD
Juuri näin
Laitoin niille LinkedInissä viestiä, että "please don't forget the convertible"
Luin jostain, että niillä olisi joku auto näytillä jossain maaliskuun autonäyttelyssä.
Laitoin niille myös, että "kannattaisi pikkuhiljaa alkaa pukkaamaan niitä sähköautoja markkinoille, sillä aika moni Saabin omistaja on jo siirtynyt/harkitsee siirtymistä/sinnittelee 10 vuotta vanhalla autolla."
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: TTiD
... Onko cabbesi kaksoismassavauhtipyörässä välystä vai miksi mietit sen vaihtamista? Kalkattaako se, siis etenkin kylmänä? Tuo Saabin kaksoismassavauhtipyörähän ei ole järin kallis (about 200e, ja kykäpaketti saman verran päälle, siis jos sekin pitää vaihtaa).Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ma Helmi 24, 2020 06:32
580 € on paras tarjous, mitä olen saanut tuon cabben kaksoismassavauhtiksen vaihdosta, sillä siinä on aika uudehko kytkin.
En ole vielä teetättänyt, mutta ehkä keväämmällä
130hv TTiD:hen kannattaa ehdottomasti tehdä viri, jolla saa sen "normaalin" 180 heppaa irti tuosta koneesta, koska kyseessä oli muistaakseni ainoastaan softalla rajoitettu "ympäristömalli".
150 hv TiD toimii manuaalilaatikolla aivan loistavasti, mutta NG9-5:n ja NG9-3CV:n manuaalilaatikoiden 6. vaihteen välityksiä ihmettelen, koska moottoritienopeuksissa kierrokset ovat jo lähempänä 2500 rpm
Mulla on Ducato Maxissa kalkattanut kaksoismassavauhtipyörä (etenkin moottorin ollessa kylmä, jolloin kierrosluku on alempi kuin lämpöisenä) noin 100tkm, eikä ääni ole miksikään muuttunut, eikä kytkinkään ole muuttunut yhtään huonommaksi tuona aikana (siis eihän kytkin kulu juuri lainkaan jos sitä vaan osaa käyttää järkevästi). Ja kalkattamisen saa vaimennettua painelemalla kytkintä muutaman kerran, ja vapauttamalla se TODELLA hitaasti.
Kait sinne lootan kytkinkopalle on jokin näköyhteys kuten vanhemmissa Saabeissa, kun poistaa lootan alakylkipeltilevyn irti tms? Ja sitä kautta pääsee tsekkaamaan millainen välys on siinä kaksoismassavauhtipyösässä oikeasti on?
Kaverilla tosin meni vääränmerkkisestä kytkinlevyn boorit täysin sileiksi välyksellisen kaksoismassavauttipyörän kalkattamisen vuoksi, ja lootan pääakselin booritkin olivat aika ohuiksi kuluneet, siis pyörimissuunnassaan. Auto ei liikkunut tuon vuoksi omin avuin enää yhtään, hinasin sen pajalle.
Viimeksi muokannut ng900aero, La Helmi 29, 2020 01:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TTiD
Itsekin olen laittanut Nevsille palautetta sivujensa kautta, ja nimenomaan koskien tuota cabbea. Se olisi omasta mielestäni ainoa järkevä 9-3:n malli joka kannattaisi laittaa markkinoille, siis modernisoituna sähköversiona.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ma Helmi 24, 2020 20:25
Juuri näin
Laitoin niille LinkedInissä viestiä, että "please don't forget the convertible"
Luin jostain, että niillä olisi joku auto näytillä jossain maaliskuun autonäyttelyssä.
Laitoin niille myös, että "kannattaisi pikkuhiljaa alkaa pukkaamaan niitä sähköautoja markkinoille, sillä aika moni Saabin omistaja on jo siirtynyt/harkitsee siirtymistä/sinnittelee 10 vuotta vanhalla autolla."
Siksi että: Ng9-3 sedan on aina ollut hieman tylsän näköinen. Ng9-3 farkku oli hitusen parempi muotoilultaan, mutta ruma sekin oli, eli kummallinen, tökerösti ja kupolamaisesti nouseva kattolinja, ja takasivuikkunoiden ylimääräinen kehys korostavat epäesteettisyyttä.
Kuitenkin molemmat, eli sedan ja farkku, olivat huomattavasti siedettävämpiä facelift-versioina, alkuperäinen keula kun oli mikä oli.
Mutta Ng9-3 cabbe, se on omasta mielestäni yksi onnistuneimpia 5-paikkaisia avoautoja, siis jos muotoilusta puhutaan. Omaan silmääni tuon Ng9-3 -caben linjat ovat tosi hyvässä suhteessa, siis etenkin FL-mallissa jossa näyttävämpi keula tuo kaivattua balanssia cabbemallin näyttävään takalistoon verraten. Ei-Fl-mallissa oli ongelmana se, että auto näytti takaa katsottuna todella modernilta ja linjakkaalta, ja edestä tarkasteltuna taas.. köh.. Opelilta, siis kamala pettymys.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TTiD
Onko ng9-3 5-paikkainen Itse olen mieltänyt nämä saabin avot aina 4-paikkaisiksi, vai tuliko tuossa vaan kirjoitusvirhe?ng900aero kirjoitti: ↑La Helmi 29, 2020 01:26Itsekin olen laittanut Nevsille palautetta sivujensa kautta, ja nimenomaan koskien tuota cabbea. Se olisi omasta mielestäni ainoa järkevä 9-3:n malli joka kannattaisi laittaa markkinoille, siis modernisoituna sähköversiona.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ma Helmi 24, 2020 20:25
Juuri näin
Laitoin niille LinkedInissä viestiä, että "please don't forget the convertible"
Luin jostain, että niillä olisi joku auto näytillä jossain maaliskuun autonäyttelyssä.
Laitoin niille myös, että "kannattaisi pikkuhiljaa alkaa pukkaamaan niitä sähköautoja markkinoille, sillä aika moni Saabin omistaja on jo siirtynyt/harkitsee siirtymistä/sinnittelee 10 vuotta vanhalla autolla."
Siksi että: Ng9-3 sedan on aina ollut hieman tylsän näköinen. Ng9-3 farkku oli hitusen parempi muotoilultaan, mutta ruma sekin oli, eli kummallinen, tökerösti ja kupolamaisesti nouseva kattolinja, ja takasivuikkunoiden ylimääräinen kehys korostavat epäesteettisyyttä.
Kuitenkin molemmat, eli sedan ja farkku, olivat huomattavasti siedettävämpiä facelift-versioina, alkuperäinen keula kun oli mikä oli.
Mutta Ng9-3 cabbe, se on omasta mielestäni yksi onnistuneimpia 5-paikkaisia avoautoja, siis jos muotoilusta puhutaan. Omaan silmääni tuon Ng9-3 -caben linjat ovat tosi hyvässä suhteessa, siis etenkin FL-mallissa jossa näyttävämpi keula tuo kaivattua balanssia cabbemallin näyttävään takalistoon verraten. Ei-Fl-mallissa oli ongelmana se, että auto näytti takaa katsottuna todella modernilta ja linjakkaalta, ja edestä tarkasteltuna taas.. köh.. Opelilta, siis kamala pettymys.
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
Opel Insignia Country Tourer VM16
9-3 SS B207L Aero VM09
Opel Insignia Country Tourer VM16