Loppuunajettu patteriauto eli taas yksi Outlander phev

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1093
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Loppuunajettu patteriauto eli taas yksi Outlander phev

Viesti Kirjoittaja Haza »

Kyllä sille on tarkoitus jotain koittaa tehdä, projekteja on vaan kasapäin ja tuo homma on aika alhaalla tärkeysjärjestyksessä.
Sitä oikeaa etulokaria tosin ei saa oikeaan väriin vaikka hinkkaisi pohjamaaliin asti, se kun on tänä vuonna maalattu ja sävy katsottu ilmeisesti etuoven etureunasta joka on melkeinpä harmaa, sävyeroa ei siis ole lokarin takapäässä, mutta edessä puskuriin ja konepeltiin on iso ero sopivassa valossa märkänä

näin:

Kuva

Musta huonoin mahdollinen väri autolle :evil:
#1655 9000 Aero, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo
"it is slightly turbocharged"

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2067
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Loppuunajettu patteriauto eli taas yksi Outlander phev

Viesti Kirjoittaja Cona »

Musta on paras väri, mutta ikävän arka kaikille naarmuille ja jäljille.

On kyllä erikoisen harmaa/matta tuo loksu ja ei varmaan kiillottamalla muutu kummemmaksi.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

McStadey
"Hirsch"
Viestit: 814
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Loppuunajettu patteriauto eli taas yksi Outlander phev

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Haza kirjoitti:
La Maalis 28, 2020 11:47


näin:

Kuva

Musta huonoin mahdollinen väri autolle :evil:
8O
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1093
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Loppuunajettu patteriauto eli taas yksi Outlander phev

Viesti Kirjoittaja Haza »

Niin, eihän tuo normaalisti ja livenä näytä läheskään noin pahalta.. Ero ei ota silmään normaalisti ellei sitä etunurkkaa tarkemmin katsele.
#1655 9000 Aero, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo
"it is slightly turbocharged"

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1093
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Loppuunajettu patteriauto eli taas yksi Outlander phev

Viesti Kirjoittaja Haza »

Ei ole tällekään mitään varsinaisesti tapahtunut edellisten päiväkirjamerkintöjen jälkeen, rikkinäisen oikean päiväajovalon tilalle sain aikaiseksi tilattua ehjän ja uuden polttimon ('timo oli joku ihan omituinen ja kallis)
Asennuskin on jo melkein hoidettu, katsoin että on niin helppo homma että hoituisi vaikka pihalla talvella, mutta toista viikkoa on nyt mennyt eikä se osa ole vieläkään itsekseen mennyt paikalleen..

Viime viikolla oli tarpeen kiskoa perävaunua ja kun mun 9-5 ei ole koukulla pilattu niin heitin captivaan akun paikalleen ja ilmoitin traficomille että paskaläjä on taas saastuttamassa ympäristöä. Torstaista lauantaihin sitä "iloa" kesti ja lauantaina (kun olin hakemassa kärryä että saisi juniorille ostetun mopon raahattua kotiin) meni ilmeisesti laturi. Siskolta koukullinen auto lainaan ja hinuri palauttamaan Samsung lähtöpisteeseen. Vakuutusyhtiössä ovat varmaan onnessaan kun alle viikon oli ajossa, sitten hinaus vakuutuksesta ja taas pois liikennekäytöstä.
Miten tämä liittyy mitsuun? No, sunnuntaina piti vielä kuskata polttopuita joten ajattelin että voihan niitä mitsullakin kun se oli jouten ja koukku löytyy.. Luulin väärin, sain kärryn kiinni ja sähköt, mutta kas kummaa, kärry täysin pimeä. Siinä kun tuli taivaalta kaatamalla yhtäaikaa vettä, räntää, rakeita, kissoja, koiria ja vanhoja akkoja niin motivaatio alkaa puhdistella paskaa ja hapettumaa täynnä olevaa pistorasiaa oli aika nollassa. Onneksi pihassa oli edelleen yksi autokin niin kirosin kaikki kaukoidän kulkuneuvot alimpaan helvettiin ja kytkin kärryn siskon xwd:n perään niin sai hommat hoidettua.

Ei nyt varsinaisesti mitsubishin syytä, mutta täytyy laittaa uusi pistorasia kun ehtii/muistaa/jaksaa.

Tälle kesälle ajattelin yrittää saada tuon maalipinnan lopullisesti pilattua eli yritän ihan itse myllyttää, laitteita ja aineita on haalittu jo valmiiksi, enää pitäisi ehtiä toteuttaa. Tosin sitä ennen pitää vielä ostaa paikkamaalia ja korjailla kiveniskemiä.

Noin muuten ei mitään mainittavaa, rouva ajaa ja tuntuu olevan edelleen tyytyväinen, toisin kuin captivan kanssa ei myöskään valita että polttoaineisiin menisi 500€/kk :lol:
#1655 9000 Aero, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo
"it is slightly turbocharged"

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1093
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Loppuunajettu patteriauto eli taas yksi Outlander phev

Viesti Kirjoittaja Haza »

Valtavasti edistystä, koukun rasia ja päivävalo/sumari uusittu. Jälkimmäinen oli parin minuutin homma kun kun muovin irti repimisen jälkeen ei tarvi kuin kolme ruuvia irrottaa ja sähköliittimet niin vanha oli irti.

Em. lisäksi aloitettiin myös eläinkoe, katsotaan koska nainen huomaa että jokin on muuttunut

tällainen oli
Kuva


ja tämän päivän touhujen jälkeen näyttää tältä
Kuva
#1655 9000 Aero, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo
"it is slightly turbocharged"

aero
-
Viestit: 6402
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Loppuunajettu patteriauto eli taas yksi Outlander phev

Viesti Kirjoittaja aero »

Aika ilkee veto siirtää tankinluukku eri puolelle autoa :P
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1093
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Loppuunajettu patteriauto eli taas yksi Outlander phev

Viesti Kirjoittaja Haza »

Lyhensinkin vielä samalla :lol:
#1655 9000 Aero, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo
"it is slightly turbocharged"

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Loppuunajettu patteriauto eli taas yksi Outlander phev

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Oon kyllä aina hämmästellyt miten taitavia harrastajia täällä onkaan. Ja se motivaatio, pienen yksityiskohdan vuoksi ollaan valmiita näkemään huikea määrä vaivaa. Ja toisaalta, mitäpä sitä ei tekisi puolisonsa eteen, jos kerran luukku oli väärällä puolella sekä liian iso.

:lol:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1093
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Loppuunajettu patteriauto eli taas yksi Outlander phev

Viesti Kirjoittaja Haza »

Toistaiseksi nainen ei ole sanonut mitään spoilerista, joko ei ole vieläkään tajunnut tai ihan mahdollista on myös se että on huomannut, mutta tällaisiin temppuihin tottuneena on ajatellut kääntää asetelman päälaelleen ja kokeilee kauanko kestää että kerron sille :lol:

Mitään ihmeempää edistystä ei ole tapahtunut, takapakkia sen sijaan kyllä. Pestessä katselin että kiveniskemät senkun lisääntyy ja tällä menolla tuo laitos on kohta aivan kamalan näköinen. Tummansininen 9-5 on kyllä sekin aika rasittava koittaa pitää siistinä päältäpäin kun virheet ja pienikin pöly näkyy heti. Pitää yrittää seuraavaksi rouvan autoksi katsoa joku valkoinen tai hopea tms.

Ilmastointihuolto teetettiin oikein valtuutetussa mitsubishi huollossa kun oman työpaikan laitteilla ei hybridiä kannata rikkoa vaikka ei nää kai ole läheskään niin herkkiä kuin D6 volvot..
Muistaakseni 160g tuli kylmäainetta pois ja täyttömäärä tais olla 590g Nyt tulee hienosti kylmää, katsotaan kauanko sitä riemua riittää
#1655 9000 Aero, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo
"it is slightly turbocharged"

AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10000
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Loppuunajettu patteriauto eli taas yksi Outlander phev

Viesti Kirjoittaja AZP »

Teetitkö Auto-Centerissä, Deltalla vai jossain muualla ja mitä kustansi Puhalsiko lainkaan kylmää ennen huoltoa? Mulla tuntuu kylmästöinti pelaavan ihan jees, kahdeksanasteista ilmaa pukkaa näillä helteillä sisään. Mutta Saabiin tottuneena tuntuu liikkeelle lähtiessä tehottomalta tuo vehje, kun ei heti puhalla jääkylmää naamaan. Ajattelin josko teettäisi varuiksi täyttöhuollon kun ei tiedä onko koska(an) teetetty. Mutta just se kun ei tiedä mihin ton uskaltaa huoltoon viedä muualle kuin marmorille.

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1093
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Loppuunajettu patteriauto eli taas yksi Outlander phev

Viesti Kirjoittaja Haza »

Auto-Centerissä kävi, työn puolesta asioinut siellä paljon ja hintakin kohtuullinen.
#1655 9000 Aero, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo
"it is slightly turbocharged"

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1093
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Loppuunajettu patteriauto eli taas yksi Outlander phev

Viesti Kirjoittaja Haza »

Rasittavia tällaiset romut kun jatkuvasti täytyy tehdä muuta kuin vaan ajaa ja tankata.
Tällä kertaa oli määräaikaishuolto tarpeen, mittarilukema 259xxx km, (poltto) moottoriöljyt ja suodatin vaihtoon, tarkastukset ja todettiin että loppuunajettu tarvitsee joskus tulevaisuudessa uuden kampiakselin etustefan ja ehkä oikean etupyöränlaakerin. Täytyy seurata tilannetta, muualla oli siis täysin kuivaa, mutta koneen päädyssä oli sen verran öljyä että oli jo valunut öljypohjan luo.
Lisäksi vaihtui tästä captivan alle kuluneet kitkat ja vaihdossa sitten uudenveroiset kesärenkaat mitsuun.
#1655 9000 Aero, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo
"it is slightly turbocharged"

McStadey
"Hirsch"
Viestit: 814
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Loppuunajettu patteriauto eli taas yksi Outlander phev

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Onkos nuo kaikki patteriautot herkkiä ilmastoinnin huollon suhteen?

Oman dinon käytin Vianorilla kun sai halvalla (40€) huollon. 100g oli 4½ vuoden hävikki, olettaen että täydet 500g oli tehtaalta. Sinällään hyvä säkä että auto on tehty ja myyty 15 puolella, niin oli vielä vanhaa r134a:ta kierrossa.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1093
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Loppuunajettu patteriauto eli taas yksi Outlander phev

Viesti Kirjoittaja Haza »

Vaikuttaa siltä että suuria eroja on siinä miten tarkkaa se on, mutta toisaalta ei kannata ottaa riskiä muutaman kympin tai satasen säästämiseksi jos sillä voi saada aikaan monen tonnin vahingon..
#1655 9000 Aero, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo
"it is slightly turbocharged"

Vastaa Viestiin