Noh menköön nyt tällä kertaa sarkasmin piiriin.CC Aero kirjoitti:Jaa-a, oisko nyt ihan sarkasmia.NEO9-3 kirjoitti:CC Aero kirjoitti:Turvavälit, ne on ihan paskapuhetta.![]()
Jaa-a, oisko nyt ihan noinkaan.

Olemme siis samaa mieltä, että raiskaajat/pedofiilit/tappajat pitäisi kaikki ampuaCC Aero kirjoitti: 4. Oikeustajuuni ei ole koskaan mahtunut se, että ylinopeudesta saatat saada puolen miljoonan sakot mutta jos raiskaat/tapat jonkun, selviät hyvinkin mitättömillä korvauksilla teon vakavuuteen nähden. Aiheuttaako siis rikas, ylinopeutta ajava liikemies/nainen suhteessa enemmän henkistä/fyysistä kipua uhrille(uhreille), kuin lapsiin sekaantuva pedofiili?
Virkamiehen tehtävä: rahastus ja kiusanteko.
teiden kunnon suhteen ei ainakaan, kaikki aina kehuu esim saksan auto baanoja ja kun siellä viime kesänä kävin niin oikein säikähdin että miten noin kaameassa kunnossa voi olla, mutta siel on pikkutiet todella hyvässä kunnossa vrt. suomiTeemu kirjoitti:Onko ne asiat sitten muualla muka paremmin?
se on ihan sama ketä eduskunnassa istuu, ensin ajetaan toisten asioita, ja sit ku tulee valituks sinne ni ajetaankin vain omia asioita ja kerätään palkkaa.Teemu kirjoitti:Virkamies tekee työtään valvoessaan lakeja ja asetuksia.
Jos laissa on vikaa niin sehän ei ole virkamiehen vika vaan...lopppukädessä meidän jokaisen. Eduskunta tekee lakiesitykset.
No sen takia, kun suurin osa rahoista menee "hyvinvointiyhteiskunnan" ylläpitoon. Siihen menee tod. näk. suurin osa auto- ja polttoaineveroista. "Hyvinvointiyhteiskunta" my ass. Tällä hetkellä Helsingin ja Hämeenlinnan välinen moottoritie on paikkapaikoin niin huonossa kunnossa, että välillä hirvittää ajaa moottoritienopeudella tietyistä paikoista . Lisäksi esim. meikäläisen duunimatkan varrella (Kehä I ja Tuusulantie) tiessä on sellaisia kuoppia, että v*tuttaa ihan suunnattomasti, kun pyörä osuu tuollaiseen kuoppaan.CC Aero kirjoitti:2. Miksi tieverkoston kunnossapitoon käytetään Suomen kaltaisessa maassa tolkuttoman vähän varoja? Voisikohan tällä olla mitään yhteyttä siihen kuuluisaan turvallisuuteen? Koska yksityisautoilua verotetaan niin jumalattomasti, niin voisiko niitä varoja käyttää myös tällaisiin vähäpätöisiin asioihin, kuten teiden rakentamiseen/kunnossapitoon?
Lehdessä taisi lukea että nopeus oli "toistasataa" eikä 200...Happo kirjoitti:Tänään oli Iltalehdessä juttu, jossa poliisi oli tutkalla saanut mitattua 200 km/h neljänkympin alueella. Paikkana oli ollut Hietalahden teollisuusalue. Kaksi autoa oli ajellut ja toinen vähän kiihdytellyt kunnes kisa oli valmis... Että sillee, taitaa tulla jo seuraamuksia tuosta 160:n km/h ylityksestä.
Mielenkiintoinen fakta on muuten, että 60-luvulla ei ollut nopeusrajoituksia maanteillä. Saabillakin oli mainos, jossa ylistettiin auton menopuolta. Matkanopeus 150 km/h tjsp.NG900T kirjoitti:Eletään 2000 lukua mutta kyllä tässä on jämähdetty noihin 60-70 luvulla(?) asetettuihin nopeusrajoituksiin vaikka autot ja tiet on niistä ajoista kehittyneet. Ymmärtäisin rajoitukset paremmin jos uudet autot olis edelleenkin ysikuuppa tai rättisitikkatasoa 115 leveillä läskeillä ja tiet sorateitä. Eihän nykyautoilla tommonen 120 matkavauhti motarilla tunnu enää missään? Motareille siis parikymppiä lisää vauhtia, ihan laillisesti, se varmasti riittäisikin useimmille. Eiköhän se ole aivan sama jos mällätään 120kmh tai 140kmh -> henki pois jokatapauksessa; 120 vauhdissa vaan on suurempi todennäköisyys jäädä kitumaan.
Taajama-alueen nopeudet 40 tai 50 paikasta riippuen on mielestäni nykyisellään ok, ja selvä ylinopeus tuomittavaa, ei siinä valittamista. Sen sijaan joku 30kmh köröttelypakko menee täysin överiksi..
Paljon tulee ajettua väliä H:ki-J:kylä mökkimatkoja. Jos matkanopeus on koko ajan 140-150 niin saan ekan bissen huulille n.30-40min aikaisemminTizumo kirjoitti:En määkään tienny että nopeusrajoitukset on vaan sakkotuloja varten.. Hiiteen liikenneturvallisuus!
Kehä kolme yöllä onkin vähän eri juttu kuin johonkin toiseen vuorokaudenaikaan.
Mikä on muuten maksimiaika jonka olette säästäneet ajamalla 80:n sijasta 120 tai 100:n sijasta 140?