Noh menköön nyt tällä kertaa sarkasmin piiriin.CC Aero kirjoitti:Jaa-a, oisko nyt ihan sarkasmia.NEO9-3 kirjoitti:CC Aero kirjoitti:Turvavälit, ne on ihan paskapuhetta.![]()
Jaa-a, oisko nyt ihan noinkaan.
Ajokortteja kuivumaan Uudellamaalla
Olemme siis samaa mieltä, että raiskaajat/pedofiilit/tappajat pitäisi kaikki ampuaCC Aero kirjoitti: 4. Oikeustajuuni ei ole koskaan mahtunut se, että ylinopeudesta saatat saada puolen miljoonan sakot mutta jos raiskaat/tapat jonkun, selviät hyvinkin mitättömillä korvauksilla teon vakavuuteen nähden. Aiheuttaako siis rikas, ylinopeutta ajava liikemies/nainen suhteessa enemmän henkistä/fyysistä kipua uhrille(uhreille), kuin lapsiin sekaantuva pedofiili?
Virkamiehen tehtävä: rahastus ja kiusanteko.
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
tota teiden kunnossa pitoa en kyl kans käsitä, kyllä luulis saavan niihin sen verran autoilijoilta rahoja että ne saatais kuntoon. tuolla loimaalla kun 2.5v kävin ja nyt oon taas alkanu ajaa kunnolla 10tietä turkuun niin on se kaameeksi menny, ei uskoisi valtatieksi.
mut taitaa ne rahat mennä parempiin taskuihin ja mitä väliä niillä on kun eivät ite aja ku on jotku kuskit ajamas autoja ja ite killuvat jollain niin jousitetuilla penkeillä takana ettei sellaset +-30cm heitot tunnu missään
mut taitaa ne rahat mennä parempiin taskuihin ja mitä väliä niillä on kun eivät ite aja ku on jotku kuskit ajamas autoja ja ite killuvat jollain niin jousitetuilla penkeillä takana ettei sellaset +-30cm heitot tunnu missään
BMW 525iA Touring Executive
Vastauksia CC Aeron "retorisiin" kysymyksiin!
1. Muuttuvat nopeusrajoitukset eivät toimi --> vrt. ilmoitus kinoksia Heinäkuussa! Tiehallinnon auttavapuhelin tukkeutuu ja virkamiehet työllistyvät.
2. Fiksuna kaverina tiedät paljon rakkaalla valtiollamme on jo nyt velkaa. Tiestön kunto ( jopa pääteillä ) on todellakin huolestuttava. Lisäksi alalla työskentelevänä olen huolissani nykypäivän tiestön rakentamisen laadusta...sitä ei enää juurikaan ole.
3. Oikein...peltipoliisit taajamiin.
4. Oikein...milloin politiikot tajuavat että Suomi on kaukana oikeusvaltiosta.
1. Muuttuvat nopeusrajoitukset eivät toimi --> vrt. ilmoitus kinoksia Heinäkuussa! Tiehallinnon auttavapuhelin tukkeutuu ja virkamiehet työllistyvät.
2. Fiksuna kaverina tiedät paljon rakkaalla valtiollamme on jo nyt velkaa. Tiestön kunto ( jopa pääteillä ) on todellakin huolestuttava. Lisäksi alalla työskentelevänä olen huolissani nykypäivän tiestön rakentamisen laadusta...sitä ei enää juurikaan ole.
3. Oikein...peltipoliisit taajamiin.
4. Oikein...milloin politiikot tajuavat että Suomi on kaukana oikeusvaltiosta.
teiden kunnon suhteen ei ainakaan, kaikki aina kehuu esim saksan auto baanoja ja kun siellä viime kesänä kävin niin oikein säikähdin että miten noin kaameassa kunnossa voi olla, mutta siel on pikkutiet todella hyvässä kunnossa vrt. suomiTeemu kirjoitti:Onko ne asiat sitten muualla muka paremmin?
BMW 525iA Touring Executive
se on ihan sama ketä eduskunnassa istuu, ensin ajetaan toisten asioita, ja sit ku tulee valituks sinne ni ajetaankin vain omia asioita ja kerätään palkkaa.Teemu kirjoitti:Virkamies tekee työtään valvoessaan lakeja ja asetuksia.
Jos laissa on vikaa niin sehän ei ole virkamiehen vika vaan...lopppukädessä meidän jokaisen. Eduskunta tekee lakiesitykset.
BMW 525iA Touring Executive
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7322
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No sen takia, kun suurin osa rahoista menee "hyvinvointiyhteiskunnan" ylläpitoon. Siihen menee tod. näk. suurin osa auto- ja polttoaineveroista. "Hyvinvointiyhteiskunta" my ass. Tällä hetkellä Helsingin ja Hämeenlinnan välinen moottoritie on paikkapaikoin niin huonossa kunnossa, että välillä hirvittää ajaa moottoritienopeudella tietyistä paikoista . Lisäksi esim. meikäläisen duunimatkan varrella (Kehä I ja Tuusulantie) tiessä on sellaisia kuoppia, että v*tuttaa ihan suunnattomasti, kun pyörä osuu tuollaiseen kuoppaan.CC Aero kirjoitti:2. Miksi tieverkoston kunnossapitoon käytetään Suomen kaltaisessa maassa tolkuttoman vähän varoja? Voisikohan tällä olla mitään yhteyttä siihen kuuluisaan turvallisuuteen? Koska yksityisautoilua verotetaan niin jumalattomasti, niin voisiko niitä varoja käyttää myös tällaisiin vähäpätöisiin asioihin, kuten teiden rakentamiseen/kunnossapitoon?
Jossain tiehallinnon edustajan haastattelussa sanottiin, että tienkäyttäjät voivat antaa tiehallinnolle vinkkejä tienkohdista, joita pitäisi korjata. Pitäisiköhän tässä alkaa pikkuhiljaa keräämään listaa noista kohdista, sillä niitä olisi todella paljon
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Lehdessä taisi lukea että nopeus oli "toistasataa" eikä 200...Happo kirjoitti:Tänään oli Iltalehdessä juttu, jossa poliisi oli tutkalla saanut mitattua 200 km/h neljänkympin alueella. Paikkana oli ollut Hietalahden teollisuusalue. Kaksi autoa oli ajellut ja toinen vähän kiihdytellyt kunnes kisa oli valmis... Että sillee, taitaa tulla jo seuraamuksia tuosta 160:n km/h ylityksestä.
Eli nopeus liioitellaan maksimissaan vain noin 2-kertaiseksi
Eletään 2000 lukua mutta kyllä tässä on jämähdetty noihin 60-70 luvulla(?) asetettuihin nopeusrajoituksiin vaikka autot ja tiet on niistä ajoista kehittyneet. Ymmärtäisin rajoitukset paremmin jos uudet autot olis edelleenkin ysikuuppa tai rättisitikkatasoa 115 leveillä läskeillä ja tiet sorateitä. Eihän nykyautoilla tommonen 120 matkavauhti motarilla tunnu enää missään? Motareille siis parikymppiä lisää vauhtia, ihan laillisesti, se varmasti riittäisikin useimmille. Eiköhän se ole aivan sama jos mällätään 120kmh tai 140kmh -> henki pois jokatapauksessa; 120 vauhdissa vaan on suurempi todennäköisyys jäädä kitumaan.
Taajama-alueen nopeudet 40 tai 50 paikasta riippuen on mielestäni nykyisellään ok, ja selvä ylinopeus tuomittavaa, ei siinä valittamista. Sen sijaan joku 30kmh köröttelypakko menee täysin överiksi..
Taajama-alueen nopeudet 40 tai 50 paikasta riippuen on mielestäni nykyisellään ok, ja selvä ylinopeus tuomittavaa, ei siinä valittamista. Sen sijaan joku 30kmh köröttelypakko menee täysin överiksi..
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Mielenkiintoinen fakta on muuten, että 60-luvulla ei ollut nopeusrajoituksia maanteillä. Saabillakin oli mainos, jossa ylistettiin auton menopuolta. Matkanopeus 150 km/h tjsp.NG900T kirjoitti:Eletään 2000 lukua mutta kyllä tässä on jämähdetty noihin 60-70 luvulla(?) asetettuihin nopeusrajoituksiin vaikka autot ja tiet on niistä ajoista kehittyneet. Ymmärtäisin rajoitukset paremmin jos uudet autot olis edelleenkin ysikuuppa tai rättisitikkatasoa 115 leveillä läskeillä ja tiet sorateitä. Eihän nykyautoilla tommonen 120 matkavauhti motarilla tunnu enää missään? Motareille siis parikymppiä lisää vauhtia, ihan laillisesti, se varmasti riittäisikin useimmille. Eiköhän se ole aivan sama jos mällätään 120kmh tai 140kmh -> henki pois jokatapauksessa; 120 vauhdissa vaan on suurempi todennäköisyys jäädä kitumaan.
Taajama-alueen nopeudet 40 tai 50 paikasta riippuen on mielestäni nykyisellään ok, ja selvä ylinopeus tuomittavaa, ei siinä valittamista. Sen sijaan joku 30kmh köröttelypakko menee täysin överiksi..
http://www.vtt.fi/vtt/perustiedot/historia/1970.htm
Olenko paljon väärässä, jos sanon että Saksa on Euroopassa ainoa maa jossa baanalla ei ole nopeusrajoituksia? Eli ei tässä nyt mikään kehityksen takapajula olla.
Mutta en sitä sano etteikö kesäkelillä voisi motarilla rajoitus olla vaikka 160 km/h. Vaarahan tässä on vain se että eri autojen nopeuserot kasvaa entisestään. Aina on ihmisiä jotka ei kuitenkaan aja yli 80 km/h. Silloinhan toiset menee jo "puolta lujempaa" ja osa vieläkin kovempaa.
Varsinkin liittymissä tulee jo nykyäänkin mielenkiintoisia tilanteita
Suomi on pieni maa ja motarillakin on hyvin lyhyitä "suoria pätkiä"
Viimeksi muokannut teesalama, Ke Maalis 09, 2005 21:22. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
Psychocowboy
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Paljon tulee ajettua väliä H:ki-J:kylä mökkimatkoja. Jos matkanopeus on koko ajan 140-150 niin saan ekan bissen huulille n.30-40min aikaisemminTizumo kirjoitti:En määkään tienny että nopeusrajoitukset on vaan sakkotuloja varten.. Hiiteen liikenneturvallisuus!
Kehä kolme yöllä onkin vähän eri juttu kuin johonkin toiseen vuorokaudenaikaan.
Mikä on muuten maksimiaika jonka olette säästäneet ajamalla 80:n sijasta 120 tai 100:n sijasta 140?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Auto hallintaan nopeudesta riippumatta
Suurilla nopeuksilla valitettavasti vain on a) onnettomuuksien todennäköisyyttä ja b) niiden seurauksia nostava vaikutus. Vaikka autot olisivatkin parantuneet, niin ihmiset reaktionopeuksineen ovat säilyneet samoja. Kyllä, vaikka kuinka väitettäisiin, että nopeasti ajavat ovat parempia kuskeja jne, niin entäs jos puhuu puhelimessa? Syö karkkia? Katsoo vastaantulevaa Saabia liian pitkään?
Jotta voitaisiin ajaa esim. 160 km/h moottoriteillä, täytyisi niiden olla hyväpintaisia, min. 3-kaistaisia, kaikkien kuskien tulisi olla min. 7 vuotta ajaneita alle 55-vuotiaita, omata hyväkuntoiset autot. Todellisuus, kuten kaikki tiedämme, on hiukan toista.
Tämä on aivan henkilökohtaista mietiskelyä omaa käyttöön, itse en hirveän nopeasti ajele. Paitsi moottoriteiden kiihdytysrampeilla, silloin pojuttaa varsinkin jos on ollut pidempi tauko pois Aeron ratista. Vakionopeudensäädin on itseasiassa todella hyvä varuste, kone hoitaa nopeuden ja minä liikenteen - pysyy kaikki paremmin hyppysissä. Kieltämättä kesäisin hyvillä teillä voisi ajella nopeampaakin kuin sen 120 km/h, jos ei pelkää hirviä, traktoreita tai vanhoja paappoja, mutta ei talvella; asutuskeskuksissa joku joutuu alle liian helposti.
Hm. Muuttuisikohan mielipiteet, jos minullakin olisi Ferrari?
Jotta voitaisiin ajaa esim. 160 km/h moottoriteillä, täytyisi niiden olla hyväpintaisia, min. 3-kaistaisia, kaikkien kuskien tulisi olla min. 7 vuotta ajaneita alle 55-vuotiaita, omata hyväkuntoiset autot. Todellisuus, kuten kaikki tiedämme, on hiukan toista.
Tämä on aivan henkilökohtaista mietiskelyä omaa käyttöön, itse en hirveän nopeasti ajele. Paitsi moottoriteiden kiihdytysrampeilla, silloin pojuttaa varsinkin jos on ollut pidempi tauko pois Aeron ratista. Vakionopeudensäädin on itseasiassa todella hyvä varuste, kone hoitaa nopeuden ja minä liikenteen - pysyy kaikki paremmin hyppysissä. Kieltämättä kesäisin hyvillä teillä voisi ajella nopeampaakin kuin sen 120 km/h, jos ei pelkää hirviä, traktoreita tai vanhoja paappoja, mutta ei talvella; asutuskeskuksissa joku joutuu alle liian helposti.
Hm. Muuttuisikohan mielipiteet, jos minullakin olisi Ferrari?
Liikenne turvallisuutta
Kuinka moni Saabisteista on ehtinyt käydä tutustumassa Aasian liikenne kulttuuriin. Puhutaan esimerkiksi Kiinasta:
-Liikenteessä kuolee vuosittain n.100 000 ihmistä (epävirallinen arvio) kokemuksine perusteella 500 000 olisi lähempänä totuutta.
-Isommalla autolla on etuoikeus
-Olet syytön onnettomuuteen, jos olet kerennyt varoittamaan toista ennen onnettomutta (soittanut äänimerkkiä)
-jos olet ulkomaalainen olet syyllinen liikenne onnettomuuteen (onneksi Kiinan ajokorttia ei ole mahdollisuutta saada kuin kielen osaava)
-ohitus on sallittua sekä oikealta että vasemmalta, jos olet soittanut hitaammalle äänimerkkiä)
-Kulkuneuvo on liikenne kelpoinen, jos se kulkee eteenpäin
-jos kaupungissa joku ajaa liian hitaasti, voit pyytää tietä äänimerkillä ja vilkuttamalla valoja
-Jos joku ajaa mielestäsi liian hitaasti voit laittaa pitkä päälle ja ja ajaa n.metrin päässä.
-Mitä kaliimpi ja hienompi auto on niin sitä enemmän sinulla on liikenteessä oikeuksia.
-Taksi voi pysähtyä hetkellä millä hyvänsä, takaa tuleva on väistämis velvollinen
Ensimmäistä viikkoa Kiinassa (tällä kertaa) ja vielä ainakin vähintään kuusi viikkoa edessä. Joka aamu saa pelätä, että koska kolahtaa.
PS. Suomalainen liikenne on turvallista ja joustavaa.............
-Liikenteessä kuolee vuosittain n.100 000 ihmistä (epävirallinen arvio) kokemuksine perusteella 500 000 olisi lähempänä totuutta.
-Isommalla autolla on etuoikeus
-Olet syytön onnettomuuteen, jos olet kerennyt varoittamaan toista ennen onnettomutta (soittanut äänimerkkiä)
-jos olet ulkomaalainen olet syyllinen liikenne onnettomuuteen (onneksi Kiinan ajokorttia ei ole mahdollisuutta saada kuin kielen osaava)
-ohitus on sallittua sekä oikealta että vasemmalta, jos olet soittanut hitaammalle äänimerkkiä)
-Kulkuneuvo on liikenne kelpoinen, jos se kulkee eteenpäin
-jos kaupungissa joku ajaa liian hitaasti, voit pyytää tietä äänimerkillä ja vilkuttamalla valoja
-Jos joku ajaa mielestäsi liian hitaasti voit laittaa pitkä päälle ja ja ajaa n.metrin päässä.
-Mitä kaliimpi ja hienompi auto on niin sitä enemmän sinulla on liikenteessä oikeuksia.
-Taksi voi pysähtyä hetkellä millä hyvänsä, takaa tuleva on väistämis velvollinen
Ensimmäistä viikkoa Kiinassa (tällä kertaa) ja vielä ainakin vähintään kuusi viikkoa edessä. Joka aamu saa pelätä, että koska kolahtaa.
PS. Suomalainen liikenne on turvallista ja joustavaa.............
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx