Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Tulipa otettua kuva jäästä mistä olin juuri suditellut yli (kuva löytyy ao. linkin takaa, vasen linkki, tällä hetkellä se viimeisin). Muutamassa rivissä noita nastoja on noissa venäläisissä
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Nyt kun talvi on ohi täällä etelässä ja kevät toden teolla tulossa, on aika antaa tuomio näistä Contin kitkoista.
Vertailukohdat on vähän huonot: saman auton alla neljännen talven hakkapeliitta kasit ja in alla kolme talvea GY:n kitkat. Ne muutamat liukkaat mitä lounaisrannikolle on tulleet antoivat kuvan, että tää saksalainen kitka on oikeasti hämmästyttävän hyvä todella liukkaassa kelissä. Pidon raja on mukavan pehmeä ja rengas käyttäytyy hyvin rauhallisesti luistoissa. Mitään äkkitilanteita ei tullut talven aikana harjoiteltua ja luisutkin tuli koettua max 60 vauhdissa tietoisesti rajaa hakien. Verrattuna vanhaan nastarenkaaseen väittäisin tämän olevan pidoltaan melkolailla samalla tasolla. Käytökseltään Conti on jopa rauhallisempi. Goodyeariin verrattuna etenkin sivuttaispito liukkaalla on contissa huomattavasti parempi ja etenkin luisuun lähtö ja luistosta palaaminen tapahtuvat tosi nätisti ja rauhallisesti. Vastaavasti kuivalla ja märällä asfaltilla conti on epämääräinen ja etenkin kiihdytyksissä on havaittavissa pientä vetelyä ja vaeltelua. GY oli tässä suhteessa paljon parempi. Kokemuksia pitää toki suhteuttaa siihen, että Femma ja Turkanen ovat autoina aivan erilaisia, ja ista löytyi ainoastaan vetoluistonesto.
Näillä kokemuksilla sanoisin että tällaiseen lounaisrannikon epätalveen GY on parempi 95 % ajasta, Conti puolestaan sen 5 % kun on oikeasti liukasta tai lunta. Nastoja ei ole ollut ikävä päivääkään.
Vertailukohdat on vähän huonot: saman auton alla neljännen talven hakkapeliitta kasit ja in alla kolme talvea GY:n kitkat. Ne muutamat liukkaat mitä lounaisrannikolle on tulleet antoivat kuvan, että tää saksalainen kitka on oikeasti hämmästyttävän hyvä todella liukkaassa kelissä. Pidon raja on mukavan pehmeä ja rengas käyttäytyy hyvin rauhallisesti luistoissa. Mitään äkkitilanteita ei tullut talven aikana harjoiteltua ja luisutkin tuli koettua max 60 vauhdissa tietoisesti rajaa hakien. Verrattuna vanhaan nastarenkaaseen väittäisin tämän olevan pidoltaan melkolailla samalla tasolla. Käytökseltään Conti on jopa rauhallisempi. Goodyeariin verrattuna etenkin sivuttaispito liukkaalla on contissa huomattavasti parempi ja etenkin luisuun lähtö ja luistosta palaaminen tapahtuvat tosi nätisti ja rauhallisesti. Vastaavasti kuivalla ja märällä asfaltilla conti on epämääräinen ja etenkin kiihdytyksissä on havaittavissa pientä vetelyä ja vaeltelua. GY oli tässä suhteessa paljon parempi. Kokemuksia pitää toki suhteuttaa siihen, että Femma ja Turkanen ovat autoina aivan erilaisia, ja ista löytyi ainoastaan vetoluistonesto.
Näillä kokemuksilla sanoisin että tällaiseen lounaisrannikon epätalveen GY on parempi 95 % ajasta, Conti puolestaan sen 5 % kun on oikeasti liukasta tai lunta. Nastoja ei ole ollut ikävä päivääkään.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Täällä pohjoisessa talvi sen sijaan jatkuu vielä tovin.
Oulussa mielenkiintoisia hetkiä liikenneympyrässä kun auringon puoleinen puolikas ympyrästä on asfaltilla ja varjon puolella peilijää.
Onneksi edellä menevä auto havainnollisti ensin miten käy, ehti itse varoa paremmin . Uudet nastarenkaat ja neliveto ja silti juuri ja juuri alennetulla nopeudella kunnialla läpi .
Oulussa mielenkiintoisia hetkiä liikenneympyrässä kun auringon puoleinen puolikas ympyrästä on asfaltilla ja varjon puolella peilijää.
Onneksi edellä menevä auto havainnollisti ensin miten käy, ehti itse varoa paremmin . Uudet nastarenkaat ja neliveto ja silti juuri ja juuri alennetulla nopeudella kunnialla läpi .
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Tuli ostamassani OG900:sessa ihan uudet talvirenkaat alla. Kohtalaisen hyvännäköinen kuvio ja kunnon nastat, mitta harmikseni huomasin, että ovat korealaiset.
Merkki on siis Marshal, joka näkyy olevan Kumhon kakkosmerkki. Ominaisuudet tuskin kummoiset, Testaillaan nyt kun oli tämmöinen vahinko käynyt. Itse en moisia ikinä ostaisi.
Merkki on siis Marshal, joka näkyy olevan Kumhon kakkosmerkki. Ominaisuudet tuskin kummoiset, Testaillaan nyt kun oli tämmöinen vahinko käynyt. Itse en moisia ikinä ostaisi.
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Tämän talven tuomio Cordianteille on, että ovat hintansa väärti eli kelpo talvirenkaat. Itse asiassa olin huomaavani, että mitä paskempi keli sen parempi noilla on ajaa.
Asfaltilla ajokin on suht mallikasta ottaen huomioon, että ovat nykyaikaiset talvirenkaat eli mitä kuivempi ja kovempi pinta on alla niin tuppaavat vähän olemaan pehmeät/vaeltavat.
Toisaalta, jälkiviisastellen, tämä talvi olisi mennyt kitkarenkailla ihan heittämällä, kun ainakaan täällä Pietarsaaressa ei ollut, ainakaan montaa päivää, kunnon jääkelejä. No, hiekkapintaisilla teillä oli mutta ei asfaltoiduilla.
Asfaltilla ajokin on suht mallikasta ottaen huomioon, että ovat nykyaikaiset talvirenkaat eli mitä kuivempi ja kovempi pinta on alla niin tuppaavat vähän olemaan pehmeät/vaeltavat.
Toisaalta, jälkiviisastellen, tämä talvi olisi mennyt kitkarenkailla ihan heittämällä, kun ainakaan täällä Pietarsaaressa ei ollut, ainakaan montaa päivää, kunnon jääkelejä. No, hiekkapintaisilla teillä oli mutta ei asfaltoiduilla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
TM:n sivuilla oli eilen tai edellispäivänä lyhyt juttu Kontion uudesta nastarenkaasta, joka on tulossa ilmeisesti ensi talveksi myyntiin. Jutusta sai sellaisen kuvan, että rengas tulee olemaan mukana syksyn 2020 TMn talvirengasvertailussa.
Nyt juttu on sivuilta kuitenkin kadonnut. Vaikuttaa epäilyttävältä
Nyt juttu on sivuilta kuitenkin kadonnut. Vaikuttaa epäilyttävältä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
OG 9-3:sessa muuten edelleen Ässät palvelleet hyvin. Vierailin Ässärenkaan avoimissa ovissa tutustumassa tuotantoon jokin aika istten ja kuulemma nykyisin talvirenkaissa käytetty kumiseos on saanut paljon hyvää palautetta, pito prantunut entisestään ja oman kokemukseni mukaan voin tuon allekirjoittaa. Edelliset Ässät toisella seoksella pitivät heikommin. Black Donuts Engineering on myös vieraillut tehtaalla, jotan yhteistyötä kai on sinne suuntaan. Olivat puhuneet, että tuo Hakkapeliitta 2-tyyppinen kuvio on loskanpoistokyvyltään parempi kuin monet modernimmat, ja se oikeastaan on ollutkin omasta kokemuksestanikin ko kuvion paras ominaisuus. Eli taitavat perinteistä kuviota käyttää pitkään jatkossakin ja tuotekehitys enemmän tuolla seoksen puolella.
Nyt kun liukkaat alkavat olla tältä talvelta täällä päin Suomea vähitellen ohitse, niin tuskin enää karttuu kokemuksia lisää, ja vaikea myöskään verrata noiden aiemmin haukkumieni korealaistan Marshalien ominaisuuksia esim. Ässiin. Tekniikan Maailmassa Kumhot ovat olleet nastarenkaiden jumbosijoilla, niin todennäköisesti saman valmistajan halparengas on sitäkin huonompi. No, kyllä noilla ajamaan pystyy ja rengasmelu ei ole niin suuri, että sitä OG900:sen sisälle kuuluisi. Toki tämä ei liene renkaalta iso saavutus.
Nyt kun liukkaat alkavat olla tältä talvelta täällä päin Suomea vähitellen ohitse, niin tuskin enää karttuu kokemuksia lisää, ja vaikea myöskään verrata noiden aiemmin haukkumieni korealaistan Marshalien ominaisuuksia esim. Ässiin. Tekniikan Maailmassa Kumhot ovat olleet nastarenkaiden jumbosijoilla, niin todennäköisesti saman valmistajan halparengas on sitäkin huonompi. No, kyllä noilla ajamaan pystyy ja rengasmelu ei ole niin suuri, että sitä OG900:sen sisälle kuuluisi. Toki tämä ei liene renkaalta iso saavutus.
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/22b-2 ... -suomesta/
Tämä on vielä olemassa.
Uskaltaisikohan tämän verran lainata, eli testin loppupäätelmät ei-tilaajillekin:
"On hienoa nähdä, että rengasalalla tapahtuu suomalaisten yritysten ja muidenkin kuin Nokian Renkaiden toimesta. Continentalin kumirunkoiset nastat tuntuvat toimivan mainiosti ja Lappi-renkaassakin on potentiaalia. Harmi vain, että Suomen olosuhteissa tärkeä jääpito jäi kovin puutteelliseksi. Toivottavasti kehitys kuitenkin jatkuu, koska aineksia parempaan on."
Hävisi kaikissa olosuhteissa verrokkirenkaille. EI kuitenkaan joka osa-alueella ihan merkittävästi.
Ihme kyllä, kun eivät voi sitä Ässääkin testata. Liekö Vannetukun Heiskanen maksanut TM:lle, että saanut Kontionsa testiin?
Tämä on vielä olemassa.
Uskaltaisikohan tämän verran lainata, eli testin loppupäätelmät ei-tilaajillekin:
"On hienoa nähdä, että rengasalalla tapahtuu suomalaisten yritysten ja muidenkin kuin Nokian Renkaiden toimesta. Continentalin kumirunkoiset nastat tuntuvat toimivan mainiosti ja Lappi-renkaassakin on potentiaalia. Harmi vain, että Suomen olosuhteissa tärkeä jääpito jäi kovin puutteelliseksi. Toivottavasti kehitys kuitenkin jatkuu, koska aineksia parempaan on."
Hävisi kaikissa olosuhteissa verrokkirenkaille. EI kuitenkaan joka osa-alueella ihan merkittävästi.
Ihme kyllä, kun eivät voi sitä Ässääkin testata. Liekö Vannetukun Heiskanen maksanut TM:lle, että saanut Kontionsa testiin?
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Ne näyttää ihan tasan samalta kuin kumho, mallin nimikin saattoi jopa olla sama.. Touranissa oli Kumhona, en äkkiseltään keksi mitään hyvää sanottavaa, kannattaa ennemmin ostaa jotkut kiinalaiset niin menee vähemmän rahaa hukkaanTLinden kirjoitti: ↑Pe Maalis 20, 2020 12:41Tuli ostamassani OG900:sessa ihan uudet talvirenkaat alla. Kohtalaisen hyvännäköinen kuvio ja kunnon nastat, mitta harmikseni huomasin, että ovat korealaiset.
Merkki on siis Marshal, joka näkyy olevan Kumhon kakkosmerkki. Ominaisuudet tuskin kummoiset, Testaillaan nyt kun oli tämmöinen vahinko käynyt. Itse en moisia ikinä ostaisi.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Muuten todella ns suunpielet ruskeina puhumista Kumhon maahantuojan sivuilla. Aika ihme, että aikanaan itse pinnoitettuja renkaita Suomessa valmistanut Scason on tämmöisen propagandan kirjoittamiseen ja surkeisiin renkaisiin sekaantunut. Toki oma lehmä ojassa, kun näiden nastat valmistaa. Ehkä ainoa asiallinen lause on: ” Suomesta emme valitettavasti alun perin ole. Kumho Tyre perustettiin vuonna 1960 Koreassa.” (https://kumho.fi/tietoa/tietoa-kumhosta/)
Harvan rengasmelun sivut ovat tämmöistä omakehua täynnä. Ehkä kertoo siitä, että huonoa rengasta on valehdeltava kaikin keinoin hyväksi.
Harvan rengasmelun sivut ovat tämmöistä omakehua täynnä. Ehkä kertoo siitä, että huonoa rengasta on valehdeltava kaikin keinoin hyväksi.
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Pienellä etsimisellä löysin netistä vielä jälkiä tästä TM:n pian julkaisun jälkeen poistamasta artikkelista. Renkaan nimi on siis Kontio IcePaw, ja sillä nimellä kun hakee Googlella niin eka hakutulos on 2 päivää sitten julkaistu TM:n artikkeli otsikolla "Tällainen on Kontio Renkaiden uusi Ice Paw -nastarengas – 48 rivissä olevat nastat on suunniteltu vain tätä rengasta varten".AZP kirjoitti: ↑Pe Maalis 20, 2020 19:02TM:n sivuilla oli eilen tai edellispäivänä lyhyt juttu Kontion uudesta nastarenkaasta, joka on tulossa ilmeisesti ensi talveksi myyntiin. Jutusta sai sellaisen kuvan, että rengas tulee olemaan mukana syksyn 2020 TMn talvirengasvertailussa.
Nyt juttu on sivuilta kuitenkin kadonnut. Vaikuttaa epäilyttävältä
https://tekniikanmaailma.fi/tallainen-o ... ta-varten/
Linkin takaa aukeaa kuitenkin:
Linkki TM:n sivuille löytyy näköjään myös Vannetukun Facebook-sivuilta: https://www.facebook.com/98691794588/po ... 195759589/Hups, sivua ei löytynyt (404)
Emme valitettavasti löytäneet hakemaasi sivua.
Sen sijaan tässä Peugeot 404, jota kutsuttiin myös Pesoseksi.
Siellä mainitaan:
"Jääpito vaikuttaa hyvältä erityisesti kiihdytyksissä ja jarrutuksissa. Lisäksi pidon raja tuntuu loivalta, jolloin auto on helppo hallita."
Kontio IcePaw on Kontio Renkaiden uusi premium-nastarengas, jossa on maailman eniten nastoja. Toimittajat testasivat renkaan - lue TM: juttu!
https://tekniikanmaailma.fi/tallainen-o ... ta-varten/
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Artikkeli löytyy Googlen välimuistista eli hakutuloksen ylimmällä rivillä olevaa nuolta klikkaamalla pääsee lukemaan alkuperäisen artikkelin.
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Joo, ei vaan mobiilissa toimi. Mutta laitetaan tänne nyt kaikkien iloksi kun kaivoin sen tuolta välimuistista:
Hauskaa sinänsä, että TM toteaa renkaan olevan edullisten renkaiden markkinoille, kun taas Facebookissa Vannetukku toteaa, että Kontio IcePaw on Kontio Renkaiden uusi premium-nastarengas.
Syksyn rengastestijulkaisua jo odotellessa
Ja kuvasta kyllä näkee, että nastoja riittää, mahtuu sinne vähän kumiakin väleihin sentään19.3.2020 14:58
Tällainen on Kontio Renkaiden uusi Ice Paw -nastarengas – 48 rivissä olevat nastat on suunniteltu vain tätä rengasta varten
Talven jo taittuessa suomalainen Kontio Renkaat julkaisi edullisten talvirenkaiden markkinoille suunnatun Ice Paw -nastarenkaan. Suomessa suunniteltu ja Kiinassa valmistettu rengas on Test Worldin toteuttamissa testeissä menestynyt saman hintaluokan kilpailijoita vastaan erityisesti jääpinnalla. Lumella tilanne tasoittuu verrokkirenkaiden kanssa.
”Piirustuslaudalla on mahdotonta sanoa, millainen renkaasta tulee ja millaiset ominaisuudet korostuvat. Vasta testeissä saadaan selkeämpi kuva ja päästään kiinni todellisiin ominaisuuksiin, joita voidaan edelleen kehittää testien perusteella. Uskon, että näin asia on myös kaikilla suurilla rengasvalmistajilla”, Kontio Renkaiden toimitusjohtaja Jukka Heiskanen arvelee.
”Meillä testivaiheeseen saakka päätyi neljä kumiseosta, kaksi pintakuviota ja kaksi nastatyyppiä. Näistä komponenteista koottiin testien perusteella yhdistelmä, joka meidän mielestämme oli paras kompromissi”, Heiskanen kuvailee.
Heiskanen sanoo yllättyneensä siitä, että hyvän jääpidon ohella Ice Paw on hiljainen.
”Lisäksi Trafin valvonnassa tehdyissä kulutustesteissä tien kuluminen oli huomattavasti pienempi kuin kilpailijoilla, vaikka meillä on kaikkiin kilpailijoihin verrattuna eniten nastoja”, Heiskanen esittelee.
Jääpidon suhteen avainasemassa on nastoitus, jossa yhtiön mukaan on panostettu nastojen pistovoimaan, määrään ja sijoitteluun. Nastat ovat 48 rivissä, jolloin ne eivät esimerkiksi kiihdytyksessä ja jarrutuksessa osu samaan uraan. Tällä on merkitystä erityisesti jääpinnalla.
”Nasta on suunniteltu vain tätä rengasta varten ja nastan reikä tätä nastaa varten. Nastassa on kolme laippaa ja teräsrunko, sekä tavallista kapeampi kovametallikärki. Perusrakenne poikkeaa siten selkeästi kilpailijoista”, Heiskanen kertoo.
Renkaan kuluessa nastan ylin laippa kuluu pois, jolloin toinen laippa pitää nastan yhä pystyssä. Lisäksi teräsrunko kuluu hitaammin. Kapeakärkinen nasta ei kuluta asfalttia samaan tapaan kuin leveämmät.
Pintakuvio kerrotaan suunnitellun siten, että se elää mahdollisimman vähän kuormituksessa. Palojen välissä on porrastettuja siltoja, joilla paloja on jäykistetty. Reunapaloissa on sivuttaispitosärmät, ja lunta sekä loskaa syrjäytetään tehokkaasti sillä, että kanava renkaan keskeltä levenee ulospäin.
Rengasesittelyn yhteydessä koeajo paljasti ainakin sen, että jääpito vaikuttaa hyvältä erityisesti kiihdytyksissä ja jarrutuksissa. Lisäksi pidon raja tuntuu loivalta, jolloin auto on helppo hallita.
Kontion uutuuden myyntiversion todelliset kyvyt kilpailijoihin verrattuna paljastuvat ensi syksyllä julkaistavassa TM:n talvirengasvertailussa.
Test World on tehnyt Ivalossa Kontio Renkaan toimeksiannosta nipun testejä, joissa merkin uutta nastarengasta on verrattu muihin edullisen hintaluokan renkaisiin.
Kontio Ice Paw -renkaassa käytetään tavallista kapeakärkisempiä nastoja. Niiden avulla tavoitellaan hyvää jääpitoa.
Hauskaa sinänsä, että TM toteaa renkaan olevan edullisten renkaiden markkinoille, kun taas Facebookissa Vannetukku toteaa, että Kontio IcePaw on Kontio Renkaiden uusi premium-nastarengas.
Syksyn rengastestijulkaisua jo odotellessa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Ja Hankook valmistaa nastarenkaansa Indonesiassa
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Missä ne pitäisi valmistaa, ettei tartteisi silmiä pyöritellä?
9-5 Aero - 00