Musta väri on myös hyvin harvinainen kuin myös tummasininen
Yhdellä kaverilla oli aikoinaan musta ysikymppi, jossa oli vaalea beige sisustus. Samainen auto taitaa vieläkin pyöriä täällä Saarijärvellä. Täällä pyörii yksi siisti nooppa, joka on ollut samalla omistajalla niin kauan kuin minä muistan. Siinä on alumiinivannetta, teippiä kupeessa ja sumuvaloa
Meilläpäin paikallislehdessä oli viime keskiviikkona 2.3. ilmoitus myytävänä olevasta Saab 90 vm. 85., kats 02/05, siisti ja hyväkuntoinen, hinta 300 eur. Vaimon kanssa on sovittu, että jokaista seuraavaa Saab-hankintaa edellyttää kahden jo laanilla olevan tuhoaminen. Kolme ysisatasta, yksi tonnari ja yksi ysikutonen on käyttöautoina ja lisäksi rekisteristä poistettuina eli varaosina vielä jokunen kahden puolen puuta. Käyttöautoista kaksi on kerrallaan vakuutuksissa. Näin on hyvä. Jos joku hajoaa eli menee isompaan huoltoon, soitetaan vakuutusyhtiöön seuraava käyttöön, jolla voi sitten hakea varaosia kaikessa rauhassa.
Jäi kuitenkin tuo ysikymppinen vaivaamaan, niinpä soitin myyjälle tänään perjantai-iltana, jolloin hän minulle onneksi totesi auton menneen kaupaksi heti kun lehti oli ilmestynyt. Toivottavasti joku asian harrastaja eli vaikkapa tämän lukija teki hyvät kaupat. Kulkekoot kauan.
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Jotenkin tuosta noopasta on tullut uusi päähänpinttymä minulle. JAina vaan ihmetyttää mallin aliarvostus ja suoranainen halveksunta, jota se saa suotta osakseen.
Tiesittekö muuten, että Saabin mallistossa vain Sonettia on tehty vähemmän kuin 90:ä. Ysiataa yli 900.000 kpl, 99 lähes 600.000 kpl. Kajakkeja noin 550.000 kpl 95:a 110.000 kpl. mutta nooppia vain 25.000 kpl. Sonetteja noin 10200 kpl. Minulla on pihassa odottelemassa hieno klassikko Saab 99 GL -76. Niitä tehtiin kuitenkin lähes 73.000 kpl eli kolminkertaisesti koko nooppa tuotannon ja yhtenä vuotena !!!!!
Onkohan niin, että meillä on nooppamarkkinoilla liian hyvät oltavat ja sitä, mitä on, ei huomata. Myönnän, onhan se todella arkinen ja karu auto, mutta jännä juttu kuitenkin. Vielä koittaa noopallekin päivänpaiste.
Kaukaa viisas ken sellaisen taltioi nyt.
Lienee saivartelua ja ohi pointin mutta 92:sta on valmistettu vähemmän vaikka otetaan huomioon A ja B mallit
"A total of 20,128 Saab 92 models were built, of which 14,828 were of type 92B with the external boot lid."
Olen lähes varma, että jonain päivänä minullekin tulee tarve uudemmalle autolle ja koska arvostamani asiat löytyvät nimenomaan 99 ja 90 malleista, niin 90 uusinta, mitä voin saada
jariha: eikun "ruskeata" 99 automaattia katsomaan....siellä olisi punainen 90:nenkin!! kyllä Kajjaaniin mahtuu kaksi saabia lisää....
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Teemu kirjoitti:Onko kellään tätä juttua tallessa.
--> Saab 90: Paluu menneisyyteen s. 79
Artikkeli on minulla tässä. Kyseessä on yhden sivun mittainen spekulointi mahdollisesta ng900:n pohjalta tehtävästä lyhyemmästä mallista tyyliin BMW compact. Ei mitään muuta kuin arvailuja ja kuten tiedetään, niin sellaiseksi jäikin.
Teemu kirjoitti:Onko kellään tätä juttua tallessa.
--> Saab 90: Paluu menneisyyteen s. 79
Artikkeli on minulla tässä. Kyseessä on yhden sivun mittainen spekulointi mahdollisesta ng900:n pohjalta tehtävästä lyhyemmästä mallista tyyliin BMW compact. Ei mitään muuta kuin arvailuja ja kuten tiedetään, niin sellaiseksi jäikin.
Kiitos tiedosta.
En sitten vaivaudu maksamaan kuvalehdille 4,5e tuosta sivusta..
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Suabisti kirjoitti:
Kerran oli GTI Lehden myyntipalstoilla oikein viimesen päälle laitettu 90.
Metallinsininen, Aero vanteet, madallettu, kirkkaat vilkut, Airfow korisarjat, 900 pronssiset sävylasit...Oli kyllä Sporttisen näköinen
nettiautossakin on myynnissä lievästi tuunattu jännän näköinen 90.
hyvinkäälläkin pyörii yks punainen tuning 90, tuplaputket takana ja valkoiset vanteet. ihan piristävä ilmestys. lieneekö sama yksilö joka pari vuotta sitten kulki jalkapallovanteisilla kumeilla?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Minullakin on yksi -87 vuoden noppa tallissa. Toisaalta tilanpuutteen vuoksi pitäisi hävittää mutta taas toisaalta tehdä sille täysi entisöinti kun ei ole kauhean huonossa kunnossa. Ei raatsisi vaan viedä pihallekkaan seisomaan pois muiden projektien tieltä Aika näyttää...
Mutta muuten auto kyllä aina miellyttänyt silmää, etenkin tykkivanteilla varustettuna Ajo-ominaisuudet on mielestäni hyvät ja vakaat kelillä kuin kelillä. Monasti olen sanonut että menee kuin tankki
Isäpappa ajeli 2,5 vuotta ysikympillä, soitti eräänä päivänä että on ostanut uuden auton. Kävi hatuttamaan ja lähdin katsomaan uutta autoa.. mutta mikäs pihalla odottikaan, oli ostanut lähes priiman ypäkypän tilalle. Ei hatuttanut enää yhtään