Nopeat kysymykset
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 81
- Liittynyt: Pe Elo 03, 2012 18:11
- Paikkakunta: Salo
Re: Nopeat kysymykset
Ei ole relettä tuolle. Vois kattoo että sulake numero 3 (30A) on ehyt ja että puhallinmoottorin liittimille tulee virta. Ei sekään olis tavatonta että moottorin hiilet olis kuluneet loppuun kahdessakymmenessäviidessä vuodessa, ainakin jos ovat alkuperäiset.
Viimeksi muokannut karihai, Ke Heinä 22, 2020 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 81
- Liittynyt: Pe Elo 03, 2012 18:11
- Paikkakunta: Salo
Re: Nopeat kysymykset
Sulakkeen tarkistin ensimmäisenä. Hain tänään raitisilmansuodattimen, niin huomenna voisi purkaa moottorin näkyville.
Saab 900i -88
Saab 900S -90
Saab 900S -95
Saab 900S -90
Saab 900S -95
Re: Nopeat kysymykset
Kurkkasin auton alle tänään ja vasta vaihdettu oikea etutukivarsi oli aivan öljyroiskeissa. Kampuran etustefa vaihdettu alle 400 km sitten... voiko toi tulla mistään muualta? Hihna ei ollut öljyssä nyt.
nyt: 9-5 Linear Wagon A 2.3t -03
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
Re: Nopeat kysymykset
^Vaihdettiinko öljypumpun tiiviste samalla kertaa?
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Vaihteisto öljyä...? Vai moottori öljyä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nopeat kysymykset
En saa autoa nyt ylös niin en voi tarkistaa, mutta mustaa se oli... Mikäs on diagnoosi, jos tuolla oikeassa kulmassa on vaihteistoöljyä? Hitsautettavana kun käytin, niin totesivat, että vähän joka välistä tulee kyllä öljyä, myös lootan välistä.
Otin autolla tosiaan parit reippaammat vedot tuossa ennen kuin huomasin nuo roiskeet ja mielestäni rauhallisemmin kotiin köröttelyn jälkeen ei olisi tullut enää lisää roiskeita. Vihdoin uskalsi vetäistä, kun koneen piti olla nyt kunnossa...
---
Kampuran stefaa vaihtaessa tosiaan uusi stefa meni paikalleen voimakkaasti suorassa käsillä painaen (niinku stefan yleensä kuuluu mennä), vaikka jossain videoissa noita on nähnyt hakattavan vasaralla perille. Eihän toi vasara-asennus oo mikään oikeankokoisen stefan merkki? Victor Reinzin laatutarvike oli uus gummi.
nyt: 9-5 Linear Wagon A 2.3t -03
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Kyllä aina ollaan käytetty hylsyä tms apuvälinettä stefoja vaihdettaessa. Ikinä ei ole kyllä mennyt painamalla paikalleen, prässi onkin jo sitten eri asia. Mutta ei kai kukaan prässillä stefoja asenna.
Mutta jos stefa on lukittu segerillä, silloin ymmärrän tuon loivemman toleranssin.
Oliko akseliin kulunut ura kun laitoitte uuden stefan paikalleen, joskus on pitänyt laittaa stefa eri kohdalle tämän uran takia. Ja onpa joskus pitänyt puslan kanssa myös laittaa.
Mutta jos stefa on lukittu segerillä, silloin ymmärrän tuon loivemman toleranssin.
Oliko akseliin kulunut ura kun laitoitte uuden stefan paikalleen, joskus on pitänyt laittaa stefa eri kohdalle tämän uran takia. Ja onpa joskus pitänyt puslan kanssa myös laittaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nopeat kysymykset
Käsiropelolla sitä kampuran päätä tunnustelin juuri tästä syystä, eikä siinä käteen tuntuvaa uraa ollut. Eihän tuo olekaan kun 200 t ajettu. Useamman merkin tunteva korjaaja oli apuna tossa stefahommassa, eipä hän pitänyt mitenkään outona, että sitä ei tarvinnut nuijia paikalleen...9000CD23T kirjoitti: ↑Pe Heinä 24, 2020 16:49Kyllä aina ollaan käytetty hylsyä tms apuvälinettä stefoja vaihdettaessa. Ikinä ei ole kyllä mennyt painamalla paikalleen, prässi onkin jo sitten eri asia. Mutta ei kai kukaan prässillä stefoja asenna.
Mutta jos stefa on lukittu segerillä, silloin ymmärrän tuon loivemman toleranssin.
Oliko akseliin kulunut ura kun laitoitte uuden stefan paikalleen, joskus on pitänyt laittaa stefa eri kohdalle tämän uran takia. Ja onpa joskus pitänyt puslan kanssa myös laittaa.
nyt: 9-5 Linear Wagon A 2.3t -03
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
Re: Nopeat kysymykset
Ura on akselin päälle menevässä hihnapyörän kaulassa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Nopeat kysymykset
Öljyjäähyn letkutkin välillä tahtoo vuotaa vanhuuttaan. niistä voisi tukivarrelle lentää.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Nopeat kysymykset
Stefan huuli ei kosketa kampiakselia, joten kampiakseliin ei stefan huuli kuluta uraa. Stefan huuli koskettaa kampiakselin hihnapyörän kaulaa, ura kuluu siihen.
Kuvat esim tuolta:
viewtopic.php?p=937105#p937105
Kuvat esim tuolta:
viewtopic.php?p=937105#p937105
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Nopeat kysymykset
Eikun niin aivan, siitä on jo muutaman viikkooa kun tuo oli auki, niin on vähän hämärtynyt, miten se kasautui.jus kirjoitti: ↑Pe Heinä 24, 2020 21:29Stefan huuli ei kosketa kampiakselia, joten kampiakseliin ei stefan huuli kuluta uraa. Stefan huuli koskettaa kampiakselin hihnapyörän kaulaa, ura kuluu siihen.
Kuvat esim tuolta:
viewtopic.php?p=937105#p937105
Uskoakseni kyllä tuosta kaulasta sitä uraa etsin myös (silmällähän sen näkee, miten osat menee toisiinsa kiinni...), kun kaikki osat tuli käytyä käsin läpi ja jynssättyä bräkleenillä.
Mutta ei tässä nyt varmaan auta muut selvittelyt kuin joku päivä ottaa auto ylös ja katsotaan, sanoi lääkäri.
nyt: 9-5 Linear Wagon A 2.3t -03
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00