1.8t ja lamdat
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
1.8t ja lamdat
Terve
Vaihdettu lamdat, siis molemmat mallia NGK. Edelleen herjaa vikakoodia p0037.
Akkukotelon alapuolelta isosta liittimesta alin johto, (olikonyt kelta vihreä tms) korjattu. Ei vaikutusta.
Jostain ilmeisesti johto poikki?
Pystyykö lamdoja ohjeimoimaan pois?
Hyvät ja selkeät mittausohjeet olisi hyvät.
Tekki antaa arvoja
O2S 1 preheating 0.00A
O2S 2 preheating 0.01A
O2S. 1. 0,46 V
O2S. 2. 0,60V
Molempien heatingit ovat 0% vaikka kone lämmin
Vaihdettu lamdat, siis molemmat mallia NGK. Edelleen herjaa vikakoodia p0037.
Akkukotelon alapuolelta isosta liittimesta alin johto, (olikonyt kelta vihreä tms) korjattu. Ei vaikutusta.
Jostain ilmeisesti johto poikki?
Pystyykö lamdoja ohjeimoimaan pois?
Hyvät ja selkeät mittausohjeet olisi hyvät.
Tekki antaa arvoja
O2S 1 preheating 0.00A
O2S 2 preheating 0.01A
O2S. 1. 0,46 V
O2S. 2. 0,60V
Molempien heatingit ovat 0% vaikka kone lämmin
Liikaaa romua
Re: 1.8t ja lamdat
Vaihda Bosch-merkkiset lambdat. Saabin trionic moottorinohjausjärkestelmä hylkii oikeasti kaikkia muita kuin Boscheja.
Lisäksi mistä vuosimallista on kyse?
Lisäksi mistä vuosimallista on kyse?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 1.8t ja lamdat
Ei lambdat lämpinä tarvitsekkaan lämmitystä.
Re: 1.8t ja lamdat
Kakkos lambdan (taaempi) lämmityspiiri vialla.
Ei tarvitse lämpimällä koneella lämmitystä, mutta kylmällä koneella alussa kyllä, joten siksi herjaa tätä.
Lambdalle mene aina signalijohtimet ja lämmitysjohtimet. Muistaakseni lämmitysjohtimet ovat molemmat saman värisiä (ja valkoisia).
Lambdoja ei voi ohjelmoida pois, joten korjaa vika
Ei tarvitse lämpimällä koneella lämmitystä, mutta kylmällä koneella alussa kyllä, joten siksi herjaa tätä.
Lambdalle mene aina signalijohtimet ja lämmitysjohtimet. Muistaakseni lämmitysjohtimet ovat molemmat saman värisiä (ja valkoisia).
Lambdoja ei voi ohjelmoida pois, joten korjaa vika
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: 1.8t ja lamdat
2005, on varmaan normaalia, että vikakoodin nollaamisen jälkeen moottorin vikavalo syttyy vasta toisella käynnistyksellä?
Liikaaa romua
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: 1.8t ja lamdat
Niinpä juuri kun esilämmitys ei toimi.
Tästähän se vikakoodikin kertoo.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: 1.8t ja lamdat
Mites sitten vian selvitys, mitataanko pisteet releeltä, vai mitenkä? En ainakaan vielä lähtisi vaihtamaan antureita jos sähköä on töpselille asti tarjolla.
Liikaaa romua