Jeps
Magneettiventtiilit!?
Re: Magneettiventtiilit!?
Päivitellään tänne sen verran että todennäköinen syyllinen löyty bypass kalvosta, siinä näyti olevan pieni reikä...
Re: Magneettiventtiilit!?
Päivitellään tännekin mitä nyt tehty... Eli bypass kalvossa oli reikä, ja se nyt tuli vihdoin ja viimein, on vaihdettu ja testilenkit ajettu eikä jaksa ahtaa kuin 0.6bar max kaikki toimii muutoin hyvin ei vikakoodeja ym... Hukkiksen kello vaikuttaa kompuralla työnnettäessä vähän edes painetta sinne niin olevan aika löysän olonen? Niin ja ilman ahto-ohjausta kokeiltu myös ei ahda silloinkaan kuin ton saman.
Re: Magneettiventtiilit!?
Muistaakseni vakio 150 hv (1.8t) softa ei ahdakaan kuin n. 0,6...0,7 bar. Ilmamassa on se tärkein, mutta noilla ahdoilla se suurinpiirtein saavutetaan riippuen olosuhteista.
Virisoftalla tilanne muuttuu eli ahdot ja ilmamassat nousee, mutta nyt jos kyseessä on BSR, niin se voi toimia miten sattuu. Sikäli ikävä tilanne.
Hukkaportin painekelloa säädetään ahtimen omalla ylipaineella, jota magneettiventtiili säätää. Muistaakseni hukkaportin tanko pitää lähteä liikkeelle, kun painetta on n. 0,2 bar. Tällä voi testata painekellon toiminnan. Ellen väärin muista, niin ongelmahan oli juuri säädön toiminnassa, joka johti virheelliseen ilmamassaan. Myös kaasuläppäkotelo osallistuu läppää säätämällä ilmamassan säätöön. Mikäli ilmamassa on karkaamassa pyydettyä korkeammalle se johtaa vikatilaan.
Mikäli magneettiventtiilit ovat uudet ja varmasti oikeat ja hukkaportin painekello toimii, niin vika saattaa olla läppäkotelossa. Tosin tietenkin edelleen BSR:n virisoftalla mistään ei voi olla varmaa, niin kauan kuin ko. softa on ECU:ssa. Ehkä kannattasi ajaessa tutkia mikä on ilmamassa: pyydetty ja toteutunut sekä kaasuläpän asento.
Virisoftalla tilanne muuttuu eli ahdot ja ilmamassat nousee, mutta nyt jos kyseessä on BSR, niin se voi toimia miten sattuu. Sikäli ikävä tilanne.
Hukkaportin painekelloa säädetään ahtimen omalla ylipaineella, jota magneettiventtiili säätää. Muistaakseni hukkaportin tanko pitää lähteä liikkeelle, kun painetta on n. 0,2 bar. Tällä voi testata painekellon toiminnan. Ellen väärin muista, niin ongelmahan oli juuri säädön toiminnassa, joka johti virheelliseen ilmamassaan. Myös kaasuläppäkotelo osallistuu läppää säätämällä ilmamassan säätöön. Mikäli ilmamassa on karkaamassa pyydettyä korkeammalle se johtaa vikatilaan.
Mikäli magneettiventtiilit ovat uudet ja varmasti oikeat ja hukkaportin painekello toimii, niin vika saattaa olla läppäkotelossa. Tosin tietenkin edelleen BSR:n virisoftalla mistään ei voi olla varmaa, niin kauan kuin ko. softa on ECU:ssa. Ehkä kannattasi ajaessa tutkia mikä on ilmamassa: pyydetty ja toteutunut sekä kaasuläpän asento.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Magneettiventtiilit!?
Joo näin täytyy tehä, napen suunnalta olen kysellytkin jo valmiiksi softaa ym, eli sinne siis pääasia että nyt sentään toimii ilman vikatiloja alko jo ahistaa ajella melkeen toista viikkoa limb modessa...petrisa kirjoitti: ↑La Touko 09, 2020 12:39Muistaakseni vakio 150 hv (1.8t) softa ei ahdakaan kuin n. 0,6...0,7 bar. Ilmamassa on se tärkein, mutta noilla ahdoilla se suurinpiirtein saavutetaan riippuen olosuhteista.
Virisoftalla tilanne muuttuu eli ahdot ja ilmamassat nousee, mutta nyt jos kyseessä on BSR, niin se voi toimia miten sattuu. Sikäli ikävä tilanne.
Hukkaportin painekelloa säädetään ahtimen omalla ylipaineella, jota magneettiventtiili säätää. Muistaakseni hukkaportin tanko pitää lähteä liikkeelle, kun painetta on n. 0,2 bar. Tällä voi testata painekellon toiminnan. Ellen väärin muista, niin ongelmahan oli juuri säädön toiminnassa, joka johti virheelliseen ilmamassaan. Myös kaasuläppäkotelo osallistuu läppää säätämällä ilmamassan säätöön. Mikäli ilmamassa on karkaamassa pyydettyä korkeammalle se johtaa vikatilaan.
Mikäli magneettiventtiilit ovat uudet ja varmasti oikeat ja hukkaportin painekello toimii, niin vika saattaa olla läppäkotelossa. Tosin tietenkin edelleen BSR:n virisoftalla mistään ei voi olla varmaa, niin kauan kuin ko. softa on ECU:ssa. Ehkä kannattasi ajaessa tutkia mikä on ilmamassa: pyydetty ja toteutunut sekä kaasuläpän asento.
Täytyy nyt ensin tosiaan mulkasta silmällä sinne läppäkoteloon mitä siellä näkyy
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Re: Magneettiventtiilit!?
hukkaportti lähtee 0.4bar liikkeelle.Tooni kirjoitti: ↑La Touko 09, 2020 14:56Joo näin täytyy tehä, napen suunnalta olen kysellytkin jo valmiiksi softaa ym, eli sinne siis pääasia että nyt sentään toimii ilman vikatiloja alko jo ahistaa ajella melkeen toista viikkoa limb modessa...petrisa kirjoitti: ↑La Touko 09, 2020 12:39Muistaakseni vakio 150 hv (1.8t) softa ei ahdakaan kuin n. 0,6...0,7 bar. Ilmamassa on se tärkein, mutta noilla ahdoilla se suurinpiirtein saavutetaan riippuen olosuhteista.
Virisoftalla tilanne muuttuu eli ahdot ja ilmamassat nousee, mutta nyt jos kyseessä on BSR, niin se voi toimia miten sattuu. Sikäli ikävä tilanne.
Hukkaportin painekelloa säädetään ahtimen omalla ylipaineella, jota magneettiventtiili säätää. Muistaakseni hukkaportin tanko pitää lähteä liikkeelle, kun painetta on n. 0,2 bar. Tällä voi testata painekellon toiminnan. Ellen väärin muista, niin ongelmahan oli juuri säädön toiminnassa, joka johti virheelliseen ilmamassaan. Myös kaasuläppäkotelo osallistuu läppää säätämällä ilmamassan säätöön. Mikäli ilmamassa on karkaamassa pyydettyä korkeammalle se johtaa vikatilaan.
Mikäli magneettiventtiilit ovat uudet ja varmasti oikeat ja hukkaportin painekello toimii, niin vika saattaa olla läppäkotelossa. Tosin tietenkin edelleen BSR:n virisoftalla mistään ei voi olla varmaa, niin kauan kuin ko. softa on ECU:ssa. Ehkä kannattasi ajaessa tutkia mikä on ilmamassa: pyydetty ja toteutunut sekä kaasuläpän asento.
Täytyy nyt ensin tosiaan mulkasta silmällä sinne läppäkoteloon mitä siellä näkyy
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower
Re: Magneettiventtiilit!?
Wissin mukaan peruspaine näin, mutta hiukan aiemmin tanko jo liikahtaa eli n 0,25 barSignum 2.0T kirjoitti: ↑La Touko 09, 2020 21:48hukkaportti lähtee 0.4bar liikkeelle.Tooni kirjoitti: ↑La Touko 09, 2020 14:56Joo näin täytyy tehä, napen suunnalta olen kysellytkin jo valmiiksi softaa ym, eli sinne siis pääasia että nyt sentään toimii ilman vikatiloja alko jo ahistaa ajella melkeen toista viikkoa limb modessa...petrisa kirjoitti: ↑La Touko 09, 2020 12:39Muistaakseni vakio 150 hv (1.8t) softa ei ahdakaan kuin n. 0,6...0,7 bar. Ilmamassa on se tärkein, mutta noilla ahdoilla se suurinpiirtein saavutetaan riippuen olosuhteista.
Virisoftalla tilanne muuttuu eli ahdot ja ilmamassat nousee, mutta nyt jos kyseessä on BSR, niin se voi toimia miten sattuu. Sikäli ikävä tilanne.
Hukkaportin painekelloa säädetään ahtimen omalla ylipaineella, jota magneettiventtiili säätää. Muistaakseni hukkaportin tanko pitää lähteä liikkeelle, kun painetta on n. 0,2 bar. Tällä voi testata painekellon toiminnan. Ellen väärin muista, niin ongelmahan oli juuri säädön toiminnassa, joka johti virheelliseen ilmamassaan. Myös kaasuläppäkotelo osallistuu läppää säätämällä ilmamassan säätöön. Mikäli ilmamassa on karkaamassa pyydettyä korkeammalle se johtaa vikatilaan.
Mikäli magneettiventtiilit ovat uudet ja varmasti oikeat ja hukkaportin painekello toimii, niin vika saattaa olla läppäkotelossa. Tosin tietenkin edelleen BSR:n virisoftalla mistään ei voi olla varmaa, niin kauan kuin ko. softa on ECU:ssa. Ehkä kannattasi ajaessa tutkia mikä on ilmamassa: pyydetty ja toteutunut sekä kaasuläpän asento.
Täytyy nyt ensin tosiaan mulkasta silmällä sinne läppäkoteloon mitä siellä näkyy
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Magneettiventtiilit!?
Siinä nurkilla se pyöri mittarin mukaan kompuralla paineistettuna, täytyy kokeillla tänään toista ahtopaineen ohjaus magn.venttiiliä jos se ahistaa, saa ainakin swn poissuljettua listalta. Samalla tosiaan kattoa sinne kaasuläppään onko kovin kökkönen... Tyhjäkäyntihän tossa on välillä ollu hieman innokas eli käy korkeilla kierroksilla ja humppaa...
Re: Magneettiventtiilit!?
Tarkennan vielä tuota hukkaportin kalvorasia asiaa.
Peruspaine on eri juttu kuin se millä tanko lähtee liikkumaan. Peruspaine on se paine mikä saadaan ahdettua suoralla "takaisinkytkennällä" eli magneettiventtiili ei rajoita säätöä. Tällöin ahtaa 0,4 bar.
Kun kalvorasiaan tulee painetta, se lähtee liikkeelle n. 0,25...0,27 barin paineella. Samalla kalvorasian tangossa on oltava noin 2 mm esijännnitys jo valmiina. Tuolla 0,25 barin kalvorasian paineella tangon on liikuttava 1 mm.
Peruspaine on eri juttu kuin se millä tanko lähtee liikkumaan. Peruspaine on se paine mikä saadaan ahdettua suoralla "takaisinkytkennällä" eli magneettiventtiili ei rajoita säätöä. Tällöin ahtaa 0,4 bar.
Kun kalvorasiaan tulee painetta, se lähtee liikkeelle n. 0,25...0,27 barin paineella. Samalla kalvorasian tangossa on oltava noin 2 mm esijännnitys jo valmiina. Tuolla 0,25 barin kalvorasian paineella tangon on liikuttava 1 mm.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Magneettiventtiilit!?
Tuli tossa ei ehkä hulluin ajatus vaan ehkä jopa todenperäinen, eli toi bsr boksi softa ei ole ikinä ns.toiminukkaan tossa autossa vaikka myyjä niin väitti, eli ahdot on vain karkaillu aikasemmin koska siellä oli kaikennäköstä väärää ym rikkinäistä osaa..? Jos siis vakiopaineet on sitä 0.7-0.8bar niinkuin nyt ja aikaisemmin ns.virisoftalla ennenkuin sain kaikki osat tähän pisteeseen niin ahtoi mittarin mukaan max 1bar, yleensä ~0.9bar voi olla kaukaaki haettu, tällanen tuli vaan mieleen koska auton toiminta on tällä hetkellä tasasta, ahtaa tasasesti ym ei vikakoodeja... Ennen korjausta tuntu että ahtomittari hyppäs heti sinne 1bar paikkeille heti kun katto edes kaasupolkimeen...
Re: Magneettiventtiilit!?
Tooni kirjoitti: ↑Su Touko 10, 2020 14:57Tuli tossa ei ehkä hulluin ajatus vaan ehkä jopa todenperäinen, eli toi bsr boksi softa ei ole ikinä ns.toiminukkaan tossa autossa vaikka myyjä niin väitti, eli ahdot on vain karkaillu aikasemmin koska siellä oli kaikennäköstä väärää ym rikkinäistä osaa..? Jos siis vakiopaineet on sitä 0.7-0.8bar niinkuin nyt ja aikaisemmin ns.virisoftalla ennenkuin sain kaikki osat tähän pisteeseen niin ahtoi mittarin mukaan max 1bar, yleensä ~0.9bar voi olla kaukaaki haettu, tällanen tuli vaan mieleen koska auton toiminta on tällä hetkellä tasasta, ahtaa tasasesti ym ei vikakoodeja... Ennen korjausta tuntu että ahtomittari hyppäs heti sinne 1bar paikkeille heti kun katto edes kaasupolkimeen...
Eipä ahtanut vakiona kuin 0.3-0.4bar eli wissin mukaan peruspaineet, täytyypä keskittyä muihin hommiin välillä kun se nyt kaikinpuolin pelittää sentään ilman vikakoodeja softapäivitys katella sitten kun saa nuo tärkeimmät alta pois eli pakoputki ym pientä puuhaa ja kaasuläpän putsailen vkonloppuna kun ei keskellä työviikkoa viitsi sitä alkaa irroittamaan jos hajoaakin tiiviste kerran sitä ei saa taas muualta kuin tilaamalla ulkomailta eli nyt ajellaan ja naatiskellaan vkonloppuum asti
Re: Magneettiventtiilit!?
Kuulostaako Mair yms normaalilta kun loggailin eilen kiinaobd:llä että boost psi:reilu 12psi (0.82bar) ja Mair:noin 14 g/sec? Lopetin vaan hölmönä liian aikasin loggaamasta tota maffin ilmankulkua niin jäi loppuvedot tallentamatta...
Edit:tuli nähtyä ainakin että autogaugen halpismittari valehtelee kun näyttää 0.6-0.7bar max
Edit:tuli nähtyä ainakin että autogaugen halpismittari valehtelee kun näyttää 0.6-0.7bar max
Re: Magneettiventtiilit!?
Vakiolle nuo ahtopaineet kuulostavat ihan normaaleilta, mutta ilmamassa olisi parempi tieto.
Sen sijaan ilmassan kanssa käytettäessä kg/aika -yksikköä pitää myös tietää koneen kierosluku juuri ko. hetkellä. Ilmamassahan aikayksikköä kohti kasvaa koko ajan kierrosten noustessa, kun työtahdit tihenevät. Olennaista on tietää ilmamassa yhtä työtahtia kohti (mg/C).
Sen sijaan ilmassan kanssa käytettäessä kg/aika -yksikköä pitää myös tietää koneen kierosluku juuri ko. hetkellä. Ilmamassahan aikayksikköä kohti kasvaa koko ajan kierrosten noustessa, kun työtahdit tihenevät. Olennaista on tietää ilmamassa yhtä työtahtia kohti (mg/C).
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Magneettiventtiilit!?
Selvä juttu, täytyy käydä pörräilemässä jossakin välissä kun tuli maksettua pro versio car scanner sovelluksesta vakiohan tämä ei ollut vaan sillä bsr stg1 huippusoftalla vakioksi kun laitan softan niin ahdot on 0.4bar,auto oli siis se 1.8t ss ng9-3 150hv versio 2003petrisa kirjoitti: ↑Pe Kesä 05, 2020 08:42Vakiolle nuo ahtopaineet kuulostavat ihan normaaleilta, mutta ilmamassa olisi parempi tieto.
Sen sijaan ilmassan kanssa käytettäessä kg/aika -yksikköä pitää myös tietää koneen kierosluku juuri ko. hetkellä. Ilmamassahan aikayksikköä kohti kasvaa koko ajan kierrosten noustessa, kun työtahdit tihenevät. Olennaista on tietää ilmamassa yhtä työtahtia kohti (mg/C).
Edit se arvo oli tosiaan Maf air flow rate ja sillä arvo oli max 140 g/sec
En äkkiseltään löytänyt tolle ilmamassalle omasta sovelluksesta ainakaan mitään eli en tod.näk sitä saa katottua sitten?
Re: Magneettiventtiilit!?
Ei sieltä saakaan muuta kuin g/s tai kg/h ilmamassa arvoja. Yhtä työtahtia kohti se on itse laskettava. Ja siinä laskussa tarvitaan kierrosluku.
Jotkut testerit antaa mg/C.
Jotkut testerit antaa mg/C.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)