Olikos näissä nyt jotain ihmeellistä tekniikan osalta mitä pitää huomioida. Tässä topikissahan varmasti kaikkea on lueteltu vai olenko jopa itsekin joskus kysynyt
![Facepalming :facepalm_man:](./images/smilies/icon_man_facepalm.gif)
Kiitoksia taas hyvistä uutisista, eipä tartte honda-foorumille kirjautua kun vertaistukea ja neuvoja piisaa tutummastakin paikastaIC1970 kirjoitti: ↑Ma Touko 11, 2020 16:37Jakoketju: Tiedän, että silloin tällöin on joutunut vaihtamaan ja nytkin taitaa olla yksi myynnissä liikennekelvottomana lukemalla 330 tkm, kun on jako hypännyt. On kuitenkin hyvin harvinaista, jakoketju kestää useimmiten sen mitä autokin. Hyvin huono tuuri, jos sen kanssa tulee ongelmia.
Laatikko: Käsittääkseni kyseessä on Hondan oma laatikko, H5 taitaa olla merkintä. En ole vuosien varrella kuullut ongelmista laatikon kanssa, ensimmäisissä versioissa tuossa laatikossa oli kolme välitysakselia ja jonkin verran raportoituja ongelmia, mutta seiskakopan facelift-Accordissa on jo neljä välitysakselia, tuli ekan kerran muistaakseni Amerikan versioon Acuraan v.2005. Erittäin luotettava loota.
Öljynsyönti: Kaksilitrainen ei yleensä vaihtovälillä 20 tkm syö öljyä edes puolimiljoonaa ajettuna, mutta isolohko 2.4 kuluttaa monesti jo uudesta asti vähän, tilanteen juuri muuttumatta matkan varrella. Aika monesti näihin 2.4 on vaihdettu öljyt 10-15 tkm välein normaalin 20 tkm sijasta. Mm. tähän omaan autoon on noin tehty alusta saakka. Pojan sedan syö jonkun verran, joten ei ole siinä suhteessa poikkeus. Kyse on kuitenkin tyyliin puoli litraa per kymppitonni, ei tarvi alvariinsa laukata tsekkailemassa. Nyt en muista varmasti, mutta tässä on aika lyhyt tuo tikun min-max väli, ehkä puhun potaskaa jos sanon, että se on vain puoli litraa.
Lämpömittari: Accord on nopea lämpenemään jos kaikki on kunnossa, mittari jää tosiaan lähemmäksi kylmää kuin kuumaa, hieman siihen puolenvälin alapuolelle, varmaan 45/100 on oikea määritelmä, kuulostaa olevan kunnossa sinullakin.
Ja nyt on samainen kampe huutokaupalla myynnissä, ilmoitus sisältää arvion tilanteesta.IC1970 kirjoitti: ↑Ti Huhti 21, 2020 12:42Tuota piti koejaa samalla reissulla -> https://www.nettiauto.com/saab/9-5/11280347
Luojan kiitos en ehtinyt... Bongasin nimittäin auton Cougaria koeajaessani. Bussipysäkiltä parkissa varoituskolmio takanaan. Alla näytti olevan puolen auton verran märkää. Satuin asioimaan sen myyjän kanssa, jonka vaihtoauto Saab oli. Oli vähän näreissään. Edellisellä koeajajalla oli yhtäkkiä sytyttänyt kaikki varoitusvalot ja sammunut kuin seinään. Öljyt pihalle. Ilmoituksessa on maininta, että kone on vaihdettu 126 tkm kohdalla. No nyt sitten 247 tkm kohdalla seuraava.
Ehkäpä edelleen katselen vain noita ennen GM-aikaa valmistettuja Saabeja, kuitenkin. Sen verran on vaatimattomat autonropaustaidot ja tilat. Joten, jatkan Mazdan pyöränkapseleiden maalaus"projektia". Tuli myös samalla reissulla haettua viimein Volvon omaa väriä koodilla ja puteli vannehopeaa, ettei lopu kesken.