Ei seepra pääse raidoistaan ei. Tavallaan tää tonnin raadolla autoilu on lepposaa. Ihan sama hajooko, kaupan parkkipaikalla ei ahtaat ruudut ahdista kun mun puolesta naapuri saa kolhia kylkeä ja toisaalta tänäänki lapset lähinnä hekotti tuulen virratessa luomuna ohjaamon läpi. Ei nykynuoriso koe edes luu ulkona ajamisen iloa noilla paremmilla autoilla!
Mut se seepran raita on tää krooninen autokuume. Inkulla tulee just vuosi täyteen, mut sitä en oo vaihtamas. Hyvin se pelaa, tosin pitäs katsastaa kesän aikana.
Jos nyt väkisin haluaa laittaa tän punasen auton arvon verran rahoituskuluihin rahaa, jotta saa kympin ruoskan pätkällä, niin järki osoittais siihen tavallaan viis-kuus vuotta himoittuun Amperaan. Halvat verot, kiva viedä lapset tarhaan sähköllä jne. Sillä ajais 95 % kuukauden kilsoista sähköllä. Mutta ei, siinä ei ole mitään mieltä. Se olis järkivalinta ilman mitään hauskuutta. Hauskuutta olis mennä Turkuun potkiin renkaita:
Eka omistaja on VIN-koodin mukaan unohtanut ruksia elsd:n, mutta sen kanssa voi kaiketi elää. Kai tolla silti kylki edellä penkkaan pääsee talvella? Pikatekstailu myyyjän kans myös kertoo, että takavedon voimansiirron osat on kaiketi tehtaan jäljiltä (tietty takuukorjauksia ei huoltokirjas oo) eli melkonen aikapommi toi taitaa olla. Mut olishan siinä autoa koko rahalla.
Toisaalta toi olis niin kallis arvonalenemana ja todennäköisinä voimansiirron korjauskustannuksina, että ei sitä voi käsitellä totaalisen tunkioraatona, joka nyt on jo melkein elämäntapa mulle. Tavallaan tota pitäis vaalia sellasena viimesenä Saab-merkkisenä käyttöautona, johon nykyises elämäntilantees sais ajaa tyylillä 10 tkm vuoteen ja aina joulun välipäivinä tehdä vuosihuolto voimansiirron öljyineen. Sillähän se menis vuosikausia, ja samalla se heti kättelys investoitu osakasa perineen ja kardaaneineen kuolettuis huolettomina kilsoina tulevina vuosina.
Onko tää todellista autokuumetta vai pitäskö jonkun nyt kaivaa virtuaalinen halko käteen ja kajauttaa sillä järkeä päähän?