ravistaa niin perkeleesti... oikeesti ihan järkyttää, pelottaa...
tasaisella kaasulla, siis kun veto on sama kuin auton liike-energia, tuntuu siltä, kuin kuskinpuolen rengas hirttäis jumiin ihan justiinsa.. moottorijarrutuksessa ja kiihdytyksessä ihan ok... ilmeisesti sisemmät nivelet, vai??
vetoniveletkö?
vetoniveletkö?
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Minullakin meni kuskinpuoleinen vetonivel tuossa hiljattain. Piti sellaista "lonksutusta", kun antoi hiukankin kaasua pyörien ollessa käännettynä. Suoraan ajettaessa lonksutus alkoi kuulumaan vasta hieman pidemmän ajon jälkeen. Silloin se kyllä piti sellaista meteliä, että perillepääsy jännitti ihan tosissaan.
Kun nivel alkoi oireilla, vilkaisin pyöränkoteloon ja huomasin, että vetoakselissa oli aika iso kurakökkö. Ties miten kauan oli siinä ollut, nimittäin kura oli kohtalaisen tiukassa. Kökkö oli ilmeisesti aiheuttanut tasapainoheiton akseliin, mikä ei varmaan tehnyt erityisen hyvää vetonivelelle.
Kun nivel alkoi oireilla, vilkaisin pyöränkoteloon ja huomasin, että vetoakselissa oli aika iso kurakökkö. Ties miten kauan oli siinä ollut, nimittäin kura oli kohtalaisen tiukassa. Kökkö oli ilmeisesti aiheuttanut tasapainoheiton akseliin, mikä ei varmaan tehnyt erityisen hyvää vetonivelelle.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
niin no ei tuo lonksota... sen tunnistaisinkin "alta sekunnin" mutta nyppii rattia, ja ihan suoraankin ajettaessa... vaikuttaisn siltä kuin vetonivel jumittais..
noh tänään ruikataan öljyä kumin alle, kun yks tohtori mainitsi vastaavasta viasta vw-audi akselilla... niissä kuulemma häviää voitelu sisemmiltä niveliltä... vois olla, kun on näitä pakkasiakin nyt ollu (huonot vaseliinit)..
noh tänään ruikataan öljyä kumin alle, kun yks tohtori mainitsi vastaavasta viasta vw-audi akselilla... niissä kuulemma häviää voitelu sisemmiltä niveliltä... vois olla, kun on näitä pakkasiakin nyt ollu (huonot vaseliinit)..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
tuo ilmeisesti on ulomman vetarin vika kuvaus?Jortsu kirjoitti:Minullakin meni kuskinpuoleinen vetonivel tuossa hiljattain. Piti sellaista "lonksutusta", kun antoi hiukankin kaasua pyörien ollessa käännettynä. Suoraan ajettaessa lonksutus alkoi kuulumaan vasta hieman pidemmän ajon jälkeen. Silloin se kyllä piti sellaista meteliä, että perillepääsy jännitti ihan tosissaan.
Kun nivel alkoi oireilla, vilkaisin pyöränkoteloon ja huomasin, että vetoakselissa oli aika iso kurakökkö. Ties miten kauan oli siinä ollut, nimittäin kura oli kohtalaisen tiukassa. Kökkö oli ilmeisesti aiheuttanut tasapainoheiton akseliin, mikä ei varmaan tehnyt erityisen hyvää vetonivelelle.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
On juu, jäikin näköjään mainitsemattamikkoimp kirjoitti:tuo ilmeisesti on ulomman vetarin vika kuvaus?Jortsu kirjoitti:Minullakin meni kuskinpuoleinen vetonivel tuossa hiljattain. Piti sellaista "lonksutusta", kun antoi hiukankin kaasua pyörien ollessa käännettynä. Suoraan ajettaessa lonksutus alkoi kuulumaan vasta hieman pidemmän ajon jälkeen. Silloin se kyllä piti sellaista meteliä, että perillepääsy jännitti ihan tosissaan.
Kun nivel alkoi oireilla, vilkaisin pyöränkoteloon ja huomasin, että vetoakselissa oli aika iso kurakökkö. Ties miten kauan oli siinä ollut, nimittäin kura oli kohtalaisen tiukassa. Kökkö oli ilmeisesti aiheuttanut tasapainoheiton akseliin, mikä ei varmaan tehnyt erityisen hyvää vetonivelelle.

Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Jypyttääkö jarrua painaessa? Voi olla jarrulevykin kiero ja kokemuksena voin sanoa, että voi se olla niin kiero, että tuntuu. 99:ssä homman pystyi tarkistamaan vetämällä käisjarrua vauhdissa.
Sulla tosin tuo vika on mitä ilmeisemmin sisempi vetonivel.
Laitetaan vähän diaknostiikkaohjeita:
- jypyttää jarrutettaessa joten kokeile käsijarrulla ja jos nykii käsijarrulla niin sen pään levyt ja palat vaihtoon.
- jypyttää tasaisella, tee kuten edellä ja jos ei auta niin vika voi olla sisemmässä vetonivelessä.
- jypyttää tasaisella ja kevyesti jarrutettaessa vetää jompaan kumpaan suuntaan on etujarrulevyt ja palat vaihdon edessä (Saab jarruttaa enemmän etujarruilla ja kevyellä jarrulla etujarrujen vikoja saa selville).
Sulla tosin tuo vika on mitä ilmeisemmin sisempi vetonivel.
Laitetaan vähän diaknostiikkaohjeita:
- jypyttää jarrutettaessa joten kokeile käsijarrulla ja jos nykii käsijarrulla niin sen pään levyt ja palat vaihtoon.
- jypyttää tasaisella, tee kuten edellä ja jos ei auta niin vika voi olla sisemmässä vetonivelessä.
- jypyttää tasaisella ja kevyesti jarrutettaessa vetää jompaan kumpaan suuntaan on etujarrulevyt ja palat vaihdon edessä (Saab jarruttaa enemmän etujarruilla ja kevyellä jarrulla etujarrujen vikoja saa selville).
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001