Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
^etunimellä on Länsiauton myyjiä täällä ennenkin kehuttu
Joskus ne kai onnistuu marmorillakin. Ja toki suurin napina yleensä tulee marmorin hintatasosta. Ehkä sullakin olis hieman eri sävy kehuissa jos auto ei olisi vasta hankittu eli joutuisit maksamaan lystin itse, ja laskuerittelyssä olisi työtä 5h à 110 €/h ja osan hinta 2,5x se mitä Moponetissä
Siis vaikka toki itse prosessi kuulostaa menneen suoraan Strömsööseen.
Joskus ne kai onnistuu marmorillakin. Ja toki suurin napina yleensä tulee marmorin hintatasosta. Ehkä sullakin olis hieman eri sävy kehuissa jos auto ei olisi vasta hankittu eli joutuisit maksamaan lystin itse, ja laskuerittelyssä olisi työtä 5h à 110 €/h ja osan hinta 2,5x se mitä Moponetissä
Siis vaikka toki itse prosessi kuulostaa menneen suoraan Strömsööseen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
No se nyt on varmaan kaikkien valittavissa upottaako rahansa marmorille vai muualle? Jos eivät olisi osallistuneet kustannuksiin tai hinta-arvio olisi ollut jotain naurettavaa, kuten tuhansia euroja, olisihan sitten mennyt tarkempaan selvitykseen korjauksen hintataso muualla.
Lisäksi olivat itse huollossa hyvin epäileviä, että osaavatko etsiä vikaa, koska ei ole heidän edustamansa merkki. Mutta hienosti meni.
Ja vertailukohtana: eräs merkkiliike jolla rosterissa on sekä Mitsu, että Patonki, ei saanut 1,5 vuorokaudessa annettua mulle hinta-arviota (siis karkeata haarukkaa esim. 500-2000e) vikakoodien ja oireiden perusteella. En pidä sitäkään kyllä hitaana, jos ensi viikolla tulisi. Länsiauto vaan salamannopea.
Edit. Vaikka taisin haistaa sarkasmin, niin Tommihan se. Ja oli näemmä jokunen aika sitten mun premium-Rellukin lähtenyt seuraavalle onnelliselle ajoon.
Lisäksi olivat itse huollossa hyvin epäileviä, että osaavatko etsiä vikaa, koska ei ole heidän edustamansa merkki. Mutta hienosti meni.
Ja vertailukohtana: eräs merkkiliike jolla rosterissa on sekä Mitsu, että Patonki, ei saanut 1,5 vuorokaudessa annettua mulle hinta-arviota (siis karkeata haarukkaa esim. 500-2000e) vikakoodien ja oireiden perusteella. En pidä sitäkään kyllä hitaana, jos ensi viikolla tulisi. Länsiauto vaan salamannopea.
Edit. Vaikka taisin haistaa sarkasmin, niin Tommihan se. Ja oli näemmä jokunen aika sitten mun premium-Rellukin lähtenyt seuraavalle onnelliselle ajoon.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Turhaa parjataan merkkareita. Kilpailu on nykyään kovaa, eikä hölmöilyyn ole varaa. Paha kello kantaa kauas ja nopeasti. Esimerkillistä toimintaa oli sun kohdalla. Itse olen huollattanut meidän ykkösautot merkkiliikkeessä vuodesta 2012 lähtien, eikä minulla ole huonoa kokemusta. Toki ei mitään hirveää ole kohdalle sattunut, mutta onhan noita vaihtoautojakin laitettu jopa maalarilla asti myyjän piikkiin. Porvoon Autotarvike, Laakkonen, Rinta-Joupin Autoliike ja Autotalo Hartikainen, ne kehtaa mainita nimeltä palvelun ym. puolesta. Mainitsen myös Kamuxin, toki olen ollut extra-huolellinen heidän kanssaan, mutta omat kaupat ovat aina menneet mallikkaasti eikä mistään ole nikoteltu.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Hyvä Tommi! Ja kehuminen ei ollut sarkasmia, Raision Länkkärin Iiris on tullut muutamassa ketjussa vastaan positiivisessa valossa. Jostain syystä välttelee mua, kun aina saan asioida siellä jonkun jäppisen kanssa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Hynkky on kyllä kova! Aloin kuuntelemaan tarkemmin muutamaa omaa tekelettä vuosikausien tai jopa -kymmenien takaa. Nämä tietysti tiedän miten on miksattu ja miltä pitää kuulostaa. Lisäksi kuuntelin Nightwishin kahta uusinta biisiä.
Sanoisin, että tasapainoisin soundi autossa mitä olen kuullut pitkään aikaan. Ja tämä toteutettu kahdella diskantilla ja keskiäänellä (tai mitä ikinä ovatkaan) pelkästään edessä. Toki ajomelu peittää alempia taajuuksia ja ei sieltä varmasti mitään tule alle 50hz, mutta todella tasapainoista oli esim. bassokitaran linjat.
Asetukset (jotka tein jo aiemmin muutamalla referenssiäänitteellä kompromissina kaupunki- ja maantieajo) ovat tyyliin diskantit nollassa, kekkarit -1 ja bassot +4. Skaala on -10 - +10. Paikallaan ollessa bassot voisi olla +2.
Aika hyvä viilinki. Jos jäisi pitoautoksi, niin voisi jotakin lättysubbaria hyvin miedosti kokeilla tukemaan alapäätä. Toki. Sittenhän se mahdollisesti kunnolla tehtaalla tehty suunnittelu menisi jo vituiksi.
Sanoisin, että tasapainoisin soundi autossa mitä olen kuullut pitkään aikaan. Ja tämä toteutettu kahdella diskantilla ja keskiäänellä (tai mitä ikinä ovatkaan) pelkästään edessä. Toki ajomelu peittää alempia taajuuksia ja ei sieltä varmasti mitään tule alle 50hz, mutta todella tasapainoista oli esim. bassokitaran linjat.
Asetukset (jotka tein jo aiemmin muutamalla referenssiäänitteellä kompromissina kaupunki- ja maantieajo) ovat tyyliin diskantit nollassa, kekkarit -1 ja bassot +4. Skaala on -10 - +10. Paikallaan ollessa bassot voisi olla +2.
Aika hyvä viilinki. Jos jäisi pitoautoksi, niin voisi jotakin lättysubbaria hyvin miedosti kokeilla tukemaan alapäätä. Toki. Sittenhän se mahdollisesti kunnolla tehtaalla tehty suunnittelu menisi jo vituiksi.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Tuntiveloitushinta on noilla melko tähtitieteellinen verrattuna esim. T. Holmbergin tai Pro-Car Servicen hintoihin
Onhan niillä tietysti todennäköisesti suuremmat kiinteät kulut johtuen tiloista ja henkilön määrästä.
Onneksi nykyään on kuitenkin noita vaihtoehtoisia huoltofirmoja ja osiakin voi tilata netistä tai valveutuneilta kanssa-saabisteilta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Toisaalta perushommat on tarkkaan hinnoilteltu ja ohjeajat on kilpailukykyisiä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Aika vähän on ollut raportoitavaa autoista. Ne pelittää, kesärenkaat pitäisi jaksaa vaihtaa tai vaihdattaa, kaikki tars pesettää jne. Vakkari ja softauskin vielä tekemättä avoon korona takia.
Mutta venemarkkinoilla on käynyt vilske. Tuli ostettua viikonloppuna neljäs vene vajaaseen vuoteen. Pieniä ja vanhojahan nuo kaikki ovat olleet, mutta nyt taisi löytyä oikea venetyyppi päiväcruisailuun Tuusulanmerellä. Laitan tarkempaa rapsaa ja kuvaa kunhan ehdin kotiuttaa laitteen. 30 vuotta vanhasta jenkki-bowrideristä kuitenkin on kyse.
Mutta venemarkkinoilla on käynyt vilske. Tuli ostettua viikonloppuna neljäs vene vajaaseen vuoteen. Pieniä ja vanhojahan nuo kaikki ovat olleet, mutta nyt taisi löytyä oikea venetyyppi päiväcruisailuun Tuusulanmerellä. Laitan tarkempaa rapsaa ja kuvaa kunhan ehdin kotiuttaa laitteen. 30 vuotta vanhasta jenkki-bowrideristä kuitenkin on kyse.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Tänään kävin vaihdattamassa avoon kesärenkaat FH-autossa. Kerran aiemminkin käynyt siellä ja on kyllä mukava tyyppi, ilmeisesti virolaistaustainen. Kertoi, että hällä ollut seitsemän Saabia, mukaan lukien samanlainen aero kuin mulla. Saabismi loppui, kun vaimonsa oli sanonut, että voisitko hankkia jonkun hyvän näköisen auton
https://www.fhauto.fi/
Samalla keikalla pesetin auton siinä samassa naapurustossa. Ei ollut kallis (20e) käsinpesu, mutta ei ollut laatuakaan liiemmin.
Täytyy varmaan teetättää tuohon joku vähän parempi vahaus ja sen jälkeen alkaa pesemään itse. Vaemon tiluksilla sekin on mahdollista. Eikös tuollaiseen riittäisi joku pumppuvaahdotin ja painepesuri?
Herrasmies jolta avon ostin, kertoi että nuo lähes ajamattomat kesärenkaat Linglong Greenmax 225/45/17-koossa vetelevät ihan sikana ja olisi kuulemma hankkinut toiset renkaat, jos olisi auton pitänyt. 10km kaupunkiajelu ei minusta paljastanut vielä mitään ihan mieletöntä. Sport Sedanissa aluksi olleet Firestone Firehawkit oli kyllä vetelyssä omaa luokkaansa, vaikka muistijälki onkin n. kuuden vuoden takaa.
https://www.fhauto.fi/
Samalla keikalla pesetin auton siinä samassa naapurustossa. Ei ollut kallis (20e) käsinpesu, mutta ei ollut laatuakaan liiemmin.
Täytyy varmaan teetättää tuohon joku vähän parempi vahaus ja sen jälkeen alkaa pesemään itse. Vaemon tiluksilla sekin on mahdollista. Eikös tuollaiseen riittäisi joku pumppuvaahdotin ja painepesuri?
Herrasmies jolta avon ostin, kertoi että nuo lähes ajamattomat kesärenkaat Linglong Greenmax 225/45/17-koossa vetelevät ihan sikana ja olisi kuulemma hankkinut toiset renkaat, jos olisi auton pitänyt. 10km kaupunkiajelu ei minusta paljastanut vielä mitään ihan mieletöntä. Sport Sedanissa aluksi olleet Firestone Firehawkit oli kyllä vetelyssä omaa luokkaansa, vaikka muistijälki onkin n. kuuden vuoden takaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
En usko, että ne LingLongit vetelevät yhtään sen enempää kuin muutkaan 225/45/17" renkaat.2.polvi kirjoitti: ↑La Huhti 25, 2020 13:32Herrasmies jolta avon ostin, kertoi että nuo lähes ajamattomat kesärenkaat Linglong Greenmax 225/45/17-koossa vetelevät ihan sikana ja olisi kuulemma hankkinut toiset renkaat, jos olisi auton pitänyt. 10km kaupunkiajelu ei minusta paljastanut vielä mitään ihan mieletöntä. Sport Sedanissa aluksi olleet Firestone Firehawkit oli kyllä vetelyssä omaa luokkaansa, vaikka muistijälki onkin n. kuuden vuoden takaa.
Se on vain sellainen rengaskoko Suomen teillä, että ne vetelevät vähänkin uraisella tiellä enemmän tai vähemmän.
Nuo LingLongit ovat hinta-laatusuhteeltaan suht hyvät, mutta itse en ole (toistaiseksi) ostanut niitä niiden nimen vuoksi. En halua, että auton alla olevien renkaiden nimi kuulostaa ovikellolta
Meillä on cabben alla jotkut GoodRichin renkaat. Ei mitään hajua mitä ne ovat, mutta ajan ne ensin loppuun, ennen kuin lähden ostamaan uusia. Kyllä niillä vielä tämän kesän ajaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Eihän tuo ovikello ole vielä paha. Joillakin on renkaat, joiden nimi lausutaan "hang cock" . Ostaisitko sellaiset?Turbo Sensonic kirjoitti: ↑La Huhti 25, 2020 15:58En halua, että auton alla olevien renkaiden nimi kuulostaa ovikellolta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Ite hain fh autosta myös uuden venttiilin vuotavan tilalle (ei ollu sielu,van siitä venan juuresta vuoti). Palvelusta jäi pelkästään hyvä mieli,ja hinta autona alta irrotettu rengas,rengas irti vanteelta, uus vena, rengas paikalleen, tasapainotus ja alle laitto 25€.2.polvi kirjoitti: ↑La Huhti 25, 2020 13:32Tänään kävin vaihdattamassa avoon kesärenkaat FH-autossa. Kerran aiemminkin käynyt siellä ja on kyllä mukava tyyppi, ilmeisesti virolaistaustainen. Kertoi, että hällä ollut seitsemän Saabia, mukaan lukien samanlainen aero kuin mulla. Saabismi loppui, kun vaimonsa oli sanonut, että voisitko hankkia jonkun hyvän näköisen auton
https://www.fhauto.fi/
Jos on vastaisuudessa samoja tarpeita, niin FH autolle mars.
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Ei se ole uskon asia, se on perusfysiikkaa - kuten eräs audisti sanoi tehon ja väännön suhteesta. Renkaissa, samankokoisissakin, on aivan jäätäviä eroja käytöksen suhteen eri mallien välillä. Se on kyllä totta, että tarpeeksi korkea pullarengas ei voi olla uraherkkä kun runko taipuu väkisinkin paljon enemmän kuin matalaprofiilisissa, mutta ei ole totta, että matalaprofiilisissa renkaissa koko olisi pahiten käytöstä määrittelevä tekijä.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑La Huhti 25, 2020 15:58[En usko, että ne LingLongit vetelevät yhtään sen enempää kuin muutkaan 225/45/17" renkaat.
Se on vain sellainen rengaskoko Suomen teillä, että ne vetelevät vähänkin uraisella tiellä enemmän tai vähemmän.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Jep. Olen täällä aiemminkin kirjoitellut, että Sport Sedan muuttui aivan eri autoksi, kun Firestonet vaihtui Nokian Z Lineiksi.
Toki, Firestoneissa pintaa varmaan 2-3mm ja Nokianit uudet, mutta silti.
Toki, Firestoneissa pintaa varmaan 2-3mm ja Nokianit uudet, mutta silti.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007