V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 6404
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja aero »

^Ei, mutta laatupoikkeama se voi ollakin :lol:
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7719
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

^Juu, poikkeama parempaan suuntaan :D
Kyllähän se vaan niin on, että
1) VAGin mainostettu 30tkm huoltoväli on omassani ollut max 25tkm, kun huoltoilmaisimen mukaan mennään. Lisäksi öljynvaihtohuoltojen ja "normaalien" huoltojen limittyminen on välillä vähän typerää, jolloin kerran tai pari joutunut ramppaamaan huollossa alle 10tkm välillä.
2) Öljyä saa lisätä vähän ajoista riippuen 0,5...1l vaihtovälillä. On myös jokunen väli mennyt ilman lisäystäkin (laatupoikkemako ? 8O :lol: ).
-Ville
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

McStadey
"Hirsch"
Viestit: 814
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Omasta tsekkasin öljyt ja tasan puolessa välissä tikkua ollaan. En vielä viitsinyt avata lisäyspulloa kun se sitten kuitenkin sotkee takakonttia :P pitää seurata vähän tarkemmin, en yhtään muista paljonko siellä oli öljynvaihdon jälkeen.

En tiedä mitä tuo huoltonäyttö "sekoilee", mutta ensi syksynä pitäis mun ymmärtääkseni olla iso huolto, kun viimeksi oli pelkkää valohoitoa. Vaihdatin kuitenkin öljyt ja nyt se näyttää seuraavaa huoltoa vasta 21 syksyyn. Jos näin pn niin vaihdan syksyllä öljyt ja käytän katsastuskonttorilla, turha sitä kai on marmorille viedä ennen kuin auto itse pyytää :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

McStadey
"Hirsch"
Viestit: 814
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Itse itselleni jatkaen: 4 dl uutta öljyä, melkein täys, seurataan. Öljy on jo aika mustaa, ei sinällään yllätä, neljännes huoltovälistä olis plakkarissa. Ei kyllä pysty ajamaan kahta talvea samoilla öljyillä :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10002
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tällä kertaa laatupoikkeama olikin tarvikeosassa: https://www.is.fi/autot/art-2000006472365.html

Merkkihuollot varmaan hieroo käsiään tyytyväisinä tuosta uutisesta :mrgreen:

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1093
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Haza »

Tuo kuvio sopii ihan täysin siihen perinteiseen 2,0TDI 16v pumppusuutinmoottorin ongelmaan, jakohihnan kiristimen pinnapultti on mitoitettu liian tarkalle eikä se kestä yhtään väärinkäyttöä. Tässä kohtaa kun tulee se kokenut asentaja joka osaa kyllä ilman ohjeitakin yhden volkkarin(tiedän että se oli A6) jakopään tehdä ja vetää pultin kunnolla kiinni ja/tai runnoo kierteet tuplamuttereilla kun ei ole oikeaa työkalua sen asentamiseen. Yleensä käy vielä nimenomaan niin että pinnapultti ei katkea tai irtoa heti vaan menee kuukausia/tuhansia km, mutta ei kuitenkaan vuosia/kymmeniä tuhansia.
Tuon jutun perusteella sanoisin että tämä kokenut asentaja on laittanut pinnapultin tuplamuttereilla paikalleen ja saanut siinä vaurion alkuun, momenttiavain jos on ollut ylipäätään käytössä niin siitä on ehkä kuukauden välein pyyhkäisty isoimmat paskat pois, kalibrointi on kyllä paskapuhetta..
#1655 9000 Aero, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo
"it is slightly turbocharged"

aero
-
Viestit: 6404
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja aero »

Tuokin puoltaa sitä, että kun ostetaan huoltotyö korjaamolta, otetaan myös osat saman korjaamon kautta. Silloin kuitissa on sekä osien että asennuksen myyjänä yksi nimi eikä reklamaatio mene pallotteluksi eri firmojen välillä. Lisäksi säästyy osien puljaamisen vaiva.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

anv
"Hölösuu"
Viestit: 1310
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja anv »

^ Juurikin näin. Lisäksi, jos varaosassa on virhe ja saat takuuseen uuden, työt joudut maksamaan toiseen kertaan.
Antti
#8459
Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S

Vastaa Viestiin