Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
^niin myyjän mielestä, ostaja voi olla eri mieltä, jos sellaista edes löytyy
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Eiköhän kuusankoski oo kaikkien osapuolien paras sijoituspaikka.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Siis toimii se, mutta on mehut vähis. Suhina kuuluu höyrystimeltä ja hönkä kyllä on "ok" kun ensin puoli tuntia on jaksanu jäähdyttää kanavia. Täyttöhuollolla korjaantuu 100% varmasti, mutta €€€
Alko toi kontti vituttaan todenteolla. Romu mikä romu, mutta luukkujen pitää aueta. Korjasin konepellin, joten korjaan takakontinki. Väkivalta auttoi, ei kun verhoilu mäkeen.
Pikadiagnoosi: muovit hankaa ja mekanismi jumittaa.
Lukkohan on simppeli. Kahva käyttää tuota kohtaa tangolla, joka on etusormen alla. Kun luukku on lukossa, tappi käyrän alla siirretän käyrän kainaloon. Lukko auki tappi on käyrän kärjen kohdalla, jolloin käyrä painaa sitä ja avaa kontin lukon.
Mitä mä muovilla, pihdit ja puukko hoitaa homman kotiin ja aseöljyä liukkariksi.
Mekanismi on herkkä, mutta ei toimi edelleenkään itse luukussa. Ja syykin selvisi, nimittäin kahvalta tuleva tanko on pari senttiä liian pitkä. Miksi tai miten, en tiedä Ehkä tanko tai lukko on vaihtunut jossain vuosimallissa ja tässä on vaihdettu osia ristiin tms. Mut samapa tuo.
Eli kahva vapaana tanko on sillä kohtaa, missä sen pitäisi olla kahva pohjassa.
Ja menee noin pitkälle... Ton osan liikerata näkyy tos kolos, jonka läpi tulee palikka.
Kun tangolla ei ole säätöä, niin vähän taivuttelua, niin johan se lyheni sopivaksi
Korjauskierros ja liikerata sitte justiinsa eikä melkein kohdalleen...
Todennäköisesti purin muovit turhaan, vaikka toi herkemmäksi tulikin. Tuo kahvan avauksen liikerata oli se alkuperäinen ongelma. Eli käytännössä kahva oli kokoajan pohjassa, joka teki siitä myös sen tunnottoman ja liikeradattoman. Mut oli miten oli, nyt lukko on herkistetty ja kahva korjattu. Ranetin itse ja säästin. Nettiauto kiinni, ei vieläkään pääse autokaupoille.
Tuli oikeasti hyvä fiilis! Lapsetki kiukunnu kaks päivää putkeen ja jos olisin erehtyny ostaan purkuosia liian pitkän tangon huomaamiseksi, niin minäki olisin viä alkanu kiukkuamaan. Tää on sitä säästöpossuautoilua parhaimmillaan
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Heh. Mä jouduin oikoo ja reitittää vähän uusiks ku ruoste turvotti kahvan sisäpuolen niin ettei luukku pysyny enää kiinni.
Se magn.kytkimen luistaminen oireilee kyl ihan samal taval.
Se magn.kytkimen luistaminen oireilee kyl ihan samal taval.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Jaa. Nyt kun puheeks otit, niin se kompura pitää kyl myös kitinää ja oon ajellu sen takia econilla ennen helteitä... Eli nosturille mars kai sitte. Kiitos vinkistä!
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Takaluukun korjaus onnistui muuten, mutta aikaisemmin töyssyissä luukun valo vilkahti. Nyt on niin päin, että töyssyissä se sammuu
Kun luukkua painaa alaspäin, niin valo sammuu. Lienee oheistuote siitä, kun lukkoklivusta lähti millin siivu muovia pois. Pitää koittaa säätää, kohtuu ärsyttävä toi valo.
Niin ja se vikakoodi... Ajattelin, että modeja on vain alkaen numerosta yksi, mutta olihan siellä nollakin. Ja koodi löytyi.
Eli sytkäkasettiin viittaa. Tosin tänään ei valo palanut kojetaulussa eli mennään kunnes pätkii oikeasti. Nuo mustat ei kai jätä kerrasta välille niinkuin punaiset...
Ajelin isän hallille. Eka huomio, että ranepaikka ei ole vieläkään märkänä ympäristöstään eli lienee toimiva ratkaisu välijäähdyttimen vuodolle
Kaivoin tuon kompuran magneettikytkimen esiin. Jos saisi viileyttä...
Kytkin oli melko kulunut. Ja kaksi shimmiä paikallaan.
Kitkapinta oli melko öljyinen. Ja kun tuota öljyä aloin putsaamaan, niin hokasin vihreän värin. Eli kompura vuotaa kylmäainetta.
Putsasin kitkapinnat, poistin shimmin ja kone tulille. Myös kompura pois päältä kytkin ottaa kiinni. Lisäsin toisen shimmin. Ottaa kiinni, irrottaa, ottaa kiinni eli ei mene vapaalle ei. Järeämpi ase käyttöön.
Ei auta ei. Lopputulema on se, että kun kylmäaineen öljyä oli liukkarina, niin homma skulas, mutta nyt kuivilla kitkapinnoilla kytkin ei vapaudu kunnolla. Eli olisko koko vekotin sitte kierossa.
Kompura vuotaa, en tiedä paljonko. Uusi maksaa 5XX €. Pelkkä magneettikytkin maksaa 17X €, mutta jos kompura ei pidä aineita sisällä, niin turha investointi. Lopputulema on tuo AZP:n viisas näkemys ruoskasta:
Laitoin shimmien kaveriksi tavallisen prikan, niin nyt kytkin on sen verran isolla raolla, että ei nappaa kiinni missää olosuhteissa. Eli ei jätä välille ainakaan tuon takia.
Kun luukkua painaa alaspäin, niin valo sammuu. Lienee oheistuote siitä, kun lukkoklivusta lähti millin siivu muovia pois. Pitää koittaa säätää, kohtuu ärsyttävä toi valo.
Niin ja se vikakoodi... Ajattelin, että modeja on vain alkaen numerosta yksi, mutta olihan siellä nollakin. Ja koodi löytyi.
Eli sytkäkasettiin viittaa. Tosin tänään ei valo palanut kojetaulussa eli mennään kunnes pätkii oikeasti. Nuo mustat ei kai jätä kerrasta välille niinkuin punaiset...
Ajelin isän hallille. Eka huomio, että ranepaikka ei ole vieläkään märkänä ympäristöstään eli lienee toimiva ratkaisu välijäähdyttimen vuodolle
Kaivoin tuon kompuran magneettikytkimen esiin. Jos saisi viileyttä...
Kytkin oli melko kulunut. Ja kaksi shimmiä paikallaan.
Kitkapinta oli melko öljyinen. Ja kun tuota öljyä aloin putsaamaan, niin hokasin vihreän värin. Eli kompura vuotaa kylmäainetta.
Putsasin kitkapinnat, poistin shimmin ja kone tulille. Myös kompura pois päältä kytkin ottaa kiinni. Lisäsin toisen shimmin. Ottaa kiinni, irrottaa, ottaa kiinni eli ei mene vapaalle ei. Järeämpi ase käyttöön.
Ei auta ei. Lopputulema on se, että kun kylmäaineen öljyä oli liukkarina, niin homma skulas, mutta nyt kuivilla kitkapinnoilla kytkin ei vapaudu kunnolla. Eli olisko koko vekotin sitte kierossa.
Kompura vuotaa, en tiedä paljonko. Uusi maksaa 5XX €. Pelkkä magneettikytkin maksaa 17X €, mutta jos kompura ei pidä aineita sisällä, niin turha investointi. Lopputulema on tuo AZP:n viisas näkemys ruoskasta:
On millainen intiaanikesä tahansa, niin tähän en investoi uutta kompuraa. En edes käytettyä. Enkä sitä sytkäkasettiakaan. Katotaan sitte, kun vehje jättää välille. Molemmat on vähän semmosia, että käytetyis ei ole mitään mieltä. No tavallaan ei ollut käytetyssä ahtimessakaan, mutta se meni jo.
Laitoin shimmien kaveriksi tavallisen prikan, niin nyt kytkin on sen verran isolla raolla, että ei nappaa kiinni missää olosuhteissa. Eli ei jätä välille ainakaan tuon takia.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Nyt voi rapsii noi pois ja asentaa isomman coolerin
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Perstuntumalta väittäisin että 200-300€ hintaluokkaan saa uuden kompuran..
Onko sekään sitten kustannuslaskennasta innostuneille hyväksyttävä investointi on asia erikseen
Onko sekään sitten kustannuslaskennasta innostuneille hyväksyttävä investointi on asia erikseen
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
^^Joo tos on pointtia! Mut rahaa siihenki menee, eli ei
^Kompuran päälle viä asennus ja letkujen päässä käyttö... Ja eiks se kuivainki pitäis vaihtaa sit melkein samalla.
^Kompuran päälle viä asennus ja letkujen päässä käyttö... Ja eiks se kuivainki pitäis vaihtaa sit melkein samalla.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Pitäis ja pitäis, pitäis myös huuhdella koko järjestelmä..
Olin näemmä jopa vähän pessimisti, sparetolta saa karvan vaille 200€ posteineen
Olin näemmä jopa vähän pessimisti, sparetolta saa karvan vaille 200€ posteineen
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Kaikenlaisia tarinoita kuulee, että kun ilmastointijärjestelmä päässyt tyhjäksi pitää vaihtaa tyyliin kaikki mahdolliset osat eli ainakin kuivain jne jne.
Itsellä oli aikanaan projektifemmassa 1,5 vuotta järjestelmä tyhjänä ja vuoden ajan varmasti pääsi kosteutta/likaa jne vapaasti sisään, kun romut oli irti. Jouduin vielä vaihtamaan rahapulassa kennon, joka oli kuin haulikolla ammuttu, mutta hyvin se piti aineet ja antoi kylmää sen reilut 5 vuotta, mitä auto oli mulla käytössä ilmastointi täytettynä.
Itsellä oli aikanaan projektifemmassa 1,5 vuotta järjestelmä tyhjänä ja vuoden ajan varmasti pääsi kosteutta/likaa jne vapaasti sisään, kun romut oli irti. Jouduin vielä vaihtamaan rahapulassa kennon, joka oli kuin haulikolla ammuttu, mutta hyvin se piti aineet ja antoi kylmää sen reilut 5 vuotta, mitä auto oli mulla käytössä ilmastointi täytettynä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Älkää nyt yllyttäkö järkipuheilla. Sovitaan sit, että ilmastoinnilla saa flunssan ja paskalla tuurilla jopa kasvohalvauksen. Turhaa hommaa, ennenki on pärjätty ilman.
Ja ihan oheismainintana, niin ajoin n. viisi kuukautta ilmastoimattomalla autolla päivittäin Piikkiö - Helsinki - Piikkiö kesällä 2016. Eli täysin siedettävissä olevaa toimintaa, myös helteellä
Ja ihan oheismainintana, niin ajoin n. viisi kuukautta ilmastoimattomalla autolla päivittäin Piikkiö - Helsinki - Piikkiö kesällä 2016. Eli täysin siedettävissä olevaa toimintaa, myös helteellä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Tää on vanhaa tietoa, nykymaailmassa siitä saa koronan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Toisaalta sulla on kesäauto ettei tuoho ehkä paljoo kannata tosiaan sijoittaa
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Toi oli aika viileä kesä, että ei kelpaa referenssiksi
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K