Aamupäivän urakkana bensapumpun vaihto. Itse pumpun saaminen ulos tankista oli hieman naapurisopua laskevaa sadattelua mutta kyllähän se sieltä ”syntyi”, kun aikansa väänteli oikeaan asentoon.
Eli joo, ohjeena käytin tämän threadin vinkkejä ==>
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic. ... 4&t=123694 Ja tuolta mun allekirjoituksen kuvista löytyy vähän lisävinkkiä miten mälväsin tuon GSS341:en originaalin tilalle.
Niin, tuo Finjectorilta hommatun pumpun lähtöhän oli sama kuin alkuperäisen joten leikkasin putkea halki vain sen verran, että sain putken irti pumpusta ja leikkasin putkesta about nipan verran pois.
Asennuksessa käytin Duraseal-holkkeja, Aban 12mm rosterista klemmaria (olisi voinut olla pienempikin) ja 38x2mm o-rengasta.
Siitä filtteriosasta piti hieman viilata, että pumpun sai filtteriin ja o-renkaaksi vaihdoin tuon uuden (orkkis on liian tiukka). Filtterin pohjasta piti niitä ”tikkuja” lyhentää ja niistä otin raakasti niin paljon, että pumpun pohja on ”pohjassa”, kuten orkkis on. Putkiliitoksen pumppuun varmistin klemmarilla vaikka lämmitin putkea ja työnsin sen pumpun nippaan ihan pohjaan asti. Ja lopuksi sähköliitännän vaihdoin tilaamaani pumppuun sopivaan ja liitoksen tein em. holkeilla.
Niin, ja sen kiristystenkaan irroitukseen ja asennukseen käytin tallin isointa torx-meisseliä ja Park toolin fillarihuoltovasaraa. Omassani se iso o-rengas oli ok kuntoinen ja sen mälväsin akvaariovaseliinilla ennen asennusta, tapa joka on jäänyt akvaarioharrastuksesta ja pitää muuten o-renkaat hyvässä kunnossa.
Sellanen lisäinfo, että ei sit kannata säikähtää mutta Walbron pumpussa oli emoyhtiön leima kyljessä eli siinä lukee now-a-days TI Automotive
E: Lisätään vielä, että testilenkillä en enää havainnut nykimistä kovassa vedossa, ei paikoiltaan eikä vauhdista lähtiessä

Myös kaupunkinopeudessa olin huomaavinani, että aivan kuin pikkasen kevyemmällä kaasulla liikkuisi eteenpäin, liekö totta vaiko plaseboa mutta jos näin on niin hyvä juttu.