Kyllä se oikein tehty helmiliitos pitää. Siellä letkussa on pahimmillaan 100bar paine , joten isoa vuotoa ei toki taas tarvita kun suihkuaa pitkin konetilaa
Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?
Re: Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?
Re: Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?
Kait noissa työkoneissa helmiliitoksella käytetään jopa 700 bar paineita, että luulis kestävän tehostimen paineet.
Nyt on putki kiinni ja ilmattu, toivottavasti kestää nyt auton loppuiän.
Nyt on putki kiinni ja ilmattu, toivottavasti kestää nyt auton loppuiän.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?
No tuo riippuu vähän helmestäkin,niitä löytyy LL,L,ja S sarjalaisia. Lisäksi löytyy myös messinki helmiä.Messinki ja LL sarjalaiset eivät kestä 100bar painetta.Kait noissa työkoneissa helmiliitoksella käytetään jopa 700 bar paineita.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?
Kauan ei iloa kestänyt. Ilmeisesti tehostimen pumppu otti tuosta toisesta vajaana ajosta itseensä ja alkoi nyt oksentaa akselitiivisteestä nesteitä ulos. Prkl!
MISTÄ uusi tehostimen pumppu? Kannattaako edes harkita purkuosana? Hinnat äkkiseltään noin 100€-120€ luokkaa ja ei nyt kiinnostaisi laittaa noin paljoa taas entisöintiin.
MISTÄ uusi tehostimen pumppu? Kannattaako edes harkita purkuosana? Hinnat äkkiseltään noin 100€-120€ luokkaa ja ei nyt kiinnostaisi laittaa noin paljoa taas entisöintiin.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?
Kyllähän noita purkuosana on saabisteilla hyllyt täynnä. Olisiko itse maksanut 20€ viimeksi kun kiinnityskorvan rikoin. Tekeekö siellä nyt joku ylimääräistä painetta järjestelmään ja oksentaa sieltä mikä on heikoin lenkki ?Cona kirjoitti: ↑La Elo 08, 2020 21:46Kauan ei iloa kestänyt. Ilmeisesti tehostimen pumppu otti tuosta toisesta vajaana ajosta itseensä ja alkoi nyt oksentaa akselitiivisteestä nesteitä ulos. Prkl!
MISTÄ uusi tehostimen pumppu? Kannattaako edes harkita purkuosana? Hinnat äkkiseltään noin 100€-120€ luokkaa ja ei nyt kiinnostaisi laittaa noin paljoa taas entisöintiin.
Re: Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?
En tiedä. Nesteet pysyi hienosti sisällä n. 1000km putken vaihdosta ja nyt alkoi ruikkia akselin välistä, ensin vähän ja sitten tuli säiliöstä melkein kaikki pihalle kaupan pihalla.Kaide kirjoitti: ↑La Elo 08, 2020 22:03Kyllähän noita purkuosana on saabisteilla hyllyt täynnä. Olisiko itse maksanut 20€ viimeksi kun kiinnityskorvan rikoin. Tekeekö siellä nyt joku ylimääräistä painetta järjestelmään ja oksentaa sieltä mikä on heikoin lenkki ?Cona kirjoitti: ↑La Elo 08, 2020 21:46Kauan ei iloa kestänyt. Ilmeisesti tehostimen pumppu otti tuosta toisesta vajaana ajosta itseensä ja alkoi nyt oksentaa akselitiivisteestä nesteitä ulos. Prkl!
MISTÄ uusi tehostimen pumppu? Kannattaako edes harkita purkuosana? Hinnat äkkiseltään noin 100€-120€ luokkaa ja ei nyt kiinnostaisi laittaa noin paljoa taas entisöintiin.
Taidan hommata käytetyn, kun kuitenkin niin helppo vaihtaa. Jos jollain on PK-seudulla myynnissä niin SAA tarjota!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Aero"
- Viestit: 391
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?
Huomasin sattumalta vuodon letkussa säiliö-vaihde, alapään liitoksen kohdalta letku hapertunut. Jäi nää helteet ajamatta avolla, kun Oriolta kesti viikon saada osa. Metritavaraakin olisi voinut soveltaa, mutta onhan alkuperäisessä pieni mutka yläpäässä. 2002, 230tkm.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?
Tuolla ketjun alkupäässä jo mainitsin, mutta ainakin Neolta on saanut käytettyjä pumppuja 24 punnalla. Kokemusta yhdestä joka on jo yli 5v pyörinyt ongelmitta. Kai noita suomessakin harrastajilla on nurkissa. Purkamoissa hinnat on suomessa poskettomia.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?
Mieluummin heittäisin sen 30€ harrastajalle ja pääsisin askartelemaan, kuin tilaisin briteistä ja odottelisin.
Ilmeisesti kolkissa jotenkin erilainen tuo pumppu..
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00