tonnarit alkaa tulemaan museoikään.jefreitteri kirjoitti: ↑La Maalis 14, 2020 14:05Viirujen hinnat on tosiaan noussut mutta ei läheskään yhtä paljon kuin tonnareiden hinnat. Siinä missä viime vuonna pyydettiin jostain karvalakkitontusta 500€ niin nyt se on 1500€. Alkupään Ng kolkit on taas menettäneet arvonsa lähes täysin.
Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?
Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?
Hyvästä Aero Tonnarista voisi maksaa hyvinkin, niitä vaan ei ole myynnissä, vaan harrastajilla talleissa.jefreitteri kirjoitti: ↑La Maalis 14, 2020 14:05Viirujen hinnat on tosiaan noussut mutta ei läheskään yhtä paljon kuin tonnareiden hinnat. Siinä missä viime vuonna pyydettiin jostain karvalakkitontusta 500€ niin nyt se on 1500€. Alkupään Ng kolkit on taas menettäneet arvonsa lähes täysin.
Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?
Ja viiruairoon palatakseni:
https://www.autoscout24.com/offers/saab ... c=listPage
Siitä ehkä hiukan viitteitä tän päivän markkinoiden pyyntihinnoista. On ne arvossaan.
https://www.autoscout24.com/offers/saab ... c=listPage
Siitä ehkä hiukan viitteitä tän päivän markkinoiden pyyntihinnoista. On ne arvossaan.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?
https://www.nettiauto.com/saab/9-5/11211072VKe kirjoitti: ↑La Maalis 14, 2020 18:56Ja viiruairoon palatakseni:
https://www.autoscout24.com/offers/saab ... c=listPage
Siitä ehkä hiukan viitteitä tän päivän markkinoiden pyyntihinnoista. On ne arvossaan.
On ne tosiaan arvossaan, vaikka tämä ei Aero olekaan. Tosin kun blocket.se osoitteesta katsoo niin tämä maksaa n. 4700 euroa vähemmän ja en usko että autoverot, yms. muut kulut tuohon maksaa niin paljoa vaan voittoa tulee silti tonni tai pari.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?
Siitä kaupoille:Saint kirjoitti: ↑La Maalis 14, 2020 18:22Hyvästä Aero Tonnarista voisi maksaa hyvinkin, niitä vaan ei ole myynnissä, vaan harrastajilla talleissa.jefreitteri kirjoitti: ↑La Maalis 14, 2020 14:05Viirujen hinnat on tosiaan noussut mutta ei läheskään yhtä paljon kuin tonnareiden hinnat. Siinä missä viime vuonna pyydettiin jostain karvalakkitontusta 500€ niin nyt se on 1500€. Alkupään Ng kolkit on taas menettäneet arvonsa lähes täysin.
https://www.nettiauto.com/saab/9000/11143824
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24046
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?
Miten tuo wannabe fiat liittyy tähän keskusteluun??
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?
Mut toi Vector(ko?) on kyllä aika mintti ja hyvin vähän ajettu - jos tietoon ja kuviin luottaa... Tosin vähiä kilometrejä tukee radion yms. nappien hyvä kunto sekä penkkien nahkojen muodossa pysyminen, plus konepellin yms. lähikuvat...Tuha kirjoitti: ↑La Maalis 14, 2020 19:54https://www.nettiauto.com/saab/9-5/11211072
On ne tosiaan arvossaan, vaikka tämä ei Aero olekaan. Tosin kun blocket.se osoitteesta katsoo niin tämä maksaa n. 4700 euroa vähemmän ja en usko että autoverot, yms. muut kulut tuohon maksaa niin paljoa vaan voittoa tulee silti tonni tai pari.
Väri vaan on aika outo ... kuvissa sekä varmaan myös "luonnossa", jossa ehkä jopa oudompi kuin kuvissa. Mut tuolla varmaan saa 100 tonnia ajella, ja sitten puhdistaa ö-pohjan ja uusia jakopään, turbon, alustan puslat jne.
Kun etsin tonnarille korvaajaa - niin kävin pari vuotta sitten katsomassa yhtä tummanharmaata femmaa liikeessä T:reella - se oli kuin kivipilvessä ajettu, myyjä tms. oli ajanut fressisti kartturin takapyöräkaaren johonkin ovenkulmaan tms. Eli maalipinta oli kokonaan mennyt ja vaati ylimaalausta - silti hintapyyntö oli 12 tonnia - ja kaupaksi sekin kävi, en tosin tiedä hintaa...
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?
Tuo väri lienee Ice blue. Joidenkin tietojen mukaan oli 2007 ja 2008 saatavilla femmaan. Kolkkiin vielä 2009.
On kyllä tosi siisti.
On kyllä tosi siisti.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?
Tässä autossa on ollut Ruotsissa hintapyyntö 99.900 kr ja ilmoitus päivitetty 9.3.2020Tuha kirjoitti: ↑La Maalis 14, 2020 19:54Siitä ehkä hiukan viitteitä tän päivän markkinoiden pyyntihinnoista. On ne arvossaan.
https://www.nettiauto.com/saab/9-5/11211072
On ne tosiaan arvossaan, vaikka tämä ei Aero olekaan. Tosin kun blocket.se osoitteesta katsoo niin tämä maksaa n. 4700 euroa vähemmän ja en usko että autoverot, yms. muut kulut tuohon maksaa niin paljoa vaan voittoa tulee silti tonni tai pari.
https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 9-14328523
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?
Itsellä ollut 4kpl 9-5:
2012 ostettu 2000 9-5 2,3t 310tkm ajettuna. ~200tkm kohdalla t5 tekniikka laitettu TD04 kera varmuuden vuoksi edellisellä omistajalla. Möin 340tkm ajettuna 2014. Vielä ajossa samalla tekniikalla.
2013 ostettu 2002 9-5 2,0t 285tkm ajettuna. Möin 2017 ~320tkm ajettuna muistaakseni. Siihen vaihdettiin gt17 ahtimen tilalle td04 kun savutti, sekä jarruputket taakse isompina asioina. Vielä tietääkseni ajossa orkkismoottorilla.
2014 ostettu 2006 9-5 2,0t BP 185tkm ajettuna ruotsista. 145tkm kohdalla uusi kone wössner männillä ja isommalla ahtimella, 2,3 j.n.e. Auto minulla vielä harrasteautona, yli 230tkm mittarissa.
2015 ostettu 2002 9-5 2,3t automaatti 265tkm ajettuna. Vielä meillä perheen kakkosautona. Mun aikana vaihdettu jarrutehostin, jarruputket taakse, ac kompuran magneettikytkin, läppäkotelo ja oljypaineanturi. Vieläkin alkuperäinen gt17 ahdin, eikä kuluta juurikan öljyä 10tkm öljynvaihtovälillä.
Faijalla on 2005 aero automaatti ajettu 330tkm. Tuotu ruotsista 2011 155tkm ajettuna. Sillä on ajettu stage 1 E85 viinalla melkein ainoastaan 160tkm asti tähän päivään.
Yhteenkään näistä ei ole tehty suurempaa koneremppaa, tai ollut tarvetta. 2006 toki vaihdettiin runko ja kampilaakerit, kun vilkutti öljypainevaloa kesäkuumalla tyhjäkäynnillä. Selvittiin onneksi laakerivaihdolla Kampurassa ei vahinkoa. Mutta siinä on ollut kohta 100tkm 440hv viinasteki, ja ajettu sen mukaisesti joten en ihmettele.
Väittäisin kyllä, että 10tkm öljynvaihtovälillä nuo on suht kestäviä koneita, enkä allekirjoita tuota väittämää, että kone olisi aina rikki noissa.
2012 ostettu 2000 9-5 2,3t 310tkm ajettuna. ~200tkm kohdalla t5 tekniikka laitettu TD04 kera varmuuden vuoksi edellisellä omistajalla. Möin 340tkm ajettuna 2014. Vielä ajossa samalla tekniikalla.
2013 ostettu 2002 9-5 2,0t 285tkm ajettuna. Möin 2017 ~320tkm ajettuna muistaakseni. Siihen vaihdettiin gt17 ahtimen tilalle td04 kun savutti, sekä jarruputket taakse isompina asioina. Vielä tietääkseni ajossa orkkismoottorilla.
2014 ostettu 2006 9-5 2,0t BP 185tkm ajettuna ruotsista. 145tkm kohdalla uusi kone wössner männillä ja isommalla ahtimella, 2,3 j.n.e. Auto minulla vielä harrasteautona, yli 230tkm mittarissa.
2015 ostettu 2002 9-5 2,3t automaatti 265tkm ajettuna. Vielä meillä perheen kakkosautona. Mun aikana vaihdettu jarrutehostin, jarruputket taakse, ac kompuran magneettikytkin, läppäkotelo ja oljypaineanturi. Vieläkin alkuperäinen gt17 ahdin, eikä kuluta juurikan öljyä 10tkm öljynvaihtovälillä.
Faijalla on 2005 aero automaatti ajettu 330tkm. Tuotu ruotsista 2011 155tkm ajettuna. Sillä on ajettu stage 1 E85 viinalla melkein ainoastaan 160tkm asti tähän päivään.
Yhteenkään näistä ei ole tehty suurempaa koneremppaa, tai ollut tarvetta. 2006 toki vaihdettiin runko ja kampilaakerit, kun vilkutti öljypainevaloa kesäkuumalla tyhjäkäynnillä. Selvittiin onneksi laakerivaihdolla Kampurassa ei vahinkoa. Mutta siinä on ollut kohta 100tkm 440hv viinasteki, ja ajettu sen mukaisesti joten en ihmettele.
Väittäisin kyllä, että 10tkm öljynvaihtovälillä nuo on suht kestäviä koneita, enkä allekirjoita tuota väittämää, että kone olisi aina rikki noissa.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?
Varmasti - ostin huolto-ohjelman mukaisesti huolletun. Laitoin ennakoivassa 240 tonnin huollossa jakopään vaihtoon... Ei munkaan kone ollut rikki - pari foorumilla vaikuttavaa tietäjää kyllä sanoi että raksuttaa - niin tekikin, ketjun kiristin oli ~1.5 milliä vaihtorajan huonommalla puolella. Vahvasti kuitenkin uskon, ettei öljynvaihtoväli vaikuta tuohon jakopäähän. Ehkä mulle sattui se "maanantaikappale" tms.
Minun mielestä näissä femmoissa hyvät pellit maksaa... Mekaniikaa voi vaihtaa ja korjata, mutta jos pellit mätänee niin se on sitten morjens, ja loppumaton noidankehä, jos ei halua ajella rat-tyylisellä puhkiruosteisella - ja hitsailla sieltä täältä ennen katsastuksia...
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?
Kyllä se pitkä öljynvaihtoväli vaan auttanee jakopäätäkin selviämään, kun ei pyöri karstaa ja paskaa siellä ketjun ja rattaiden seassa. Ts. puhdas kone lyhyellä vaihtovälillä kestänee pidempään jakopäänkin osalta. Toki jakopään kulumiseen vaikuttaa lähtökohtaisesti moni muukin asia, mutta jotain perää teoriassa lienee on, koska en ole kuullut yhdestäkään konerempatusta (=täysremppa) femmasta että olisi joutunut jakopään tekemään ainakaan alta 200tkm.SuoTimo kirjoitti: ↑Ma Maalis 16, 2020 23:17Varmasti - ostin huolto-ohjelman mukaisesti huolletun. Laitoin ennakoivassa 240 tonnin huollossa jakopään vaihtoon... Ei munkaan kone ollut rikki - pari foorumilla vaikuttavaa tietäjää kyllä sanoi että raksuttaa - niin tekikin, ketjun kiristin oli ~1.5 milliä vaihtorajan huonommalla puolella. Vahvasti kuitenkin uskon, ettei öljynvaihtoväli vaikuta tuohon jakopäähän. Ehkä mulle sattui se "maanantaikappale" tms.
Minun mielestä näissä femmoissa hyvät pellit maksaa... Mekaniikaa voi vaihtaa ja korjata, mutta jos pellit mätänee niin se on sitten morjens, ja loppumaton noidankehä, jos ei halua ajella rat-tyylisellä puhkiruosteisella - ja hitsailla sieltä täältä ennen katsastuksia...
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?
Mikä siinä ketjussa on ongelma? Senkun vaihtaa sen jos siinä on vikaa. On tullut kahteen vaihdettua kiristimen kuluttua loppuun. Kolkissa meni vaihtoon jopa alle 200k ajettuna.Saint kirjoitti: ↑Ke Maalis 11, 2020 17:35Saa toki, noissa vaan ollut jonkun verran ketjun kanssa probleemia niin 300k ajettua ei kiinnosta ostaa, varsinkin kun Ruotsista sais halvalla 200k ajetun. Pitäis lomat anoa noutoa varten vaaneegas kirjoitti: ↑Ke Maalis 11, 2020 16:42Saa sitä neljälläkin tonnilla katsastamattoman ja korjauskelpoisen Aeron, itse ostin tuollaisen ja tähän mennessä on mennyt osiin n. 1500€, nyt on jo katsastettu ja korjauksiin on kaikki osat ostettu, tarvitsee vaan asennenlla paikoilleen. Kesärenkaat vielä pitää ostaa, sitten kaikki on kunnossa.
Ruostetta minä pelkäisin enemmän kun teknisiä vikoja.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?
Ei siinä mitään, jos ketju varottaa tarpeeksi ajoissa. Kyllä noita 9-5 on suht hyvillä pelleillä kun etsii vaan.Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti: ↑Ti Maalis 17, 2020 10:12Mikä siinä ketjussa on ongelma? Senkun vaihtaa sen jos siinä on vikaa. On tullut kahteen vaihdettua kiristimen kuluttua loppuun. Kolkissa meni vaihtoon jopa alle 200k ajettuna.Saint kirjoitti: ↑Ke Maalis 11, 2020 17:35Saa toki, noissa vaan ollut jonkun verran ketjun kanssa probleemia niin 300k ajettua ei kiinnosta ostaa, varsinkin kun Ruotsista sais halvalla 200k ajetun. Pitäis lomat anoa noutoa varten vaaneegas kirjoitti: ↑Ke Maalis 11, 2020 16:42Saa sitä neljälläkin tonnilla katsastamattoman ja korjauskelpoisen Aeron, itse ostin tuollaisen ja tähän mennessä on mennyt osiin n. 1500€, nyt on jo katsastettu ja korjauksiin on kaikki osat ostettu, tarvitsee vaan asennenlla paikoilleen. Kesärenkaat vielä pitää ostaa, sitten kaikki on kunnossa.
Ruostetta minä pelkäisin enemmän kun teknisiä vikoja.
Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?
Vaihdoitko muutakin, kuin pelkän ketjun femmaan?Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti: ↑Ti Maalis 17, 2020 10:12Mikä siinä ketjussa on ongelma? Senkun vaihtaa sen jos siinä on vikaa. On tullut kahteen vaihdettua kiristimen kuluttua loppuun. Kolkissa meni vaihtoon jopa alle 200k ajettuna.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen