Mihin Nm kireyteen porukka vääntää femmojen vanteet?
Jenkki manuaali näytti 111 lb-ft. Eli onko tämä nyt 150nm?
Pakettiautoissa muistelisin olevan sen 160nm joten tuntuu vähän turhan tiukalta nuo femman vanteiden kirraus? Voisiko joku vahvistaa tämän mutun femman vanteiden kirraamisesta?
Lukkomutterit meinasin laittaa samalla niin näitä ei ylikiristäisi mielellään..
NG93:n manuska kertoo 110Nm. En keksi mitään syytä miksi 95:ssa olisi kovin paljon eri. Muissa autoissa, mitä on ollut, vaihteluväli on 108-130Nm. Jos tuohon haarukkaan laittaa, tuskin menee hirveästi pieleen.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Kiitokset molemmille. Wissistähän tuo olisi löytynyt
Varmaan massaa on sen verta enemmän kuin 9-3 vai vaativatko mutterikiinnitteiset vanteet pultteja suuremman kireyden?
Turha verrata eri malleihin. Kannattaa laittaa se mikä on suositus. Onhan crafterin tietyssä vanteessa 240nm ja ei todellakaan pysy millään 110nm. Ng9-5 150nm
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Jep, näihän se on. Noita renkaita on jokunen kerta tullut pyöriteltyä ja momenttiavaimella siis teen loppukiristyksen. Ja vähän mielen ja muistin mukaan se mometti avain on sitten käännetty 110, 120 tai 130Mn asentoon.
Jep, näihän se on. Noita renkaita on jokunen kerta tullut pyöriteltyä ja momenttiavaimella siis teen loppukiristyksen. Ja vähän mielen ja muistin mukaan se mometti avain on sitten käännetty 110, 120 tai 130Mn asentoon.
Luulisi 110-130 miljoonalla newtonilla jo renkaiden pysyvän kiinni...
Jep, näihän se on. Noita renkaita on jokunen kerta tullut pyöriteltyä ja momenttiavaimella siis teen loppukiristyksen. Ja vähän mielen ja muistin mukaan se mometti avain on sitten käännetty 110, 120 tai 130Mn asentoon.
Luulisi 110-130 miljoonalla newtonilla jo renkaiden pysyvän kiinni...
Jep, näihän se on. Noita renkaita on jokunen kerta tullut pyöriteltyä ja momenttiavaimella siis teen loppukiristyksen. Ja vähän mielen ja muistin mukaan se mometti avain on sitten käännetty 110, 120 tai 130Mn asentoon.
Luulisi 110-130 miljoonalla newtonilla jo renkaiden pysyvän kiinni...
Pakari, se on Newton, ei newton
Yksikön nimessä isoa alkukirjainta ei käytetä, jos se ei aloita virkettä.