90:stä kansiko halki?
90:stä kansiko halki?
Elikkä tässä pari viikkoa oon ihmetelly kun ei tule lämppäristä lämmintä ilmaa juuri laisinkaan, aattelin että ois ilmaa tms kierrossa. Paisuntasäiliössä nestettä silleen että ei voi lisätäkään, jotenka kaiken järjen mukaan pitäs lämmintäkin tulla. Noh koitin sitten ottaa ilmat pois kierrosta, tuntuu että ei muuta tuliskaan kun ilmaa ulos, sellasta "vaahtoa" pukkaa.
Sitten huomasin että paisuntasäiliössä porisee keitto iloisesti, ihanku tehosekottimella veivais nestettä.
Koneessa lämmöt hyvin vihreällä, jäähdytin lämmin joka puolelta ( uusittu kesällä), eikä lämpöä tule sisälle.
Elikkä kaveri kertoili että tuo kupliminen paisuntasäiliössä kertois kansipahvista / kannen olevan halki.
Auto vm. -85 ajettu 295tkm.
Sitten huomasin että paisuntasäiliössä porisee keitto iloisesti, ihanku tehosekottimella veivais nestettä.
Koneessa lämmöt hyvin vihreällä, jäähdytin lämmin joka puolelta ( uusittu kesällä), eikä lämpöä tule sisälle.
Elikkä kaveri kertoili että tuo kupliminen paisuntasäiliössä kertois kansipahvista / kannen olevan halki.
Auto vm. -85 ajettu 295tkm.
Tais kaveri olla oikeassa,ota tulpat pois ja vertaile värejä!!
jos joku puhas valkoinen-vettä pyttyyn!!
jos 2 tai3 pytyssä toden näköisesti kansi halki(yleensä ne halkeaa sieltä)
jos 1tai4 voit selvitä kansipahvin vaihdolla!!
PS:kokemus peräistä arvailua!
jos joku puhas valkoinen-vettä pyttyyn!!
jos 2 tai3 pytyssä toden näköisesti kansi halki(yleensä ne halkeaa sieltä)
jos 1tai4 voit selvitä kansipahvin vaihdolla!!
PS:kokemus peräistä arvailua!

Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Jos 99/90;sä on termari auki ja kattoo paisuntasäiliöön, niin siellä käy hirvee tsembalo. Kaikki nesteet kiertää sen kautta, mennessään syyläristä koneelle !
900;ssa ei mee sen kautta, tulee vain ilmausletku syyläristä.
- Jos kansi halki niin oire 1: Lähtee aamulla 3 pytyllä tulille, 2: kuplii säiliössä, 3; syö nestettä ja höyryää tavallista enemmän pakarista.
Itse aikanaan isäukon saabbiin hommas uuden kannen, edellä mainittujen oireiden takia, ja teki rempan siihen eli valmistauduin vaihtoon täydellisesti. Viddu, kun sai vanhan kannen auki niin oli kansipahvi määntynyt !!! kannessa ei mitään vikaa !!!!
Olen huomannut että kun laittaa saabin niin hakemalla hajetaan vikoja ja "kuunnellaa" tarkasti kaikkee ylomääräistä.
Kaverilla oli ennen vw ja kitisi ja natisi , kävi huonosti ym. ei välittänyt mitään. Nyt Saab: kuuntelee joka sirinää ja "mikähän tuo on" kyselyä.
Kato onko kuplia ja oireita vai kaameeta virtausta ! Rupee vasta sitte remppaan, jos tarve vaatii
900;ssa ei mee sen kautta, tulee vain ilmausletku syyläristä.
- Jos kansi halki niin oire 1: Lähtee aamulla 3 pytyllä tulille, 2: kuplii säiliössä, 3; syö nestettä ja höyryää tavallista enemmän pakarista.
Itse aikanaan isäukon saabbiin hommas uuden kannen, edellä mainittujen oireiden takia, ja teki rempan siihen eli valmistauduin vaihtoon täydellisesti. Viddu, kun sai vanhan kannen auki niin oli kansipahvi määntynyt !!! kannessa ei mitään vikaa !!!!
Olen huomannut että kun laittaa saabin niin hakemalla hajetaan vikoja ja "kuunnellaa" tarkasti kaikkee ylomääräistä.
Kaverilla oli ennen vw ja kitisi ja natisi , kävi huonosti ym. ei välittänyt mitään. Nyt Saab: kuuntelee joka sirinää ja "mikähän tuo on" kyselyä.
Kato onko kuplia ja oireita vai kaameeta virtausta ! Rupee vasta sitte remppaan, jos tarve vaatii

----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Mulla satkussa reilu vuosi sitten nuo edellämainitut oireet ja kansipahvi oli mennyt jokseenkin itse aihetettuna , nääs syyläri vuosi ja kaadoin paikkausnestettä paisuntasäiliöön, tukki kansipahvin jäähdytys nesteen reijät ja selvän teki.
Oli täysin muurautunut muutamareikä umpeen , kunnon huuhtelu koneelle ja kennolle, uusi kansi pahvi sekä syyläri ja taas mennään.
Oli täysin muurautunut muutamareikä umpeen , kunnon huuhtelu koneelle ja kennolle, uusi kansi pahvi sekä syyläri ja taas mennään.
on sitten niin viimeistä ainetta tuo syyläri sementti!Reetu kirjoitti:Mulla satkussa reilu vuosi sitten nuo edellämainitut oireet ja kansipahvi oli mennyt jokseenkin itse aihetettuna , nääs syyläri vuosi ja kaadoin paikkausnestettä paisuntasäiliöön, tukki kansipahvin jäähdytys nesteen reijät ja selvän teki.
korkeintaan jos auto jättää välille ja pakko päästä jonnekin, heti sen jälkeen huuhtelu ja vian korjaus!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Näin on ei ikinä enää.mikkoimp kirjoitti:on sitten niin viimeistä ainetta tuo syyläri sementti!Reetu kirjoitti:Mulla satkussa reilu vuosi sitten nuo edellämainitut oireet ja kansipahvi oli mennyt jokseenkin itse aihetettuna , nääs syyläri vuosi ja kaadoin paikkausnestettä paisuntasäiliöön, tukki kansipahvin jäähdytys nesteen reijät ja selvän teki.
korkeintaan jos auto jättää välille ja pakko päästä jonnekin, heti sen jälkeen huuhtelu ja vian korjaus!
Termostaatti oli paskana, jumiutunut auki-asentoon. Uus termari sisään ja toimii, sisällä tulee jopa kuuma täysillä hönkillätoms kirjoitti:Jos 99/90;sä on termari auki ja kattoo paisuntasäiliöön, niin siellä käy hirvee tsembalo. Kaikki nesteet kiertää sen kautta, mennessään syyläristä koneelle !

Ei porise enää...