![Kuva](https://www.dropbox.com/s/yav19igsvwvzwmm/astra_verkko.jpg?raw=1)
Kelit on kyl olleet komeet, tuostaki kolmen huntin reissust katto oli kiinni vain kuudesosan
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ja juomapullo. Avoillessa kun ilmavirta vie kosteuden suoraan iholta, käy helposti vanhanaikaiset ja nestettä häviää elimistöstä huomaamatta turhankin paljon.
Näitä DPF-autojen vaihtelevia savuarvoja on tullut useammassakin ketjussa ihmeteltyä. Naapurin 450+ tkm tuupattu ’09 Volvo V70 2.0D käväisi katsastuksessa viime viikolla. Edellisessä katsastuksessa kuulemma meinasi päästöt pompauttaa, mutta polkemalla useampaan otteeseen ja antamalla armoa päästi katsuri auton läpi. Oli vinkannut naapurille ”jostain puhdistusaineesta jota sekoitetaan dieselin sekaan ja joka voisi auttaa”.AZP kirjoitti: ↑Ke Touko 27, 2020 17:13Vuotava EGR, tukkeutunut ilmansuodatin, haljennut ahtoletku tai muu ahtovuoto lienee yleisimmät savutuksen aiheuttajat. Kannattaa tutkia ennen kuin DPF alkaa kärsiä liiasta savutuksesta, tosin ihmetyttää että jos pöntössä on sisuskalut paikallaan, niin miten se noin kovin savuttaa. Ja pakko siellä on kai keramiikka olla tallella, koska ymmärtääkseni prosentit lasketaan paine-eroa mittaamalla, ja se syntyy suodattimella.