Releen vaihtaa kyllä käsikopelollakin. Vilkkurele on vasemmanpuoleinen ja sen takana on tihkurele. Tihkureleen olen vaihtanut kanssa käsikopelolla. Siitä se konepellin avauskahvan luota vaan kättä ylös ja vähän rattiakseliin päin ne releet on siellä ylempänä.
No näin täältä lueskelin että saattaisi onnistua noinkin taipuuko se paneli siitä ihan vaan vetämällä alaspäin?
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 2 x OG9-3
Saab 90 etupuskurin irroitus. Koitin tossa vesisateessa katsella miten lähtisi irti etupuskurin alle tuleva "muovihärpäke".
Sen verran vettä tuli et jäi homma vähän kesken.
Katselinko oikein että tarvisi etupuskuri irroittaa ja jos tarvii niin näytti että olisi puskurin kiinnikkeet hitsattu kiinni runkoon
vai onko siellä puskurin takana joku palikka jonka saa irti.
Eli miten saa helpoiten irti tuon härpäkkeen tai koko etupuskurin.
Kiitos tiedoista.
Spoileri se taitaa olla, vaikka ei uskois et sellainen tossa autossa olisi.
Onko noi pultit missä paikassa...konehuoneen puolelta en nähnyt kuin muutaman normi pultin mut totesin et ne pitää kiinni muita osia.
Okei pitää katsoa tarkemmin sitten, yläpuolella oli puskurin ja korin väli sammalta täynnä joten jos ylhäältä näky niin pitää sammaleet
putsata ensiksi pois. Alapuolella on nokkospuska joten sillekin pitää antaa kyytiä sit jos alhaalta purettava. Kiitokset vastauksesta.
99:n rattiakselin kiinnitys, onko jollain heittää kuvaa? Ylhäällä ja alhaalla kaksi kiinnityspulttia ja mielestäni alaosan taitaa saada kikkailtua väärinkin kiinni..
Käytin omaa irti viime kesänä ja sen jälkeen en ole saanut asettumaan siten, ettei ratin takaosa hankaisi siihen muovikoteloon. Tuli mieleen tuossa katsellessa, että oisinko onnistunut laittamaan huonosti/väärään asentoon tuon akselin silloin ja sillä vääntäisi esim. pari milliä vinoon?
Arvelin vihdoin sortteerata tuon vinkunan ja natinankin pois, niin lähdetään tästä liikkeelle
Spoileri lähti irti joten kiitos avusta. Sen verran piti vielä kysyä että siellä puskurissa oli sellaiset alumiinipalikat jolla puskurissa kiinni.
Onko ne palikat samat jotka löytyy etupuskurista jossa ei ole tuota spoileria paikalla?
99:n rattiakselin kiinnitys, onko jollain heittää kuvaa? Ylhäällä ja alhaalla kaksi kiinnityspulttia ja mielestäni alaosan taitaa saada kikkailtua väärinkin kiinni..
Käytin omaa irti viime kesänä ja sen jälkeen en ole saanut asettumaan siten, ettei ratin takaosa hankaisi siihen muovikoteloon. Tuli mieleen tuossa katsellessa, että oisinko onnistunut laittamaan huonosti/väärään asentoon tuon akselin silloin ja sillä vääntäisi esim. pari milliä vinoon?
Arvelin vihdoin sortteerata tuon vinkunan ja natinankin pois, niin lähdetään tästä liikkeelle
Hei, jollei kukaan sinulle kerkee vastaamaan niin menossa 2-3 päivän päästä takas varastolle joten voin sitten kuvia ottaa tosta rattiakselin kiinnityksestä. Piti tänäänkin ottaa jo mutta unohtui työmäärän alle. Tosin tuo auto on 90 mut eiköhän se ole sama.
Rattiakselin kiinnityksessä tuskin pystyy olemaan niin paljon välystä pultinrei'issä, että ohjauspylvään ympärysmuovit kojetaulun alareunaan nojatessaan niin paljon vinoon kääntyisivät, että ratti laahaisi muovien reunaan. Toki 99:ssä on eri vuosina niin montaa erilaista rattia, että mallikin saattaa vaikuttaa. Joko tarkistit, että ohjauspylvään ympärysmuovit ovat ehjät kiinnitysruuvien kohdilta? Ja äänimerkin kosketusrengas oikein aseteltuna siellä muovipuoliskojen urassa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Rattiakselin kiinnityksessä tuskin pystyy olemaan niin paljon välystä pultinrei'issä, että ohjauspylvään ympärysmuovit kojetaulun alareunaan nojatessaan niin paljon vinoon kääntyisivät, että ratti laahaisi muovien reunaan. Toki 99:ssä on eri vuosina niin montaa erilaista rattia, että mallikin saattaa vaikuttaa. Joko tarkistit, että ohjauspylvään ympärysmuovit ovat ehjät kiinnitysruuvien kohdilta? Ja äänimerkin kosketusrengas oikein aseteltuna siellä muovipuoliskojen urassa?
Ihmettelin kun yläpuolen kiinnityksestä tippui välistä joku muotoiltu metallilevy, joita ei ollut kuin yksi.. Ei tullut kuvaa napattua tuosta, mutta liekö vaikuttanut asiaan. Tuossa siivoillessa käytin kojelaudasta aikalailla kaiken irti ja kasasin tuolta osin siten, että panin sen rattiakselin ympärysmuovin ekana ja sitten vasta nostin akselin paikalleen, nyt loppui natinat ja nitinät. (on muuten helvetin paljon mukavampi se muovi laitellakin tuolla tavoin kuin survoa sinne väliin )
Samalla tuli laiteltua vähän sähköteippiä noihin kojelaudan muovien väleihin, niin eivät narise nekään enää liikkuessaan