![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Autotalli näytti tyhjältä ja Kaverilla sattui pihalla lojumaan suhteellisen hyvässä kunnossa oleva ng900. Hetken pähkäilyn jälkeen päätin hakea saabin parempaan talteen.
Ehjää peliähän ei oltu ostamassa. 1 vaihde oli häviksissä syyksi epäiltiin vaihteiston linjastoa. Varmaksi ei voinut vielä sanoa kun ei auton alle vielä päässyt. Putki oli poikki, kuskin ikkuna ei toiminut, apukuskin ovi ei auennut, auto savutti rikkinäisen turbon takia ja toisen puolen takavalo ei palanut. Muitakin vikoja varmasti oli mutta ei nyt satu mieleen
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Autosta oli kilvet otettu poliisin toimesta 2019? alkuvuonna. Syynä savutus (väljä turbo), Pakoputki oli dp:n jälkeen poikki ja renkaat sakoilla.
Auto saatiin kotipihaan jossa se pestiin huolellisesti ja ihmeteltiin että mitä tuli taas ostettua
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
https://aijaa.com/sknxFc
Maalina käytin paikallisesta rautakaupasta saatavaa iskun kestävää metalli maalia, jonka väriksi valikoitui valkoinen. "Lattiat" tuli maalattua ruosteen estomaalilla mustaksi, joiden päälle tulee bitumimatot vähän ääntä vaimentamaan.
Seuraavana hommana oli jarrut. Irroitin takarenkaat ja paikat olivat todella ruosteessa. Jarrusatulat ja levyt irti, satulat soodapuhallukseen ja levyistä ruosteet, jarrupölyt yms liat teräsharjalla ja hiekkapaperilla irti. Jonka jälkeen maalit päälle.
https://aijaa.com/aHzlZj
Tässä vaiheessa tilanne oli lähtenyt jo karkaamaan käsistä ja auton peruskunnostus lähti "hieman" käsistä. Ostin toveri saabistilta hx35,pakosarjan ja 1200cc suuttimet. Pitäisi saapua tulevalla viikolla. Polttoaine pumput vielä mietinnässä. Ehdotuksia? molemmat pumput eivät tule normaalissa ajossa olemaan käytössä. (tuplapumput vielä mietinässä). yhdelläkin selviäisi, mutta eikö aina kaksin ole parempi?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Näillä suunnitelmilla oli parempi alkaa päivittämään alustaan uretaani puslia ja taka-akselin irroitinkin tässä viikonloppuna. Puslat olivat kuluneet ja olisivat muutenkin olleet vaihtokunnossa. Taka-akseli oli muutenkin aika rapeassa kunnossa. Painepesurilla suurimmat ruosteet ja liat pois. pesun jälkeen ruosteet hiottiin suurimilta osin pois. Täydellisyyteen ei tässä projektissa pyritä, joten en alkanut millintarkasti puhdistamaan akselia. Puhdistetun akselin päälle laitettiin ruosteen estomaalit pensselillä päälle, ja spray massalla kuivuneen maalin päälle, Saa nähdä kauanko kestävät suomen kelejä
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Muutama kuva operaatiosta https://aijaa.com/TrHIBm
Ekaa kertaa kirjottelen mihinkään foorumille ja toivon ettei pikkuset kirjotus virheet haittaa lukemista
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)