OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Kävin ensin automaalaamossa värejä katsomassa ja mitä vähemmän ruskeaa, sitä paremmalta ne testilaput näyttivät luonnossa auton vierellä . Lappujen perusteella väriksi tuli Peugeot Gris Moka, eli harmaa mokka, jossa ei pikkulapuissa näkynyt ruskeaa oikein lainkaan. Jälkikäteen googletetut kuvat isoista pinnoista (Peugeot 308) taasen olivat ihan ruskeita. Juttelin vannemaalaamon kanssa ja pulverimaalia ei saa täsmäämään vaikka vertailisi märkämaalin ja pulverin värilappuja keskenään. Ja pulveri elää eri tavalla sitten oikeassa vanteessa verrattuna tasaiseen isoonkin palaan.
Eli paluu alkuun maalaamon (rimpula.com / Uudenmaan Soodapuhdistus) tarjoamisen sävyjen kanssa. Vannemaalaamossa oli esillä yksi heidän Gun metal -värin vanne. Näytti ihan hyvältä kannettuna auton viereen, joten sillä sitten mennään. Ei ole läheskään niin tumma kuin aikanaan yhden toisen maalaamon gun metal -pulverimaali ja lisäksi tässä tulevassa on hiukan pientä metallihilettä mukana. Lisähinnasta olisi sitten saanut noita erikoissävyjä, mutta olisi varmaan joutunut kokeilemaan useampaa ennen "täydellistä". Joten tämä vanteessa jo nähty riittävän hyvä sävy tuli nyt valittua. Jono on noin kuukauden verran, joten kesäkuun alussa pitäisi olla maalatut.
Renkaiksi tulikin jo talliin odottelemaan 225/45 R17 Michelin Pilot Sport 4:t. Se vaikuttaisi olevan yleisin koko porukalla näiden 7,8" leveiden vanteiden päällä myös 9-3:ssa. Ja rengasmalli on tuttu ja turvallinen: myös edelliset 2 kertaa olen uusia rankaita valitessa päätynyt Pilot Sportteihin...
Eli paluu alkuun maalaamon (rimpula.com / Uudenmaan Soodapuhdistus) tarjoamisen sävyjen kanssa. Vannemaalaamossa oli esillä yksi heidän Gun metal -värin vanne. Näytti ihan hyvältä kannettuna auton viereen, joten sillä sitten mennään. Ei ole läheskään niin tumma kuin aikanaan yhden toisen maalaamon gun metal -pulverimaali ja lisäksi tässä tulevassa on hiukan pientä metallihilettä mukana. Lisähinnasta olisi sitten saanut noita erikoissävyjä, mutta olisi varmaan joutunut kokeilemaan useampaa ennen "täydellistä". Joten tämä vanteessa jo nähty riittävän hyvä sävy tuli nyt valittua. Jono on noin kuukauden verran, joten kesäkuun alussa pitäisi olla maalatut.
Renkaiksi tulikin jo talliin odottelemaan 225/45 R17 Michelin Pilot Sport 4:t. Se vaikuttaisi olevan yleisin koko porukalla näiden 7,8" leveiden vanteiden päällä myös 9-3:ssa. Ja rengasmalli on tuttu ja turvallinen: myös edelliset 2 kertaa olen uusia rankaita valitessa päätynyt Pilot Sportteihin...
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Kaverin nosturilla viime viikonloppuna päästiin auton alaosan kimppuun. Mukana myös "parin minuutin pikkuhommia ", eli
No miten tolppien kanssa muuten meni, oliko jotain negatiivistakin ylläriä ? No ei tainnut mointaa vanhaa mutteria (tukivarret ja koiranluut olen jo vaihtanut ja ne lähtikin helposti nyt auki) suosiolla auennut, esim raidetangot ihan jumissa (ei mitään toivoa saada ehjänä irti), jarrukilpien ja ABS-antureiden kiinnikkeiden ruuvit sai porata irti jne. Jarrukilvet, -levyt ja -palat alkoivat olla jo ehtoopuolella. Samoin laakerit on nyt helppo vaihtaa (helppo ja helppo. Oli niissäkin lukkorenkaat umpiruosteisessa jumissa tolpan kanssa jne).
Joten pieni homma (alustasarjan vaihto) vaihtui etutolppien täydelliseen kunnostamiseen . Onneksi auto saa olla tuolla nosturilla sen verran kun tarvitsee. Pikatilauksella lähti Aeromotorsista SKF laakerit, ATE jarruosat sekä Bosalin keskiputki ja PCS kautta nuo erikoisemmat Saab-osat tilaukseen. Ruvillen raidetangot minulla olikin jo hyllyssä valmiina odottamassa. Hyvällä tuurilla osat tulee tällä viikolla ja ensi viikonloppuna päästään niputtamaan.
Itse tolppiin tuli ruosteiden naputtelu jo tehtyä. Hiukan poistui materiaalia . Seuraavaksi teräs/messinki/nylon -laikoilla mekaaninen puhdistus loppuun. Sen jälkeen sitruunahappokylpyyn juuri oikean kokoisessa Ikean astiassa, johon saa noi tolpat iskareineen kivasti pystyyn. Oli iskareiden kiinnitysholkit sen verran jumissa, että ei ihan pienellä väkivallalla pihdeillä auennut. Isomman voiman jälkeen olisi ollut epäselvää saako niitä enää kunnolla kiinni, kun näissä on se Bilsteinin oman mallin kiinnitysholkki ja oikeaoppinen avaus/kiristus vaatisi Bilsteinin erikoistyökalun. Joten pidetään paikoillaan. Ja sitten lopuksi tolppiin tulee Hammeritella maalaus.
- pakoputken purku Maptun catbackia varten -> keskimmäinen haitariosa sen verran laho sekä takimmaisesta liitoksesta että haitarin juuresta, että pitää uusia
- tankin pannat -> "hiukan" oli toisen puolen mutteri jumissa. Muistutti lähinnä yhtä metallikappaletta pulttiosan kanssa. Lupulta saatiin nitkuteltua sitä hiukan auki ja nostettua ison aukon kohdalta pois, kun melkein puolet mutterista oli nysvätty irti siellä pienessä kolossa.
- bensansuodatin -> ruosteinen panta pysyikin ehjänä . Luvassa ruosteen poisto ja maalaus. Ei tarvitsekaan askarrella uutta tähän
No miten tolppien kanssa muuten meni, oliko jotain negatiivistakin ylläriä ? No ei tainnut mointaa vanhaa mutteria (tukivarret ja koiranluut olen jo vaihtanut ja ne lähtikin helposti nyt auki) suosiolla auennut, esim raidetangot ihan jumissa (ei mitään toivoa saada ehjänä irti), jarrukilpien ja ABS-antureiden kiinnikkeiden ruuvit sai porata irti jne. Jarrukilvet, -levyt ja -palat alkoivat olla jo ehtoopuolella. Samoin laakerit on nyt helppo vaihtaa (helppo ja helppo. Oli niissäkin lukkorenkaat umpiruosteisessa jumissa tolpan kanssa jne).
Joten pieni homma (alustasarjan vaihto) vaihtui etutolppien täydelliseen kunnostamiseen . Onneksi auto saa olla tuolla nosturilla sen verran kun tarvitsee. Pikatilauksella lähti Aeromotorsista SKF laakerit, ATE jarruosat sekä Bosalin keskiputki ja PCS kautta nuo erikoisemmat Saab-osat tilaukseen. Ruvillen raidetangot minulla olikin jo hyllyssä valmiina odottamassa. Hyvällä tuurilla osat tulee tällä viikolla ja ensi viikonloppuna päästään niputtamaan.
Itse tolppiin tuli ruosteiden naputtelu jo tehtyä. Hiukan poistui materiaalia . Seuraavaksi teräs/messinki/nylon -laikoilla mekaaninen puhdistus loppuun. Sen jälkeen sitruunahappokylpyyn juuri oikean kokoisessa Ikean astiassa, johon saa noi tolpat iskareineen kivasti pystyyn. Oli iskareiden kiinnitysholkit sen verran jumissa, että ei ihan pienellä väkivallalla pihdeillä auennut. Isomman voiman jälkeen olisi ollut epäselvää saako niitä enää kunnolla kiinni, kun näissä on se Bilsteinin oman mallin kiinnitysholkki ja oikeaoppinen avaus/kiristus vaatisi Bilsteinin erikoistyökalun. Joten pidetään paikoillaan. Ja sitten lopuksi tolppiin tulee Hammeritella maalaus.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
On noi viron autot kyllä karseassa kunnossa, samoin kun eteläruotsin. Hattua pitää nostaa kun jaksaa silti harrastaa ja kunnostaa, kesäkäytössä menee toki täällä vielä pitkään jos on hyvä säilytyspaikka.
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Ja monesti mollataan suomi-autoja ja kehutaan että tämä tuontiauto ei ole suolassa lionnut
Sininen Saab 9-3, '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Noitten maalaus on kyl melkost kuraa.
Tuossa noin 40tkm ajettu merkkitiskiltä ostettu tolppa.
On muuten ylimääräisenä
Ei taida silleen välttämättä riippuu ostomaasta...
Mutta esim. mun ex Ng900 avo oli rapsakkaammassa kunnossa kuin samaan aikaa olleessa kovakattone ng 900. Avo oli viettäny nuoruutensa Sveitsissä ja kovakatto Itä-Suomes.
Tuossa noin 40tkm ajettu merkkitiskiltä ostettu tolppa.
On muuten ylimääräisenä
Ei taida silleen välttämättä riippuu ostomaasta...
Mutta esim. mun ex Ng900 avo oli rapsakkaammassa kunnossa kuin samaan aikaa olleessa kovakattone ng 900. Avo oli viettäny nuoruutensa Sveitsissä ja kovakatto Itä-Suomes.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
On tosiaan noiden tolppien maali aivan ala-arvoinen tehtaalta lähtiessä. Maalasin suosiolla uudet tolpat ennen kun asensin sellaiset cabbeen. Aikonaan kunnostin yhden tolpan ja poistin siitä ruosteet elektrolyysimenetelmällä. Puhdistui oikein hyvin ja mielestäni hyvä vaihtoehto hapon rinnalle.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
On tää kesäisinkin kotona ollessa aina säilössä lämpimässä tallissa.
Ilmastollisesti tämä auto on eniten ollut Keski-Euroopassa. Ensin myyty Saksaan ja ennen Viroa ollut Luxemburgissa. Virossa tämä tuskin on paljoa kilometrejä saanut, kun oli vai muutaman vuoden siellä eikä edes kilvissä koskaan. Mutta on tosiaan noita hiukan vetisempiä talvia nähnyt.
Jännin asia tämän auton ruosteiden kohdalla on se, että kori on siisti (ihan pari pikkuruostetta, joista tuossa 1. postauksessa mainitsin). Ei siis ovissa, helmoissa, kaarissa tms. ruostetta. Tunkin kohdat hyvät. Pohjassa muutamia pieniä ruskeita pintaläikkiä, mutta ei mitään ihmeellistä 210tkm ajetulle autolle. Korin suojaus on siis ollut hyvä tehtaan jäljiltä.
Mutta sitten nämä muut osat, eli etutolpat, taka-akselisto, pohjan erinäköiset pannat, renkaiden pulttien kannat, konepellin jousi ja tuulihaka jne. tasaisesti pintaruosteessa. Samoin katon "runko"-osissa pinnassa ruostetta. Tämä ei ole sellaista kulumisen (esim pinta olisi hajonnut kulumalla tai iskusta) aloittamaa ruostetta, vaan enempi mielestäni suolaisen kostean ilman aiheuttamaa, kun esim. tuo konepellin jousi on kauttaaltaan tasaisesti ruostunut.
Olen tässä mietiskellyt, että teiden suolauksen takia varmaankin Keski-Euroopassa talvisin sellainen viileä ja suolaisen kostea meri-ilmasto, joka edesauttaa ruostumista jopa riippumatta siitä, ajetaanko autolla vai ei. Suomessa taas ruostumista tulisi enempi suolatuilla teillä ajamisen kautta, kun se (suolattu) lumimuhju muhii alustassa läpi talven.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Kovin kuulostaa tutulta nuo sinun tekemäsi havainnot. On melkeimpä yksiin oman cabbeni kanssa. Mun cabbe on myyty uutena Saksaan ja sen jälkeen se on ollut kahdella omistajalla Ruotsissa ennen kun hankin sen syksyllä -16 itselleni. Pohjan pellit lokareita ja niiden kaaria myöten ovat todella hyvässä kunnossa (pari pikkufiksiä on tarvinnut tehdä). Tolpat ja taka-akselisto oli pintaruosteessa. Tolppien osalta tein helpoimman ratkaisun ja ostin Motonetistä uudet. Ajatuksena on kuitenkin pitää autoa pidempään ja ei tuo mahdoton investointi ollut, kun oli vielä tuolla hetkellä käytössä -10% kanta-asiakasalennus. Taka-akseliston otin irti, poistin ruosteet lankalailakka ja hapolla ja maalasin osat Hammeritella. Katon rungon suhteen tilanne oli myös vastaava kuin sulla, eli pintaruostetta oli (ja osin on edelleen) runko-osissa. Sen verran fiksasin runkoa, että kaikista näkyvistä osista on ruosteet poistettu ja ne on nyt maalattu myöskin hyväksi havaitulla Hammeritella . Mietin jo hetken koko rätin irroitusta fiksiä varten, mutta totesin että se saa jäädä toiseen kertaan. Kyseessä on enemmäkin visuaalinen haitta (eikä se sieltä rätin alta edes näy), joten hoidetaan perusteellisemmin sitten joskus myöhemmin. Mulla on myös lämmin tallipaikka autolle, eli ei nuo ruosteet hirveesti etene.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Menee vähän OT:ksi, mutta pohjan ja katon rungon osalta omassa - 95 Cabbessa tilanne on oman näkemyksen mukaan jopa parempi. Ja kyseessä vanha saksan tuontiauto, ollu Suomessa jo kohta 10 vuotta ja mittarissa yli 270tkm
Voisko olla, että jossain kohtaa pintakäsittely muuttunut huonommaksi noiden metalliosien osalta?!
Tuskin ne pienet pintaruosteet sen pahemmaksi menee kesäkäytössä ja kuivassa talvisäilössä.
Voisko olla, että jossain kohtaa pintakäsittely muuttunut huonommaksi noiden metalliosien osalta?!
Tuskin ne pienet pintaruosteet sen pahemmaksi menee kesäkäytössä ja kuivassa talvisäilössä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Kaipa se on kiva kuulla, että muilla samalla tavalla auto ruosteessa . Eli ei ole mitenkään erityisen huonosti tätä pidetty.
GM:n talouspuolen pomot käskeneet säästää suojauksessaCona kirjoitti: ↑Ke Touko 20, 2020 15:29Menee vähän OT:ksi, mutta pohjan ja katon rungon osalta omassa - 95 Cabbessa tilanne on oman näkemyksen mukaan jopa parempi. Ja kyseessä vanha saksan tuontiauto, ollu Suomessa jo kohta 10 vuotta ja mittarissa yli 270tkm
Voisko olla, että jossain kohtaa pintakäsittely muuttunut huonommaksi noiden metalliosien osalta?!
Tuskin ne pienet pintaruosteet sen pahemmaksi menee kesäkäytössä ja kuivassa talvisäilössä.
Joo ei ne enää mun käytöllä pahene. Mutta korjaillaan tässä hiljalleen kun tulee inspiraatiota tai tarve muuten enempi koskea, kuten nyt etutolppien osalta.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
joo, jaettu tuska on huomattavasti kevyempi kantaa
En tiedä kuinka yleinen tuo kattorungon pintaruoste on, mutta alkuperäinen maalipinta on melko heppoisen oloinen. Varmaan sellaiset yksilöt, jotka on säilytetty pääosin tallissa, ovat saattaneet säilyä siistimpänä noilta osin. Mutta on tuossa omassa hyviäkin puolia. Pintapelleissä ei ole ruostetta lainkaan ja pohjakin on ikäisekseen oikein siisti. Varapyöräkotelokin on säilynyt ilman ruostevaurioita ja sisälokaritkin on tosiaan käytännössä ruosteettomat. Nyt kun siitä tolpat ja taka-akseli siistissä kunnossa niin pohjapuolikin on varsin edustava. Ikävin yllätys tähän saakka on ollut ohjausvaihteen tukikonsolin alaosta löytynyt ruostevaurio. Yleensä tämä vaivaa enemmänkin RHD autoja, mutta ei nämä LHD:tkään näköjään ihan immuuneja sille ole. Huomasin vaurion, kun ryhdyin rapsuttelemaan vasemmanpuoleisen sisälokarin saumasta n. 5x5 mm kokoista ruostekukkaa pois ajatuksella, että pintaruostettahan siinä vaan on. Läpihän se meni ja seuraavaksi purin sitten lattiamatot pois tieltä ja sieltä se koko komeus paljastui. Oli aika p**kamainen hitsattava, mutta kuntoon se tuli. Ei sentään ollut ruostunut irti, kuten useassa oikealta ohjattavassa on käynyt .
En tiedä kuinka yleinen tuo kattorungon pintaruoste on, mutta alkuperäinen maalipinta on melko heppoisen oloinen. Varmaan sellaiset yksilöt, jotka on säilytetty pääosin tallissa, ovat saattaneet säilyä siistimpänä noilta osin. Mutta on tuossa omassa hyviäkin puolia. Pintapelleissä ei ole ruostetta lainkaan ja pohjakin on ikäisekseen oikein siisti. Varapyöräkotelokin on säilynyt ilman ruostevaurioita ja sisälokaritkin on tosiaan käytännössä ruosteettomat. Nyt kun siitä tolpat ja taka-akseli siistissä kunnossa niin pohjapuolikin on varsin edustava. Ikävin yllätys tähän saakka on ollut ohjausvaihteen tukikonsolin alaosta löytynyt ruostevaurio. Yleensä tämä vaivaa enemmänkin RHD autoja, mutta ei nämä LHD:tkään näköjään ihan immuuneja sille ole. Huomasin vaurion, kun ryhdyin rapsuttelemaan vasemmanpuoleisen sisälokarin saumasta n. 5x5 mm kokoista ruostekukkaa pois ajatuksella, että pintaruostettahan siinä vaan on. Läpihän se meni ja seuraavaksi purin sitten lattiamatot pois tieltä ja sieltä se koko komeus paljastui. Oli aika p**kamainen hitsattava, mutta kuntoon se tuli. Ei sentään ollut ruostunut irti, kuten useassa oikealta ohjattavassa on käynyt .
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Nyt rakenteluosa tältä keväältä lähenee loppuaan ja voi siirtyä enempi ajelun puolelle. Raidetangon sisäpäitä ei ehditty vaihtaa, kun ei ollut sopivaa räikkää sisäpään pultteihin (normaali räikkä lipsui eikä yritetty enempää pyöristää pultin kantaa) ja pakoputken keskiosa tuli vasta tällä viikolla. Catback meni kuitenkin hyvin paikoilleen ja myös tuo vanha keskiosa teipattuna läpäisi katsastuksen.
Juuri tällä hetkellä siis auto omassa tallissa raidetankojen sisäpäiden (omassa tallissa oli sopiva räikkä) ja pakoputken keskiosan uusinnassa. Sitten pääsee kulmia säätämään ja lopultakin kyselemään parkkipaikkaklommojen oikaisua ja myllytystä + kiveniskemien paikkausta.
Etutolppien kunnostus onnistui ja ei ollut mitään isoja syöpymiä. Eli mekaaninen puhdistus, pari päivää sitruunahappoa, sitten vielä mekaanista ja 3 kerrosta Hammeritea. Tuohon "etupinnalle" kerros kuumankestospraylla, ettei heti ala ruostua.
Sitten kasaan pääasiassa uusilla osilla. Vanhaa jäi navat ja jarrusatulat. Jarruihin tuli uudet kilvet, levyt ja palat. Myös raidetangot uutta.
Tässä nyt jonkinmoinen ennen - jälkeen kuvapari. Tuli aikalailla toivottu tulos, eli madaltui niin että edessä kaaren kolo menee tasaisella välillä koko renkaan matkalla. Ennen kun oli enempi tuollainen korotetun alustan näköinen. Takaa olisi voinut jäädä ihan aavistuksen ylemmäs, mutta mieluummin silti näin kuin se entinen ulkonäkö.
Juuri tällä hetkellä siis auto omassa tallissa raidetankojen sisäpäiden (omassa tallissa oli sopiva räikkä) ja pakoputken keskiosan uusinnassa. Sitten pääsee kulmia säätämään ja lopultakin kyselemään parkkipaikkaklommojen oikaisua ja myllytystä + kiveniskemien paikkausta.
Etutolppien kunnostus onnistui ja ei ollut mitään isoja syöpymiä. Eli mekaaninen puhdistus, pari päivää sitruunahappoa, sitten vielä mekaanista ja 3 kerrosta Hammeritea. Tuohon "etupinnalle" kerros kuumankestospraylla, ettei heti ala ruostua.
Sitten kasaan pääasiassa uusilla osilla. Vanhaa jäi navat ja jarrusatulat. Jarruihin tuli uudet kilvet, levyt ja palat. Myös raidetangot uutta.
Tässä nyt jonkinmoinen ennen - jälkeen kuvapari. Tuli aikalailla toivottu tulos, eli madaltui niin että edessä kaaren kolo menee tasaisella välillä koko renkaan matkalla. Ennen kun oli enempi tuollainen korotetun alustan näköinen. Takaa olisi voinut jäädä ihan aavistuksen ylemmäs, mutta mieluummin silti näin kuin se entinen ulkonäkö.
Viimeksi muokannut O.K., Ma Heinä 13, 2020 09:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Siistiä ja varmasti kestävää jälkeä!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Sairaan siisti avo-oogee. Kyllä tuo cosmic blue väri ja nuo 3spoke double -vanteet sopii todella hyvin tähän malliin....
Eski
Eski