Volvo rajoittaa uusien autojensa huippunopeuden 180 km/h
Volvo rajoittaa uusien autojensa huippunopeuden 180 km/h
Suomen, ja oikeastaan Ruotsinkaan tieverkolla liikuttaessa asiallahan ei oikeasti ole merkitystä, jos ajetaan liikennesääntöjen mukaan.
Luulen kuitenkin, että halutuin kolmansien osapuolten tarjoama softapäivitys tulee olemaan tuon rajoituksen poisto.
Luulen kuitenkin, että halutuin kolmansien osapuolten tarjoama softapäivitys tulee olemaan tuon rajoituksen poisto.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Volvo rajoittaa uusien autojensa huippunopeuden 180 km/h
Sama ollut pitkään mm.hybridi-Toyotissa.
Re: Volvo rajoittaa uusien autojensa huippunopeuden 180 km/h
Volvon omistajaa voi hieman enemmän kiinnostaa se rajoittimen olemassaolo tai olemattomuus kuin sitä uiveloa joka hinaa 80 alueella 65:ttä hybriditoyotalla..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Volvo rajoittaa uusien autojensa huippunopeuden 180 km/h
MInusta tuo on fiksu liikku Volvolta. Eipä tuolla rajoituksella ole oikeastaan mitään merkitystä muualla kuin ehkä saksan maalla.
Mutta ehdottomasti fiksuinta on se, että yhteen avaimeen pystyy laittamaan rajoituksia.
Toivottavasti yleistyy myös muilla merkeillä.
Mutta ehdottomasti fiksuinta on se, että yhteen avaimeen pystyy laittamaan rajoituksia.
Toivottavasti yleistyy myös muilla merkeillä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Volvo rajoittaa uusien autojensa huippunopeuden 180 km/h
Jännä kun tuo huippunopeus tuntuu olevan auton tärkein kriteeri tuonkin uudistuksen valittajille. Kuinkahan moni on ulosmitannut omastaan laillisesti kaiken puhumattakaan edes tuosta 180km/h nopeudestakaan.
Itseäni kiinnostaa hankituissa autoissa lähinnä se miten välin 50-120km/ h kiihtyy.
Itseäni kiinnostaa hankituissa autoissa lähinnä se miten välin 50-120km/ h kiihtyy.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Volvo rajoittaa uusien autojensa huippunopeuden 180 km/h
Huippunopeuden kiinnostavuus autoissa loppui mulla suunnilleen siinä iässä kun alkoi tytöt kiinnostaa. Se on ihan se ja sama miten kovaa käyttöauto enimmillään kulkee, auton todellisen suorituskyvyn mittarit on ihan muita.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Volvo rajoittaa uusien autojensa huippunopeuden 180 km/h
Saabilla ohituksen loppunopeus mittarissa joskus ollut 165. Onneksi ei tullut poliisi vastaan. Turkasella tuskin oon yli 140 ajanut edes hetkellisesti.Kupari kirjoitti: ↑Su Touko 24, 2020 17:19Jännä kun tuo huippunopeus tuntuu olevan auton tärkein kriteeri tuonkin uudistuksen valittajille. Kuinkahan moni on ulosmitannut omastaan laillisesti kaiken puhumattakaan edes tuosta 180km/h nopeudestakaan.
Itseäni kiinnostaa hankituissa autoissa lähinnä se miten välin 50-120km/ h kiihtyy.
in ohituskiihtyvyyttä on kyllä välillä ikävä
Adaptiivinen vakkari toisaalta korvaa sitä omalla tavallaan
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Volvo rajoittaa uusien autojensa huippunopeuden 180 km/h
Vanhalla tonnarillani olen nuorena miehenä joskus kauan sitten kerran kokeillut mitä lastutuksen jälkeen kulkee (~230 meni ).
Sen jälkeen ei ole tullut 140 km/h ylitettyä tuskin koskaan, vaikka kaikissa vaunuissa tehoa on hyvin yli 200 hv.
Mitä tänä keväänä olen liikennettä seurannut, niin nopeutta voisi kuristaa muistakin merkeistä reilusti alemmaksi .
Sen jälkeen ei ole tullut 140 km/h ylitettyä tuskin koskaan, vaikka kaikissa vaunuissa tehoa on hyvin yli 200 hv.
Mitä tänä keväänä olen liikennettä seurannut, niin nopeutta voisi kuristaa muistakin merkeistä reilusti alemmaksi .
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Volvo rajoittaa uusien autojensa huippunopeuden 180 km/h
Aika pieni on tuon kuristuksen vaikutus loppuviimeen. Meinaan aika harvassa on ne hetket kun joku ajaa yli sen 180km/h, ellei puhuta Saksan baanoista, joilla 200+ nopeuksia näkyy kyllä vähän jatkuvasti tilan salliessa.
Jos miettii täkäläistä liikennettä, niin ne pahimmat eli riskillisimmät ylinopeudet ajetttaneen taajama-alueella, jossa käytännössä millään motarikelpoisella nopeudenrajoitimella ei ole mitään vaikutusta.
Jos miettii täkäläistä liikennettä, niin ne pahimmat eli riskillisimmät ylinopeudet ajetttaneen taajama-alueella, jossa käytännössä millään motarikelpoisella nopeudenrajoitimella ei ole mitään vaikutusta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Volvo rajoittaa uusien autojensa huippunopeuden 180 km/h
Jos tuota rajoitusta vielä hieman rukattaisiin pienemmäksi, sinen jonnekin 140-150 km/h paikkeille, ja sellainen olisi kaikissa autoissa, niin joka kesä säästyisi varmaan muutaman nuoren henki. Siellä tilastoja rumentaa ne vajaa parikymppiset, jotka saa kesäyössä kuningasidean vähän näyttää takapenkkiläisille sillä autiolla ja turvallisella maantiellä tai motarilla. Se tien vaarallisuus ei siinä se ongelma olekaan, vaan käsityksen ja kokemuksen puute siitä miten auto jossain 200 km/h nopeuksissa käyttäytyy.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Volvo rajoittaa uusien autojensa huippunopeuden 180 km/h
^Eikös kyseistä rajoitusta kokeiltu Jenkkilässä 80-luvulla? Toki autot kulkivat lujempaa kuin sen 85 mph, mikä vastaa suurin piirtein tuota 140 km/h, mutta mittaristot eivät näyttäneet enempää.
Semmoisilla rajoituksilla saattaa olla arvaamattomia vaikutuksia:
"If my calculations are correct when this sucker reachers 88 mph, you’re going to see some serious sh*t!"
-Doc Brown 1:19am Saturday October 26 1985
Semmoisilla rajoituksilla saattaa olla arvaamattomia vaikutuksia:
"If my calculations are correct when this sucker reachers 88 mph, you’re going to see some serious sh*t!"
-Doc Brown 1:19am Saturday October 26 1985
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Volvo rajoittaa uusien autojensa huippunopeuden 180 km/h
Tuota kun vähä miettii niin aika monesta kohtaa tulee säästöä.
-iskunvaimennuksesta saadaan mukavempi ja luultavasti halvemmalla
-jarrut voi olla pienemmät, vanne valikoima laajenee(pienemmätki käy)
-välitykset voidaan optimoida, automaattiin ei tarvii lykätä sitä kahdeksatta pykälää yms..
-renkaissa riittää alempi nopeusluokitus, kestävät pidempään et toivottavasti muutki merkit lähtee tuohon et isoja saa alemmalla luokalla.
-iskunvaimennuksesta saadaan mukavempi ja luultavasti halvemmalla
-jarrut voi olla pienemmät, vanne valikoima laajenee(pienemmätki käy)
-välitykset voidaan optimoida, automaattiin ei tarvii lykätä sitä kahdeksatta pykälää yms..
-renkaissa riittää alempi nopeusluokitus, kestävät pidempään et toivottavasti muutki merkit lähtee tuohon et isoja saa alemmalla luokalla.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Volvo rajoittaa uusien autojensa huippunopeuden 180 km/h
Totta - ja siihenhän tuo Volvon rajoitin perustuu, että kukaan ei saa enää kuolla Volvossa. Siihen nähden nopeus on yllättävänkin kova, mutta ruotsalaisilla on ollut taipumusta turvallisuuskehitykseen.
Meinaakko että monenkin auton alusta on optimoitu vain sinne parin huntin vauhteihin? Toki, autot joilla on hyvä ajaa isoa kovaa on usein muutenkin hyviä ajaa, mutta taitaa suurin osa autoista olla alustaltaan optimoitu ns. normaalinopeuksiin kun siinä niitä ihmiset vertailee.
Juur sen optimoinnin takia ne 8 pykälää tarvitaan, että moottori voi aina kiertää mahdollisimman vähän. Aika tyypillisesti 90km/h vauhdissa tuppaa nykysillä turbokoneilla olemaan kierroksia 1500-2000rpm koska se on taloudellinen alue ja optimoitu päästötestiin ja elävän elämän käyttöön. Jos rajoittimella (4800rpm diesel, 6000rpm bensa) olisi 180km/h olisi tuossa kohtaa 2400rpm tai 3000rpm - haluaisitko sitä itse?
Ei sinänsä, 8 vaihdetta on ihan jees, kunhan aski toimii hyvin ja asiallisesti, vaikka sillä kasillakin ajetaan satasta tai alle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Volvo rajoittaa uusien autojensa huippunopeuden 180 km/h
Siis osassa taitaa olla jo se kahdeksan ja ne kulkee huomattavasti kovempaa tänään.
Jos vauhtii rajotettais niin silloin perävälitystä pidentämällä auto kulkis sitä sataa selvästi pienemmillä kierroksilla. Tai sit jätettäis lootasta pykälä tai kaks pois, painoo lähteis ja tehtaalta säästyis joku euro.
En meinannu ettei nykyisii autobahnohjuksii ois suunniteltu myös normaaleille nopeuksille mut normaalit nopeudet on helpompi optimoida jossei tarvii pärjätä tosi kovis nopeuksissa ja ennen kaikkee se onnistuu halvemmalla.
Jos vauhtii rajotettais niin silloin perävälitystä pidentämällä auto kulkis sitä sataa selvästi pienemmillä kierroksilla. Tai sit jätettäis lootasta pykälä tai kaks pois, painoo lähteis ja tehtaalta säästyis joku euro.
En meinannu ettei nykyisii autobahnohjuksii ois suunniteltu myös normaaleille nopeuksille mut normaalit nopeudet on helpompi optimoida jossei tarvii pärjätä tosi kovis nopeuksissa ja ennen kaikkee se onnistuu halvemmalla.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992